آموزشاینترنتشبکه

رفع مشکل کاهش سرعت اینترنت و یا خاموش شدن چراغ DSL

کاهش سرعت اینترنت

تا حالا شاید با کاهش سرعت اینترنت و قطعی اینترنت یا قطع شدن چراغ DSL در حین کار با اینترنت مواجه شده باشید. یا حتی با افت سرعت شدید در باز کردن سایت ها و دانلود روبه رو شده باشید و در خصوص این مشکل با مرکز ارائه اینترنت خود تماس گرفته باشید و در جواب سوال مطرح شده شما: مشکل از سمت مخابرات است، ضعیف بودن سیگنال، داشتن نویز بالا و … را دریافت کرده باشید.

اما وقت آن رسیده است که خودتان مشکل خود را حل کنید و وقت خود را به خاطر دریافت جواب از پشتیبان سرویس اینترنت خود تلف نکنید. در آموزش رفع مشکل کاهش سرعت اینترنت و یا خاموش شدن چراغ DSL آی تی پورت قصد داریم شما کاربران را با طریقه چک کردن میزان نویز و راه حل رفع مشکل کاهش سرعت اینترنت و یا خاموش شدن چراغ ADSL آشنا کنیم.

آشنایی با SNR ها و Line Attenuation و دیگر اصطلاحات مودم

در ابتدا آموزش در خصوص آشنایی با ، SNR ها و Line Attenuation ها توضیح مختصری می دهیم تا با مفاهیم اولیه آشنایی پیدا کنید.

SNR Margin در مودم چیست؟

SNR Margin یا Signal-to-Noise Ratio Margin نسبت سیگنال به نویز در مودم‌ها و ارتباطات مخابراتی را نشان می‌دهد. این مقدار معمولاً به صورت دسی‌بل یا دسی‌بل (dB) اندازه‌گیری می‌شود. SNR Margin مهمترین مولفه‌ای است که تعیین می‌کند که یک خط ارتباطی چقدر به عملکرد بهینه دست می‌یابد.

SNR Margin نسبت بین قدرت سیگنال (سیگنال کاربردی یا سیگنال مفید) و سطح نویز در خطوط ارتباطی را نشان می‌دهد. از این نسبت برای اندازه‌گیری کیفیت خطوط ارتباطی، به ویژه در ارتباطات DSL (خطوط دیجیتال زمینی) و ADSL (خطوط دیجیتال نشانه) استفاده می‌شود.

یک SNR Margin بالا نسبت به نویز نشان می‌دهد که سیگنال به نویز بیشتری نسبت به سطح نویز دارد و به طور عمده به کیفیت بهتر ارتباط اشاره دارد. در عوض، SNR Margin پایین نسبت به نویز نشان می‌دهد که سیگنال به نویز کمتری نسبت دارد و ممکن است منجر به اشکال در ارتباط و افت سرعت اتصال شود.

به طور خاص در خطوط DSL و ADSL، SNR Margin مؤثر بر سرعت اتصال به اینترنت است. افزایش SNR Margin می‌تواند به بهبود کیفیت خطوط و افزایش سرعت دسترسی اینترنتی کمک کند. از طرف دیگر، کاهش SNR Margin ممکن است باعث تداخل و اشکال در اتصال به اینترنت شود.

  • مفهوم SNR Margin Upstream:  میزان نسبت سیگنال به نویز از سمت مودم تا DSLAM است.
  • مفهوم SNR Margin Downstream:  میزان نسبت سیگنال به نویز از سمت DSLAM تا مودم است.

Line Attenuation در مودم چیست؟

Line Attenuation یا ضعف خط، یک مقدار مهم در ارتباطات مخابراتی است که نشان‌دهنده کاهش انرژی سیگنال در طول یک خط ارتباطی یا خطوط انتقال اطلاعات است. در مخابرات، خطوط ارتباطی می‌توانند به شکلی باشند که از مکانی به مکان دیگر اطلاعات را منتقل می‌کنند، از جمله خطوط تلفن، اینترنت، یا خطوط DSL و ADSL. ضعف خط یکی از عواملی است که می‌تواند بر کیفیت و سرعت انتقال اطلاعات تاثیر بگذارد.

ضعف خط ناشی از چند عامل می‌باشد. فاصله طولی بین دستگاه مبدأ و مقصد، نوع کابل یا خط ارتباطی، انتقال از خطوط هوا یا خاکی و حتی نویز و تداخل در محیط می‌تواند تأثیرگذار باشد. ضعف خط باعث کاهش قدرت سیگنال و افزایش نویز در طول مسیر ارتباطی می‌شود. این امر می‌تواند منجر به افت سرعت و کاهش کیفیت ارتباط شود، به ویژه در خطوط DSL و ADSL که برای اتصال به اینترنت استفاده می‌شوند.

در عبارت دقیق‌تر، ضعف خط از طریق یک واحد اندازه‌گیری شده که به عنوان دسی‌بل (dB) نمایش داده می‌شود. مقادیر ضعف خط کمتر نشان‌دهنده یک خط با کیفیت‌تر و کمترین تلفات در سیگنال است. از آنجا که تاثیر خطوط ارتباطی برای انتقال اطلاعات بسیار مهم است، مدیریت و اندازه‌گیری ضعف خط از اهمیت بسزایی برخوردار است.

  • مفهوم Line Attenuation Upstream:  میزان نویز خط از سمت مودم تا DSLAM است.
  • مفهوم Line Attenuation Downstream:  میزان نویز خط از سمت DSLAM تا مودم است.

مقادیر سرعت مودم به دو قسمت Downstream و Upstream تقسیم شده است.

  • Downstream :  میزان سرعت اتصال مودم در دریافت دیتا است.
  • Upstream :  میزان سرعت اتصال مودم در ارسال دیتا است.

در صورتی که بخواهید میزان موجود بر روی خط را مشاهده بفرمایید از صفحه  Status مودم گزینه DSL Line Status را انتخاب بفرمایید.

data rate در مودم چیست؟

در دنیای مودم‌ها، نرخ داده یا “Data Rate” به میزان داده‌هایی اشاره دارد که یک مودم قادر به انتقال و دریافت از یک خط ارتباطی است. در واقع، نرخ داده تعیین می‌کند که چقدر اطلاعات می‌تواند از یک مودم به دستگاه شما منتقل شود. این نرخ معمولاً به “بیت در ثانیه” یا “bps” اندازه‌گیری می‌شود. برای مثال، اگر مودم شما یک نرخ داده ۱۰۰۰ bps داشته باشد، این به این معناست که هر ثانیه می‌تواند ۱۰۰۰ بیت از داده را منتقل کند. این نرخ معمولاً توسط سرعت اتصال اینترنت شما تعیین می‌شود و تاثیر زیادی بر روی عملکرد و سرعت ارتباط اینترنتی دارد.

CRC در مودم چیست؟

CRC یک اختصار از “Cyclic Redundancy Check” است و یک روش برای کنترل اشتباهات داده در ارتباطات دیجیتالی می‌باشد. در مودم‌ها و ارتباطات شبکه، CRC به عنوان یک روش برای تشخیص خطاهای انتقالی در داده‌ها به کار می‌رود. اصولاً، زمانی که داده‌ها از یک دستگاه به دیگری انتقال می‌یابند، CRC به عنوان یک مقدار بیتی به داده‌ها اضافه می‌شود.

در دیگر دستگاه، دریافت‌کننده می‌تواند محاسباتی انجام دهد تا مقدار CRC را مجدداً محاسبه کند و با مقدار CRC ارسال شده مقایسه کند. اگر مقادیر CRC مطابقت نداشته باشند، این نشان‌دهنده وجود خطا در داده‌ها است و دریافت‌کننده می‌تواند خطا را تشخیص دهد و از فرستنده خواهد خواست که داده‌ها را مجدداً ارسال کند.

CRC یکی از روش‌های مهم و پرکاربرد برای اطمینان از صحت و کیفیت داده‌های ارسالی در شبکه‌ها و ارتباطات مودمی است و به عنوان یک جزء مهم در پیشگیری از اشتباهات انتقالی و خرابی داده‌ها شناخته می‌شود.

درصورت بررسی پورت شما از سمت مخابرات، می­بایست SNR Margin DownstreamSNR Margin Upstream از ۳۰ به بالا و Line Attenuation UpstreamLine Attenuation Downstream از ۴ به  پایین باشد و با توجه به تاثیر موارد خطی که مربوط به بستر مخابراتی شما و یا اختلالات شبکه داخلی تان می باشد، مقادیر مناسب در محل مودم به SNR Margin  از  ۱۵ به  بالا و Line Attenuation از ۳۰ به پایین متغیر خواهد بود. تا این قسمت امیدوارم اطلاعاتی در مورد  Snr و Line Attenuation کسب کرده باشید.

کاهش سرعت اینترنت و قطعی اینترنت

برای چک کردن و رفع احتمالی مشکل کاهش سرعت اینترنت، مودم خود را به محل ورودی سیم های مخابرات به منزل برده و سیم های مخابرات را از سیم های منزل خود جدا سازید. مودم خود را به سیم های مخابرات متصل کرده! هنگامی که چراغ DSL روی مودم شما ثابت شد.

به کنسول مودم خود رفته و طبق توضیحات بالا مقدار SNR و Line Attenuation که بر سر خط منزل خود دارید را با داخل منزل مقایسه کنید. در صورت داشتن تفاوت بسیار این مقادیر مشکل از سر خط منزل شما می باشد و بایستی سیم کشی منزل چک گردد. عبور کابل تلفن از کنار کابل های برق یکی از مهم ترین دلایل بالا بودن نویز می باشد.

در صورتی که مقادیر سیگنال های سر خط با داخل منزل شما یکسان بود مشکل شما از سمت مخابرات تا سر خط شما است که برای پیگیری این موضوع باید از سمت شرکت ارائه دهنده سرویس خود پیگیری کنید.

لازم به توضیح است که با بالا رفتن پهنای باند ممکن است میزان SNR و Attenuation دچار تغییر شود چرا که سرعت بالاتر سرویس، نیازمند بستر ارائه مناسب تری می باشد.

شناسایی عوامل تاثیر گذار بر افت SNR  و افزایش در Attenuation

در ادامه برخی از مهم ترین عواملی که باعث افت SNR  و افزایش در Attenuation بیان شده است که می توانید با بر طرف کردن آن ها کاهش سرعت اینترنت را برطرف نمایید. این موارد عبارت است از:

  1. برروی خط رانژه دستگاه دیگری مانند تلفن و یا فاکس بدون اسپیلیتر وجود داشته باشد.
  2. سیم تلفن از کنار کابل برق رد شده باشد.
  3. اسپلیتر معیوب بر روی خط وجود داشته باشد.
  4. در کنار مودم دستگاهی مانند : تلفن همراه، تلفن بیسیم، لامپ مهتابی، دستگاه مایکروویو وجود داشته باشد.
  5. سیم کشی داخل ساختمان ، قدیمی و یا پوسیده باشد.
  6. سیم تلفن از پریز تلفن تا مودم مشکل داشته و یا پریز تلفن معیوب باشد.
  7. دوشاخه تلفن ضد برق بر روی پریز وجود داشته باشد.
گفتگو ها
    الهام

    بسیار عالی بود آقا مرتضی.

    لطفا از این دسته آموزش های که مشکلات ما کاربران هست قرار بدید.

    صدراله

    – فوق العاده و به جا بود از تلاش همگی سپاسگزاری می کنم

    رضا

    سلام

    Line Attenuation ماله من ۵۱ ــه چیکار باید کنم راهی به جز اینکه از بیرون سیم مستقیم وصل کنم به مودم هست؟

      مرتضی اعلم الهدی

      با سلام و احترام
      با داشتن Line Attenuation 51 قطعی dsl هم دارید ؟!
      به غیر از این راه می توانید با قطع کردن تمامی تلفن های داخلی منزل و همچنین برداشتن اسپلیتر بر سر راه مودم میزان Line Attenuation را چک کنید و در صورت پایین آمدن از همان قسمت به رفع خرابی بپردازید
      دوست عزیز باز هم چک نمائید اگر با مقداری کمتر از ۵۱ به نتیجه رسیدید توضیح کامل را ارسال کنید تا راهنمایی صورت گیرد
      موفق و سربلند باشید

        رضا

        سلام

        قطعی دارم ولی خیلی زیاد نه مثلا الان اگه قطع بشه ۱ دقیقه بعد وصل میشه بعدش دیگه قطع نمیشه تا ۶-۵ ساعت موقعی هم که کسی به تلفن خونه زنگ میزنه قطع و وصل میشه که اینم فکر کنم به خاطر مخابرات باشه زنگ زده بودم یه نفر از مخابرات اومد چک کرد قبلا از اسپلیتر استفاده نمیکردم که واسم اسپلیتر گذاشت که قطعی کمتر شد پریز تلفن توی خونه ما ۱۱ تاس D: که ۹ تاش رو واسمون قطع کرد یکی الان برای مودم و اونیکی هم برای تلفن خونه است الان باید ماله تلفن رو هم قطع کنم ؟ اگه جواب مثبته پس تلفن چی میشه باید قطع باشه؟

          مرتضی اعلم الهدی

          سلام
          دوست عزیز اسپلیتر حتما نیاز هست ولی محل قرار گیری اسپلیتر خیلی می توانه موثر باشه تو قطعی اینترنت . شما برای دقایقی سیم را از پریز تلفن بدون اتصال تلفن و حتی اسپلیتر به مودم وصل نمائید و پارامتر ها رو چک کنید در صورت کمتر شدن نویز با تغییر جای اسپلیتر و … میتوان نتیجه بهتری گرفت
          موفق باشید

    moji

    سلام مودم من tp-link و اینترنت ۲ مگابایت نامحدود مخابرات استفاده میکنم مودم رو دقیقا چسبوندم به کابل ورودی تلفن خونه و از خط تلفن جداش کردم حتی اسپلیتر جدا گذاشتم سر راهش چندین تا اسپلیتر رو هم تست کردم SNR خط چه برای دانلود و چه برای اپلود از ۶٫۱ بالا تر نمیره که خیلی ضعیفه خوشبختانه قطعی اصلا ندارم و هیچ سیم یا جریان برقی هم از کنار خط تلفن و مودم رد نمیشه تازه مخابرات تازگی هم اومد کابل رو کامل عوض کرد ولی فایده ای نداشت همون۶٫۱ بالا تر نرفت .

