گوناگون

ده راه که تکنولوژی از طریق آنها تا سال ۲۰۲۵ دنیا را تغییر خواهد داد!

مجله اینترنتی آی تی پورت

همچنان که تکنولوژی روش زندگی ما را روز به روز تغییر می­ دهد، تصور آنچه در آینده پیش خواهد آمد جذاب خواهد بود. ممکن است دوست داشته باشیم یک روز زندگی روی مریخ را تصور کنیم؛ با این تکنولوژی که ما را قادر می ­سازد تا خمیردندانمان را از CVS تله‌پورت کنیم درست مثل کار هری­ پاتر.

جهت کمک به دستیابیِ به تصورِ بهتر از چیزهایی که آینده با خود می ­آورد، اتحادیه‌ی تامسون روترز (Thomson Reuters) از ۱۰ نوآوری که به اعتقاد آنها در ۲۰۲۵ به وقوع می ­پیوندند گزارشی را گردآوری کرده است. آنها به دقت به جستجو در دیتابیس­ های پژوهشی را برای یافتن زمینه ­های برتر ثبت اختراع (با در اولویت قرار دادن اختراع هایی ۲۰۱۲ به بعد) پرداخته­ اند.

جنون کاهش خواهد یافت

به لطف ژنوم ­های انسانی و جهش­ های ژنتیکی، پزشکان و دانشمندان قادر به کشف و جلوگیری بهتر از بیماری­ هایی همچون جنون و آلزایمر خواهند بود. دانشمندان با شناسایی DNA مشکل­ ساز قادر خواهند بود تکنولوژی مناسب را جهت مبارزه با ناتوانی زیستی موجود در ظرفیت ذهنی شخص، تولید کنند.

مقالات - آی تی پورت

نصب و راه­ اندازی پنل ­های خورشیدی

انرژی خورشیدی بزرگترین منبع انرژی خواهد بود.

در سال ۲۰۲۵ برای تبدیل شدن انرژی خورشیدی به منبع اصلی انرژی در سیاره ما، روش­های گرفتن، ذخیره و تبدیل انرژی خورشیدی به اندازه کافی پیشرفته خواهد شد. چیزی به نام انرژی فُتووُلتاییکِ خورشیدی ضمن تأمین انرژی دستگاه­ها در خانه و اداره، از پنل ­های خورشیدی برای گرم کردن ساختمان­ ها و گرم کردن آب استفاده می ­برد.

 

دیابت نوع I قابل پیشگیری خواهد شد

بستر مهندسی ژنوم انسانی، امکان اصلاح ژن­های حامل بیماری و ایجاد شرایط مناسب برای جلوگیری از بیماری­ هایی همچون دیابت نوع I را مهیا می ­سازد. پزشکان و دانشمندان قادر به ایجاد تغییر در توالی های RNA و DNA ناقل بیماری خواهند شد.

 

مواد غذایی کم شده و نوسانات قیمت غذا دیگر مشکل ­ساز نخواهد بود

تکنولوژی­های نورپردازی و تصویرسازی، رشد محصول را در طول سال افزایش داده و با مشکلات ناشی از کشاورزی سنتی مبارزه می­کند. همچنین قادر خواهیم بود محصولات اصلاح ­شده ­ی ژنتیکی را در خانه تولید کنیم. این بدان معناست که برای محصولات، مشکلاتی مثل فاکتورهای محیطی و بیماری­ ها، دیگر به چشم نخواهند آمد و غذایی که از خواروبار فروشی ­ها می ­خریم با قیمتی نامتناقض ­تر و در دسترس­تر خواهد بود.

مقالات - آی تی پورت

حمل و نقل الکتریکی بسیار گسترده خواهد شد

تِسلا (Tesla) در حال حاضر نیز در این زمینه سر و صدایی به پا کرده است، اما در ۲۰۲۵ وسایل نقلیه الکتریکی تمام وسایل نقلیه سنتی را کنار خواهند زد. باتری آن­ها مدت بیشتری دوام خواهد آورد، در نتیجه می­توانید به راحتی مسافت بیشتری را سفر کنید. و هواپیماها نیز این تکنولوژی را بکار می ­گیرند که به کلی روش مسافرت ما را تغییر می ­دهد.

