اینترنتشبکه

رفع مشکل کاهش سرعت اینترنت و یا خاموش شدن چراغ DSL

مجله اینترنتی آی تی پورت

تا حالا شاید با قطع شدن چراغ DSL در حین کار با اینترنت مواجه شده باشید. یا حتی با افت سرعت شدید در باز کردن سایت ها و دانلود روبه رو شده باشید و در خصوص این مشکل با مرکز ارائه اینترنت خود تماس گرفته باشید و در جواب سوال مطرح شده شما: مشکل از سمت مخابرات است، ضعیف بودن سیگنال، داشتن نویز بالا و … را دریافت کرده باشید. اما وقت آن رسیده است که خودتان مشکل خود را حل کنید و وقت خود را به خاطر دریافت جواب از پشتیبان سرویس اینترنت خود تلف نکنید.  در این آموزش آی تی پورت قصد داریم شما کاربران را با طریقه چک کردن میزان نویز و راه های موجود جهت حل این مشکل  آشنا کنیم.

در ابتدا یک توضیح مختصری در مورد ، SNR ها و Line Attenuation ها می دهیم:

  • SNR Margin Upstream:  میزان نسبت سیگنال به نویز از سمت مودم تا DSLAM است.
  • SNR Margin Downstream:  میزان نسبت سیگنال به نویز از سمت DSLAM تا مودم است.
  • Line Attenuation Upstream:  میزان نویز خط از سمت مودم تا DSLAM است.
  • Line Attenuation Downstream:  میزان نویز خط از سمت DSLAM تا مودم است.

مقادیر سرعت به دو قسمت Downstream و Upstream تقسیم شده است.

  • Downstream:  میزان سرعت اتصال مودم در دریافت دیتا است.
  • Upstream:  میزان سرعت اتصال مودم در ارسال دیتا است.

در صورتی که بخواهید میزان  موجود بر روی خط را مشاهده بفرمایید از صفحه  Status مودم گزینه DSL Line Status را انتخاب بفرمایید.

درصورت بررسی پورت شما از سمت مخابرات، می­بایست SNR Margin DownstreamSNR Margin Upstream از ۳۰ به بالا و Line Attenuation UpstreamLine Attenuation Downstream از ۴ به  پایین  باشد  و با توجه به تاثیر موارد خطی که مربوط به بستر مخابراتی شما و یا اختلالات شبکه داخلی تان می باشد ، مقادیر مناسب در محل مودم به SNR Margin  از  ۱۵ به  بالا و Line Attenuation از ۳۰ به پایین متغیر خواهد بود. تا این قسمت امیدوارم اطلاعاتی در مورد  Snr و Line Attenuation کسب کرده باشید.

آی تی پورت - مدیر شبکه خود باشید

برای چک کردن و رفع احتمالی مشکل، مودم خود را به محل ورودی سیم های مخابرات به منزل برده و سیم های مخابرات را از سیم های منزل خود جدا سازید. مودم خود را به سیم های مخابرات متصل کرده! هنگامی که چراغ DSL روی مودم شما ثابت شد.

به کنسول مودم خود رفته و طبق توضیحات بالا مقدار SNR و Line Attenuation که بر سر خط منزل خود دارید را با داخل منزل مقایسه کنید. در صورت داشتن تفاوت بسیار این مقادیر مشکل از سر خط منزل شما می باشد و بایستی سیم کشی منزل چک گردد(راه حل­های زیادی وجود دارد)

در صورتی که مقادیر سیگنال های سر خط با داخل منزل شما یکسان بود مشکل شما از سمت مخابرات تا سر خط شما است که برای پیگیری این موضوع باید از سمت شرکت ارائه دهنده سرویس خود پیگیری کنید.

لازم به توضیح است که با بالا رفتن پهنای باندممکن است میزان SNR و Attenuation دچار تغییر شود چرا که سرعت بالاتر سرویس، نیازمند بستر ارائه مناسب تری می باشد.

728x90

عواملی که باعث افتSNR  و افزایش در Attenuation میگردد عبارت است از:

  1. برروی خط رانژه دستگاه دیگری مانند تلفن و یا فاکس بدون اسپیلیتر وجود داشته باشد.
  2. سیم تلفن از کنار کابل برق رد شده باشد.
  3. اسپلیتر معیوب بر روی خط وجود داشته باشد.
  4. در کنار مودم دستگاهی مانند : تلفن همراه، تلفن بیسیم، لامپ مهتابی، دستگاه مایکروویو وجود داشته باشد.
  5. سیم کشی داخل ساختمان ، قدیمی و یا پوسیده باشد.
  6. سیم تلفن از پریز تلفن تا مودم مشکل داشته و یا پریز تلفن معیوب باشد.
  7. دوشاخه تلفن ضد برق بر روی پریز وجود داشته باشد.
گفتگو ها
    الهام

    بسیار عالی بود آقا مرتضی.

    لطفا از این دسته آموزش های که مشکلات ما کاربران هست قرار بدید.

    صدراله

    – فوق العاده و به جا بود از تلاش همگی سپاسگزاری می کنم

    رضا

    سلام

    Line Attenuation ماله من ۵۱ ــه چیکار باید کنم راهی به جز اینکه از بیرون سیم مستقیم وصل کنم به مودم هست؟

      با سلام و احترام
      با داشتن Line Attenuation 51 قطعی dsl هم دارید ؟!
      به غیر از این راه می توانید با قطع کردن تمامی تلفن های داخلی منزل و همچنین برداشتن اسپلیتر بر سر راه مودم میزان Line Attenuation را چک کنید و در صورت پایین آمدن از همان قسمت به رفع خرابی بپردازید
      دوست عزیز باز هم چک نمائید اگر با مقداری کمتر از ۵۱ به نتیجه رسیدید توضیح کامل را ارسال کنید تا راهنمایی صورت گیرد
      موفق و سربلند باشید

        رضا

        سلام

        قطعی دارم ولی خیلی زیاد نه مثلا الان اگه قطع بشه ۱ دقیقه بعد وصل میشه بعدش دیگه قطع نمیشه تا ۶-۵ ساعت موقعی هم که کسی به تلفن خونه زنگ میزنه قطع و وصل میشه که اینم فکر کنم به خاطر مخابرات باشه زنگ زده بودم یه نفر از مخابرات اومد چک کرد قبلا از اسپلیتر استفاده نمیکردم که واسم اسپلیتر گذاشت که قطعی کمتر شد پریز تلفن توی خونه ما ۱۱ تاس D: که ۹ تاش رو واسمون قطع کرد یکی الان برای مودم و اونیکی هم برای تلفن خونه است الان باید ماله تلفن رو هم قطع کنم ؟ اگه جواب مثبته پس تلفن چی میشه باید قطع باشه؟

          سلام
          دوست عزیز اسپلیتر حتما نیاز هست ولی محل قرار گیری اسپلیتر خیلی می توانه موثر باشه تو قطعی اینترنت . شما برای دقایقی سیم را از پریز تلفن بدون اتصال تلفن و حتی اسپلیتر به مودم وصل نمائید و پارامتر ها رو چک کنید در صورت کمتر شدن نویز با تغییر جای اسپلیتر و … میتوان نتیجه بهتری گرفت
          موفق باشید

    moji

    سلام مودم من tp-link و اینترنت ۲ مگابایت نامحدود مخابرات استفاده میکنم مودم رو دقیقا چسبوندم به کابل ورودی تلفن خونه و از خط تلفن جداش کردم حتی اسپلیتر جدا گذاشتم سر راهش چندین تا اسپلیتر رو هم تست کردم SNR خط چه برای دانلود و چه برای اپلود از ۶٫۱ بالا تر نمیره که خیلی ضعیفه خوشبختانه قطعی اصلا ندارم و هیچ سیم یا جریان برقی هم از کنار خط تلفن و مودم رد نمیشه تازه مخابرات تازگی هم اومد کابل رو کامل عوض کرد ولی فایده ای نداشت همون۶٫۱ بالا تر نرفت .