    دلیلش چیه چیکار باید میکردم که نکردم

      با سلام

      دوست عزیز یک بار مودم را مستقیم به سیم های مخابرات درب منزل وصل بکنید ببین میزان snr ها تغییر میکنه ؟! سعی کن هنگام تست کردن از دو شاخ واسه اتصال سیم های مخابرات استفاده نکنی . از یک سیی که یک طرفش آزاد باشه و یک طرف دیگرش سوکت دار استفاده کن . اگر snr تغییر کرد و بهتر شد اطلاع بده. اگر فرقی نکرد یک تماس با شرکت اینترنتت بگیر بگو تغییر پورت بدهند شاید کلا مشکلت از مخابرات باشه . اگه با تغییر پورت هم بر طرف نشد بر میگرده به مشکل بین مسیر که بعید میدونم معموران مخابرات زیاد پیگیر و رفع خرابی اینجور چیزها بکنن ولی پیگیر باشی تغییر زوج سیم میدن درست میشه

      موفق باشی

    رضا

    با سلام. من اینترنت یک مگ نامحدود مخابرات رو دارم. این خونه ایی که من گرفتم اجاره ایی دانشجویی هست و سیم کشی تلفن داخل خونه نداره و من از روی سیم اصلی مخابرات مستقیم یه سیم گرفتم و با یه اسژلیتر وصل کردم به مودم. خیلیییییییییییی قطعی دارم. بعضی وقتها این جوری میشه البته. مثلا سه چهار روز این طور نیست و لی بعد چند روز هر ژنج دقیقه قطع و وصل میشه. snr margin ام ۳٫۵ هست و Attenuation هم ۳۷٫۴ هست!

    سیم هایی که گرفتم خیلی خوب هست. تازه گرفتم. چی کار باید بکنم؟ با تشکر

      مرتضی اعلم الهدی

      با سلام

      جناب شما یک لطفی کنید از درب منزل با یک سیم کوتاه که یک طرف آن ازاد باشد و یک طرف دیگر آن سوکت دار . طرف سوکت دار را به مودم وصل کرده و طرف آزاد را به سیم های مخابرات متصل کنید . در نظر داشته باشید ک جز این دو سیم هیچ سیم دیگر متصل نباشد . و حتما از سولفید و … نبودن سیم مخابرات اطمینان خاطر داشته باشید یا اینکه مقدار جدید از سیم مخابرات را به صورت ازاد در آورید و متصل کنید بعد snr ها چک کنید و بیان کنید تا راهنمایی را خدمتتون عرض کنم

    Mehran

    سلام.من اینترنتم رو از مخابرات دریافت کردم حدودا ۱ سالی میشه.ولی موقع بازی اینترنتی یا دانلود هر ۳۰ سانیه ۲یا۳ سانیه قطع و وصل میشه.هنگام دانلو کردن به چشم نمیاد ولی موقع بازی اذیت مینه ۲ سانیه قطع شدن و وصل شدن.اگه میشه راهنماییم کنین ممون میشهم.آیا برنامه ای هست.نتم ۵۱۲ هستش

      مرتضی اعلم الهدی

      با سلام

      دقیقا بایستی چک شود قطعی از چه سمتی هست! و در این بازه قطعی مودم شما کلا دیس کانکت می شود یا خیر. بازم پیشنهاد میکنم بابت بررسی بهتر با پشتیبان تماس بگیرید و همچنین ازشون بخواهید سرعت آپلود بیشتری برای شما باز بگذارند تا دچار مشکل نشوید

    mtzpc

    گرم بودن هوا در بعضی از مناطق میتونه باعث پایین اومدن snr بشه مخصوصا اگهdistance from exchange هم زیاد باشه 😉

      مرتضی اعلم الهدی

      بله دوست عزیز

      گرم بودن. رطوبت هوا و …باعث ایجاد اختلال و تغییر در SNR می شود. ولی ولی صد درصد نمی شود تغییر SNR را بخاطر گرما و … گذاشت

    ali

    سلام خسته نباشید من یک هفتست اینترنت ۱ مگ مخابرات گرفتم ام سرعت دانلود ۳۲ کیلو بایت هست با پشتیبانی تماس گرفتم فایده ای نداشت میتونید راهنماییم کنید؟ ممنون….

      مرتضی اعلم الهدی

      سلام

      پشتیبان در جواب مشکل شما چی گفتن ؟!

      چک کردن ببیند پارامتر خطی مشکل نداشته؟!

      اگر پارامتر خطی مشکل نداشته باشه احتمالا در مرکز مخابراتی خود شرکت مخابرات با مشکل پهنای باند یا … روبرو هست.

    سعید خ

    سلام

    با احترام و تشکر از سایت مفید تون کلیه اطلاعات مربوط به خط نتم به شرح ذیل میباشد:

    Upstream SNR (dB) ۲۹ که البته تا ۳۰٫۲ متغیره

    Downstream SNR (dB) ۴۳٫۵

    Upstream line attenuation (dB) ۷٫۶

    Downstream line attenuation (dB) ۱۳٫۹

    بنده سیم تلفن را کامل تعویض کردم به طوری که الان یک سیم به طور مستقیم از ورودی تلفن به منزل به مودم همراه با اسپلیتر وصل نموده ام فاصله ولی هیچ تغیری نسیم تلفن از برق حدود نیم متر است کرده است با توضیحات شما ۲ مورد آخر باید زیر ۴ باشد که اینطور نیست آیا با کارهای بنده مشکل از سمت مخابرات است خطADSL هم ۲مگ شیر تا ۱۰ مگ است ممنونم میشم راهنمایی بفرمایید

    با کمال تشکر

      مرتضی اعلم الهدی

      با سلام

      شما کندی سرعت داشتین ؟!

      همچنین اینکه ددوست عزیز شما سیم مخابرات را از سیم ورودی جدا کن و مودم به صورت مستقیم به سیم مخابرات وصل کن ببین باز SNR ها به چه صورتی می باشد.

      یه وقتهایی شاید خطی SNR پایینی داشته باشد ولی این میزان پایین SNR برروی آپ شدن میزان خط تاثیری نگذاشته! ممنون میشم میزان Up ها رو بذارید و از سر خط تست نمائید. همچنین مشکل اصلی که دارید ذکر کنید.

      سپاس

    سلام

    من حدود ۷ روزه که اینترنت گرفتم دوروز استفاده کردم بقیش هم تالان قطعه

    زنگ زدم مخابرات از اونجا بهم گفتن که مشکلی نداره و چراقت روشنه

    از تو خونه هم مشکل نویز ندارم چون با سرعت ۵۱۲ تا ۷۰ کلیوبایت سرعت دان دارم

    مودم رو بردم جلو خونه تست کنم از اونجا هم مدم ایراد داشت بردم از رو حمسایه هم فهمیدم که مودمم واقعا مشکل داره

    مودم رو کارکرده گرفتم و مشکلشم اینه که چراق adsl روشن نمیشه

    میتونید کمکم کنید؟

      مرتضی اعلم الهدی

      سلام

      دوست عزیز روشن نشدن چراغ ADSL دلیل بر این نمیشه که مودم خراب باشد. شاید LED آن سوخته باشد. شما برای چک کردن بهتر مودم را وصل نمائید و برروی حالت bridge کانفیگ کرده و متصل و کانکت شوید در صورت اینکه دچار خطا شدید شماره خطای داخل کانکشن را بفرمائید تا راهنمایی صورت گیرد

    حسن

    سلام خسته نباشید.

    میخاستم در مورد crc بدونم که اصلا چیه چون مال یکی از دوستانم ۰ هستش ولی برای من۳۰۰۰۰

      مرتضی اعلم الهدی

      با سلام

      ممنون میشم دقیق بگید این CRC را کجا مشاهده کردین!

      حسن

      crc در همون قسمتی که snr مقدارش مشخص میشه وجود دارد ای پی (۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱)مهل تنظیمات مودم

      حسن

      در همین تصویری که گذاشتید crc در قسمت پاین وجود داره

        مرتضی اعلم الهدی

        با سلام

        در این بخش میزان ارور هایی که مودم باهاش مواجه می شود و … قابل مشاهده می باشد.

        حالا ارور ها مبنی بر قطعی و … می تواند باشد.

    Downstream Upstream

    SNR Margin: ۶٫۵ ۲۵٫۷ db

    Line Attenuation: ۴۵٫۷ ۳۲٫۸db

    Data Rate: ۶۱۴۴ ۶۳۶ kbps

    Max Rate: ۸۳۰۴ ۱۷۸۷ kbps

    CRC: ۳۲۲۰ ۰

    سلام دوست عزیز این اعداد و ارقام اطلاعات کامل مودم من هستش راستش الان یه دو سه هفته ای هست که مشکل قطعی دارم سرعتم هم پایین اومده البته این مشکل بیشتر شبها رخ میده روزها قطعی کم دارم یا اصلا ندارم سیم هم مستقیم از پایین ساختمان اوردم وصل به مودم کردم که اعداد این شده لطفا بفرمایین که چطوری مشکلم رو حل کنم ایا از طرف سیستمم هست یا اینکه باید از طرف مخابرات پی گیری کنم البته یاداور بشم که همسایه ها میگن مامورین مخابرات مدتی قبل اومده بودن سیم ها رو دست کاری کردن اگه مشکل از اونا هست بهم بگین که چی کار کنم لطفا راهنمایی کنین. اجرکم عندالله

      مرتضی اعلم الهدی

      سلام

      دوست عزیز طبق اطلاعاتی که دادین SNRپایینی دریافت کردید! شما بدور از اینکه سیم مستقیم کشیده اید مودم رو به سر سیم های مخابرات وصل نمائید و مشاهده کنید که آیا SNR بهتری دریافت کردید یاخیر!

      همچنین اگر SNR بهتری دریافت شد یک احتمالی که میشه داد این است که از سر خط اسپلیتر وصل نکرده اید!

      اگرم دقت کرده باشید هنگام قطعی با خاموش شدن چراغ لینک یا DSL مواجه می شوید.

      شما دوست عزیز از سر خط پارامترهارا چک نموده و اعلام کنید در صورت اینکه مشکل داشت در اول با شرکت ارائه دهنده ADSL هماهنگ کنید. در صورت حل نشدن باید مخابرات بین مسیر را چک نماید که یکم با درد سر مواجه میشین!!

    حسین

    با سلام و خسته نباشید

    من اینترنت خودم رو از پارس آنلاین گرفتم ولی در ساعات شب که دانلود مجانیست از حدی بیشتر که دانلود انجام میدهم پارس آنلاین به جای کاهش شدید سرعت برروی خط من چیزی مثل نویز یا پالس میفرستد که باعث می شود چراغ DSL روشن بماند ولی چراغ Internet خاموش شود (به عبارت دیگر دسترسی به اینترنت قطع میشود) و به محض آنکه مودم را خاموش روشن می کنم دانلود عادی خواهم داشت تا بار دیگر که همچین اتفاقی باز بیفتد .. ( که به طرز خنده داری این فاصله دقیقا ۳۰ دقیقه است).

    خواستم ازتون بپرسم راهی یا تنظیماتی هست که بشود مودم به طور خود به خود بعد از ارسال نویز ریستارت شود ؟ مودم بنده ایسوس مدل G31 می باشد …

    پیشاپیش با تشکر 🙂

      مرتضی اعلم الهدی

      با سلام

      امکان ریست که در هیچ مودمی بنده مشاهده نکردم! ولی شما میتوانید از بخش کانفیگ و گزینه Dial on demand تایم قطع شدن را تنظیم نمائید! ولی بنده ۱۰۰ درصد تضمین نمیدم که بتوانید این مشکل را برطرف نمائید. هرچیه شرکت ارائه دهنده ADSL برای جلوگیری از نداشتن دانلود رایگان بیشتر مغزشان کار میکنه 😀

      سربلند باشید

    سلام دوست عزیز اقای علم الهدی خیلی ممنون که جواب دادین خیلی مفید بود حتما امتحان میکنم بهتون میگم نتیجه رو.اجرکم عندالله

      مرتضی اعلم الهدی

      سلام

      ممنون . نظر لطفتونه.

      برقرار باشید 🙂

    سلام

    راستش دوست عزیزمون بالا راست میگن منم به این نتیجه رسیدم که نویز و اینا همش حرفه چون دقت کردم دیدم که روزها سرعت عالیه مقدار نویز هم تا ۱۲ و ۱۳ میرسه ولی شب ها به ۶ می رسه. لطفا بگین اخه شرکت می تونه چنین کاری کنه من از مکس نت خریدم.

      مرتضی اعلم الهدی

      سلام

      نگاه کنید دوست عزیز من شخصا خودم هم نماینده فروش نت و هم پشتیبان call center یکی از شرکتهای اینترنتی هستم ولی واقعیتش تا افزایش نویز روی بستر نمی اندازند و قرار نیست بستر ارتباطی را خراب کنند تا وقتی میتوانند از اکانتینگ محدودیت و … برای یوزر ایجاد کنند! ولی نویز طبق مطالب قبلی و دیدگاه های قبلی باید داخلی و سر خط چک گردد.

      در جریان باشید دانلود های رایگان کلا با شیرینگ بیشتری نسبت به ساعات معمولی روز دارد.

      موفق باشید

    عليرضا

    سلام، من ٣ ساله از مخابرات اینترنت می گیرم این ماه ٢ مگ نامحدود گرفتم (که همیشه سرعتش ٢۵٠ فیکس بوده)، اما وقتی به نت وصل میشم بعد ٢ تا ٣ دقیقه سرعتم از ٢۵٠ به ۶٠ کاهش پیدا میکنه، مطمئنم به خاطر نویز خط نیست، نظر شما چیه؟

      مرتضی اعلم الهدی

      سلام

      دوست عزیز در بیشتر شرکت ها ضریب اشتراک سرویس نامحدود نسبت به حجمی بیشتر است . قبل از اینکه بنده توضیح بدهم ضریب اشتراک سرویس خود را از مخابرات سوال کرده! و نوع سرویس را اعلام کنید.

      با ارزوی بهترینها

    امیرحسین

    سلام مقدار snr مهم تره تو حداکثر سرعتی که می تونیم از شرکت بگیریم یا مقدار attenuation ؟؟

      مرتضی اعلم الهدی

      سلام میزان snr و attenuation یجورایی رابطه متقابل به همدیگر دارند. شما اگر SNR مطلوب تری داشته باشی می توانید سرعت بیشتر ی از IPS خود دریافت کنید!

    میچکا

    mamanoooon .

    mofid va jame

    ye soal u ozve shatelid????

    bi adabi nabasheeeee

      مرتضی اعلم الهدی

      با سلام
      خواهش میکنم ممنون از لطفتون
      قبلا بله مدیر فروش و پشتیبانی شاتل بودم ولی در حال مدیر فروش و کارشناس پشتیبانی شرکت آسیاتک هستم.
      ن خواهش میکنم.

