728x90
بازاریابیتجارت الکترونیک

بدون تبلیغات به هیچ جا نخواهید رسید!

تبلیغات

در هر صنعت و در هر پروژه ای که سعی دارید پایه ریزی کنید همیشه یک نکته هست که توجه به آن جزو کارهای الزامیست. همیشه در هر صنعتی برای معرفی یک پروزه باید منبعی باشد که این پروژه را معرفی کند و یا در همه جا محصول یا پروژه ی خود را برای پیشرفت بیشتر معرفی کنید. این همان صنعتی ست که ما به آن می گوییم صنعت تبلیغات. تبلیغات امروزه در هر پروزه ای جزو کارهای اساسی و مهمی ست که بدون آن صنعتی که سعی دارید در آن فعالیت کنید پیشرفتی نخواهد داشت. وقتی کاری را پایه ریزی می کنید باید با روش های درست تبلیغات آن کار هم آشنا باشید. به همین دلیل هم تبلیغات بخش مهم و الزامی ای در یک پروژه و یا یک فعالیت و شغل است. برای اینکه بتوانید در کاری به خوبی موفق شوید نیاز است که به خوبی به تبلیغ آن کار در مناطق مختلف بپردازید و سعی کنید که مخاطبان بیشتری را به خود جلب کرده بلکه بتوانید شغل و فعالیت خوبی را پایه ریزی کنید. سعی و تلاش در این مقاله این است که به معرفی صنعت تبلیغات و راه های موثر برای پیشرفت در آن بپردازیم بلکه مخاطب بتواند با روش های نوین تبلیغات نیز آشنا شود.

Advertise

اول از همه لازم است که روشن شود اصلا تبلیغات چیست؟ تبلیغات در اصل به عملی گفته می شود که طی آن می توانیم افراد دیگر (یا مخاطبان خود) را از ساخت یک محصول و تولید آن و یا مراحل تولید آن باخبر کنیم. در اصل تبلیغات کاریست که با استفاده از آن فرد می تواند تخصص خود را به دیگران معرفی کند. یعنی علاوه بر ارائه ی آگاهی در ارتباط با تولید یک محصول ، راهی نیز برای معرفی تخصص های یک فرد است و فرد می تواند با استفاده از روش های متفاوت آن تخصص خود را به دیگران بشناساند. حال در دنیای امروزی ما تبلیغات روش های نوین تر و بهتری پیدا کرده و ضمینه برای معرفی بهتر محصولات واقعا پیشرفت قابل توجهی داشته است. اما مشکل بسیاری از ما در این صنعت این است که سعی نمی کنیم که با ایده و تفکر در این صنعت پیش برویم. حرفی که می خواهم بزنم این است که امروزه مخاطبان دل خود را به یک سری تبلیغات ساده و آبکی می دهند که ارزش کمی دارند. اما حال پس چرا گاهی اوقات این تبلیغات موفق می شوند که یک محصول را به آمار فروش خوبی نزدیک کنند؟ چون با وجود بد بودنشان یک ویژگی خوب دارند و آن شلوغی بیش از حد تبلیغ است که واقعا توجه مخاطب را جلب می کند. اما با این حال باز هم باید از روش های بهتری برای تبلیغات استفاده کرد. حتی نکته ی مهم تر اینکه نباید برای حتی یک خط تبلیغ دل به تبلیغات ساده بدهیم و سعی کنیم از بهترین شیوه ی تبلیغات استفاده کنیم که معمولا این شیوه چند گام اساسی دارد.

گام اول: به فکر ایده ی تبلیغاتی باشید

اولین نکته در مورد تبلیغات موثر در مورد یک تخصص یا یک حرفه یا یک محصول این است که سعی کنید یک ایده ی متناسب با فضای کاری خود در زمینه تبلیغات آن پیدا کنید. سعی کنید ایده ای پیدا کنید برای اینکه تبلیغ مربوطه به چه شکل باشد. تصویر، نوشته، فیلم، تیزر، مستند و یا هر شکل دیگری که فکرش را بکنید. این مهم نیست که ایده خوب است یا بد. این مهم است که شما گلچینی از تمام ایده ها را در گوشه ای یا روی یک کاغد بنویسید و سعی کنید که تمام آنها را تجزیه و تحلیل کنید.

گام دوم: به پردازش روی ایده ی خود بپردازید

پس از اینکه ایده ی تبلیغاتی و اینکه به چه شکل باشد را انتخاب کردید نوبت می رسد به اینکه به چه شکل آن ایده را ارائه دهید. برای اینکه بفهمید به چه شکل باید ایده ی خود را به کار بگیرید.