    دلیلش چیه چیکار باید میکردم که نکردم

      با سلام

      دوست عزیز یک بار مودم را مستقیم به سیم های مخابرات درب منزل وصل بکنید ببین میزان snr ها تغییر میکنه ؟! سعی کن هنگام تست کردن از دو شاخ واسه اتصال سیم های مخابرات استفاده نکنی . از یک سیی که یک طرفش آزاد باشه و یک طرف دیگرش سوکت دار استفاده کن . اگر snr تغییر کرد و بهتر شد اطلاع بده. اگر فرقی نکرد یک تماس با شرکت اینترنتت بگیر بگو تغییر پورت بدهند شاید کلا مشکلت از مخابرات باشه . اگه با تغییر پورت هم بر طرف نشد بر میگرده به مشکل بین مسیر که بعید میدونم معموران مخابرات زیاد پیگیر و رفع خرابی اینجور چیزها بکنن ولی پیگیر باشی تغییر زوج سیم میدن درست میشه

      موفق باشی

    رضا

    با سلام. من اینترنت یک مگ نامحدود مخابرات رو دارم. این خونه ایی که من گرفتم اجاره ایی دانشجویی هست و سیم کشی تلفن داخل خونه نداره و من از روی سیم اصلی مخابرات مستقیم یه سیم گرفتم و با یه اسژلیتر وصل کردم به مودم. خیلیییییییییییی قطعی دارم. بعضی وقتها این جوری میشه البته. مثلا سه چهار روز این طور نیست و لی بعد چند روز هر ژنج دقیقه قطع و وصل میشه. snr margin ام ۳٫۵ هست و Attenuation هم ۳۷٫۴ هست!

    سیم هایی که گرفتم خیلی خوب هست. تازه گرفتم. چی کار باید بکنم؟ با تشکر

      با سلام

      جناب شما یک لطفی کنید از درب منزل با یک سیم کوتاه که یک طرف آن ازاد باشد و یک طرف دیگر آن سوکت دار . طرف سوکت دار را به مودم وصل کرده و طرف آزاد را به سیم های مخابرات متصل کنید . در نظر داشته باشید ک جز این دو سیم هیچ سیم دیگر متصل نباشد . و حتما از سولفید و … نبودن سیم مخابرات اطمینان خاطر داشته باشید یا اینکه مقدار جدید از سیم مخابرات را به صورت ازاد در آورید و متصل کنید بعد snr ها چک کنید و بیان کنید تا راهنمایی را خدمتتون عرض کنم

    Mehran

    سلام.من اینترنتم رو از مخابرات دریافت کردم حدودا ۱ سالی میشه.ولی موقع بازی اینترنتی یا دانلود هر ۳۰ سانیه ۲یا۳ سانیه قطع و وصل میشه.هنگام دانلو کردن به چشم نمیاد ولی موقع بازی اذیت مینه ۲ سانیه قطع شدن و وصل شدن.اگه میشه راهنماییم کنین ممون میشهم.آیا برنامه ای هست.نتم ۵۱۲ هستش

      با سلام

      دقیقا بایستی چک شود قطعی از چه سمتی هست! و در این بازه قطعی مودم شما کلا دیس کانکت می شود یا خیر. بازم پیشنهاد میکنم بابت بررسی بهتر با پشتیبان تماس بگیرید و همچنین ازشون بخواهید سرعت آپلود بیشتری برای شما باز بگذارند تا دچار مشکل نشوید

    mtzpc

    گرم بودن هوا در بعضی از مناطق میتونه باعث پایین اومدن snr بشه مخصوصا اگهdistance from exchange هم زیاد باشه 😉

    ali

    سلام خسته نباشید من یک هفتست اینترنت ۱ مگ مخابرات گرفتم ام سرعت دانلود ۳۲ کیلو بایت هست با پشتیبانی تماس گرفتم فایده ای نداشت میتونید راهنماییم کنید؟ ممنون….

      سلام

      پشتیبان در جواب مشکل شما چی گفتن ؟!

      چک کردن ببیند پارامتر خطی مشکل نداشته؟!

      اگر پارامتر خطی مشکل نداشته باشه احتمالا در مرکز مخابراتی خود شرکت مخابرات با مشکل پهنای باند یا … روبرو هست.

    سعید خ

    سلام

    با احترام و تشکر از سایت مفید تون کلیه اطلاعات مربوط به خط نتم به شرح ذیل میباشد:

    Upstream SNR (dB) ۲۹ که البته تا ۳۰٫۲ متغیره

    Downstream SNR (dB) ۴۳٫۵

    Upstream line attenuation (dB) ۷٫۶

    Downstream line attenuation (dB) ۱۳٫۹

    بنده سیم تلفن را کامل تعویض کردم به طوری که الان یک سیم به طور مستقیم از ورودی تلفن به منزل به مودم همراه با اسپلیتر وصل نموده ام فاصله ولی هیچ تغیری نسیم تلفن از برق حدود نیم متر است کرده است با توضیحات شما ۲ مورد آخر باید زیر ۴ باشد که اینطور نیست آیا با کارهای بنده مشکل از سمت مخابرات است خطADSL هم ۲مگ شیر تا ۱۰ مگ است ممنونم میشم راهنمایی بفرمایید

    با کمال تشکر

      با سلام

      شما کندی سرعت داشتین ؟!

      همچنین اینکه ددوست عزیز شما سیم مخابرات را از سیم ورودی جدا کن و مودم به صورت مستقیم به سیم مخابرات وصل کن ببین باز SNR ها به چه صورتی می باشد.

      یه وقتهایی شاید خطی SNR پایینی داشته باشد ولی این میزان پایین SNR برروی آپ شدن میزان خط تاثیری نگذاشته! ممنون میشم میزان Up ها رو بذارید و از سر خط تست نمائید. همچنین مشکل اصلی که دارید ذکر کنید.

      سپاس

    سلام

    من حدود ۷ روزه که اینترنت گرفتم دوروز استفاده کردم بقیش هم تالان قطعه

    زنگ زدم مخابرات از اونجا بهم گفتن که مشکلی نداره و چراقت روشنه

    از تو خونه هم مشکل نویز ندارم چون با سرعت ۵۱۲ تا ۷۰ کلیوبایت سرعت دان دارم

    مودم رو بردم جلو خونه تست کنم از اونجا هم مدم ایراد داشت بردم از رو حمسایه هم فهمیدم که مودمم واقعا مشکل داره

    مودم رو کارکرده گرفتم و مشکلشم اینه که چراق adsl روشن نمیشه

    میتونید کمکم کنید؟

      سلام

      دوست عزیز روشن نشدن چراغ ADSL دلیل بر این نمیشه که مودم خراب باشد. شاید LED آن سوخته باشد. شما برای چک کردن بهتر مودم را وصل نمائید و برروی حالت bridge کانفیگ کرده و متصل و کانکت شوید در صورت اینکه دچار خطا شدید شماره خطای داخل کانکشن را بفرمائید تا راهنمایی صورت گیرد

    حسن

    سلام خسته نباشید.

    میخاستم در مورد crc بدونم که اصلا چیه چون مال یکی از دوستانم ۰ هستش ولی برای من۳۰۰۰۰

    Downstream Upstream

    SNR Margin: ۶٫۵ ۲۵٫۷ db

    Line Attenuation: ۴۵٫۷ ۳۲٫۸db

    Data Rate: ۶۱۴۴ ۶۳۶ kbps

    Max Rate: ۸۳۰۴ ۱۷۸۷ kbps

    CRC: ۳۲۲۰ ۰

    سلام دوست عزیز این اعداد و ارقام اطلاعات کامل مودم من هستش راستش الان یه دو سه هفته ای هست که مشکل قطعی دارم سرعتم هم پایین اومده البته این مشکل بیشتر شبها رخ میده روزها قطعی کم دارم یا اصلا ندارم سیم هم مستقیم از پایین ساختمان اوردم وصل به مودم کردم که اعداد این شده لطفا بفرمایین که چطوری مشکلم رو حل کنم ایا از طرف سیستمم هست یا اینکه باید از طرف مخابرات پی گیری کنم البته یاداور بشم که همسایه ها میگن مامورین مخابرات مدتی قبل اومده بودن سیم ها رو دست کاری کردن اگه مشکل از اونا هست بهم بگین که چی کار کنم لطفا راهنمایی کنین. اجرکم عندالله

      سلام

      دوست عزیز طبق اطلاعاتی که دادین SNRپایینی دریافت کردید! شما بدور از اینکه سیم مستقیم کشیده اید مودم رو به سر سیم های مخابرات وصل نمائید و مشاهده کنید که آیا SNR بهتری دریافت کردید یاخیر!

      همچنین اگر SNR بهتری دریافت شد یک احتمالی که میشه داد این است که از سر خط اسپلیتر وصل نکرده اید!

      اگرم دقت کرده باشید هنگام قطعی با خاموش شدن چراغ لینک یا DSL مواجه می شوید.

      شما دوست عزیز از سر خط پارامترهارا چک نموده و اعلام کنید در صورت اینکه مشکل داشت در اول با شرکت ارائه دهنده ADSL هماهنگ کنید. در صورت حل نشدن باید مخابرات بین مسیر را چک نماید که یکم با درد سر مواجه میشین!!