    سعید

    سلام

    واسه من

    Downstream Upstream

    SNR Margin (dB): ۸٫۲ ۱۱٫۰

    Attenuation (dB): ۵۸٫۰ ۳۱٫۵

    Output Power (dBm): ۱۶٫۹ ۱۲٫۳

    Attainable Rate (Kbps): ۲۳۳۶ ۷۹۲

    Rate (Kbps): ۲۳۰۴ ۶۰۸

    سرعت دانلودم به صیصدو پنجاهم میرسه. از سر خطم چک کردم snr و attenuation ام تغییر نکردن. گاهی لینکم میپره. گاهی هم باید دیکانکتو و کانکت شم تا سرعت نتم طبیعی بشه. چه کار باید بکنم؟

      مرتضی اعلم الهدی

      با سلام
      خدمتتان عرض کنم با وجود SNR پایین در کیفیت خط شما ۱۰۰ درصد باعث قطعی و پرش لینک می شوید!
      ممنون میشم دقیقا ذکر کنید از سر خط به چه شکل و نحوی تست کردید!؟
      به کانکت و دیس کانکت کردن سرعت بهبود نمی یابد ولی در هنگام کانکت و دیس کانکت شدن شاید پارامتر خطی شما بهتر می شود که احساس بهبودی سرعت می کنید.
      موفق باشید

    سلام

    چند روز پیش یه مودم خریدم از لحظه ای که وصلش کردم به pc دچار افت سرعت اینترنت تو سیستم شدم ولی وقتی با wi fi گوشی وصل میشم سرعت بالایی دارم.

    مودم قبلیم رو هم وصل میکنم سرعتم مثل قبل بالاست ولی این مودم جدید به شدت سرعت رو پایین نیاره و موقع استفاده تو سیستم قعطی زیاد هم داره

    لطفا راهنماییم کنید که چجوری این مشکل رو حل کنم

      مرتضی اعلم الهدی

      سلام

      واقعیتش بابت تست کلی مشکلی شما اگر بتوانید از طریق نرم افزار تیم ویور ارتباطی جهت چک کردن این مشکل برقرار کنید بهتر میتوان به جواب و رفع مشکل رسید چون اینکه دلایل متفاوتی نظیر سخت افزاری و نرم افزاری می تواند باشد. اما نیاز به تست و … دارد. در صورت صلاح دید میتوانید جهت تست با ایمیل بنده در اربتاط باشید morteza.aalam@gmail.com

    حسن

    با عرض سلام

    چند روز گذشته از مخابرات اشتراک ۱mb که سرعت دانلود ۲۳۰k/s هست گرفتم اما وقتی که من به نت متصل میشوم سرعت دانلود من ۱۷۰k/s میمونه وقتی که اکانت خود من را در مودم دوستم میگذارم سرعت دانلود به ۲۳۰k/s راحت میرسه به خودم گفتم شاید مخابرات مشکل داره اما دیدم نه همونه سرعت ۱۷۰k/s هست دوباره هم رفتم پیش پسر عموم امتحان کردم دیدم که سر عت ۱mb==230k/s دانلود میکنه مشکل من کجاست که ۱۷۰k/s دانلود میکنه

    منو راهنمایی کنید ………..با تشکر

      مرتضی اعلم الهدی

      سلام

      یه نکته اینکه آیا خط دوستتون از همان مرکز مخابراتی می باشد !؟ و اینکه سرویس دوستتون هم یک مگ است ؟!

      در بعضی از مراکز شاید بدلیل اختلال پهنا باند شما به حداکثر سرعت نرسید یا اینکه پروفایل سرعتی شما را پایین تر از دیگر سرویس ها بسته باشند! ولی ممنونتون میشم Data Rate و MAX Rate مودم را ذکر کنید تا اینکه بهتر بتوان راهنمایی کرد

      ممنون

    حسن

    اینم اطلاعات مودم من

    Attenuation Down Stream ۱۴

    Attenuation Up Stream ۷

    SNR Margin Down Stream ۳۹٫۲

    SNR Margin Up Stream ۳۳٫۲

    معین

    اگه با تست سر خط میزان کیفیت بهتری دریافت شد چیکار کنیم؟

      مرتضی اعلم الهدی

      از درب منزل یک اسپلیتر قرار داده و یک سیم مستقیم تا پشت مودم می کشیم!

    صمد نعمتی

    من دارای خط ADSL مخابرات تبریز هستم و هم اکنون سیم مودم بصورت مستقیم به ایستگاه موجود در جوار دیوار خانه وصل است و به هیچ سیم و یا تلفن وصل نیست ، ADSL مکرر قطع و وصل میشد و snr down بصورت نزولی کم شده و پس از رسیده به عد ۵ یا ۶ قطع میشه ، روزی به صورت اتفاقی نوک سیمهای مخابرات را به همدیگر اتصال دادم و سپس مودم را روشن کردم و متوجه شدم که snr down به عدد ۲۱ افزایش یافت ولی بعد از مدت ۲ یا ۳ ساعت ، این مقدار به صورت نزولی پائین رفت و باز ADSL قطع شده و من باز دوباره این کار انجام دادم و میدهم ، توضیح اینکه بعضی روزها اندازه snr down ثابت بوده و تغییری نمیکنه ، در زمان پائین بودن snr شرکت ADSL میگه خط دارای نویز است و وقتی به مخابرات میگم ، ایشان در جواب عدم وجود خرابی در خط اظهار میکنند ، ضمنا من یک بار خط تلفنم را عوض کردم

      مرتضی اعلم الهدی

      سلام
      واقعیتش اگر از درب منزل و سیم ورودی مخابرات چک کردین شاید از بین مسیر و یا داخل مرکز مشکل وجود داشته باشد در باب اینکه اتصال دو سیم به هم مشکل را به صورت لحظه ای بر طرف می کنم در جریان باشید که این عمل چون یک اتصالی در فیوز و اسپلیتر ترمینال های داخل مخابرات ایجاد میکند می تواند باعث بهتر شدن خط باشد ولی نه بصورت اساسی. ولی اگر بتوانید از خود پشتیبان بخواهید از سمت مرکز چک و تست کنند برایتان میشه اطمینان خاطر از خراب نبودن مرکز پیدا کرد!
      همچنین چون گفتین مشترک تبریز هستین و مخابرات تبریز با اسیاتک پروژه مشارکتی دارد شاید بنده بتوانم یجورایی درباب این موضوع کامل واستون چک کنم!
      سربلند باشید

    مصطفی

    سلام. نویز خط من از ۴ بالاتر نمیری هم سر خط اینجوریه هم از پیش مودم پهنای بادم رو شرکت تا ۱۰ مگ بالا برده و تا یک ماه پیش عالی بود ولی الان نهایتا ۲ مگ میکشه و منو داغون کرده بنظرتون بگم پهنای باندم بیارند رو مثلا ۵ مگ بهتر میشه؟

    شرکت میگه فاصله سیم کشی مخابرات تا محلتون مشکل داره!!! اخه یک دفعه اینجوری میشه؟

    کمک لطفا من الان داغونم

      مرتضی اعلم الهدی

      سلام
      نگاه کنید در باب نویز خط نمیشه گفت چون چند سال خط مشکلی نداشته و الان نویز پیدا کرده چیزی عجیب است! چون واقعا خیلی از بستر های مخابراتی در طول زمان و … دچار مشکل میشه حالا اگر از درب منزل هیچگونه تغییری مشاهده نکردید! دیگر باید از داخل مخابرات و بین مسیر چک گردد که داخل مخابرات خود همکاران فنی شرکت ISP این کار را انجام میدهند ولی بابت بین مسیر فکر نکنم مخابرات حرکتی انجام بدهد .
      ولی بهترین کار اینه واسه مدتی خط را با پهنای باند پایین تری ست نمایند
      موفق باشید

    saman

    سلام،

    من چند ماهی هست که ADSL از مخابرات گرفتم. امروز دیدم سرعت دانلود خیلی کم شده در حدود ۳-۴ K، بعدشم دیگه کلا قطع شد. چراغ اینترنت مودمم خاموشه ولی چراغ ADSLش روشنه. متاسفانه الان کلا قطعه و نمیتونم از آدرس ۱۹۸٫۱۶۱٫۱٫۱ وضعیتو چک کنم.

    هر چی هم که با ۲۰۲۰ تماس میگیرم کلی پشت خط میمونم و کسی جواب نمیده.

    همه مواردی هم که شما گفتین چک کردم. مشکلی نیست. حتی کابل تلفنی که به مودمم وصله رو به دستگاه تلفن وصل کردم و تلفن وصل شد و مشکلی نداشت (از این احتمالا میشه نتیجه گرفت که کابل تلفن یا پریزش مشکلی نداره).

    به نظرتون چه کار کنم؟

      مرتضی اعلم الهدی

      سلام

      در باب کندی سرعت حتما باید مقدار پارامتر خطی رو ذکر کنید تا بتوان مشکل را دقیق تر بررسی نمود

      ولی در باب اینکه وارد کنسول مودم نمی توانید بشوید بیایید پینگ مودم را از طریق cmd بگیرید و در صورتی که time out داشت ای پی در کارت شبکه سیستم ست نمائید در صورت بر طرف نشدن پیغامی که در cmd مشاهده کردید ذکر کنید! و بعد از ای پی ست کردن اگر باز نشد مودم را از پشت ، ریست سخت افزاری کنید و مجدد تست و کانفیگ مودم را انجام دهید.

      درصورت وجود مشکل اطلاعات دقیق تری ذکر کنید ممنونتون میشم

      موفق باشید

    محسن

    با سلام

    من اینترنت مخابرات ۲ m دارم up و down مودممو با لابردن روی ۱۲۰۰۰ بستن snr down اومده روی۶ تا ۶٫۱ گاهی اوقات پرش لینک دارم قطی کم داره میخواستم ببینم روی پروفایل مخابراتیم تاثیر منفی میذاره یا نه ؟ ممنون از سایتتون

      مرتضی اعلم الهدی

      با سلام و عرض ادب
      در تکنولوژی ADSL طبیعتا هرچقدر میزان سرعت بالا برود برروی SNR تاثیر میگذارد. پارامتر خطی شما با دریافت سرعت ۱۲ با کاهش SNR روبرو شده که طبیعی هست! شما میتوانید با چک کردن داخلی منزل و یا سیم های ورودی درب منزل با همین وضعیت خطی ۱۲۰۰۰ از اینترنت استفاده کنید در صورتی که تغییراتی مشاهده نکردید با چک کردن چون خط شما ۱۲ مگ جواب نمیده و این سرعت بالا باعث شده تا شما SNR پایین تری دریافت کنید بهتر است با تماس مجدد با پشتیبانی به کاهش دادن پروفایل سرعتی خود اقدام کنید
      بهترینها آرزومدنم

    samad_nemati2003@yahoo.com

    ممنون میشم در زمینه حل مشکل به اینجانب کمک کنید

    سهند

    سلام و خسته نباشید

    کیفیت خط من به دلیل داشتن نویز زیاد مطلوب نیست ولی میتونم ازش استفاده کنم نویز خطم معمولا ۱۰ یا ۸ هست در صورتی که خطم رو ۲ میگ بسته باشه

    من از مودم تی پی لینک استفاده میکردم و با سرعت ۲۰۰ ک میتونستم دانلود کنم ولی به دلیل پایین بودم بورد وایرلس مودم تصمیم به عوض کردن این مودم با دی لینک کردم ولی متاسفانه اینطور که متوجه شدم مودم ها دی لینک به صورت خودکار برای کم کردن نویز از میزان دیتا ریت کم میکنن تا اس ان ار بالا بره و درنتیجه رو صورت دانلود من تاثیر منفی میزاره میخواستم بدونم راهی وجود داره که بشه این سیستم مودم رو غیر فعال کرد ؟

      مرتضی اعلم الهدی

      سلام
      واقعیتش از بخض Advance تنظیمات مودم Annex ها را تغییر دهید تا بتوانید Data rate بیشتر و حتی بهتری دریافت نمائید.

    مجید

    با سلام و خسته نباشید

    من در سر خط تلفن را مستقیم به مودم وصل کردم نتیجه اینطور بود:

    SNR Margin : downstream =23.9 _UP=24.1

    Attenu.: down.=33.5 _UP=18.2

    سپس از سر خط ۲ عدد سیم به طور مستقل به داخل واحد بردم که یکی را به مودم وصل کردم و دیگری را به شبکه داخلی واحد

    الان عدد ها شده:

    SNR Margin : downstream =16 _UP=12

    Attenu.: down.=36 _UP=24

    سرعت اینترنت هم افتضاحه به طوری که بعضی وقتها سایت گوگل را هم بازنمیکند.

    راه حل چیه؟

      مرتضی اعلم الهدی

      سلام
      شما در اول بگم دو سیم نمی کشیدید خیلی بهتر بود!
      یک سیم مستقی می گرفتین تا پشت مودم و از همان درب منزل سر سیم های مخابرات و سسیم های ورودی و سر آن سیم مستقیم سوکت میزدید و یک اسپلیتر درب منزل قرار میدادید که در اول هرجای منزل تلفن وصل میکردین نیاز به اسپلیتر نبود! و اینکه سیم اضافه نمی کشیدید!
      درباب اینکه شما کندی سرعت دارید لطفا data rate خود را اعلام کنید! فقط با داشتن اطلاعات snr نمیتوان راهنمایی کرد!

        مجید

        با سلام مجدد

        Line Rate – Upstream (Kbps): ۱۰۲۰

        Line Rate – Downstream (Kbps): ۷۰۹۵

        می باشد

        لطفا راهنمایی کنید.

        با تشکر

          مرتضی اعلم الهدی

          با سلام
          چه مشکلی دقیقا داشتین!؟

          مجید

          چرا سرعت اینترنت پایینه؟

    milad

    Downstream Upstream

    SNR Margin (0.1dB): ۱۳۹ // ۷۰

    Attenuation (0.1dB): ۴۲۰// ۳۰۵

    Output Power (dBm): ۱۹٫۰// ۱۲٫۵

    Attainable Rate (Kbps): ۷۳۷۲ //۱۱۸۰

    Rate (Kbps): ۴۰۹۶ // ۹۹۲

    aya in khobe

      مرتضی اعلم الهدی

      مشکل چندانی ندارد! ولی شاید در بعضی اوقات با خاموشی چراق dsl روبرو بشوید (قطعی اینترنت)

    د.ر

    سلام علیکم

    مدتی هست که سرعت پهنای باند من از ۳۲kb به ۱۶ کیلوبایت رسیده با اینکه نامحدود دارد استفاده میکنم و سرعتی که از آی اس پی گرفته ام ۱۲۸kb می باشد.

    ضمن اینکه وقتی با مسئولش صحبت کردم گفتن که ۶ گیگ حد اقل برای هر ماه شما می باشد و من برای بار اول ، ۳ ماه شارژ نموده ام و ۱٫۵ ماه از زمان استفاده من از اینترنتم میگذرد و گویا اینکه ۱۸ گیگ رو دانلود کرده ام و از بعد ۱۸ گیگ سرعت نصب می شود و دیگر اون طرح اشانتیوم را نخواهم داشت.