گام سوم: از آخرین اخبار با خبر باشید

سعی کنید همیشه در هر تخصصی که هستید نسبت فعالیت های دیگر رقبای خود نیز مطلع باشید. این کار باعث می شود که ضمینه ی این فراهم شود تا با استفاده از نقاط قوت آنها به تقویت خود بپردازید. البته یک نکته مهم اینکه سعی کنید به هیچ وجه تقلید نکنید و ایده ی خود را به کار بگیرید. اما با خبر بودن از رقبای خود باعث آشنایی با سبک تبلیغات آنها نیز خواهد شد.

گام چهارم: تولید تبلیغ

برای تولید تبلیغ خود دیگر پس از این چهار گام به طور کامل آماده خواهید بود. شما با توجه به فعالیت های رقبای خود توانسته اید که بفهمید رقبای شما به چه شکل فعالیت دارند و با پردازش روی ایده ی خود توانسته اید بفهمید به چه شکل باید ایده را به اجرا در آورید. الان وقت تولید تبلیغ خود است. حال بر اساس سبکی که انتخاب کرده اید شروع به ساخت تبلیغ خود خواهید کرد و سعی می کنید که نوآوری ها و ایده های جمع آوری شده را به اجرا در آورید. منتها تولید تبلیغ نیازمند دقت و نظم است.

گام پنجم: انتشار تبلیغ

و در گام پنجم و گام آخر وظیفه ی اصلی شما این است که سعی کنید که تبلیغ خود را منتشر کنید. اما حال بحث بر سر این است که به چه صورت تبلیغ خود را منتشر کنیم. امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی تبلیغات کاغذی از دوره خارج شده اند. گرچه کاغذ راه مناسبی برای ارائه ی تبلیغ در خیابان ها و کوچه های یک شهر است اما اگر هدفتان کل شهر هاست و یا حتی هدفتان پخش تبلیغ به صورت جهانیست باید پا را از کاغذ فراتر بگذارید. در کنار استفاده از کاغد از رسانه های بروز و امروزی استفاده کنید. در اصل سعی کنید که از اینترنت و شبکه های اجتماعی استفاده ی مناسبی ببرید.

تبلیغات

نتیجه گیری

استفاده از شیوه های نوین تبلیغاتی در دنیای امروزی سبب شده که به شکل بهتری بتوانیم خود را به دیگران بشناسانیم. اما هنوز هم عده ای هستند که از شیوه های نادرست تبلیغاتی استفاده می کنند. متاسفانه افراد مختلف ، سعی نمی کنند که به تبلیغات در مورد کارهای خود بها دهند و آنرا دست کم می گیرند. با وجود اینکه تبلیغات نوین شیوه ی موثری برای معرفی تخصص ها و محصولات است. اما متاسفانه این کار بین مردم رایج نیست. مردم امروزی سعی نمی کنند که از شیوه ی درست تبلیغات استفاده کنند تا جایی که اگر از یک گرافیست بخواهند برایش کار گرافیکی ای انجام دهد آنقدر به کارهای او گیر می دهند که در نهایت یک طرح بد و شلوغ را خودشان طراحی می کنند با وجود اینکه گاهی برخی افراد که به این شیوه ی نوین اعتماد کرده اند راضی هم بوده اند. متاسفانه طرز تفکر مردم در مورد تبلیغات غلط است یا اصلا تفکری ندارند. مشکل هم همین است بهای زیادی به تبلیغات داده نمی شود. قصد و هدف این مقاله آشناسازی مخاطبان با شیوه های نوین تبلیغاتی و شیوه ی درست تبلیغات بود که امیدواریم مفید واقع شده باشد. البته نتیجه حاصل کار شماست. از همین حالا آغاز کنید. از همین امروز می توانید شروع کنید و تبلیغات نوین خود را ارائه دهید. پس دست به کار شوید.

این خلاصه ای از مقاله “بدون تبلیغات به هیچ جا نخواهید رسید!” بود، پیشنهاد می کنیم برای خواندن متن کامل این مقاله آن را از لینک زیر دانلود کنید.


گفتگو ها
    محمد

    مقاله خوبی بود
    لطفا زود اموزشش این سری هم بزارین تو سایت

    واقعا راست میگید، من خودم برای سایت قبلی حدود ۲۵۰ هزار تومان تبلیغات کردم.