    حسین

    با سلام و خسته نباشید

    من اینترنت خودم رو از پارس آنلاین گرفتم ولی در ساعات شب که دانلود مجانیست از حدی بیشتر که دانلود انجام میدهم پارس آنلاین به جای کاهش شدید سرعت برروی خط من چیزی مثل نویز یا پالس میفرستد که باعث می شود چراغ DSL روشن بماند ولی چراغ Internet خاموش شود (به عبارت دیگر دسترسی به اینترنت قطع میشود) و به محض آنکه مودم را خاموش روشن می کنم دانلود عادی خواهم داشت تا بار دیگر که همچین اتفاقی باز بیفتد .. ( که به طرز خنده داری این فاصله دقیقا ۳۰ دقیقه است).

    خواستم ازتون بپرسم راهی یا تنظیماتی هست که بشود مودم به طور خود به خود بعد از ارسال نویز ریستارت شود ؟ مودم بنده ایسوس مدل G31 می باشد …

    پیشاپیش با تشکر 🙂

      با سلام

      امکان ریست که در هیچ مودمی بنده مشاهده نکردم! ولی شما میتوانید از بخش کانفیگ و گزینه Dial on demand تایم قطع شدن را تنظیم نمائید! ولی بنده ۱۰۰ درصد تضمین نمیدم که بتوانید این مشکل را برطرف نمائید. هرچیه شرکت ارائه دهنده ADSL برای جلوگیری از نداشتن دانلود رایگان بیشتر مغزشان کار میکنه 😀

      سربلند باشید

    سلام دوست عزیز اقای علم الهدی خیلی ممنون که جواب دادین خیلی مفید بود حتما امتحان میکنم بهتون میگم نتیجه رو.اجرکم عندالله

    سلام

    راستش دوست عزیزمون بالا راست میگن منم به این نتیجه رسیدم که نویز و اینا همش حرفه چون دقت کردم دیدم که روزها سرعت عالیه مقدار نویز هم تا ۱۲ و ۱۳ میرسه ولی شب ها به ۶ می رسه. لطفا بگین اخه شرکت می تونه چنین کاری کنه من از مکس نت خریدم.

      سلام

      نگاه کنید دوست عزیز من شخصا خودم هم نماینده فروش نت و هم پشتیبان call center یکی از شرکتهای اینترنتی هستم ولی واقعیتش تا افزایش نویز روی بستر نمی اندازند و قرار نیست بستر ارتباطی را خراب کنند تا وقتی میتوانند از اکانتینگ محدودیت و … برای یوزر ایجاد کنند! ولی نویز طبق مطالب قبلی و دیدگاه های قبلی باید داخلی و سر خط چک گردد.

      در جریان باشید دانلود های رایگان کلا با شیرینگ بیشتری نسبت به ساعات معمولی روز دارد.

      موفق باشید

    عليرضا

    سلام، من ٣ ساله از مخابرات اینترنت می گیرم این ماه ٢ مگ نامحدود گرفتم (که همیشه سرعتش ٢۵٠ فیکس بوده)، اما وقتی به نت وصل میشم بعد ٢ تا ٣ دقیقه سرعتم از ٢۵٠ به ۶٠ کاهش پیدا میکنه، مطمئنم به خاطر نویز خط نیست، نظر شما چیه؟

      سلام

      دوست عزیز در بیشتر شرکت ها ضریب اشتراک سرویس نامحدود نسبت به حجمی بیشتر است . قبل از اینکه بنده توضیح بدهم ضریب اشتراک سرویس خود را از مخابرات سوال کرده! و نوع سرویس را اعلام کنید.

      با ارزوی بهترینها

    امیرحسین

    سلام مقدار snr مهم تره تو حداکثر سرعتی که می تونیم از شرکت بگیریم یا مقدار attenuation ؟؟

    میچکا

    mamanoooon .

    mofid va jame

    ye soal u ozve shatelid????

    bi adabi nabasheeeee

    سعید

    سلام

    واسه من

    Downstream Upstream

    SNR Margin (dB): ۸٫۲ ۱۱٫۰

    Attenuation (dB): ۵۸٫۰ ۳۱٫۵

    Output Power (dBm): ۱۶٫۹ ۱۲٫۳

    Attainable Rate (Kbps): ۲۳۳۶ ۷۹۲

    Rate (Kbps): ۲۳۰۴ ۶۰۸

    سرعت دانلودم به صیصدو پنجاهم میرسه. از سر خطم چک کردم snr و attenuation ام تغییر نکردن. گاهی لینکم میپره. گاهی هم باید دیکانکتو و کانکت شم تا سرعت نتم طبیعی بشه. چه کار باید بکنم؟

      با سلام
      خدمتتان عرض کنم با وجود SNR پایین در کیفیت خط شما ۱۰۰ درصد باعث قطعی و پرش لینک می شوید!
      ممنون میشم دقیقا ذکر کنید از سر خط به چه شکل و نحوی تست کردید!؟
      به کانکت و دیس کانکت کردن سرعت بهبود نمی یابد ولی در هنگام کانکت و دیس کانکت شدن شاید پارامتر خطی شما بهتر می شود که احساس بهبودی سرعت می کنید.
      موفق باشید

    سلام

    چند روز پیش یه مودم خریدم از لحظه ای که وصلش کردم به pc دچار افت سرعت اینترنت تو سیستم شدم ولی وقتی با wi fi گوشی وصل میشم سرعت بالایی دارم.

    مودم قبلیم رو هم وصل میکنم سرعتم مثل قبل بالاست ولی این مودم جدید به شدت سرعت رو پایین نیاره و موقع استفاده تو سیستم قعطی زیاد هم داره

    لطفا راهنماییم کنید که چجوری این مشکل رو حل کنم

      سلام

      واقعیتش بابت تست کلی مشکلی شما اگر بتوانید از طریق نرم افزار تیم ویور ارتباطی جهت چک کردن این مشکل برقرار کنید بهتر میتوان به جواب و رفع مشکل رسید چون اینکه دلایل متفاوتی نظیر سخت افزاری و نرم افزاری می تواند باشد. اما نیاز به تست و … دارد. در صورت صلاح دید میتوانید جهت تست با ایمیل بنده در اربتاط باشید morteza.aalam@gmail.com

    حسن

    با عرض سلام

    چند روز گذشته از مخابرات اشتراک ۱mb که سرعت دانلود ۲۳۰k/s هست گرفتم اما وقتی که من به نت متصل میشوم سرعت دانلود من ۱۷۰k/s میمونه وقتی که اکانت خود من را در مودم دوستم میگذارم سرعت دانلود به ۲۳۰k/s راحت میرسه به خودم گفتم شاید مخابرات مشکل داره اما دیدم نه همونه سرعت ۱۷۰k/s هست دوباره هم رفتم پیش پسر عموم امتحان کردم دیدم که سر عت ۱mb==230k/s دانلود میکنه مشکل من کجاست که ۱۷۰k/s دانلود میکنه

    منو راهنمایی کنید ………..با تشکر

      سلام

      یه نکته اینکه آیا خط دوستتون از همان مرکز مخابراتی می باشد !؟ و اینکه سرویس دوستتون هم یک مگ است ؟!

      در بعضی از مراکز شاید بدلیل اختلال پهنا باند شما به حداکثر سرعت نرسید یا اینکه پروفایل سرعتی شما را پایین تر از دیگر سرویس ها بسته باشند! ولی ممنونتون میشم Data Rate و MAX Rate مودم را ذکر کنید تا اینکه بهتر بتوان راهنمایی کرد

      ممنون

    حسن

    اینم اطلاعات مودم من

    Attenuation Down Stream ۱۴

    Attenuation Up Stream ۷

    SNR Margin Down Stream ۳۹٫۲

    SNR Margin Up Stream ۳۳٫۲

    معین

    اگه با تست سر خط میزان کیفیت بهتری دریافت شد چیکار کنیم؟

    صمد نعمتی

    من دارای خط ADSL مخابرات تبریز هستم و هم اکنون سیم مودم بصورت مستقیم به ایستگاه موجود در جوار دیوار خانه وصل است و به هیچ سیم و یا تلفن وصل نیست ، ADSL مکرر قطع و وصل میشد و snr down بصورت نزولی کم شده و پس از رسیده به عد ۵ یا ۶ قطع میشه ، روزی به صورت اتفاقی نوک سیمهای مخابرات را به همدیگر اتصال دادم و سپس مودم را روشن کردم و متوجه شدم که snr down به عدد ۲۱ افزایش یافت ولی بعد از مدت ۲ یا ۳ ساعت ، این مقدار به صورت نزولی پائین رفت و باز ADSL قطع شده و من باز دوباره این کار انجام دادم و میدهم ، توضیح اینکه بعضی روزها اندازه snr down ثابت بوده و تغییری نمیکنه ، در زمان پائین بودن snr شرکت ADSL میگه خط دارای نویز است و وقتی به مخابرات میگم ، ایشان در جواب عدم وجود خرابی در خط اظهار میکنند ، ضمنا من یک بار خط تلفنم را عوض کردم