    اما مسئله جالب این هست که من وقتی مودمم را روشت میکنم تا ۵ دقیقه اول سرعتم به ۹۰ تا ۱۰۰kb می رسد و بعد ۵ دقیقه دوباره بر میگردد به ۱۶kb ، و من مجبورم همش مودمم را روشن بکنم و دوباره سرعتم بشود ۹۰ الی ۱۰۰kb ،

    فکر بکنین من یه فایل ۵۰۰mb رو قبلا اگر ۳۲kb بود در حد اقل ۳ ساعت دانلود می کردم ، حال که ۱۶kb شده حد اقل ۶ ساعت و بیشتر طول میکشه که دانلود بکنم ، و با خاموش کردن و روشن کردن مودمم ، که سرعتم که ۹۰ میرسه این زمان به ۱٫۲۰ دقیقه و حتی کمتر میرسه برای دانلود. …

    من در طول روز بارها و بارها مودم رو خاموش و روشن میکنم تا ازین طرح کوفتی خلاص بشم…

    بقولی از کارو زندگی میزنم تا زمانم برای دانلود به هدر نره…

    آخه واقعا اهل دانلود هستم و تماما برای موبایل و نرم افزار و اموزش دانلود میکنم بواسطه نیازم به آنها…

    لذا ازتون خواهشمندم که به من راه حلی یا راه حل هایی پیشنهاد بدین که دیگه مجبور نشم همش مودم رو خاموش و روشن بکنم… میخوام طوری که از خود ویندوز این امر رخ بده در مودم یا خود مودم حد اقل خاموش و روشن بشه هر ۵ دقیقه…

    یا زمانشو خودم تعیین بکنم…

    میدونم که خیلی جالب هست براتون این مشکل یا خوشبحال بودن من…

    نمیدونم اسمشو باید چی بزارم…

    منتظرتونم … سخت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    د . ر – دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی نرم افزار – دانشگاه گیلان .!!!

      مرتضی اعلم الهدی

      با سلام
      در اول اینکه میتونم ازتون بپرسم شما از اسیاتک سرویس میگیرین یا ن ؟!
      دوم اینکه شما میتونید برروی حالت brigde کانفیگ نمائید و با نرم افزار و دستورهای خاص کانکشن خود را کانکت و دیس کانکت کنید!

    Willedsteak

    سلام
    وقتی آسانسور حرکت می کنه نتم قطع میشه و چراغ DSL مودم پس از یه ۲ یا ۳ ثانیه خاموش میشه

    داداش خواهشن اگه میشه کمکم کن اینم ایمیلم حتی سیم تلفن رو به مدل j-y(st)-y عوض کردیم درست نشد همه سیم ها هم از چند لوله بالا اومده چه سیم آنتن چه برق و تلفن خواهشن راهی داره کمک کنید دیگه دارم دیونه میشم
    SNR Margin (dB) down 10.2 up 11.9
    Attenuation (dB) down 48.5 up 29.1

    😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 :cry

      مرتضی اعلم الهدی

      با سلام
      با توجه به توضیح شما شاید جریان برق برروی کابل های تلفن شما تاثیر منفی می گذارد! در اول اینکه بهتره کابل جداگانه و مستقیم از سر خکشیده شود.
      اگر میتوانستید میزان data rate که مودمتان دریافت کرده را ذکر کنید یجورایی بهتر میشد راهنماییتون کرد تا حداقل بدون سیم کشی قطعی مکرر و … نداشته باشید

    Mohammad

    SNR Margin (0.1dB):36 // 13 بعضی اوقات حتی به ۲۰ میرسه غیر قابل پیشبینی هست معلوم نیست فیکس نیست

    Attenuation (0.1dB): 10.4 // 9.3

    Data Rate (dBm): 2046// 794

    Max Rate (Kbps):23732 // 1810

    CRC 0 // 1

    اینترنت ۱مگ محدود مخابرات گرفتم سرعتم هم ۲۰۰ – ۲۲۰ کلوبایت هست از خوزستان نمیدونم خوبه این سرعت یا میتونه بیشتر از این هم بشه ممنونم !

      مرتضی اعلم الهدی

      با سلام
      دوست عزیز دقت بکنید میزان Data rate شما تا ۲ مگ بیشتر باز نیست و این Rate دانلود شما نسبت به پهنای باندی که برایتان باز گذاشتن خوب هست . دقت داشته باشید اگر سرعت یک مگ گرفتید و بخواهیم ضریب اشتراک سرویس را یک به یک در نظر بگیریم شما بایستی ۱۲۸ کیلوبایت بر ثانیه Rate دانلودتان باشد چون سرویس ها بر حسب کیلو بیت هست ولی در سیستم شما به صورت کیلوبایت نمایش داده میشود که برای تبدیل واحد بیت به بایت باید تقسیم بر ۸ شود که در آموزش های آتی در این باب بیشتر توضیح داده میشود.
      ولی در کل نسبت به سرویسی که داری سرعت معقول و حتی بیشتری دارید
      موفق باشید

    مجید

    با سلام مجدد

    Line Rate – Upstream (Kbps): ۱۰۲۰

    Line Rate – Downstream (Kbps): ۷۰۹۵

    می باشد

    لطفا راهنمایی کنید.

    با تسکر

    رشاهي

    سلام

    من مشکل دارم بد جور

    چراغ مودمم(link) یه هو وسط بازی خاموش میشه دوباره چشمک میزنه بد اینترنت وصل میشه

    وسط بازی wow این کار منو خیلی ازیت می کنه لطفا کمک کنید

    SNR Margin (dB): 18.3 – 5.5

    Attenuation (dB): 31 – 14.3

    Rate (Kbps):21.3 — 923

    سرعت دانلودم ۱۰۵ تا ۱۳۰ هستش

      مرتضی اعلم الهدی

      با سلام
      شما با بررسی داخلی خود می توانید مشکل خود را برطرف کنید : در اول بیاین تمامی تلفن های داخل منزل از پریز خارج نمائید . اگر اسپلیتر سر راه مودم قرار دارد خارج نمائید و تنها مودم را به صورت مستقیم به پریز وصل نمائید چک نمائید از دوشاخ یا پریز شما ضد برق نباشد! بعد تست نمائید ببینید با قطعی چراغ لینک روبرو می شوید یا خیر!؟ درهنگام ثابت شدن مودم حتما از طریق کنسول مودم میزان پارامترهای خطی خود را اعلام کنید تا مشکلتان به صورت کامل برطرف گردد.
      موفق باشید

        رشاهي

        سلام و خسته نباشید

        کار هایی که گفتید رو انجام دادم بازم همون اعداد نشون میده

        الن مشکل من از مخابراته یا ار خانه هستش؟

        SNR Margin (dB): 18.3 – ۵٫۵

        Attenuation (dB): 31 – ۱۴٫۳

        Rate (Kbps): ۲۱۰۳ — ۹۹۹

      رشاهي

      داداش الان فهمیدم

      اسپلیتر بر داشتم این اعداد داد

      SNR Margin (dB):8.0 -0.0

      Attenuation (dB):30.0—15.5

      الن مشل از کجاست خوهش می کنم کمک کنید

    رضا

    با سلام من خیلی قعطی دارم snr هی کم و زیاد میشه به -۳٫۵ هم میرسه بالا ترین حالتش دیگه۱۵هست Attenuation هم ۵۸ هست در حالت downstream تبریز هستم مرکز استاد شهریار فاصله هم ۲ کیلومتر میشه اول آسیا تک داشتم زنگ زدم به پشتیبانی بعد بیست روز گفت خط مشکل داره کاری نمی تونیم بکنیم منم رفتم یی خط جدیدگرفتم و پارس آنلاین اینم همون مشکل رو داره ولی قعطی کمتر میخواستم راهنمایی کنید باید چه کار کنم مودم رو جلوی در هم بردم هیچ توفیقی نکرد

      مرتضی اعلم الهدی

      با سلام
      اگر تمامی راهنمایی هایی که پشتیبان شرکت ها اعلام میکنند انجام دادید و مشکلتان مرتفع نگردیده کلا سعی کنید سرعت های پایین تر جهت استفاده از اینترنت انتخاب کنید تا هزینه زیادی نپردازید! همچنین از شرکت ارائه دهنده اینترنتان بخواهید از سمت مرکز خودشان بررسی کنند شاید از داخل مرکز مشکل وجود دارد! اگر باببرسی شرکت از سمت مرکز مشکل نداشت! و شما هم از سر خط(درب منزل)بررسی کردید و هنوز مشکلتان پا برجا بود ترجیحا با مامورین مخابرات پیگیری کنید تا بین مسیرتان در صورت امکان بررسی کنند.
      موفق باشید

    mehrdad

    با سلام چراغ dsl مودم من هی خاموش روشن میشه واسه همین اینترنتم قطع میشه مشکل از چیه؟ ممنون

      مرتضی اعلم الهدی

      با سلام
      در اول داخلی ها را چک نمائید : در اول بیاین تمامی تلفن های داخل منزل از پریز خارج نمائید . اگر اسپلیتر سر راه مودم قرار دارد خارج نمائید و تنها مودم را به صورت مستقیم به پریز وصل نمائید چک نمائید از دوشاخ یا پریز شما ضد برق نباشد! بعد بصورت بلند مدت (چندساعتی)تست نمائید و درهنگام ثابت شدن مودم حتما از طریق کنسول مودم میزان پارامترهای خطی خود را اعلام کنید تا مشکلتان به صورت کامل برطرف گردد.
      موفق باشید

    رشاهي

    داداش الان فهمیدم

    اسپلیتر بر داشتم این اعداد داد

    SNR Margin (dB):8.0 -0.0

    Attenuation (dB):30.0—15.5

    الن مشل از کجاست خوهش می کنم کمک کنید

    علی

    با سلام

    من ۲ماه هست که دنبال اینم که مامور بیاد وخط تلفن رو عوض کنه .حالا امروز امده و عوض کرده و SNR Margin از ۶٫۵ شده ۱۸ که یعنی خوب شده ولی attenuation تغییری نکرده و همون ۵۰ هست ؟؟؟

    به نظرتون چه کار کنم ؟؟ کل این کارایی هم که بالا گفتن رو انجام دادم. ایا مشکل میشه از خوده مرکز مخابرات باشه؟؟؟

    اخه سرعتم هنوز هم خرابه.

    mohammad

    با سلام snr خط تلفن من به شدت پایینه به طوری که برای هر دان استریمی از ۱مگ گرفته تا ۹مگ snr زیر ۱۰هست خیلی هم ارور crcمیده گاهی اوقات هم لینک میپره در حالی که attenuation رو زده ۲۰ قبلا هم از یه شرکت دیگه adsl داشتم رو همین خط و اصلا چنین مشکلی نبود مطمئن هستم که خط تلفن مشکلی نداره به نظر شما اگر مشکل از رانژه نط یا تجهیزات adsl باشه که رو خطم نصب کردن اگر درخواست تعویض پورت بدم مشکل حل میشه؟

      مرتضی اعلم الهدی

      با سلام
      اگر شما با بررسی از سر خط به snr مطلوب نرسیدید ! از شرکت isp خود درخواست کنید تا از سمت مخابرات چک کنند پورتتان و در صورت مشکل خودشان تغییر پورت انجام میدن!
      موفق باشید

    د.ر

    سلام علیکم

    آقا مرتضی ضمن تشکر و خدا قوت … در پاسخ به جواب سوالم و سوال شما ازم باید عرض بکنم که :::

    بنده اینترنتم را از اندیشه سبز خزر واقع در کلان شهر رشت میگیرم … !

    بیزحمت میتونین بفرمائین که چطور حالت Bridge را میتوانم فعال بکنم… ؟؟

    آموزشی در این زمینه وجود دارد که دقیق بتوانم ازآن کمک بگیرم !؟

    نرم افزاری که میتواند عمل دیس کانکت و کانکت را برایم انجام بدهند آیا معادل خاموش و روشن کردن مودم عمل خواهد کرد این نرم افزار؟؟؟

    ضمن اینکه مودم من در حالت اتوکانکت تنظیم شده است و با روشت شدن مودم متصل به اینترنت هستم…

    شما میتونین بیزحمت برایم نرم افزاری معرفی بفرمائین که این عمل را بخوبی انجام بدهد .

    نرم افزار خاضی نتوانستم پیدا بنمایم.

    گقتنی است که مدل مودمم datasheen می باشد…

    ضمن تشکر … خدا قوت میگویم بهتون …

    *******************************************************************************************

    د.ر – دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی نرم افزار – دانشگاه گیلان .!!!

      مرتضی اعلم الهدی

      با سلام
      در اول برای تغییر تنظیمات مودم به حالت بریج زیاد سخت نیست ! فقط اینکه از قسمت کانفیگ مودم شما connection type را از حالت pppoe به bridge تغییر بدین!
      واسه شما که میخواین دیس کانکت و کانکت شدن باشه خود اینترنت دانلود منیجر واستون کانکت میکنه فقط بایستی برروی حالت Bridge قرار دهید
      مرسی ، ممنونم
      همیشه موفق و سربلند باشید

    SoOrOoush

    با سلام یک نویز شدیدی رو خطم هست که بعد چند دقیقه کار کردن با نت چراغ اینترنت خاموش میشه. -_-

    قبلا نویز داشتم ولی چراغ اینترنت خاموش نمیشد ولی بعد خود به خود درست شد! حالا دوباره نویز دارم ولی چراغ اینترنت خاموش میشه !

    SNR Margin (dB): ۶٫۷ ۱۹٫۰

    Attenuation (dB): ۵۲٫۰ ۲۸٫۰

    خواهش میکنم بگید مشکل از کجاس 😉 یک ماه پیش از سر خط تست کردیم مشکل نداشت, پیرم کرده این قطعی!! از آسیاتک سرویس دارم

      مرتضی اعلم الهدی

      با سلام
      شما هم با بررسی موارد زیر ببینید مشکلتان بر طرف می شود یا ن؟!
      عواملی که باعث افتSNR و افزایش در Attenuation میگردد عبارت است از :

      ۱٫ برروی خط رانژه دستگاه دیگری مانند تلفن و یا فاکس بدون اسپیلیتر وجود
      داشته باشد.
      ۲٫ سیم تلفن از کنار کابل برق رد شده باشد .
      ۳٫ اسپلیتر معیوب بر روی خط وجود داشته باشد
      ۴٫ در کنار مودم دستگاهی مانند : تلفن همراه، تلفن بیسیم، لامپ مهتابی،
      دستگاه مایکروویو وجود داشته باشد.
      ۵٫ سیم کشی داخل ساختمان ، قدیمی و یا پوسیده باشد.
      ۶٫ سیم تلفن از پریز تلفن تا مودم مشکل داشته و یا پریز تلفن معیوب باشد.
      ۷٫ دوشاخه تلفن ضد برق بر روی پریز وجود داشته باشد.

