سیستم عاملویندوز

در کنفرانس ویندوز ۱۰ مایکروسافت چه گذشت؟

ویندور 10

دیروز روز ویندوزی‌ای بود، چون در کنفرانس ویندوز ۱۰ مایکروسافت اطلاعات زیادی در مورد ویندوز ۱۰، نسل بعدی سیستم عامل مایکروسافت ارائه شد، مثلا اینکه چطور روی موبایل‌ها، تبلت‌ها، دسکتاپ‌ها و دیگر پلتفرم‌ها کار می‌کند. بزرگ‌ترین سورپرایز مایکروسافت همان هدست واقعیت افزوده هولولنز بود و همین طور ویندوز هولوگرافیک که برای پشتیبانی از این هدست طراحی شده.

ویندوز 10

 

اما همه چیز به همین دو محصول ختم نشد. به خواندن ادامه دهید تا با همه آنچه مایکروسافت روز چهارشنبه به جهان معرفی کرد آشنا شوید.

آنچه در کنفرانس ویندوز ‍۱۰ مایکروسافت گذشت:

۱- ویندوز ۱۰ حدود ۱.۷ میلیون بتا تستر دارد

ویندوز 10

قبل از این ویندوز ۱۰ به عنوان نسخه بتا در دسترس بوده و مایکروسافت هم افراد زیادی را به عنوان تستر این نسخه از ویندوز قبول کرده است. مایکروسافت عنوان کرد که در حال حاضر ۱.۷ میلیون نفر در حال تست نسخه‌های اولیه ویندوز ۱۰ هستند و تا کنون ۸۰۰ هزار فیدبک در مورد حدود ۲۰۰ هزار موضوع ثبت کرده‌اند. روز ۱۷ دسامبر مایکروسافت گفته بود که تعداد تسترهای ویندوز ۱۰ حدود ۱.۵ میلیون نفر است که این یعنی مایکروسافت توانسته در مدت یک ماه ۲۰۰ هزار نفر به این تعداد اضافه کند.

۲- آپدیت به ویندوز ۱۰ رایگان است… برای یک سال

ویندوز 10

بله! ویندوز ۱۰ برای کاربران ویندوز ۷ و ویندوز ۸.۱ و ویندوز فون ۸.۱ رایگان خواهد بود، اما فقط برای یک سال. پس مایکروسافت هنوز قصد ندارد که سیستم عامل‌های خود را کاملا رایگان ارائه کند و همچنان قصد دارد از طریق آنها درآمد کسب کند. ویندوز ۱۰ به مدت یک سال رایگان است شاید به خاطر اینکه یک سال دیگر ویندوز ۱۱ معرفی خواهد شد که احتمالا آن هم یک سال رایگان خواهد بود و همین روند برای ویندوز ادامه خواهد داشت.

۳- ویندوز ۱۰ موبایل، تنظیمات را با دسکتاپ سینک می‌کند و اسکایپ را با تماس‌ها و مسیج‌ها ادغام می‌کند

ویندوز 10

گوشی‌ها و تبلت‌ها هم مثل دسکتاپ ویندوز ۱۰ را اجرا می‌کنند، درست مثل هر نوع دیوایس دیگری که مایکروسافت توانسته ویندوز ۱۰ را برای آن آماده کند. ویندوز ۱۰ روی موبایل خیلی شبیه به ویندوز فون ۸.۱ است ولی با نوتیفیکیشن‌های بهتر (که با دسکتاپ هم سینک می‌شود)، منوهای تنظیمات بهتر و رابط کاربری بهبود یافته. شاید بهترین ویژگی ویندوز ۱۰ روی موبایل این باشد که اسکایپ را با اپ‌های تماس و مسیج ادغام کرده، درست مثل iMessage/FaceTime اپل.