      سلام
      واقعیتش اگر از درب منزل و سیم ورودی مخابرات چک کردین شاید از بین مسیر و یا داخل مرکز مشکل وجود داشته باشد در باب اینکه اتصال دو سیم به هم مشکل را به صورت لحظه ای بر طرف می کنم در جریان باشید که این عمل چون یک اتصالی در فیوز و اسپلیتر ترمینال های داخل مخابرات ایجاد میکند می تواند باعث بهتر شدن خط باشد ولی نه بصورت اساسی. ولی اگر بتوانید از خود پشتیبان بخواهید از سمت مرکز چک و تست کنند برایتان میشه اطمینان خاطر از خراب نبودن مرکز پیدا کرد!
      همچنین چون گفتین مشترک تبریز هستین و مخابرات تبریز با اسیاتک پروژه مشارکتی دارد شاید بنده بتوانم یجورایی درباب این موضوع کامل واستون چک کنم!
      سربلند باشید

    مصطفی

    سلام. نویز خط من از ۴ بالاتر نمیری هم سر خط اینجوریه هم از پیش مودم پهنای بادم رو شرکت تا ۱۰ مگ بالا برده و تا یک ماه پیش عالی بود ولی الان نهایتا ۲ مگ میکشه و منو داغون کرده بنظرتون بگم پهنای باندم بیارند رو مثلا ۵ مگ بهتر میشه؟

    شرکت میگه فاصله سیم کشی مخابرات تا محلتون مشکل داره!!! اخه یک دفعه اینجوری میشه؟

    کمک لطفا من الان داغونم

      سلام
      نگاه کنید در باب نویز خط نمیشه گفت چون چند سال خط مشکلی نداشته و الان نویز پیدا کرده چیزی عجیب است! چون واقعا خیلی از بستر های مخابراتی در طول زمان و … دچار مشکل میشه حالا اگر از درب منزل هیچگونه تغییری مشاهده نکردید! دیگر باید از داخل مخابرات و بین مسیر چک گردد که داخل مخابرات خود همکاران فنی شرکت ISP این کار را انجام میدهند ولی بابت بین مسیر فکر نکنم مخابرات حرکتی انجام بدهد .
      ولی بهترین کار اینه واسه مدتی خط را با پهنای باند پایین تری ست نمایند
      موفق باشید

    saman

    سلام،

    من چند ماهی هست که ADSL از مخابرات گرفتم. امروز دیدم سرعت دانلود خیلی کم شده در حدود ۳-۴ K، بعدشم دیگه کلا قطع شد. چراغ اینترنت مودمم خاموشه ولی چراغ ADSLش روشنه. متاسفانه الان کلا قطعه و نمیتونم از آدرس ۱۹۸٫۱۶۱٫۱٫۱ وضعیتو چک کنم.

    هر چی هم که با ۲۰۲۰ تماس میگیرم کلی پشت خط میمونم و کسی جواب نمیده.

    همه مواردی هم که شما گفتین چک کردم. مشکلی نیست. حتی کابل تلفنی که به مودمم وصله رو به دستگاه تلفن وصل کردم و تلفن وصل شد و مشکلی نداشت (از این احتمالا میشه نتیجه گرفت که کابل تلفن یا پریزش مشکلی نداره).

    به نظرتون چه کار کنم؟

      سلام

      در باب کندی سرعت حتما باید مقدار پارامتر خطی رو ذکر کنید تا بتوان مشکل را دقیق تر بررسی نمود

      ولی در باب اینکه وارد کنسول مودم نمی توانید بشوید بیایید پینگ مودم را از طریق cmd بگیرید و در صورتی که time out داشت ای پی در کارت شبکه سیستم ست نمائید در صورت بر طرف نشدن پیغامی که در cmd مشاهده کردید ذکر کنید! و بعد از ای پی ست کردن اگر باز نشد مودم را از پشت ، ریست سخت افزاری کنید و مجدد تست و کانفیگ مودم را انجام دهید.

      درصورت وجود مشکل اطلاعات دقیق تری ذکر کنید ممنونتون میشم

      موفق باشید

    محسن

    با سلام

    من اینترنت مخابرات ۲ m دارم up و down مودممو با لابردن روی ۱۲۰۰۰ بستن snr down اومده روی۶ تا ۶٫۱ گاهی اوقات پرش لینک دارم قطی کم داره میخواستم ببینم روی پروفایل مخابراتیم تاثیر منفی میذاره یا نه ؟ ممنون از سایتتون

      با سلام و عرض ادب
      در تکنولوژی ADSL طبیعتا هرچقدر میزان سرعت بالا برود برروی SNR تاثیر میگذارد. پارامتر خطی شما با دریافت سرعت ۱۲ با کاهش SNR روبرو شده که طبیعی هست! شما میتوانید با چک کردن داخلی منزل و یا سیم های ورودی درب منزل با همین وضعیت خطی ۱۲۰۰۰ از اینترنت استفاده کنید در صورتی که تغییراتی مشاهده نکردید با چک کردن چون خط شما ۱۲ مگ جواب نمیده و این سرعت بالا باعث شده تا شما SNR پایین تری دریافت کنید بهتر است با تماس مجدد با پشتیبانی به کاهش دادن پروفایل سرعتی خود اقدام کنید
      بهترینها آرزومدنم

    samad_nemati2003@yahoo.com

    ممنون میشم در زمینه حل مشکل به اینجانب کمک کنید

    سهند

    سلام و خسته نباشید

    کیفیت خط من به دلیل داشتن نویز زیاد مطلوب نیست ولی میتونم ازش استفاده کنم نویز خطم معمولا ۱۰ یا ۸ هست در صورتی که خطم رو ۲ میگ بسته باشه

    من از مودم تی پی لینک استفاده میکردم و با سرعت ۲۰۰ ک میتونستم دانلود کنم ولی به دلیل پایین بودم بورد وایرلس مودم تصمیم به عوض کردن این مودم با دی لینک کردم ولی متاسفانه اینطور که متوجه شدم مودم ها دی لینک به صورت خودکار برای کم کردن نویز از میزان دیتا ریت کم میکنن تا اس ان ار بالا بره و درنتیجه رو صورت دانلود من تاثیر منفی میزاره میخواستم بدونم راهی وجود داره که بشه این سیستم مودم رو غیر فعال کرد ؟

    مجید

    با سلام و خسته نباشید

    من در سر خط تلفن را مستقیم به مودم وصل کردم نتیجه اینطور بود:

    SNR Margin : downstream =23.9 _UP=24.1

    Attenu.: down.=33.5 _UP=18.2

    سپس از سر خط ۲ عدد سیم به طور مستقل به داخل واحد بردم که یکی را به مودم وصل کردم و دیگری را به شبکه داخلی واحد

    الان عدد ها شده:

    SNR Margin : downstream =16 _UP=12

    Attenu.: down.=36 _UP=24

    سرعت اینترنت هم افتضاحه به طوری که بعضی وقتها سایت گوگل را هم بازنمیکند.

    راه حل چیه؟

    milad

    Downstream Upstream

    SNR Margin (0.1dB): ۱۳۹ // ۷۰

    Attenuation (0.1dB): ۴۲۰// ۳۰۵

    Output Power (dBm): ۱۹٫۰// ۱۲٫۵

    Attainable Rate (Kbps): ۷۳۷۲ //۱۱۸۰

    Rate (Kbps): ۴۰۹۶ // ۹۹۲

    aya in khobe

    د.ر

    سلام علیکم

    مدتی هست که سرعت پهنای باند من از ۳۲kb به ۱۶ کیلوبایت رسیده با اینکه نامحدود دارد استفاده میکنم و سرعتی که از آی اس پی گرفته ام ۱۲۸kb می باشد.

    ضمن اینکه وقتی با مسئولش صحبت کردم گفتن که ۶ گیگ حد اقل برای هر ماه شما می باشد و من برای بار اول ، ۳ ماه شارژ نموده ام و ۱٫۵ ماه از زمان استفاده من از اینترنتم میگذرد و گویا اینکه ۱۸ گیگ رو دانلود کرده ام و از بعد ۱۸ گیگ سرعت نصب می شود و دیگر اون طرح اشانتیوم را نخواهم داشت.