      تمامی موارد چک گردد و از مدار داخلی خارج شود.
      همچنین چون خودم شخصا تو بخش پشتیبانی اسیاتک هستم شما تماس بگیری با بخش پشتیبانی ۱۵۴۴ تمامی موارد رو بهت توضیح میدن یا مشکلت بر طرف شود.

    amir

    Downstream Upstream

    SNR Margin (dB) ۶٫۴ ۱۱٫۰

    Attenuation (dB) ۳۹٫۰ ۲۴٫۰

    Output Power (dBm) ۱۹٫۴ ۱۱٫۶

    Attainable Rate (Kbps) ۴۰۰۰ ۱۳۴۸

    Rate (Kbps) ۳۶۴۸ ۱۰۲۴

    Number of Bytes in DMT Frame ۱۱۵ ۳۳

    Number of Check Bytes in RS Code Word ۱۰ ۱۲

    RS Code Word Size in DMT Frame ۱ ۴

    Interleaver Depth ۳۲ ۸

    Delay (msec) ۸ ۸

    سلام مشکلات این خط رو بفرمایید و برای رفع آن راهکار پیشنهاد کنید

      مرتضی اعلم الهدی

      باسلام
      بنا به داشتن snr های پایین و وجود نویز باعث این مشکلات گردیده . عواملی که باعث افتSNR و افزایش در Attenuation میگردد عبارت است از :

      ۱٫ برروی خط رانژه دستگاه دیگری مانند تلفن و یا فاکس بدون اسپیلیتر وجود
      داشته باشد.
      ۲٫ سیم تلفن از کنار کابل برق رد شده باشد .
      ۳٫ اسپلیتر معیوب بر روی خط وجود داشته باشد
      ۴٫ در کنار مودم دستگاهی مانند : تلفن همراه، تلفن بیسیم، لامپ مهتابی،
      دستگاه مایکروویو وجود داشته باشد.
      ۵٫ سیم کشی داخل ساختمان ، قدیمی و یا پوسیده باشد.
      ۶٫ سیم تلفن از پریز تلفن تا مودم مشکل داشته و یا پریز تلفن معیوب باشد.
      ۷٫ دوشاخه تلفن ضد برق بر روی پریز وجود داشته باشد.
      تمامی موارد مجدد ذکر کردم با بررسی این موارد میزان SNR ها مجدد ذکر کنید!

        amir

        همگی چک شده و هیچ کدام نبوده پشتیبانی تیکت بوخت برام زدن

        یعنی مشکل همینه

          مرتضی اعلم الهدی

          درصورت زدن تیکت برای رفع خرابی از سمت مخابرات ، پس صبر کنید تا خط شما مورد بررسی قرار گیرد.

    ali

    فقط شب ها از ساعت ۱۱ ۱۲ سرعت نتم خوب میشه تا ۶ صبح..نویز خطم بالاس روزها..شب ها رو تست نکردم..آیا علت خاصی دار که فقط اخر شب میتونم استفاده کنم از نت؟ممنون

    ali

    سلام و خسته نباشید… سه روز هست که اینترنت من از ساعت ۵ بعد از ظهر پرش لینک دارم و هی لینک مودم قطع و وصل میشه و حدودا ۱۲ ساعت این مشکل رو دارم یعنی هی لینک وصل میشه ۳۰ ثانیه نت وصل هست دو باره لینک می پره و نت قطع میشه این مشکل رو سه روز هست دارم و فقط هم تو این ساعت مشخص اینجوری میشه .. ولی چک که مودم رو به کابل ورودی خونه وصل کردم مشکلی نداشت و بدون قطعی لینک ثابت بود… و حتی فکر نمیکنم که مشکل از سیم کشی داخلی باشه چون فقط تو این ساعت خاص که مشخص کردم این وضع پیش میاد…و اگه مشکل از سیم کشی باشه باید تو ساعت های دیگه مشکل باشه که نیست… ممنون میشم راهنمایی کنید یا یه راه حلی رو معرفی کنید. مرسی

      مرتضی اعلم الهدی

      با سلام
      نمیشه به صورت مطمئن گفت مشکل از داخلی یا سیم کشی ها نیست!
      شما در داخل منزل بیاین تمامی دستگاهای تلفن خارج کنید. اسپلیتر یا نویزگیر یا میکروفیلتر اگر دارین اونها رو هم بردارید باز چک کنید ببینید دچار قطعی میشین یا ن!؟
      نتیجه رو اعلام کنید . تا رفع مشکل هستیم در خدمتتون
      سربلند باشید

    milad

    سلام.ی سوال؟ آقا از جلوی در خونه ۲۰ متر سیم کشیدم تا پذیرایی اونجا اسپیلیتر وصل کردم .تلفن و مودم البته از اسپیلیتر تا مودم ۱۵متر سیم اضافه شده. میخوام snr ببرم بالا تا بتونم سرعت ۱۰m بگیرم لطفا کمک کنید.

    SNR Margin (dB) 11.3 – 15.7

    Attenuation (dB)28.5 -14.5

    Rate (Kbps): ۸۰۸۹ ۵۰۹

      مرتضی اعلم الهدی

      با سلام
      شما در اول بیاین از سر خط با جدا کردن سیم های ورودی از سیم های مخابرات چک کنید ببیند چه میزان SNR و rate دریافت می کنید تا بتونیم راهنمایی بهتری داشته باشیم.
      موفق باشید

        milad

        سلام. داداش این کار کردم اما SNR Margin (dB): ۱۱٫۶ ۱۸٫۱ Attainable Rate (Kbps): ۸۲۴۴ ۷۴۰

        زیاد تغییر نکرد

    milad

    البته یک متر از سیم تلفن از کنار کابلی که از تیر برق ب کنتورمیاد رد میشه نمیشه کاریش کرد..

    Rate (Kbps): ۸۴۳۵ – ۵۰۹

      مرتضی اعلم الهدی

      سلام
      اگر بحث سر قطعی و وصلیتون هست دیگه تماس بگیرید با پشتیبانیتون بگین میزان Rate خطتان را کاهش بدهند!

    علی

    سلام.

    وقتی با تلفن حرف میزنم اینترنت خود به خود وصل میشه وقتی قطع میکنم اینترنت هم قطع میشه. مشکل از چی میتونه باشه؟

    با تشکر

      مرتضی اعلم الهدی

      سلام
      دوشاخی که مودم به آن وصل شده از نوع ضد برق هست . لطفا نسبت به تغییر ان اقدام کنید

    M

    سلام

    مودم من tp-link و از اینترنت ۱۲۸ مگابایت نامحدود شرکت مخابرات استفاده میکنم. من این ترم درسهام رو به صورت الکترونیکی برداشتم. تو کلاسهای قبل از ظهر مشکلی ندارم و لی شنبه بعد از ظهرکه از ساعت ۲ تا ۴ کلاس دارم اینترنت و صدا به شدت قطع و وصل میشه طوریکه اصلا متوجه نمیشم استاد چی میگه. از اول ترم تا حالا هر هفته من این مشکل رو دارم بقیه روزها بعد از ظهرها تقریبا مشکلی نداره. به نظرتون علتش چی میتونه باشه؟ ممنون میشم جواب بدید

      مرتضی اعلم الهدی

      سلام
      درباب این موضوع در همان لحظه با پشتیبانی خود تماس بگیرید احتمال زیاد مشکل از مرکز می تونه باشه!

    حمید

    سلام

    سرعت دانلودم کم شده از ۷۰ به ۳۰ مشکل چیه ۳ روزه

    ممنون

    ali

    سلام

    اطلاعاتتون خیلی مفید بود.حالا اگه میشه یه راهنماییم کنین.من خط تلفنم نویز داره،ینی وقی گوشی رو بر میدارم صدایخش میاد.الان دقیقا نمیدونم که سرعت اینترنت من واسه این نویز هستش که پایینه یا نه مشکل از خود مخابراته.اون راهاییم که گفتین که بریم تو تنظیمات مودم که بفهمیم اینترنتمون نویز داره یا نه رو رفتم و واسه به صورت زیر بود:

    SNR Margin(0.1gb):167*174

    Attenuatiom(0.1gb):425*252

    Output power(0.1gbm):185*124

    Attainable Rate(kbps):6632*885

    حالا به نظرتون مشکل نتم از کجاست.

    البته همین تازگی هم سیم تلفن عوض کردیم و هم نویز گیر دارم ولی باز گوشی تلفن خش داره

    نت دو مگ محدود مخابراتی دارم

    البته اوایلش که شارژ کردم خوب بود،ولی کم کم افت سرعت داشتم،تا جایی که بعضی وقتا سرعت دانلودم به زیر ۱۰۰ یا حالا یه نمه بیشتر میرسه.ولی بطور معمول الان سرعتم۱۲۰ تا ۱۳۰ هستش.مواقعی میره بالا،مواقعی میره پایین،ولی در کل اون کیفیت ابتدتیی رو نداره

    اینم بگم که چون خونمون تو یه کوچه کوچیک هستش،سیم تلفن از سر کوچه دور یه کابل برق پیچیده شده اومده تا سر در خونمون و از اونجا به سیم کشی خونه وصل شده.ولی زمانی که مودمو خاموش میکنم دیگه رو خط تلفن هیچ نویزی ندارم

    واقعا ممنون میشم راهنماییم کنید

      مرتضی اعلم الهدی

      سلام
      در اول شما میزان Rate را ذکر کنید ! نه Attianable rate
      همچنین دستگاه بی سیم دارین ؟! با اسپلیتر دیگری تست و بررسی کنید و در کنارهر دستگاه تلفن اسپلیتر قرار گیرد یا میکروفیلتر!
      کندی سرعت اگر میزان Rate یکسان بماند شاید از سمت مخابرات پهنای باند مرکز مشکل داشته باشد که در ان لحظه باید ازسمت پشتیبانی پیگیری کرد
      بازم میزان Rate اعلام کنید تا بهتر بتوانم راهنمایی کنم
      موفق باشید

    ali

    داداش یه اشتباهی شد.سیم تلفنمون از سر کوچه دور یه کابل برق نپیچیده بود.اون کابل خود مخابرات هستش،واسه برق نیست.

    ali

    Rate (kbps) 2043 * 508

    امیدوارم ایندفه درست گقته باشم.

    در ضمن،مشکل نویز روی خط تلفن برطرف شد.چون ما دوتا تلفن داریم که یکی تو اتاقه یکیم بیرون.تلفن اتاقو قطع کردم و نویز روی تلفن بیرونم دیگه تموم شد.ولی همچنان سرعت نتم راضی کننده نیس.دائما نوسان داره.بعضی اوقات واسه یه دقیقه یا کمتر انگار نتم قطع میشه و هیچ صفحه ای باز نمیکنه و بعد درست میشه.و اینم بگم که مودمم رو خط بیرون همراه با یه اسپیلتر وصله

    الان مشکلم فقط سرعت نتمه.سرعت دانلووم به زور معمول ۱۴۰ یا ینمه کمتر یا بیشتر هستش

    اینترنت دو مگ مخابراتی محدود

    snr margin 128 * 290

      مرتضی اعلم الهدی

      درباب پارامتر شما که تا ۲ مگ جوابگو بوده مشکلی نیست! اگر ISP شما سرویس ۲ مگ نامحدود را با ضریب اشتراک یک به یک به شما تحویل میدهد لطفا با پشتیبانی تماس بگیرید شاید مشکل پهنای باند مرکز مخابراتی یا … باشد که شما با کندی سرعت روبرو میشوید

    سعید

    با سلام و خسته نباشید … چند روزی هست که به شدت دچار قطع و وصلی اینترنت و خاموش شدن چراغ ACDL مودم شدم ,…. با توجه به اینکه تا همین هفته پیش اینجوری نبود ولی نمیدونم یهو چه تغییری کرد . من اکثر کامنت ها و راهنمایی ها رو خوندم و قبل از اینکه سوال بپرسم تست کردم حتی از کابل دم در خونه مستقیم به مودم وصل کردم snr تا ۱۳ بالا رفت اما قطع و وصلی همچنان ادامه داشت …

    اینم اطلاعات مودم ، والا اینقدر قطعی داره که واقعا اعصابم خورد شده ..ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    پیشاپیش سپاسگذار

    Downlink rate ۳۷۴۴۰۰۰

    Uplink rate ۵۱۲۰۰۰

    SNR (downstream) ۶٫۰ dB

    SNR (upstream) ۲۴ dB

    Line Attenuation

    (downstream) ۴۵٫۵ dB

    Line Attenuation

    (upstream) ۲۹٫۵ dB

    Connection Standard G.Dmt

      مرتضی اعلم الهدی

      با سلام

      دوست عزیز ترجیحا از سمت پشتیبان فنی درخواست بدین از سمت مخابرات برای شما بررسی کنند . احتمال می رود مشکل از داخل مرکز مخابراتی باشه.

      موفق باشید

    سعید

    راستی اینم بگم امشب بدون تغییر هیچ تنظیماتی خود به خود Downlink rate ۱۲۱۲۰۰۰ شد که به صورت صعودی SNR (downstream) تا ۱۷ بالا رفت و مشکل فقط برای ۲ ساعت حل شد اما بعد دوباره حالت قبل ینی همون snr 6 برگشت ….

    واقعا دیگه نمیدونم باید چکار کنم ، خواهش میکنم اگه میتونید راهی جلو پام بزارید …. بنظرتون مشکل از کجاس ؟؟

      مرتضی اعلم الهدی

      ترجیحا با مودم دیگر هم بررسی کنید!

    سهیل

    سلام

    من تمام کارهای لازم رو انجام دادم، مودم رو دم در بردم و پارامتر های مربوط رو چک کردم، کمی از داخل بهتر بود و یک سیم مستقل از پشن جعبه تقسیم دم در تا خانه فقط برای مودم جداگانه کشیدم و اوضاع کمی بهتر شد، سرعت ثبت نامی من ۸ مگ است ولی هنوز تا ۳ بیشتر نمیشه که اونهم مرتب قطع و وصل میشه، با مشترکین تماس گرفتم و اونام بررسی کردن گفتن نامه ای به مخابرات زدن و مشکل از طرف مخابراته که از فرستنده نویز داره.

    خوب حالا چه باید کرد؟

    مخابرات هم که نمیاد کل سیم هاشو عوض کنه به خاطر من…

    راهی برای تقویتش هست؟

      محمد

      سلام بله دوست عزیز از قسمت Advanced setup حالت ADSL mode رو تنظیم کنید رویADSL+2 البته باید snr برای down حداقل ۱۲ باشه بعد این کار کمک خواستید ۰۹۱۴۵۰۲۸۰۳۰ بنده در وایبر نیز هستم و ایمیل بنده m_faridhashemi@ymail.com

        مرتضی اعلم الهدی

        ترجیحا در این باب میخواین راهنمایی کنید در نظر بگیرید واسه اینکه عملیات شما مفید واقع شود ترجیحا Annex ها را باید تغییر داد!

        همچنین بهتره از خود بخش پشتیبانی تقاضا کرد که پروفایل را برروی G.dmt یا … ست کند تا snr های متفاوت را چک و بررسی کرد!

        موفق باشید

      مرتضی اعلم الهدی

      مشکل بین مسیر رو میشه حل کرد!

      چون مخابرات میتواند زوج سیم شما رو عوض کند!