 

تمام چیزها بصورت دیجیتال به هم متصل خواهند بود

در ۲۰۲۵ ارتباطات بی­سیم بر زندگی روزمره­ ی ما چیره خواهد شد. اتومبیل ­­ها، خانه ­ها، و وسایل به هم متصل خواهند شد و این وضعیت در همه جا حاکم خواهد داشت. تکنولوژی جدید قادر خواهد بود برای به ثمر رساندن این اتصال عظیم، انرژی را ذخیره کرده و به شکل الکترود ارائه دهد.

 

بسته­ بندی زیست ­تخریب ­پذیر متداول خواهد شد

بسته­ بندی ­ها از مواد سلولزی ساخته خواهند شد که شبیه پلاستیک هستند اما در واقع از مواد گیاهی ساخته شده­اند؛ در نتیجه زیست­ تخریب ­پذیر هستد و برای محیط زیست از کیسه ­های پلاستیکی که امروزه در خواروبار فروشی­ها استفاده می­کنیم بهتر خواهند بود.

 

برای مبارزه با سرطان، داروهای سالم­تر و ایمن­تری وجود خواهد داشت

مواد شیمیایی سمی که در حال حاضر برای سرطان استفاده می ­شود، می ­تواند بر روی بیمار اثرات جانبی مضر و ناتوان­ کننده­ای بگذارد. اما در ۲۰۲۵، داروهای مبارزه با سرطان دقیق ­تر و صحی ح­تر خواهند بود که موجب کاهش اثرات جانبی می ­شود. داروهای هدفمندتر می ­توانند برای یک عملکرد بسیار ویژه به پروتئینها و پادتن­های خاص متصل شوند که در کنار دانش پیشرفته­ی جهش ­های ژنی، راه­ های درمانی بهتری را برای سرطان در پیش رو قرار خواهند داد.

مقالات - آی تی پورت

برای کنترل ریسک بیماری، نقشه ­های DNA را به هنگام تولد می ­سازیم

به لطف پیشرفت در زمینه ­های آنالیزهای تک­سلولی، نانوتکنولوژی و تکنولوژی بزرگ­ داده، نقشه­ برداری DNA متداول خواهد شد. این روش از لحاظ تئوری می­ تواند بعنوان یک روش دقیق ­تر برای تشخیص و آشکارسازی بیماری­ها جایگزین تست خون شود.

مقالات - آی تی پورت

جادوی تله ­پورتِ هری پاتر مورد آزمایش قرار خواهد گرفت

پژوهش اخیر درباره­ی ذره­ی بوزون هیگز(Higgs Bosonparticle)که بعنوان “ذره­ ی خدا” نیز شناخته می شود، به پیشروی آزمایش­ های واقعی درباره تله ­پورت کمک می­ کند. ایده‌ی اصلی آن، غیر فعال کردن ذره­ی بوزون هیگز می­تواند امکانِ سفر با سرعت نور و خصوصاً تله ­پورت را فراهم کند. اگر چه ایده تنها در ابتدای مسیر آزمایشات خواهد بود، اما شانس خوبی برای شکل­ گیری سرمایه ­گذاری­ های قابل توجه در زمینه‌ی آزمایش کردن تله­ پورت وجود دارد.

 

منبع: businessinsider.com

گفتگو ها

    واقعا پیشرفت علم یه جاهیی بدرد ادم میخوره یه جایی هم برعکس

    با تشکر

    بسیار عالی

    ممنون باید صبر کرد و دید چه خبر میشه …

    البته اگه خدا عمری بده تا اونموقع 😀

      حسین جاهدی

      شک نکن، شما قرار هست سال ۲۰۵۰ رو متحول کنی 😀

    ممنونم اقای جاهدی

    خیلی جالب بود

    (اینم نظر تو سایت!!! :)))) )

    من با این مورد “تمام چیزها بصورت دیجیتال به هم متصل خواهند بود” بیشتر از همه حال میکنم.:دی

    مثل همیشه عالی بود حسین جان

    علیرضا

    با سلام عالی بود امیدوارم بهتر هم بشه