    اما مسئله جالب این هست که من وقتی مودمم را روشت میکنم تا ۵ دقیقه اول سرعتم به ۹۰ تا ۱۰۰kb می رسد و بعد ۵ دقیقه دوباره بر میگردد به ۱۶kb ، و من مجبورم همش مودمم را روشن بکنم و دوباره سرعتم بشود ۹۰ الی ۱۰۰kb ،

    فکر بکنین من یه فایل ۵۰۰mb رو قبلا اگر ۳۲kb بود در حد اقل ۳ ساعت دانلود می کردم ، حال که ۱۶kb شده حد اقل ۶ ساعت و بیشتر طول میکشه که دانلود بکنم ، و با خاموش کردن و روشن کردن مودمم ، که سرعتم که ۹۰ میرسه این زمان به ۱٫۲۰ دقیقه و حتی کمتر میرسه برای دانلود. …

    من در طول روز بارها و بارها مودم رو خاموش و روشن میکنم تا ازین طرح کوفتی خلاص بشم…

    بقولی از کارو زندگی میزنم تا زمانم برای دانلود به هدر نره…

    آخه واقعا اهل دانلود هستم و تماما برای موبایل و نرم افزار و اموزش دانلود میکنم بواسطه نیازم به آنها…

    لذا ازتون خواهشمندم که به من راه حلی یا راه حل هایی پیشنهاد بدین که دیگه مجبور نشم همش مودم رو خاموش و روشن بکنم… میخوام طوری که از خود ویندوز این امر رخ بده در مودم یا خود مودم حد اقل خاموش و روشن بشه هر ۵ دقیقه…

    یا زمانشو خودم تعیین بکنم…

    میدونم که خیلی جالب هست براتون این مشکل یا خوشبحال بودن من…

    نمیدونم اسمشو باید چی بزارم…

    منتظرتونم … سخت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    د . ر – دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی نرم افزار – دانشگاه گیلان .!!!

      با سلام
      در اول اینکه میتونم ازتون بپرسم شما از اسیاتک سرویس میگیرین یا ن ؟!
      دوم اینکه شما میتونید برروی حالت brigde کانفیگ نمائید و با نرم افزار و دستورهای خاص کانکشن خود را کانکت و دیس کانکت کنید!

    Willedsteak

    سلام
    وقتی آسانسور حرکت می کنه نتم قطع میشه و چراغ DSL مودم پس از یه ۲ یا ۳ ثانیه خاموش میشه

    داداش خواهشن اگه میشه کمکم کن اینم ایمیلم حتی سیم تلفن رو به مدل j-y(st)-y عوض کردیم درست نشد همه سیم ها هم از چند لوله بالا اومده چه سیم آنتن چه برق و تلفن خواهشن راهی داره کمک کنید دیگه دارم دیونه میشم
    SNR Margin (dB) down 10.2 up 11.9
    Attenuation (dB) down 48.5 up 29.1

    😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 :cry

      با سلام
      با توجه به توضیح شما شاید جریان برق برروی کابل های تلفن شما تاثیر منفی می گذارد! در اول اینکه بهتره کابل جداگانه و مستقیم از سر خکشیده شود.
      اگر میتوانستید میزان data rate که مودمتان دریافت کرده را ذکر کنید یجورایی بهتر میشد راهنماییتون کرد تا حداقل بدون سیم کشی قطعی مکرر و … نداشته باشید

    Mohammad

    SNR Margin (0.1dB):36 // 13 بعضی اوقات حتی به ۲۰ میرسه غیر قابل پیشبینی هست معلوم نیست فیکس نیست

    Attenuation (0.1dB): 10.4 // 9.3

    Data Rate (dBm): 2046// 794

    Max Rate (Kbps):23732 // 1810

    CRC 0 // 1

    اینترنت ۱مگ محدود مخابرات گرفتم سرعتم هم ۲۰۰ – ۲۲۰ کلوبایت هست از خوزستان نمیدونم خوبه این سرعت یا میتونه بیشتر از این هم بشه ممنونم !

      با سلام
      دوست عزیز دقت بکنید میزان Data rate شما تا ۲ مگ بیشتر باز نیست و این Rate دانلود شما نسبت به پهنای باندی که برایتان باز گذاشتن خوب هست . دقت داشته باشید اگر سرعت یک مگ گرفتید و بخواهیم ضریب اشتراک سرویس را یک به یک در نظر بگیریم شما بایستی ۱۲۸ کیلوبایت بر ثانیه Rate دانلودتان باشد چون سرویس ها بر حسب کیلو بیت هست ولی در سیستم شما به صورت کیلوبایت نمایش داده میشود که برای تبدیل واحد بیت به بایت باید تقسیم بر ۸ شود که در آموزش های آتی در این باب بیشتر توضیح داده میشود.
      ولی در کل نسبت به سرویسی که داری سرعت معقول و حتی بیشتری دارید
      موفق باشید

    مجید

    با سلام مجدد

    Line Rate – Upstream (Kbps): ۱۰۲۰

    Line Rate – Downstream (Kbps): ۷۰۹۵

    می باشد

    لطفا راهنمایی کنید.

    با تسکر

    رشاهي

    سلام

    من مشکل دارم بد جور

    چراغ مودمم(link) یه هو وسط بازی خاموش میشه دوباره چشمک میزنه بد اینترنت وصل میشه

    وسط بازی wow این کار منو خیلی ازیت می کنه لطفا کمک کنید

    SNR Margin (dB): 18.3 – 5.5

    Attenuation (dB): 31 – 14.3

    Rate (Kbps):21.3 — 923

    سرعت دانلودم ۱۰۵ تا ۱۳۰ هستش

      با سلام
      شما با بررسی داخلی خود می توانید مشکل خود را برطرف کنید : در اول بیاین تمامی تلفن های داخل منزل از پریز خارج نمائید . اگر اسپلیتر سر راه مودم قرار دارد خارج نمائید و تنها مودم را به صورت مستقیم به پریز وصل نمائید چک نمائید از دوشاخ یا پریز شما ضد برق نباشد! بعد تست نمائید ببینید با قطعی چراغ لینک روبرو می شوید یا خیر!؟ درهنگام ثابت شدن مودم حتما از طریق کنسول مودم میزان پارامترهای خطی خود را اعلام کنید تا مشکلتان به صورت کامل برطرف گردد.
      موفق باشید

        رشاهي

        سلام و خسته نباشید

        کار هایی که گفتید رو انجام دادم بازم همون اعداد نشون میده

        الن مشکل من از مخابراته یا ار خانه هستش؟

        SNR Margin (dB): 18.3 – ۵٫۵

        Attenuation (dB): 31 – ۱۴٫۳

        Rate (Kbps): ۲۱۰۳ — ۹۹۹

      رشاهي

      داداش الان فهمیدم

      اسپلیتر بر داشتم این اعداد داد

      SNR Margin (dB):8.0 -0.0

      Attenuation (dB):30.0—15.5

      الن مشل از کجاست خوهش می کنم کمک کنید

    رضا

    با سلام من خیلی قعطی دارم snr هی کم و زیاد میشه به -۳٫۵ هم میرسه بالا ترین حالتش دیگه۱۵هست Attenuation هم ۵۸ هست در حالت downstream تبریز هستم مرکز استاد شهریار فاصله هم ۲ کیلومتر میشه اول آسیا تک داشتم زنگ زدم به پشتیبانی بعد بیست روز گفت خط مشکل داره کاری نمی تونیم بکنیم منم رفتم یی خط جدیدگرفتم و پارس آنلاین اینم همون مشکل رو داره ولی قعطی کمتر میخواستم راهنمایی کنید باید چه کار کنم مودم رو جلوی در هم بردم هیچ توفیقی نکرد

      با سلام
      اگر تمامی راهنمایی هایی که پشتیبان شرکت ها اعلام میکنند انجام دادید و مشکلتان مرتفع نگردیده کلا سعی کنید سرعت های پایین تر جهت استفاده از اینترنت انتخاب کنید تا هزینه زیادی نپردازید! همچنین از شرکت ارائه دهنده اینترنتان بخواهید از سمت مرکز خودشان بررسی کنند شاید از داخل مرکز مشکل وجود دارد! اگر باببرسی شرکت از سمت مرکز مشکل نداشت! و شما هم از سر خط(درب منزل)بررسی کردید و هنوز مشکلتان پا برجا بود ترجیحا با مامورین مخابرات پیگیری کنید تا بین مسیرتان در صورت امکان بررسی کنند.
      موفق باشید

    mehrdad

    با سلام چراغ dsl مودم من هی خاموش روشن میشه واسه همین اینترنتم قطع میشه مشکل از چیه؟ ممنون