    سعید

    خسته نباشید واقعا … دو هفته گذشته هنوز جواب ندادید … اگه بلد نیستید بگید تا من هر روز سر نزنم و برم جای دیگه بپرسم

      مرتضی اعلم الهدی

      با سلام

      عذرخواهی میکنم! بنده درگیر امتحانات بودم.

      کدام مشکلتون بود که بنده بی پاسخ گذاشتمش ؟

    mohammad

    با عرض سلام وخسته نباشید

    من اینترت ۲مگ از مخابرات تهیه نمودم ولی سرعت اینترنت بنده خیلی پایین هست حتی از سر خط تلفن هم چک کردم و خط رو مستقیم بدون پریز به مودم وصل نمودم وحتی با اسپلیتر و بدون اسپلیتر هم چک کردم ولی باز مشکل بنده حل نشد ممنون میشم راهنمایی کنید

    SNR Margin(downstream) (dB): 11.7

    SNR Margin(upstream) (dB): 14.1

    line Attenuation(downstream) (dB): 66.0

    line Attenuation(upstream) (dB): 38.1

    data Rate(downstream) (Kbps):2291

    data Rate(upstream) (Kbps):1022

    max Rate(downstream) (Kbps):2580

    max Rate(upstream) (Kbps):1339

    CRC(downstream):15

    CRC(upstream): 0

      مرتضی اعلم الهدی

      با سلام

      دوست عزیز سرعت دانلود شما چقدر است ؟

      ایا در تایم های دیگر این پارامتر متغییر می شود ؟!

      نسبت به سرویس ۲ ممگ شما پارامتر مناسبی دریافت کردید!

    mostafa

    salam

    man modem tp_link daram va hamishe moshkel ghateo vasli darm vali cheragh haye modem khamosh nemishe 30 sec ghat mishe dobare vasl mishe chikar konam ???? hamishe to game disconet misham agha morteza komak kon 😀

      مرتضی اعلم الهدی

      سلام

      چراغ اینترنت شما فقط خاموش میشه یا اینکه چراغ دی اس ال هم چشمک زن می شود؟!

    اسماعیل

    سلام خسته نباشید-من از وای فای استفاده میکنم مشکل من اینه که رو سیستمم تو دستاپ روی علامت اینترنت علامت ضربه ضر میزنه وروی کامپیوتر نت قطع میشه اما روی گوشی که از روتر پخش میشه نت است باید سیستم رو ریستارت کنم تا درست بشه.سیستم نو است مار برد ایسوس رم۸ گرافیگ۲ گزاشتم—۰۹۳۶۳۰۵۴۲۱۰شماره -ممنون میشم جوابمو بدید

      مرتضی اعلم الهدی

      سلام

      برروی علامت کامپیوتر اگر ضربدر می زند که ارتباط شما برقرار نیست با مودم !!

      ترجیحا در آن وضعیت در بخش CMD

      پینگ ای پی مودم خود را بگیرید و نتیجه را اعلام کنید

      باتشکر

    ali

    سلام داداش اگه Date rate و Max rate downstream پایین باشه باس چیکار کرد تا درست شه ؟؟ سرعت مودم پایینه یا از چیزه دیگس ؟

      محمد

      سلام این مشکل نیز مثل مشکل خیلی دوستای دیگه هست advanced setup قسمت adsl منوی کشویی adsl+2 بگذارید مشکل حله

      مرتضی اعلم الهدی

      در اول باید دید میزان snr چقدر است!

      در صورت اینکه SNRمطلوب باشه شاید بتوان با صحبت کردن با پشتیابن فنی افزایش پروفایل را انجام داد

      لطا میزان snr اعلام گردد.

    ali

    راستی من اینترنتو از آسیا تک گرفتم ۱۰mg مثلا ولی سرعت دانلود خیلی زور بزنه به ۱۲۸ میرسه باید چیکار کرد ؟؟

    SNR Margin

    :

    .۱۰ upstream : ۱۴٫۰ dwonstream :

    Line Attenuation

    :

    ۴۲ ۳۱٫۵upstream : dwonstream

      مرتضی اعلم الهدی

      با سلام

      ترجیحا با ۱۵۴۴ تماس بگیرید داخلی ۷۲۱۳ بگیرید که خودم پاسخگو باشم تا دقیقا مشکلتون چک کنم

      موفق باشید

    مهدی

    سلام.خسته نباشید. تمام کارهایی را که شما برای کاهش نویز خط گفتید اجام دادم اما snrام حدود ۲۰ هس و Line Attenuationام ۴۵ هس! برای بهتر شدنش چیکار میتونم بکنم؟ ممنون میشم راهنمایی کنید.

      مرتضی اعلم الهدی

      سلام

      ممنون میشم تمامی اطلاعات پارامتر خطی خود را ذکر کنید

        مهدی

        down up

        ۲۷ ۲۰٫۷ snr

        ۳۴٫۷ ۵۴ line attenuation

        ۳۸۲ ۱۰۲۲ data rate

        ۱۰۶۵ ۵۴۲۸ max rate

        ۱۱٫۳ ۱۴٫۱ power

        ۰ ۰ crc

    مسعود

    سلام و خسته نباشید من سرعت دانلودم بد نی ولی سرعت پیج بازکردنم خیلی کمه، اینترنت ۲m گرفتم از آسیا تک نمیدونم چیکار کنم خواهشا راهنماییم کن ممنونم

    Adsl Mode G992.5

    Up Stream ۵۰۸ kbps

    Down Stream ۴۰۹۵ kbps

    Attenuation Down Stream ۸

    Attenuation Up Stream ۳

    SNR Margin Down Stream ۴۲٫۹

    SNR Margin Up Stream 27.6

    Vendor ID IPLINK

    Firmware Version ۳۹۱۸ac30

    CRC Errors ۰

    Up Stream BER ۰e-7

    Down Stream BER ۰e-7

    Up Output Power ۶

    Down Output Power ۷٫۵

      مرتضی اعلم الهدی

      با سلام

      ترجیحا دی ان اس های شرکت اسیاتک رو رروی کارت شبکه یا برروی مودم خود ست نمائید‍!

    sh

    سلام .من ۱ماهه مودم خریدم وتوی این ۱ماهه سرعت اینترنتم عالی بود.ولی الان ده روزه که چراغ ثابت مودمم قطع شده و چراغ چشمک زن میزنه

    فقط وقتی با تلفن خونه صحبت میکنیم وصل میشه و تا تلفنو قطع میکنیم دوباره مودم قطع میشه. لطفا راهنماییم کنید.

      مرتضی اعلم الهدی

      با سلام
      اگه منظورتون چراغ لینک یا dsl است . و وقتی که گوشی تماس میگیرد چراغ ثابت میشه و نت وصل می شود به احتمال ۹۹% بر میگرده به دوشاخ شما که از نوع ضد برق است . که با تعویض آن مشکل شما بر طرف میشه
      موفق باشید

    kaveh

    با سلام من چند وقتیه یه مشکل عجیب برام پیش اومده وقتی مودمو روشن میکنم تا ۲الی۳ساعت بعد چراغ اینترنت روشن نمیشه و گوشه تصویر فقط not connectمیده.جالبیش اینه که وقتی خاموشش میکنم برای استفاده ی مجدد در مان دیگه ای بازم چراغ اینترنت تا چند ساعتی کار نمیکنه:ا اصلا نباید خاموشش کرد و الا برای استفاده باید صبر کرد مدل: tp link w8901G

      مرتضی اعلم الهدی

      با سلام

      ترجیحا بیاین pvc ها را در کانفیگ مودم delet کنید مشکلشتون به۹۰% بر طرف میشه!

    كوچی

    با سلام حضور استاد گرامی //همینجا عرض کنم اگر تا زمان پاسخ سکته سومی هم زدم بنده را حلال کنید!

    باور کنید دیگه کارم کشیده به کفر

    من دوتا مودم دارم زایکسل و اسپیدتاچ ۷۶ اف۲۸۱ زایکسل که تو ادمین ادمین مونده به هیچ صراطی مستقیم نمیشه یعنی ریست فاکتوری نمیشه

    اما اسپیدتاچ با بریج خوب کار میده ولی با pppeo اصلا با هزار زحمت یک صحفه گوگل باز میکنه هزار بار زنگ زدم شرکت(از مخابرات گرفتم)

    دیگه موندم چکار کنم حالا بد شانس من خارج با اینترنت پرسرعت کار میکردم اینجا دارم خون دل میخورم لطفا راهنمایی بفرمایید

    //پ ن:قبلا کم و بیش خوب بود اگر نیمروز مشکل داشت بعد درست میشد الان یکهفته شده رو اعصابم راه میره//

      مرتضی اعلم الهدی

      با سلام
      از طریق وب مودم خود را ریست نمائید.
      در بابا مودمی که برروی ppoe ارتباطی ندارد . ترجیحا برروی مودم در بخش lan بخش dns server دی ان اس های شرکت مخابرات را ست نمائید.
      موفق باشید

    كوچی

    درود :اینکه فرمودید از طریق وب کمی بازتر توضیح بفرمایید

    من معمولا یا با فشار دادن دکمه ریست دستگاه اینکار را انجام میدادم و بعد با اپی

    ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱ لاگین میکردم

    اما از دی ان اس سرور منظور شما داخل خود مودم است؟

    سرویس ای اس پی من/شرکت بیست نت است که دقیقا نمیدونم dsn server چیه مگر که دوباره زنگ بزنم

    که اون هم از همین صدای اول آپوراتور خانمی که میگه برای اینترنت پورررر سرعت عدد ۱ را وارد کنید تنفر دارم ):

      مرتضی اعلم الهدی

      سلام

      در مودم dns های زیر ست کنید

      ۴٫۲٫۲٫۳

      ۸٫۸٫۸٫۸

    nazi

    سلام

    ممنون از اطلاعات مفیدتون

    یه سوال داشتم

    من adsl 256 مخابرات دارم. وقتی دانلود میکنم کلن نتم قطع میشه البته نه به ظاهر چون ظاهرا همه چی درسته حتی خود دانلودم انجام می شه ولی هیچ کار دیگه ای نمی شه انجام داد حتی نت گوشیمم که از طریق wifi متصله کلا قطع میشه تا وقتی دانلود و متوقف کنم.

    ممنون می شم راهنماییم کنید.

      مرتضی اعلم الهدی

      هنگام قطع شدن تغییر در وضعیت چراغ های برروی مودم مشاهده می کنید؟!

        nazi

        نه چراغا هیچ تغییری نمیکنن

        مشکلش چیه به نظر شما؟

    Mostafa

    با سلام

    من ADSL 512 مخابرات دارم قبلا مشکل خاصی نداشت ولی چند وقتیه که مشکل دیسکانکت شدن دارم طوری که گاهی چراغ ADSL خاموش میشه گاهی چراغ اینترنت خاموش میشه یا حتی ثابت روشن میمونه گاهی هم حتی مودم وسط کار خود به خود ریست میشه همه چراغ ها روشن میشه و خاموش میشه. snr و attenuation هم مثل قبل هستن از دم در هم تغییری دیده نشد یک سیم مجزا از دم در با اسپلیتر به مودم وصل کردم یک اسپلیتر هم واسه تلفن گذاشتم چون موقع زنگ خوردن ADSL قطع میشد. الان نمیدونم مشکل از کجا میتونه باشه؟ آپدیت فریمور میتونه مشکل رو حل کنه؟ ممنون میشم راهنماییم کنین.

      مرتضی اعلم الهدی

      با سلام

      خاموش شدن چراغ لینک موارد مختلف دارد

      شما لطفا rate و snr را اعلام بفرمائید !

      و باید با بررسی داخلی وحتی در صورت امکان تست از سر خط این مشکل را برطرف کرد

    h

    با سلام

    من اینترنت ۲۵۶ مخابرات دارم ، متاسفانه با حرکت آسانسور چراغ های مودم خاموش می شود. لطفا راهنمایی کنید که مشکل از کجاست و چه طور باید این مشکل را برطرف کنم.

    از چند نفر پرسیدم میگن برق آسانسور قوی هست و نویز میفرسته روی خط تلفن.

    لطفا راه حل بگین ، ممنون

      مرتضی اعلم الهدی

      با سلام

      احتمال زیاد بخاطر این هست که سیم برق فشار قوی اسانسور با سیم تلفن در یک مسیر رد شده است!

      ولی بازم میشه این قطعی را به حداقل رساند

    masoud

    سلام خسته نباشید من مودمم t_plink هستش مودم و وصل کردم و تنظیماتش و انجام دادم ولی وقتی با دستگاه دیگه ای مودم را سرچ میکنم وای فای را پیدا میکند و متصل می شود ولی داده ارسال و دریافت نمی کند مشکل کار نمیدونید کجاست ممنون میشم جواب بدید

      مرتضی اعلم الهدی

      سلام

      او چک کنید پینگ ای پی مودم را دارید یا ن ؟

      درصورتی که پینگ داشتید . پینگ ۸٫۸٫۸٫۸ بگیرید

    رضا

    با عرض سلام وقت بخیر من در مورد قطع وصل اینترنت سوال داشتم وقتی میخوام از مرور گر یک سایت را باز کنم باز میشه ولی در یک دقیقه قطع وصل میشه لطفا راهنمایم کنید ممنون میشم Downstream Upstream

    SNR Margin (dB): ۵٫۳ ۱۰٫۱

    Attenuation (dB): ۵۷٫۵ ۳۴٫۰

    Output Power (dBm): ۱۶٫۵ ۱۲٫۳

    Attainable Rate (Kbps): ۱۳۷۱ ۱۱۷۴

    Rate (Kbps): ۱۰۷۵ ۱۰۲۰

    MSGc (number of bytes in overhead channel message): ۶۳ ۱۲

      مرتضی اعلم الهدی

      سلام

      هنگامی که قطع می شوید چراغی برروی مودم تغییر وضعیت میکند؟

      چراغ دی اس ال خاموش یا چشمک زن میشود؟

    نریمان

    دوستان بنده دا اهواز ساکن هستم و مشکلی با نت نداشتم تا بارون زدو تلفن قطع شد بعد که وصل کردن خش خش داشت که قطعا نویز خط بالا بوده همینطور هم بودو snr 6 بود و max rate از ۱۳ به ۳ رسیده بود باز کردم از در منزل سیمو دوباره زدم درست شد اما باز خراب شد هر وقت سیمارو باز و بسته میکنم درست میشه اما تا یک روز مودم رو مستقیم به باکس در منز زدم باز همینجور بود و بنظر شما مشکل از سیم است که از باکس مخابرات تا منزل اومده ؟

      مرتضی اعلم الهدی

      با سلام

      اگر از سر خط با پارامتر نا مناسب روبرو هستید!

      احتمالا مشکل از بین مسیر یا از داخل مرکز می باشد

      در اول از isp بخواهید پورت شما رو از مرکز بررسی کند

    حسین

    سلام

    وقتی تلفن خونه زنگ میخوره چراغ DSL مودم خاموش میشه باز بعد ۱ دقیقه مجدد وصل میشه

    تلفن به اسپلیتر وصله

    مودم به اسپلیتر وصل نیست

    لطفاً راهنمایی بفرمایید

      مرتضی اعلم الهدی

      با سلام

      بررسی نمائید اسپلیتر به صورت صحیح وصل شده باشد!

