اخبار

مرگ گلکسی آلفا الهام بخش سامسونگ خواهد بود

گلگسی آلفا

گلکسی آلفا که در آگوست سال ۲۰۱۴ عرضه شد، جهت‌گیری جالبی از سوی سامسونگ بود. جدا از ویژگی‌های سخت افزاری و نرم افزاری، تاکید گلکسی آلفا روی استایل و فرم بود تا عملکرد و توانایی. حالا که طبق گزارش‌های منتشر شده، گلکسی آلفا در حال رسیدن به پایان عمر خود است، کمترین اثری که این هندست داشته الهام بخشیدن به سامسونگ برای موفقیت‌های بیشتری در سال ۲۰۱۵ بوده.

اصلی‌ترین درسی که گلکسی آلفا به سامسونگ داد این است که ویژگی‌های دیوایس با قیمت آن ارتباط مستقیم دارد. همیشه باید یک ارتباط مستقیم بین پولی که کاربران برای خرید یک هندست می‌پردازند با قدرت سخت افزاری‌ای که به دست می‌آورند وجود داشته باشد. پرداخت هزینه یک گلکسی اس ۵ در مقابل به دست آوردن یک گلکسی اس ۵ مینی به نظر نمی‌رسد زیاد خوشایند خریداران باشد.

چیزی که سامسونگ به خریداران ارائه کرد از نظر قدرت یک هندست سطح متوسط بود ولی از نظر ظاهری شبیه یک پادشاه مقتدر در میان شاهزادگان بود. طراحی فولادی خوش ساخت، شاسی‌های فلزی و بدنه باریک ۶.۷ میلی‌متری، همه و همه داد می‌زدند “من را ببین، من زیبا هستم!”

اما این‌ها کافی نبود و در نهایت کار به جایی کشید که باخبر شدیم گلکسی آلفا با این ساختار سخت افزاری به زودی تولیدش کاهش می‌یابد و احتمالا به طور کل متوقف خواهد شد.

صرف نظر از اینکه آخرین آلفاها کی از خط تولید روانه بازار خواهند شد، به این هندست نباید به چشم یک شکست برای سامسونگ نگاه کرد بلکه باید آن را یک قدم اولیه برای شروع یک استراتژی موفق در سال ۲۰۱۵ برای سامسونگ دانست. این کمپانی اهل کره جنوبی یک محصول جدید را به بازار عرضه کرد و اطلاعات خوبی هم از این کار خود به دست آورد.

Galaxy Alpha

گلکسی آلفا به جای اینکه راه معمول دیوایس‌های سامسونگی را ادامه دهد، راه جدیدی را آغاز کرد و زیاد به سنت‌های سامسونگ وفادار نماند. هرچند این مسیر جدید در بازار چندان موفق ظاهر نشد. اما سامسونگ اگر به خوبی از گلکسی آلفا درس بگیرد می‌تواند سال ۲۰۱۵ را به بهترین شکل ممکن پشت سر بگذارد. گلکسی بعدی سامسونگ به طور حتم می‌تواند دیوایسی باشد که یا سامسونگ را تا عرش بالا خواهد برد یا آن را به فرش خواهد کوبید. اگر سردم‌دار بعدی سامسونگ بتواند در بازار موفق عمل کند، سامسونگ هم می‌تواند خیالش راحت باشد که آینده‌اش تامین خواهد شد.

می‌توانید مطمئن باشید که تاکید سامسونگ برای گلکسی بعدی روی ظاهر و طراحی و استایل نخواهد بود. در عوض روش بازاریابی بیشتر با محوریت تاکید بر روی قدرت، سرعت و توانایی‌های آنچه احتمالا گلکسی اس ۶ نام‌گذاری خواهد شد ادامه می‌یابد.

البته این بدان معنا نیست که طراحی آلفا به طور کل به فراموشی سپرده خواهد شد. همین حالا هم در A3 و A5 می‌توانیم تا حدودی اثار طراحی آلفا را مشاهده کنیم با همان گوشه‌های گرد ۴۵ درجه‌ای و همان شاسی‌های فلزی و همان تاکید روی زیبایی. هنوز نمی‌توان به طور قطع گفت که گلکسی اس ۶ بیشتر از اینکه شبیه اس ۵ باشد شبیه آلفا خواهد بود. اما آلفا به سامسونگ ثابت کرد که تاکید روی ظاهر به جای توانایی استراتژی زیاد موفقی برای سامسونگ نیست.

در نهایت این زمان است که پاسخ همه سوالات را خواهد داد. ولی آنچه مسلم است این است که اگر گلکسی اس ۶ فقط زیبایی داشته باشد شانسی نخواهد داشت. قدرت و سرعت دیوایس هم مهم هستند. نظر شما چیست؟

گفتگو ها

    دقیقا همین طور خواهد بود سامسونگ نمونه یک برند سازی هست که از اشتباهات خودش درس می کیرد.

    عالی ولی سامسونگ به خاطر تبلیغاتش به اینجا رسیده درسته که گوشی فوق اپدیت نکرد و درس گرفت اما سامسونگ با تبلیغات به اینجا رسید

    محمد

    اگه تحریم کوفتیو بردارن میتونینم با پایین ترین قیمت خریداریش کنیم

    به قول معروف پستمون کلفت شده دوملیونم باشه باز میخریم