      با سلام
      در اول داخلی ها را چک نمائید : در اول بیاین تمامی تلفن های داخل منزل از پریز خارج نمائید . اگر اسپلیتر سر راه مودم قرار دارد خارج نمائید و تنها مودم را به صورت مستقیم به پریز وصل نمائید چک نمائید از دوشاخ یا پریز شما ضد برق نباشد! بعد بصورت بلند مدت (چندساعتی)تست نمائید و درهنگام ثابت شدن مودم حتما از طریق کنسول مودم میزان پارامترهای خطی خود را اعلام کنید تا مشکلتان به صورت کامل برطرف گردد.
      موفق باشید

    رشاهي

    داداش الان فهمیدم

    اسپلیتر بر داشتم این اعداد داد

    SNR Margin (dB):8.0 -0.0

    Attenuation (dB):30.0—15.5

    الن مشل از کجاست خوهش می کنم کمک کنید

    علی

    با سلام

    من ۲ماه هست که دنبال اینم که مامور بیاد وخط تلفن رو عوض کنه .حالا امروز امده و عوض کرده و SNR Margin از ۶٫۵ شده ۱۸ که یعنی خوب شده ولی attenuation تغییری نکرده و همون ۵۰ هست ؟؟؟

    به نظرتون چه کار کنم ؟؟ کل این کارایی هم که بالا گفتن رو انجام دادم. ایا مشکل میشه از خوده مرکز مخابرات باشه؟؟؟

    اخه سرعتم هنوز هم خرابه.

    mohammad

    با سلام snr خط تلفن من به شدت پایینه به طوری که برای هر دان استریمی از ۱مگ گرفته تا ۹مگ snr زیر ۱۰هست خیلی هم ارور crcمیده گاهی اوقات هم لینک میپره در حالی که attenuation رو زده ۲۰ قبلا هم از یه شرکت دیگه adsl داشتم رو همین خط و اصلا چنین مشکلی نبود مطمئن هستم که خط تلفن مشکلی نداره به نظر شما اگر مشکل از رانژه نط یا تجهیزات adsl باشه که رو خطم نصب کردن اگر درخواست تعویض پورت بدم مشکل حل میشه؟

    د.ر

    سلام علیکم

    آقا مرتضی ضمن تشکر و خدا قوت … در پاسخ به جواب سوالم و سوال شما ازم باید عرض بکنم که :::

    بنده اینترنتم را از اندیشه سبز خزر واقع در کلان شهر رشت میگیرم … !

    بیزحمت میتونین بفرمائین که چطور حالت Bridge را میتوانم فعال بکنم… ؟؟

    آموزشی در این زمینه وجود دارد که دقیق بتوانم ازآن کمک بگیرم !؟

    نرم افزاری که میتواند عمل دیس کانکت و کانکت را برایم انجام بدهند آیا معادل خاموش و روشن کردن مودم عمل خواهد کرد این نرم افزار؟؟؟

    ضمن اینکه مودم من در حالت اتوکانکت تنظیم شده است و با روشت شدن مودم متصل به اینترنت هستم…

    شما میتونین بیزحمت برایم نرم افزاری معرفی بفرمائین که این عمل را بخوبی انجام بدهد .

    نرم افزار خاضی نتوانستم پیدا بنمایم.

    گقتنی است که مدل مودمم datasheen می باشد…

    ضمن تشکر … خدا قوت میگویم بهتون …

    *******************************************************************************************

    د.ر – دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی نرم افزار – دانشگاه گیلان .!!!

      با سلام
      در اول برای تغییر تنظیمات مودم به حالت بریج زیاد سخت نیست ! فقط اینکه از قسمت کانفیگ مودم شما connection type را از حالت pppoe به bridge تغییر بدین!
      واسه شما که میخواین دیس کانکت و کانکت شدن باشه خود اینترنت دانلود منیجر واستون کانکت میکنه فقط بایستی برروی حالت Bridge قرار دهید
      مرسی ، ممنونم
      همیشه موفق و سربلند باشید

    SoOrOoush

    با سلام یک نویز شدیدی رو خطم هست که بعد چند دقیقه کار کردن با نت چراغ اینترنت خاموش میشه. -_-

    قبلا نویز داشتم ولی چراغ اینترنت خاموش نمیشد ولی بعد خود به خود درست شد! حالا دوباره نویز دارم ولی چراغ اینترنت خاموش میشه !

    SNR Margin (dB): ۶٫۷ ۱۹٫۰

    Attenuation (dB): ۵۲٫۰ ۲۸٫۰

    خواهش میکنم بگید مشکل از کجاس 😉 یک ماه پیش از سر خط تست کردیم مشکل نداشت, پیرم کرده این قطعی!! از آسیاتک سرویس دارم

      با سلام
      شما هم با بررسی موارد زیر ببینید مشکلتان بر طرف می شود یا ن؟!
      عواملی که باعث افتSNR و افزایش در Attenuation میگردد عبارت است از :

      ۱٫ برروی خط رانژه دستگاه دیگری مانند تلفن و یا فاکس بدون اسپیلیتر وجود
      داشته باشد.
      ۲٫ سیم تلفن از کنار کابل برق رد شده باشد .
      ۳٫ اسپلیتر معیوب بر روی خط وجود داشته باشد
      ۴٫ در کنار مودم دستگاهی مانند : تلفن همراه، تلفن بیسیم، لامپ مهتابی،
      دستگاه مایکروویو وجود داشته باشد.
      ۵٫ سیم کشی داخل ساختمان ، قدیمی و یا پوسیده باشد.
      ۶٫ سیم تلفن از پریز تلفن تا مودم مشکل داشته و یا پریز تلفن معیوب باشد.
      ۷٫ دوشاخه تلفن ضد برق بر روی پریز وجود داشته باشد.

      تمامی موارد چک گردد و از مدار داخلی خارج شود.
      همچنین چون خودم شخصا تو بخش پشتیبانی اسیاتک هستم شما تماس بگیری با بخش پشتیبانی ۱۵۴۴ تمامی موارد رو بهت توضیح میدن یا مشکلت بر طرف شود.

    amir

    Downstream Upstream

    SNR Margin (dB) ۶٫۴ ۱۱٫۰

    Attenuation (dB) ۳۹٫۰ ۲۴٫۰

    Output Power (dBm) ۱۹٫۴ ۱۱٫۶

    Attainable Rate (Kbps) ۴۰۰۰ ۱۳۴۸

    Rate (Kbps) ۳۶۴۸ ۱۰۲۴

    Number of Bytes in DMT Frame ۱۱۵ ۳۳

    Number of Check Bytes in RS Code Word ۱۰ ۱۲

    RS Code Word Size in DMT Frame ۱ ۴

    Interleaver Depth ۳۲ ۸

    Delay (msec) ۸ ۸

    سلام مشکلات این خط رو بفرمایید و برای رفع آن راهکار پیشنهاد کنید

      باسلام
      بنا به داشتن snr های پایین و وجود نویز باعث این مشکلات گردیده . عواملی که باعث افتSNR و افزایش در Attenuation میگردد عبارت است از :

      ۱٫ برروی خط رانژه دستگاه دیگری مانند تلفن و یا فاکس بدون اسپیلیتر وجود
      داشته باشد.
      ۲٫ سیم تلفن از کنار کابل برق رد شده باشد .
      ۳٫ اسپلیتر معیوب بر روی خط وجود داشته باشد
      ۴٫ در کنار مودم دستگاهی مانند : تلفن همراه، تلفن بیسیم، لامپ مهتابی،
      دستگاه مایکروویو وجود داشته باشد.
      ۵٫ سیم کشی داخل ساختمان ، قدیمی و یا پوسیده باشد.
      ۶٫ سیم تلفن از پریز تلفن تا مودم مشکل داشته و یا پریز تلفن معیوب باشد.
      ۷٫ دوشاخه تلفن ضد برق بر روی پریز وجود داشته باشد.
      تمامی موارد مجدد ذکر کردم با بررسی این موارد میزان SNR ها مجدد ذکر کنید!