      دوشاخ از نوع ضد برق نباشد!

      ترجیحا اسپلیتر دیگر تست نمائید! در جریان باشید موارد زیادی می شود چک کرد! تست کردن با پریز دیگر و…

    shila

    سلام

    من اینترنت ۴meg داتک رو دارم سرعتم از ۶۴kb بالاتر نمی ره زنگ زدم مخابرات نویز رو برام چک کرد مشکلی نداشت زنگ می زنم داتک می گم rate خط من رو بالا ببرین می گن مرکز مخابراتی شما این گزینه رو برای ما فعال نکرده ما نمی تونیم ببینیم rate خط شما تا چه حد قابل افزایش هست من کارم با اینترنت هست دیگه واقعا نمی دونم چی کار کنم می شه یه راهنمایی کنید.

      مرتضی اعلم الهدی

      سلام
      لطفا پارامترهای درون مودم خود را ذکر کنید تا بررسی گردد. SNR & rate و …

    mohammd222

    سلام

    من مشکل کمبودن سرعت رو دارم

    سرعتم ۵۱۲ هست ولی دانود ۶ کیلوبایت

    البته چند روز اول عید سرعت بعضی وقتا برای ۲ ۳ ساعت می رفت رو ۲۰۰ کیلوبایت به بالا

    Snr : 20

    Line Attenuation: 20/22

    Data Rate : 64

    max Rate : 128

    crv : 0

    اونطوری که من خوندم تغریبا هه چیزم خوب هست ولی بازم مشکل دارم

    تلفن یا .. وصل نیست از اسپیلر(الان هرچی)هم استفاده می کنم

    مخابرات گفت مشکل از سیم کشی هست که منم گرفتم کلا از سیم دم د به اسپیلر و ای دی اس ال وصل کردم

    کمک کنید سرعتم خیلی داغونه

    راستی چراغ اینترنت هم مدام چشمک می زنه

      مرتضی اعلم الهدی

      دوست عزیز با توجه به snr مناسب شما ولی خط شما برروی ۶۴kb آپ شده است!
      مودم را خاموش و روشن کنید ببین تغییری در Data rate مشاهده می کنید ؟ البته من با توجه به وجود snr up &down :20 دارم این راهنمایی خدمتتون عرض میکنم
      امیدوارم snr واقعی را گفته باشد

    رضا

    سلام

    من هم همین مشکلو دارم میشه مشکل از isp باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      مرتضی اعلم الهدی

      سلام
      در برخی مراکز می شود گفت مشکل از پهنای باند isp باشد! در صورتی که هیچگونه نویز خطی نداشته باشید

        رضا

        +نه من سرعت ۵مگا گرفته بودم گفتن خط شما کشش نداره ۱مگا کردم الان

        SNR Margin d:9.4 هست و SNR Margin u:19.6 هست سرعت هم زیاد خوب نیست حدود ۱۷۰kb هست مشکل نویز هم از داخل ساختمان نیست

        الان هم نویزLine Attenuation d:48 وLine Attenuation u:30 هست به پشتیبانی هم زنگ می زنم میگن باید همین طوری استفاده کنین می خواستم یینم اگه isp رو عوض کنم درست میشه.isp من همون مخابرات هست.

          مرتضی اعلم الهدی

          امکان دارد میزان Rate داخل مودم را ذکر کنید ؟
          البته نست به سرویس ۱ مگی که دارید سرعت ۱۷۰ معقول به نظر می رسد!
          اما در جریان باشید با داشتن snr9.4 نمیتوان انتظار داشت rate بالایی دریافت کرده باشید
          بازم شما Rate اعلام بفرمایید راهنمایی خدمتتون عرض می شود

          رضا

          Max Rate :D6000KBs_U700 هست ولی سرعت که میخواستم نشد من در نظر داشتم مثلا سرعت دانلود بیشتر از ۱ مگا باشه که نشد از دم درکه ورودی سیم مخابرات هست سیم کشیدم تا Line Attenuation بیاد پایین ولی ۴۸d 30u پایین نیومد زنگ زدم پشتیبانی گفتن اون فاصله مخابراتی هست کاریش نمیشه کرد هیچی دیگه نتونستم کاری انجام بدم. با تشکر که جواب منو میدین دستتون درد نکنه.

          مرتضی اعلم الهدی

          سلام مجدد
          خدمتتون عرض کنم اگر مشکل دوری از مرکز داشته باشید و فاصله منزل تا مرکز مخابراتی بالای ۵ کیلومتر باشد این مشکلات در بر دارد البته در نه در تمامی منازل ، چون adsl2+ تا فاصله ۹ کیلومتر را ساپرت میکند
          خواهش میکنم
          با ارزوی بهترینها

    محمد علی

    سلام

    من از صبانت خدمات میگیرم.مشکل که زیاد اشتم با این شرکت وسیم کشی خونه ومخابرات.

    مشکل جدیدی که دارم اینه که وقتی تلفن رو به اولین سیم ورودی مخابرات به خونه میزنم نویز داره وخش خش میکنه.که دراین صورت اینترنت هم بی استفاده ست.من الان چیکار کنم؟وظیفه شرکته که برام کاری انجام بده یا باید مخابرات مشکلمو حل کنه؟

    ممنون از سایت خوبتون

      مرتضی اعلم الهدی

      شما بیان از درب منزل سیم ورودی خونه از سیمی که مخابرات بهتون داده جدا کنید!
      یک سیم ک یک طرف ازاد و یک طرف سوکت دار است را بتابانید به سیم مخابرات بعد در اول بزنید به تلفن و چک کنید ببیند نویز شنیداری دارید یا خیر؟
      اگه داشتید ترجیا سیمی که متصل کردید به قسمت line اسپلیتر و از قسمت phone اسپلیتر سیمی دیگر به دستگاه تلفن بزنید و تست نمائید ببینید باز نویز شنیداری وجود دارد یا خیر؟ حتی در صورت امکان با اسپلیتر دیگر تست نمائید

    آروین مرادی

    Thank you

    mohammd222

    اقا بازم سلام

    ببخشید ما رفتیم مخابرات و اومدن تست کردن و….

    اخر شد مشکل از خودشونه

    الان درست کردنه ولی مثل قبل هست

    سرعتم هم از ۲ ۳ کیلوبایت شده ۶ ۸ کیلو بایت البته روز اول که درست کردن شده بود ۲۰۰ ۳۰۰ تا ولی روز بعد دوباره خراب شد

    اینم مشخصات

    Downstream Upstream

    SNR Margin:16.0 ۱۰٫۰ db

    Line Attenuation:18.5 ۹٫۵ db

    Data Rate:64 ۱۶۰ kbps

    Max Rate:128 ۲۹۶ kbps

    CRC:122 ۱۴

    کمک کنید لطفا

    البته بعضی وقتا داون خوبه می ره رو اپ

      مرتضی اعلم الهدی

      سلام
      طبق Rate شما ۱۶۰ می باشد! که بخواهیم بر سرعت دانلود محاسبه کنید حدود ۱۶ می رسد ! ولی خط شما با توجه به نوسان snr که دارد در برخی تایم ها شاید Rate بالاتری دریافت کند!
      اگر از سر خط با این پارامتر روبرو هستید از سمت خود isp جهت چک کردن از خروجی مرکز کمک بخواهید و در صورت اینکه مشکل از سمت مرکز نبود بایستی از بین مسیر بررسی گردد که احتمال بررسی کردن از سمت مامورین مخابرات ۱ % است

    محسن

    سلام، خسته نباشید. سرعت اینترنت کلافه ام کرده، مسیری که گفته بودین رو رفتم و این اطلاعات رو داد، ظاهرا نویز فراتر از حد انتظاره… درسته؟

    Downstream Upstream

    SNR Margin (0.1dB): ۱۱۳ ۲۲۰

    Attenuation (0.1dB): ۵۱۵ ۴۰۵

    Output Power (dBm): ۱۵٫۵ ۱۳٫۵

    Attainable Rate (Kbps): ۹۸۴ ۱۰۸۳

    Rate (Kbps): ۶۴۲

      محسن

      پاسخی در کار نیست؟

      مرتضی اعلم الهدی

      خط شما با توجه به نویز بالایی که دارد Rate بسیار کمی را دریافت کرده است باید بررسی هایی نظیر تست اتصالات داخلی منزل انجام گردد تا مشکل برطرف گردد چون اکثر مشترکین نویز داخلی دارند

    محمد حسن

    سلام دوست عزیز

    من مشکل یکی از دوستان رو دارم که اینترنتم در بازه زمانی رایگان خیلی قطع وصل میشه البته در سرعت دانلود مشکلی ندارم و محسوس نیست اصلا اما در برخی برنامه هایی مانند اسکایپ و بازی کلش آف کلنز و وایبر شدیدا محسوسه صدا بطور قطع وصل دریافت میکنم اما شخص مقابل صدای منو واضح میشنوه و در بازی کلش هم زود به زود قطع میشه . با پشتیبانی مخابرات هم تماس گرفتم و گفتن چون تعداد دانلود ها زیاده پهنای باند پر میشه و باعث این مشکل میشه اما فکر کنم این بهونست چون بعد از ۲ ساعت درست میشه

    خواستم ببینم راه حلی واسه این مشکل هست ؟ اگر درخواست بالا بردن سرعت آپلود بدم درست میشه ؟

    ممنون میشم راهنمایی کنید

      مرتضی اعلم الهدی

      با سلام
      در تایم رایگان واقعا اکثر مراکز بدلیل پر ترافیک شدن سرعت و حتی پهنای مرکز را به صورت کامل پر می کنند
      ولی بازی کلش بدلیل تغییر سرور ی اختلالاتی دارد که طبف سایت کلش دی ان اس
      ۴٫۲٫۲٫۴ و ۸٫۸٫۸٫۸ ست نمائید تا قطعی هاتون کم تر بشود
      وایبر هم همین مشکل را دارد که خیلی وقته اعلام شده امیدوارم با ست کردن دی ان اس های بالا مشکلتون به حداقل برسد
      ترجیحا اگر خط شما قادر می باشد درخواست اپلود بیشتر نمائید

    sahar

    سلام خسته نباشین. لطفا سوالم رو سریع جواب بدین وقتم کمه 🙁

    من یه سری کلاسای مجازی دارم که باید سر یه ساعتی کانکت بشم و کلاسامو پیگیر بشم.

    منتها سرعت اینترنتم ۱۲۸ هستش و از سرور مخابرات:(

    که اکثرا از همون ۱۲۸ هم کمتر میشه سرعتم.

    میشه کمکم کنید که چیکار کنم؟

    تماس گرفتم ۲۰۲۰ گفتن میتونی طرح بخری…

    نمیدونم اینکه طرح حرفه ای یکساله با قیمت ۱۳۰ ت رو بخرم به طرفه تره برام

    یا اینکه مودمم رو عوض کنم؟

    مودمم وایرلس هم نیست 🙁

      مرتضی اعلم الهدی

      با سلام
      شما در اول چک کنید ببینید سرعت نتتون در حد ۱۲۸ هست یا نیست بعد از ان اقدام به خرید دیگر طرح های سرعت بالا بکنید
      موفق باشید

    امید

    ADSL Mode G992.5

    Up Stream ۵۰۸ kbps

    Down Stream ۴۰۹۵ kbps

    Attenuation Down Stream ۴۴

    Attenuation Up Stream ۲۸

    SNR Margin Down Stream ۲۳٫۰

    SNR Margin Up Stream ۱۸٫۱

    Vendor ID RETK

    Firmware Version ۳۹۱۸ac30

    CRC Errors ۶۸

    Up Stream BER ۱۳۱۲۱e-7

    Down Stream BER ۰e-7

    Up Output Power ۱۲٫۵

    Down Output Power ۲۰

    Down Stream ES ۳۵

    Up Stream ES ۰

    Down Stream SES ۰

    Up Stream SES ۰

    Down Stream UAS ۰

    Up Stream UAS ۰

    این مشخصات خط من هستش ولی گاهی بشدت نوسان پیدا می کنه مثلا Up Stream BER مرتب در حال تغییره قبلا صفر ثابت بود و مشکل قطع وصلی نداشتم جدیدا اینجور شده اینترنت دائم قطع میشه البته تلفن هم گاهی وقتی کسی زنگ می زنه بعد از یک یا دوتا بوق قطع میشه خودبخود مخابرات هم اومد خط رو چک کرد نویز نداره مشکل از کجا میتونه باشه؟

      مرتضی اعلم الهدی

      با سلام
      هنگام قطعی و وصلی چه تغییراتی برروی مودم مشاهده می شود و کدام یک از چراغ ها تغییر وضعیت میکند؟
      با میزان پارامتری که شما فرستادید وضعیت خط نرمال هست
      در صورت زنگ خوردن باید اتصال اسپلیتر و نداشتن دوشاخ ضد برق و … را بررسی نمائید

    مشتبی

    با سلام وضعیت اینترنت من به این شکله خیلی قطعی دارم چرا اینترنت هم مودام بلینک میزنه

    http://s3.picofile.com/file/8188169442/dsl.JPG

      مرتضی اعلم الهدی

      سلام
      هنگام قطع شدن اینترنت کدام چراغ های مودم تغییر وضعیت می کند ؟
      در صورتی که چراغ دی اس خاموش نمی شود و چراغ نت شما چشمک زن و یا ثابت است پینگ دی ان اس ها را با سوئیچ t چک نمائید و نتیجه را ارسال کنید

        مشتبی

        سلام

        چراغ اینترنت قطع میشه

        دومی رو چطور چک کنم ؟؟

    جوان

    با سلام.من ده روزی میشه اینترنتمو از اسیاتک گرفتم.۱meg.با لپ تاب هیچ مشکلی ندارم.سرعتش خوبه.ولی با چهار تا گوشی مختلف و یه دونه تبلت که کانکت میشم یه روز طول میکشه تا یه فایل سبک مثلا یه عکس رو بالا بیاره.ممنون میشم راهنمایی بفرمایین.

      مرتضی اعلم الهدی

      با سلام
      ارتباط لپ تاپ با مودم به چه صورت است ؟ از طریق کابل یا وایرلس؟
      در نظر داشته باشید با اتصال ۴ دستگاه یکجورایی اینترنت به این چند نفر تقسیم می شود و حتی یکی از دیوایس ها می تواند تمامی پهنای باند را به سمت خود بکشد.!
      به جدای از این موارد کندی سرعت در باز کردن عکس از چه سایت یا نرم افزاری دارید؟

    علی

    با سلام

    من اینترنت محدود مخابرات ۱ مگ رو دارم تا ۲ ماه پیش سرعت عالی عالی بود ولی از ۲ ماه پیش اومد پایین رو۲۰ تا ۳۰ kb…..

