اخبار

سونی کمدی‌ترین فیلم سال ۲۰۱۴ را ساخت!

سونی - آی تی پورت

دیگر در روزهای پایانی سال ۲۰۱۴ هستیم و الان اکثر وبلاگ‌ها در حال معرفی ترین‌های سال ۲۰۱۴ هستند؛ مثل مهم‌ترین اخبار سال یا دیدنی‌ترین سریال‌ها و فیلم‌های سال. ما هم در آی تی پورت قصد داریم کمدی‌ترین فیلم سال ۲۰۱۴ را به شما معرفی کنیم. البته جریان این فیلم کمی متفاوت است چون تا به حال روی پرده هیچ سینمایی پخش نشده، هیچ فروشگاهی این فیلم را عرضه نکرده و در هیچ سایت تورنتی نمی‌توانید یواشکی آن را مجانی دانلود کنید. در واقع این فیلم کاملا رایگان است و شما می‌توانید در دنیای واقعی شاهد آن باشید. قطعا الان گیج شده‌اید و در کف این مانده‌اید که اصلا منظور من چیست؟

منظور من جریان هک شدن سونی و ماجراهای پخش شدن فیلم The Interview است. نه خود فیلم The Interview، بلکه اتفاقاتی که به خاطر این فیلم رخ دادند خودش یک فیلم کمدی تمام عیار است. چرا؟ خوب در ادامه همین را می‌خواهم توضیح دهم.

interview

ماجرا از کجا شروع شد؟

ماجرا از خیلی وقت پیش شروع شد. یعنی همان وقتی که سونی از افراد و گروه‌های مختلف در زمان‌های مختلف اخطارهایی دریافت کرد مبنی بر اینکه سونی مشکلات امنیتی زیادی دارد و خیلی راحت می‌توان به اطلاعات خصوصی کمپانی سونی دست یافت. اما سونی در جواب تمامی این اخطارها چه کار کرد؟ هیچ کاری نکرد. همه نکات امنیتی‌ای که سونی باید رعایت می‌کرد نادیده گرفته می‌شد.

اینکه سونی بر اساس چه منطقی اینقدر در مورد امنیت اطلاعات خود بی‌خیال بوده را فقط خودش می‌داند. همه چیز با همین شرایط گذشت و گذشت تا زمانی که باخبر شدیم که سونی قرار است یک فیلم منتشر کند به نام The Interview. در داستان این فیلم کمدی قرار بوده که رهبر کره شمالی ترور شود که ای کاش نمی‌شد!

سونی نابود می‌شود

کمی بعد از اینکه اعلام شد داستان فیلم The Interview از چه قرار است و چه کسی قرار است در آن ترور شود، یک گروه هکر به اسم Guardians of Peace به شرکت سونی حمله ور شد و آن را هک کرد. با این هک گسترده، خیلی از اطلاعات خصوصی کمپانی سونی از جمله ایمیل‌ها و پیام‌ها و عکس‌ها و پسوردهای پرسنل سونی و حتی داستان برخی از فیلم‌های سونی لو رفتند.

این گروه هکر اعلام کردند که سونی نباید فیلم The Interview را پخش کند و حتی تا پای تهدید جانی کارکنان سونی هم پیش رفتند. این هکرها حتی پا را از این هم فراتر گذاشتند و گفتند که اگر این فیلم در سینماها پخش شود، جان بینندگان فیلم به خطر خواهد افتاد. این ماجرای هک حتی دامن اسنپ چت را هم گرفت چون مدیر سونی یکی از سرمایه گذاران اصلی اسنپ چت و یکی از اعضای بورد مدیریتی اسنپ چت است. این هک باعث شد که ایمیل‌های بین او و مدیران اسنپ چت و همین‌طور حرف‌های مگوی اسنپ چتی‌ها هم لو برود.

با فقط پنج ثانیه تفکر می‌توان نتیجه گرفت که این گروه از هکرها از طرف کدام کشور به سونی حمله کرده‌اند؛ مسلما کره شمالی. مقامات آمریکا هم انگشت اتهام را به سوی کره شمالی دراز کردند و گفتند کره شمالی مسئول این ماجرا است. اما کره شمالی در جواب گفته که کار ما نبوده!

شرکت سونی - آی تی پورت

سونی تسلیم می‌شود

سونی که تحت فشار شدید به خاطر لو رفتن همه اطلاعات ضروری خودش بوده شروع می‌کند به تهدید رسانه‌ها و خبرنگارها که چرا با انجام دادن کارشان، یعنی انتشار اخبار، کار را برای سونی سخت می‌کنند. جالبش اینجاست که مقصر اصلی خود سونی است که مراقب اطلاعات خصوصی خودش نبوده ولی حالا که هک شده بقیه را مقصر می‌داند.