    ali

    فقط شب ها از ساعت ۱۱ ۱۲ سرعت نتم خوب میشه تا ۶ صبح..نویز خطم بالاس روزها..شب ها رو تست نکردم..آیا علت خاصی دار که فقط اخر شب میتونم استفاده کنم از نت؟ممنون

    ali

    سلام و خسته نباشید… سه روز هست که اینترنت من از ساعت ۵ بعد از ظهر پرش لینک دارم و هی لینک مودم قطع و وصل میشه و حدودا ۱۲ ساعت این مشکل رو دارم یعنی هی لینک وصل میشه ۳۰ ثانیه نت وصل هست دو باره لینک می پره و نت قطع میشه این مشکل رو سه روز هست دارم و فقط هم تو این ساعت مشخص اینجوری میشه .. ولی چک که مودم رو به کابل ورودی خونه وصل کردم مشکلی نداشت و بدون قطعی لینک ثابت بود… و حتی فکر نمیکنم که مشکل از سیم کشی داخلی باشه چون فقط تو این ساعت خاص که مشخص کردم این وضع پیش میاد…و اگه مشکل از سیم کشی باشه باید تو ساعت های دیگه مشکل باشه که نیست… ممنون میشم راهنمایی کنید یا یه راه حلی رو معرفی کنید. مرسی

      با سلام
      نمیشه به صورت مطمئن گفت مشکل از داخلی یا سیم کشی ها نیست!
      شما در داخل منزل بیاین تمامی دستگاهای تلفن خارج کنید. اسپلیتر یا نویزگیر یا میکروفیلتر اگر دارین اونها رو هم بردارید باز چک کنید ببینید دچار قطعی میشین یا ن!؟
      نتیجه رو اعلام کنید . تا رفع مشکل هستیم در خدمتتون
      سربلند باشید

    milad

    سلام.ی سوال؟ آقا از جلوی در خونه ۲۰ متر سیم کشیدم تا پذیرایی اونجا اسپیلیتر وصل کردم .تلفن و مودم البته از اسپیلیتر تا مودم ۱۵متر سیم اضافه شده. میخوام snr ببرم بالا تا بتونم سرعت ۱۰m بگیرم لطفا کمک کنید.

    SNR Margin (dB) 11.3 – 15.7

    Attenuation (dB)28.5 -14.5

    Rate (Kbps): ۸۰۸۹ ۵۰۹

    milad

    البته یک متر از سیم تلفن از کنار کابلی که از تیر برق ب کنتورمیاد رد میشه نمیشه کاریش کرد..

    Rate (Kbps): ۸۴۳۵ – ۵۰۹

    علی

    سلام.

    وقتی با تلفن حرف میزنم اینترنت خود به خود وصل میشه وقتی قطع میکنم اینترنت هم قطع میشه. مشکل از چی میتونه باشه؟

    با تشکر

    M

    سلام

    مودم من tp-link و از اینترنت ۱۲۸ مگابایت نامحدود شرکت مخابرات استفاده میکنم. من این ترم درسهام رو به صورت الکترونیکی برداشتم. تو کلاسهای قبل از ظهر مشکلی ندارم و لی شنبه بعد از ظهرکه از ساعت ۲ تا ۴ کلاس دارم اینترنت و صدا به شدت قطع و وصل میشه طوریکه اصلا متوجه نمیشم استاد چی میگه. از اول ترم تا حالا هر هفته من این مشکل رو دارم بقیه روزها بعد از ظهرها تقریبا مشکلی نداره. به نظرتون علتش چی میتونه باشه؟ ممنون میشم جواب بدید

    حمید

    سلام

    سرعت دانلودم کم شده از ۷۰ به ۳۰ مشکل چیه ۳ روزه

    ممنون

    ali

    سلام

    اطلاعاتتون خیلی مفید بود.حالا اگه میشه یه راهنماییم کنین.من خط تلفنم نویز داره،ینی وقی گوشی رو بر میدارم صدایخش میاد.الان دقیقا نمیدونم که سرعت اینترنت من واسه این نویز هستش که پایینه یا نه مشکل از خود مخابراته.اون راهاییم که گفتین که بریم تو تنظیمات مودم که بفهمیم اینترنتمون نویز داره یا نه رو رفتم و واسه به صورت زیر بود:

    SNR Margin(0.1gb):167*174

    Attenuatiom(0.1gb):425*252

    Output power(0.1gbm):185*124

    Attainable Rate(kbps):6632*885

    حالا به نظرتون مشکل نتم از کجاست.

    البته همین تازگی هم سیم تلفن عوض کردیم و هم نویز گیر دارم ولی باز گوشی تلفن خش داره

    نت دو مگ محدود مخابراتی دارم

    البته اوایلش که شارژ کردم خوب بود،ولی کم کم افت سرعت داشتم،تا جایی که بعضی وقتا سرعت دانلودم به زیر ۱۰۰ یا حالا یه نمه بیشتر میرسه.ولی بطور معمول الان سرعتم۱۲۰ تا ۱۳۰ هستش.مواقعی میره بالا،مواقعی میره پایین،ولی در کل اون کیفیت ابتدتیی رو نداره

    اینم بگم که چون خونمون تو یه کوچه کوچیک هستش،سیم تلفن از سر کوچه دور یه کابل برق پیچیده شده اومده تا سر در خونمون و از اونجا به سیم کشی خونه وصل شده.ولی زمانی که مودمو خاموش میکنم دیگه رو خط تلفن هیچ نویزی ندارم

    واقعا ممنون میشم راهنماییم کنید

      سلام
      در اول شما میزان Rate را ذکر کنید ! نه Attianable rate
      همچنین دستگاه بی سیم دارین ؟! با اسپلیتر دیگری تست و بررسی کنید و در کنارهر دستگاه تلفن اسپلیتر قرار گیرد یا میکروفیلتر!
      کندی سرعت اگر میزان Rate یکسان بماند شاید از سمت مخابرات پهنای باند مرکز مشکل داشته باشد که در ان لحظه باید ازسمت پشتیبانی پیگیری کرد
      بازم میزان Rate اعلام کنید تا بهتر بتوانم راهنمایی کنم
      موفق باشید

    ali

    داداش یه اشتباهی شد.سیم تلفنمون از سر کوچه دور یه کابل برق نپیچیده بود.اون کابل خود مخابرات هستش،واسه برق نیست.

    ali

    Rate (kbps) 2043 * 508

    امیدوارم ایندفه درست گقته باشم.

    در ضمن،مشکل نویز روی خط تلفن برطرف شد.چون ما دوتا تلفن داریم که یکی تو اتاقه یکیم بیرون.تلفن اتاقو قطع کردم و نویز روی تلفن بیرونم دیگه تموم شد.ولی همچنان سرعت نتم راضی کننده نیس.دائما نوسان داره.بعضی اوقات واسه یه دقیقه یا کمتر انگار نتم قطع میشه و هیچ صفحه ای باز نمیکنه و بعد درست میشه.و اینم بگم که مودمم رو خط بیرون همراه با یه اسپیلتر وصله

    الان مشکلم فقط سرعت نتمه.سرعت دانلووم به زور معمول ۱۴۰ یا ینمه کمتر یا بیشتر هستش

    اینترنت دو مگ مخابراتی محدود

    snr margin 128 * 290

      درباب پارامتر شما که تا ۲ مگ جوابگو بوده مشکلی نیست! اگر ISP شما سرویس ۲ مگ نامحدود را با ضریب اشتراک یک به یک به شما تحویل میدهد لطفا با پشتیبانی تماس بگیرید شاید مشکل پهنای باند مرکز مخابراتی یا … باشد که شما با کندی سرعت روبرو میشوید

    سعید

    با سلام و خسته نباشید … چند روزی هست که به شدت دچار قطع و وصلی اینترنت و خاموش شدن چراغ ACDL مودم شدم ,…. با توجه به اینکه تا همین هفته پیش اینجوری نبود ولی نمیدونم یهو چه تغییری کرد . من اکثر کامنت ها و راهنمایی ها رو خوندم و قبل از اینکه سوال بپرسم تست کردم حتی از کابل دم در خونه مستقیم به مودم وصل کردم snr تا ۱۳ بالا رفت اما قطع و وصلی همچنان ادامه داشت …

    اینم اطلاعات مودم ، والا اینقدر قطعی داره که واقعا اعصابم خورد شده ..ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    پیشاپیش سپاسگذار

    Downlink rate ۳۷۴۴۰۰۰

    Uplink rate ۵۱۲۰۰۰

    SNR (downstream) ۶٫۰ dB

    SNR (upstream) ۲۴ dB

    Line Attenuation

    (downstream) ۴۵٫۵ dB

    Line Attenuation

    (upstream) ۲۹٫۵ dB

    Connection Standard G.Dmt

    سعید

    راستی اینم بگم امشب بدون تغییر هیچ تنظیماتی خود به خود Downlink rate ۱۲۱۲۰۰۰ شد که به صورت صعودی SNR (downstream) تا ۱۷ بالا رفت و مشکل فقط برای ۲ ساعت حل شد اما بعد دوباره حالت قبل ینی همون snr 6 برگشت ….