۴- ویندوز ۱۰ موبایل نسخه رایگان ورد، اکسل و پاورپوینت را خواهد داشت

ویندوز 10

بالاخره مایکروسافت تصمیم گرفت که ورد، اکسل و پاورپوینت را برای اسمارت فون‌ها و تبلت‌های کوچک (زیر ۸ اینچ) به صورت رایگان منتشر کند. حالا دیگر مایکروسافت در پشتیبانی از مجموعه نرم‌افزاری خودش روی ویندوز موبایل از iOS اپل و اندروید گوگل عقب نیست.

۵- اپ اکس باکس برای ویندوز ۱۰ می‌خواهد گیمرها را اجتماعی کند

ویندوز 10

مایکروسافت می‌خواهد با اپ اکس باکس در ویندوز ۱۰ یک شبکه اجتماعی کامل برای گیمرها بسازد. این اپ درست مثل فیسبوک است ولی به جای عکس گربه و نوزاد، در این شبکه اجتماعی فقط حرف از بازی و کری خوانی‌های بین گیمرها است.

۶- اسپارتان، مرورگر جدید ویندوز ۱۰ است

ویندوز 10

اینترنت اکسپلورر باید در ویندوز ۱۰ جایگاه مرورگر را با اسپارتان شریک شود، یک مرورگر کاملا جدید با سرعت بالا، ادغام شده با کورتانا، دارای حالت مطالعه (درست مثل Reader View در سافاری) و در عین حال ساده. البته مایکروسافت چیز زیادی در مورد اطلاعات فنی و هسته مرکزی این مرورگر نگفت و برای شناختن اسپارتان هنوز باید صبوری کرد چون حتی در نسخه بتای بعدی ویندوز ۱۰ هم این مرورگر وجود نخواهد داشت.

۷- بازی‌های اکس باکس وان روی پی‌سی‌های ویندوز ۱۰ استریم می‌شوند

ویندوز 10

وقتی ویندوز ۱۰ منتشر شود، استریم کردن گیم‌پلی بازی‌ها روی پی‌سی‌ها و تبلت‌های بزرگ دیگر یک رویا نخواهد بود و به حقیقت خواهد پیوست. این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که از هر کجای خانه‌تان که خواستید به بازی خود ادامه دهید، البته قطعا تا زمانی که دیوایس‌ها به یک نتورک متصل باشند. این درست مثل Remote Play در پلی‌استیشن ۴ است ولی بهتر از آن، چون با هر پی‌سی مبتنی بر ویندوز ۱۰ کار می‌کند.

۸- مایکروسافت با ویندوز هولوگرافیک، ویندوز ۱۰ را تبدیل به یک واقعیت افزوده کرد

ویندوز 10

به آن واقعیت افزوده می‌گویند چون به شما اجازه می‌دهد که دنیای واقعی را همراه با اشیاء مجازی ببنید، ولی مایکروسافت دوست دارد برند “هولوگرام” در ذهن کاربرانش نقش ببندد. اگر دوست دارید در گاراژ خانه خود با دوست مکانیک‌تان روی یک ماشین مجازی کار کنید، ویندوز هولوگرافیک می‌تواند این امکان را برای شما فراهم کند.

۹- مایکروسافت هولولنز

ویندوز 10

هولولنز یک هدست است برای پشتیبانی از ویندوز هولوگرافیک. این هدست آنقدر آماده شده بود که مایکروسافت اجازه دهد در همان کنفرانس شب گذشته خود چند نفر آن را امتحان کنند و افرادی که این هدست را تست کردند به شدت تحت تاثیر توانایی‌های آن قرار گرفتند. این هدست لنزهای شفافی دارد که به شما اجازه می‌دهد محیط واقعی اطراف خود را ببینید ولی یک محیط دیجیتال هم روی محیط واقعی می‌نشاند که اشیاء مجازی را به محیط واقعی اطراف شما اضافه می‌کند.

[aio_button align=”center” animation=”flash” color=”green” size=”small” icon=”none” text=”تصاویر محیط ویندوز ۱۰″ target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://www.itport.ir/photonews/windows-phone-windows-10/”]

گفتگو ها
    علیرضا

    عالی بود

    من حاضرم بابت این ویندوز پول پرداخت کنم

    حرف نداره