بعد از مدتی سونی بالاخره تسلیم می‌شود و قبول می‌کند که فیلم The Interview را پخش نکند. مایکل لینتون، مدیرکل سونی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که سونی دلش نمی‌خواسته پخش این فیلم را منحل کند ولی از آنجایی که مدیران سینماها به سونی گفته بودند که این فیلم را قبول نمی‌کنند و در سینمای خود پخش نمی‌کنند، سونی هم اجبارا فیلم را متوقف کرده.

اوباما VS لینتون

اوباما در ادامه این فیلم کمدی، در مصاحبه خبری خود اعلام می‌کند که سونی نباید این کار را می‌کرد و تسلیم می‌شد. به عقیده اوباما، تسلیم شدن سونی نشانی از موافقت با نبود آزادی بیان بوده و گفت که قبل از اینکه سونی این تصمیم را بگیرد بهتر بود با او مشورت می‌کرد.

اوباما و هک سونی - آی تی پورت

از آن طرف، مایکل لینتون در مصاحبه‌اش اعلام کرد که قبلا به کاخ سفید و مقامات آمریکایی گفته بوده که سونی در چه شرایطی قرار دارد و به کمک احتیاج دارد. او کاملا روشن کرد که آمریکا از اوضاع وخیم سونی خبر داشته و سونی بدون اطلاع قبلی پخش فیلم را منحل نکرده است. حالا سوال اینجاست که جناب اوباما چطور از اوضاع بی‌خبر بوده. احتمالا وقتی سونی داشته جریان را با کاخ سفید در جریان می‌گذاشته، او خواب بوده! یا شاید هم در کاخ نبوده!

اینترنت کره شمالی نابود می‌شود

بعد از همه این داستان‌ها، ناگهان اینترنت کره شمالی کلا قطع می‌شود آن هم نه یک بار بلکه دو بار. خیلی‌ها گفتند که قطع شدن اینترنت کره شمالی می‌تواند به خاطر دلایل مختلفی باشد ولی اگر کمی به داستان فکر کنید، سخت است که بگویید این جریان ربطی به جریان فیلم The Interview نداشته.

فیلم The Interview پخش خواهد شد

بعد از تمام این مسخره بازی‌ها سونی اعلام کرد که این فیلم را پخش خواهد کرد البته به طور محدود و از طریق یوتیوب و چند سرویس دیگر. واقعا باید به سونی تبریک گفت که به خاطر سهل انگاری خودش هک شد و کلی از اطلاعات خصوصی‌اش لو رفت، بعد به خاطر فیلم The Interview اوضاع دو کشور را به هم ریخت و بعد هم در آخر اعلام کرد که این فیلم را پخش می‌کند. مسلما سود مالی حاصل از پخش این فیلم هر چقدر هم که باشد، نمی‌تواند خسارت‌هایی که به سونی وارد شد را جبران کند.

این بود از کمدی‌ترین فیلم سال ۲۰۱۴ به کارگردانی سونی و با بازی کره شمالی و آمریکا که البته شاید هنوز هم ادامه داشته باشد. اما تا همین جا هم به اندازه کافی خنده‌دار و مضحک هست.

گفتگو ها

    به نظر من بیشتر هدف برای جذب ببینده برای فیلم هستش. که در این امر کاملا موفق بودند

    زهرا خانم

    خیلی خوب داستان رو باز کردید برای من یکی که کامل اطلاع نداشتم از جریانات عالی بود

    واقعا حرف تون درست هست که می گید “بلکه اتفاقاتی که به خاطر این فیلم رخ دادند خودش یک فیلم کمدی تمام عیار است.”

    خود این درگیری ها یک داستان خنده داری هستش

    ممنون

    محمد

    من اخرش نفهمیدم فیلم ساختن میخوان پخش کنن یا همین هک شدن فیلمه؟اگه فیلمو پخش کنن به کشور ماهم میاد؟

      هم فیلم رو پخش کردن و هم خود این ماجرا یه فیلم مسخره به حساب میاد. منظورت از اینکه فیلم به کشور ما میاد چیه؟ خوب از طریق اینترنت می‌تونی این فیلم رو ببینی یا تورنتش رو دانلود کنی!

    sajjad

    “اینترویو ” از ۱۱ فوریه به مدت ۱۸ روز در سینما های آمریکا . کانادا -۸روز در انگلستان و بمدت ۵روز در اسپانیا . آلمان . ایتالیا . فرانسه . ترکیه به طور محدود با مراقبت نظامی بالا بر روی پرده سینما رفت !