    واقعا دیگه نمیدونم باید چکار کنم ، خواهش میکنم اگه میتونید راهی جلو پام بزارید …. بنظرتون مشکل از کجاس ؟؟

    سهیل

    سلام

    من تمام کارهای لازم رو انجام دادم، مودم رو دم در بردم و پارامتر های مربوط رو چک کردم، کمی از داخل بهتر بود و یک سیم مستقل از پشن جعبه تقسیم دم در تا خانه فقط برای مودم جداگانه کشیدم و اوضاع کمی بهتر شد، سرعت ثبت نامی من ۸ مگ است ولی هنوز تا ۳ بیشتر نمیشه که اونهم مرتب قطع و وصل میشه، با مشترکین تماس گرفتم و اونام بررسی کردن گفتن نامه ای به مخابرات زدن و مشکل از طرف مخابراته که از فرستنده نویز داره.

    خوب حالا چه باید کرد؟

    مخابرات هم که نمیاد کل سیم هاشو عوض کنه به خاطر من…

    راهی برای تقویتش هست؟

    سعید

    خسته نباشید واقعا … دو هفته گذشته هنوز جواب ندادید … اگه بلد نیستید بگید تا من هر روز سر نزنم و برم جای دیگه بپرسم

    mohammad

    با عرض سلام وخسته نباشید

    من اینترت ۲مگ از مخابرات تهیه نمودم ولی سرعت اینترنت بنده خیلی پایین هست حتی از سر خط تلفن هم چک کردم و خط رو مستقیم بدون پریز به مودم وصل نمودم وحتی با اسپلیتر و بدون اسپلیتر هم چک کردم ولی باز مشکل بنده حل نشد ممنون میشم راهنمایی کنید

    SNR Margin(downstream) (dB): 11.7

    SNR Margin(upstream) (dB): 14.1

    line Attenuation(downstream) (dB): 66.0

    line Attenuation(upstream) (dB): 38.1

    data Rate(downstream) (Kbps):2291

    data Rate(upstream) (Kbps):1022

    max Rate(downstream) (Kbps):2580

    max Rate(upstream) (Kbps):1339

    CRC(downstream):15

    CRC(upstream): 0

    mostafa

    salam

    man modem tp_link daram va hamishe moshkel ghateo vasli darm vali cheragh haye modem khamosh nemishe 30 sec ghat mishe dobare vasl mishe chikar konam ???? hamishe to game disconet misham agha morteza komak kon 😀

    اسماعیل

    سلام خسته نباشید-من از وای فای استفاده میکنم مشکل من اینه که رو سیستمم تو دستاپ روی علامت اینترنت علامت ضربه ضر میزنه وروی کامپیوتر نت قطع میشه اما روی گوشی که از روتر پخش میشه نت است باید سیستم رو ریستارت کنم تا درست بشه.سیستم نو است مار برد ایسوس رم۸ گرافیگ۲ گزاشتم—۰۹۳۶۳۰۵۴۲۱۰شماره -ممنون میشم جوابمو بدید

    ali

    سلام داداش اگه Date rate و Max rate downstream پایین باشه باس چیکار کرد تا درست شه ؟؟ سرعت مودم پایینه یا از چیزه دیگس ؟

    ali

    راستی من اینترنتو از آسیا تک گرفتم ۱۰mg مثلا ولی سرعت دانلود خیلی زور بزنه به ۱۲۸ میرسه باید چیکار کرد ؟؟

    SNR Margin

    :

    .۱۰ upstream : ۱۴٫۰ dwonstream :

    Line Attenuation

    :

    ۴۲ ۳۱٫۵upstream : dwonstream

    مهدی

    سلام.خسته نباشید. تمام کارهایی را که شما برای کاهش نویز خط گفتید اجام دادم اما snrام حدود ۲۰ هس و Line Attenuationام ۴۵ هس! برای بهتر شدنش چیکار میتونم بکنم؟ ممنون میشم راهنمایی کنید.

    مسعود

    سلام و خسته نباشید من سرعت دانلودم بد نی ولی سرعت پیج بازکردنم خیلی کمه، اینترنت ۲m گرفتم از آسیا تک نمیدونم چیکار کنم خواهشا راهنماییم کن ممنونم

    Adsl Mode G992.5

    Up Stream ۵۰۸ kbps

    Down Stream ۴۰۹۵ kbps

    Attenuation Down Stream ۸

    Attenuation Up Stream ۳

    SNR Margin Down Stream ۴۲٫۹

    SNR Margin Up Stream 27.6

    Vendor ID IPLINK

    Firmware Version ۳۹۱۸ac30

    CRC Errors ۰

    Up Stream BER ۰e-7

    Down Stream BER ۰e-7

    Up Output Power ۶

    Down Output Power ۷٫۵

    sh

    سلام .من ۱ماهه مودم خریدم وتوی این ۱ماهه سرعت اینترنتم عالی بود.ولی الان ده روزه که چراغ ثابت مودمم قطع شده و چراغ چشمک زن میزنه

    فقط وقتی با تلفن خونه صحبت میکنیم وصل میشه و تا تلفنو قطع میکنیم دوباره مودم قطع میشه. لطفا راهنماییم کنید.

      با سلام
      اگه منظورتون چراغ لینک یا dsl است . و وقتی که گوشی تماس میگیرد چراغ ثابت میشه و نت وصل می شود به احتمال ۹۹% بر میگرده به دوشاخ شما که از نوع ضد برق است . که با تعویض آن مشکل شما بر طرف میشه
      موفق باشید

    kaveh

    با سلام من چند وقتیه یه مشکل عجیب برام پیش اومده وقتی مودمو روشن میکنم تا ۲الی۳ساعت بعد چراغ اینترنت روشن نمیشه و گوشه تصویر فقط not connectمیده.جالبیش اینه که وقتی خاموشش میکنم برای استفاده ی مجدد در مان دیگه ای بازم چراغ اینترنت تا چند ساعتی کار نمیکنه:ا اصلا نباید خاموشش کرد و الا برای استفاده باید صبر کرد مدل: tp link w8901G

    كوچی

    با سلام حضور استاد گرامی //همینجا عرض کنم اگر تا زمان پاسخ سکته سومی هم زدم بنده را حلال کنید!

    باور کنید دیگه کارم کشیده به کفر

    من دوتا مودم دارم زایکسل و اسپیدتاچ ۷۶ اف۲۸۱ زایکسل که تو ادمین ادمین مونده به هیچ صراطی مستقیم نمیشه یعنی ریست فاکتوری نمیشه

    اما اسپیدتاچ با بریج خوب کار میده ولی با pppeo اصلا با هزار زحمت یک صحفه گوگل باز میکنه هزار بار زنگ زدم شرکت(از مخابرات گرفتم)

    دیگه موندم چکار کنم حالا بد شانس من خارج با اینترنت پرسرعت کار میکردم اینجا دارم خون دل میخورم لطفا راهنمایی بفرمایید

    //پ ن:قبلا کم و بیش خوب بود اگر نیمروز مشکل داشت بعد درست میشد الان یکهفته شده رو اعصابم راه میره//

      با سلام
      از طریق وب مودم خود را ریست نمائید.
      در بابا مودمی که برروی ppoe ارتباطی ندارد . ترجیحا برروی مودم در بخش lan بخش dns server دی ان اس های شرکت مخابرات را ست نمائید.
      موفق باشید

    كوچی

    درود :اینکه فرمودید از طریق وب کمی بازتر توضیح بفرمایید

    من معمولا یا با فشار دادن دکمه ریست دستگاه اینکار را انجام میدادم و بعد با اپی

    ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱ لاگین میکردم

    اما از دی ان اس سرور منظور شما داخل خود مودم است؟

    سرویس ای اس پی من/شرکت بیست نت است که دقیقا نمیدونم dsn server چیه مگر که دوباره زنگ بزنم

    که اون هم از همین صدای اول آپوراتور خانمی که میگه برای اینترنت پورررر سرعت عدد ۱ را وارد کنید تنفر دارم ):

    nazi

    سلام

    ممنون از اطلاعات مفیدتون

    یه سوال داشتم

    من adsl 256 مخابرات دارم. وقتی دانلود میکنم کلن نتم قطع میشه البته نه به ظاهر چون ظاهرا همه چی درسته حتی خود دانلودم انجام می شه ولی هیچ کار دیگه ای نمی شه انجام داد حتی نت گوشیمم که از طریق wifi متصله کلا قطع میشه تا وقتی دانلود و متوقف کنم.

    ممنون می شم راهنماییم کنید.

1 2 3