    البته زنگ زدم پشتیبانی گفتن خطتون نویز داره رفتم مخابرات مخابرات هم گفت خططون خیلی شدید نویز داره…

    اینم مشخصاتش

    SNR Margin (dB): ۶٫۶ ۷٫۳

    Attenuation (dB): ۶۲٫۵ ۵۷٫۸

    Output Power (dBm): ۱۶٫۲ ۱۲٫۲

    از اسپلیتر هم استفاده کردم ولی جواب نداد

    حالا باید چیکار کنم خواهشا کمکم کنید خیلی واجبه

    سرعتم از ۱۵۰ اومده ۲۰ چیکار کنم؟؟؟

      علی

      در ضمن بگم که هیچگونه قطعی ندارمو فقط سرعتم اومده پایین

    حامد

    سلام. اینترنت مخابرات دارم. مودم رو که اول روشن میکنی اصلا چراغ adsl نداره باید یک نیم ساعت یک شاعتی بگذره تا بیاد بعدش هم به فاصله چند دقیقه بعد همش قطع و وصل میشه. اصلا ثبات نداره

    hamed

    سلام. اینترنت مخابرات دارم. مودم رو که اول روشن میکنی اصلا چراغ adsl نداره باید یک نیم ساعت یک شاعتی بگذره تا بیاد بعدش هم به فاصله چند دقیقه بعد همش قطع و وصل میشه. اصلا ثبات نداره

    hamed

    Downstream Upstream

    SNR Margin

    :

    ۱۳٫۰ ۱۴٫۰ db

    Line Attenuation

    :

    ۴۳٫۵ ۲۵٫۰ db

    Data Rate

    :

    ۴۵۱۲ ۸۹۶ kbps

    Max Rate

    :

    ۴۷۰۴ ۱۰۷۶ kbps

    POWER

    :

    ۲۰

    سعید

    سلام خسته نباشید. adsl مخابرات دارم بعصی وقت ها که به تلفن خونمون زنگ میزنن تلفن بوق میزنه ولی صدایی از تلفن نمیاد یعنی ما متوجه نمیشیم اسپلیتر به مودم هم وصله و سالمه

    مهدی

    سلام میخواستم بگم چراغ نت مودمم خاموشه و بقیه روشن، مودم و اسپلینتر سالمه و همه ی سیم هارو درست وصل کردم اما نمیدونم چرا چراغ نت روشن نمیشه ۱۰ بار ریست کردم و نصب کردم و نتیجه ای نگرفتم کمک کنید لطفا

    ندا

    سلام

    من مودمم هربار که برق خونه میره تنظیماتش می پره

    چنساله دارمش الان این مدلی شده

    و مجبورم برم تو ۱۹۲,…. و دوباره تنظیماتشو اعمال کنم

    اونم بعد صد بار زدن میره داخل سایت

    مشکل از کجا میتونه باشه؟

    nima hunter

    سلام اقا مرتضی والا من از این چیزایی که گفتین سر درنمیارم من اینترنت Adslدارم ۲مگ وصل کردم روزا سرعتش خیلی کم میشه حتی در حدی که سایت هم بازنمیکنه ولی اخر شبا حدود سات ۲ به بعد خیلی علی میشه قطع و وصلی هم در روز دو بار قطع میشه دو سه ساعت بعد وصل میشه میخواستم اگه راهی هستی بهم بگید من زیاد تو سایت نمیام اگه لطف کنید و راهنمایتون رو از ایمیلم بهم بگید ممنون میشم

    Mohsen

    باسلام

    آقا بنده از یکی از ISP اینترنت گرفتم تجربه استفاده و سواد کمی نسبت به مسایل دارم اما مشکل بنده :

    نویز بسیار بالای خط که پس از بررسی های خودم و بردن مودم کنار تقسیم ساختمان وچک کردن از سر خط مشکل سره جاش بود ُSNR Download :7.4 v SNRUpload 6.4

    البته اینترنت تازه گرفتم بعد از نقل مکان در این شرایط با شرکت اینترنتی تماس گرفتم و تمام مراحل رو چک کردم حالا در این مرحله اونا به من گفتن از مخابرات چک میکنن چک کردن و بعد از ۲ روز گفتن از مخابرات مشکلی نداره و روی ۸مگ SNR:24 هستش و من باید با مخابرات صحبت کنم تا یه سیمبان بیاد و از تقسیم کوچه چک کنه خوب این مئسله مثل روز روشنه که مخابرات این کار رو نمیکنه از شما درخواست راهنمایی دارم با تشکر

      مرتضی اعلم الهدی

      با سلام
      وقتی از مرکز چک می شود مشکلی نبوده احتمال زیاد مشکل از بین مسیر میتونه باشه که ترجیحا با مامورین مخابرات پیگیری کنید

    امیر

    تورو خدا کمک کنید

    سلام

    مودم رو عوض کردم الان

    snr 12 هست

    و ریت خطم هم برا ی دانلود ۱۹۰۰۰ هست

    اما دقیقا از ساعت هشت شب به بعد دچار قطعی مداوم و لحظه ای میشم

    سریع وصل میشه و ۱۰ دقیقه بعد دوباره قطع میشه

    سرعت شبانه رایگانم هم گاهی به ۱۵ مگابیت میرسه در حالیکه سرعتی که خریدم ۲ مگابیت هست

    جدیدا بشدت سرعت پیج صفحات وب هم پایین اومده و پینگم افتضاح شده

    با سرویس دهنده بسیار زیاد تماس گرفتم و پافشاری کردن که ما حتی پورت مخابرات شما رو هم تغییر دادیم بلکه درست بشه

    بنظرتون دلیلش چیه؟؟

      مرتضی اعلم الهدی

      سلام
      خط شما به نظرم خیلی زیاد است که برروی ۱۹۰۰۰ اپ کرده باشند
      ترجیحا بگید سرعت پایین تری ست نمایند تا Snr مطلوب تر داشته باشید
      قبل از تمامی موارد ذکر شده در هنگام قطع شدن کدام چراغ برروی مودم تغییر وضعیت میکند؟
      و پینگ تایم شما چقدر است از چه ای پی؟

    مهدی

    سلام .

    مودم بنده Shuttle است.توی تنظیمات device info چیزی با عنوان SNR و Attenuation پیدا نکردم. فقط دو پارامتر با نامهای Downstream Line Rate (Kbps): ۳۳۹۱

    Upstream Line Rate (Kbps): ۶۳۷ وجود داره.معنی این دو پارامتر چیه و آیا می تونه بیانگر سرعت اینترنت باشه؟الان سرعت اینترنت من چقدره؟

    با تشکر از پاسخ شما.

      مرتضی اعلم الهدی

      سلام
      بیانگر این است خط شما از نظر سرعت دانلود تا ۳۳۹۱ و سرعت اپلود ۶۳۷ کیلوبیت بر ثانیه می باشد

    علی

    سلاموخسته نباشید!از شرکتی ک اینترنت خریداری کرده ام به من اطلاع داده شده ک محدودیت و مغایرت پورتت وجود دارد اگر برایم توضیح دهید ممنون میشوم!در ضمن برای ایجاد پورت امکان دارد برای حل شدن مشکلم من شخصا برای مخابراط کارت لاین خودم رو تهیه کنم؟؟؟ اگر میشود هزینه اش چقدر است؟؟؟؟؟

      مرتضی اعلم الهدی

      سلام
      محدودیت پورت با مغایرت پورت خیلی تفاوت دارد
      در صورت اینکه مراکز مخابراتی تکمیل ظرفیت باشد محدودیت پورت محسوب میشه
      مغایرت پورت به بیان ساده مغایرت پورت نرم افزاری ست شده و پورت رانژه شده در مخابرت می باشد که مشکلی برای کاربر ایجاد نمی کند.
      در باب لاین کارت برای افزایش و توسعه مراکز هست که قیمت بخواهم بگم کمتر از ۲ الی ۳ میلیون بعید میدونم لاین کارتی پیدا کنید
      در کل مخابرات ها و isp ها ی لاین کارت برایشان بعید میدونم تامینش اینقدر سخت باشد که شما بخواین برایشان زحمتش را بکشید!

    ابی

    سلام دوست عزیز…وقتی کامپیوتر رو خاموش میکنم که بخوام از وایرلس استفاده کنم چراغ لینک مودم خاموش میشه و به محض اینکه کامپیوترو روشن میکنم و به محض اینکه وارد دسکتاپ میشه چراغ لینک روشن میشه ..تنظیمات مودمو دستکاری نکردم از وقتی سرویس دهنده رو عوض کردم و وی سی آی ۳۵ گذاشتم اینطوری شده کار خاص دیگه نکردم مودمم تی پی لینک…اگه راهنمایی کنید ممنون میشم

      مرتضی اعلم الهدی

      با سلام
      ترجیحا مودم ریست نرم افزاری و سخت افزاری شود در صورت بر طرف نشدن فریم ور و حتی با مودم دیگر بررسی و تست نمائید

    مهسا

    ببخشید این چراغ سوم هست شبکه چند روزیه خاموش میشه لطف کنید بگید مشکل ازکجاس

    درضمن خرابی دستگاه تلفن ب اینترنت و ای دی اس لل مربوظه عایا؟

      مرتضی اعلم الهدی

      با سلام
      در صورت خاموش شدن چراغ نت برروی مودم و قطعی مکرر ترجحا مودم برروی حالت Bridge تنظیم نمائید و بررسی نمائید باز هم قطعی دارید یا خیر؟ و در هناگم قطع شدن مجدد کانکنت شوید ببینید اروری مشاهده می شود یا خیر؟

    مهدی رضایی

    صفحه Status مودم رو از کجا بیارم؟؟؟؟؟

    مهران

    اینترنتم عالیه ولی با وای فای چون که چراغ نتم غطع هست وای فای ندارم چه کنم چراغش ر.شن شه

      مرتضی اعلم الهدی

      امیدوارم درست متوجه مشکلتان شده باشم
      برای اینکه بتوانید از وای فای متصل باشید مودم برروی pppoe کانفیگ نمائید

    mohammad

    سلام.خدمت کارشناس محترم …اینترنت بنده شبها چند وقتی سرعتش ۶۰ تا بیشتر نمیرهولی روزها مشکل خاصی نداره ،،اینترنتمشبانه رایگان قبلا شبها مانند روز سرعت خوبی داشت ولی الان سرعت مناسبی ندارد وحتی دوست بندهبا این که مانند هم شبانه رایگان ولی مشکل افت سرعت ندارد با این که ساکن یک منطقه هستیم ،،ایا مشکل ار سمت بنده است یا سمت مخابرات..لطفا راهنمایی کنید…با تشکراز زحماتتان

    سهند

    سلام

    من از سیمی که مخابرات بهم داده یه سیم کشیدم اوردم تا اتاق یعنی سیم کشی داخلی رو بیخیال شدم سر سیمو سوکت زدم زدم به اسپلیتر و مودم و تلفن رو وصل کردم وبدون مشکل هم دارم کار میکنم

    چراغ ADSL و Internet هم بر روی مودم روشن هست

    مارک مودم هم Symphony هستش و ISP هم شهراد هستش

    مودم هم کنار هیچ وسیله برقی نیستش

    حالا مشکل اینجاست که بعد از یک هفته یا ۱۰ روز یهویی چراغ ADSL و Internet خاموش میشه و بعد گذشت نیم ساعت الی ۱ ساعت دوباره این دو چراغ روشن میشه دوباره بعد گذشت ۵ روز الی ۱ هفته دوباره این مشکل پیش میاد

    ایراد از چی میتونه باشه؟

    ممنون میشم کمکم کنید

    مرسی

    Mehran R

    سلام.من طبق گفته های شما برسی کردم snr marginو line attenuationهم مشکلی نداره و من اینترنت ۲mمخابرات گرفتم و قبلش هم اینترنت۱mداشتم اما باوجود این که باید سرعتم تو این طرح دو برابر میشد یا حداقل بالاتر میرفت اما من هنوز همون سرعت قبلی رو دارم و درضمن متوجه شدم که data rateهم برابره با۵۰۹-۱۰۲۴ وبا پشتیبانی هم که تماس گرفتم گفتن پروفایلت رو اشتباهی رو ۱m گذاشتن و واسم پیگیری نوشتن تا تغییرش بدن و دفعه ی دیگه که تماس گرفتم گفتن تغییرش دادن اما هییییچ تغییری تو سرعتم ندیدم و حتی data rateهم از همون عدد هیچ تغییری نکرده بود.لطفاً شما هم راهنمایی کنید؟

    AmiR

    عرض سلام اقا مرتضی

    من از شرکت گیتی نت اینترنت ۵۰ روزه و سرعت تا ۱۶ مگ خریدم.

    ولی الان ک میرم تو سایت شرکت و تست سرعتو میزنم سرعتم ب ۲۵۶ هم نمیرسه.

    و قطع و وصلی هم دارم یعنی همش چراغ اینترنت ک روی مودم هست خاموش و روشن میشه.

    ب نظر شما امکان داره از سیم کشی ها باشه چون خونمون قدیمیه؟

    علی

    سلام اقا من رفتم توی ان قسمت یه گزینه بود نوشتن star بعد ۳ دقیقه همه چی پاک شد و downstream و بقیه خالی شدن و نتم قطع شد چکار کنم الان؟؟ راهنمایی کنید لطفا از گوشی دارم براتون متن میفرستم کمک

      مرتضی اعلم الهدی

      سلام
      احتمال زیاد نویز داخلی دارید
      با سرویس دهنده خود رفع نویز را انجام دهید

    اسماعیل

    سلام من سرعت ۲ مگ ثبت نام کردم وتا ۳هفته پیش سرعت دانلود شب و روزبین ۲۲۰ و ۲۵۰ بود ویه قطعی تلفن برامون از سمت مخابرات پیش اومد واز وقتی که درست شد سرعت دانلود رو در دانلود منیجر تست کردم یکدفه از ۲۳۰ میاد حدودی روی ۳۰ کیلوبایت زنگ زدم به مخابرات گفتن مشکل عفت سرعت کشوری هستش و تا اخر این ماه درست میشه بنظر شما راست میگن

    ایا این مقادیر خوب هستش

    snr margin 25

    line attenuation 37

    line rate 235

      مرتضی اعلم الهدی

      snr مناسبی دارید لطفا Rate را اعلام نمائید

    کاوه

    سلام.خسته نباشید.من اینترنت kb)512 )صبانت گرفتم.الان وقتی دانلود میکنم سرعتش ۳۰( kb) به خود صبانتم زنگ زدم اصلن کمکم نکردن.الان یه ماه اینترنتم قطع خواهشاٌ کمکم کنید.ممنون

    رضا

    شاید سوالم با پستی که گذاشتید بی ربط باشه ولی خواهش میکنم جواب بدین

    من یه مودم ساده بدون وایرلس داشتم با مارک D-Link که dsl بدون قطعی کار میکرد اصلا هم قطعی نداشت بعد رفتم یه مودم وایرلس دار خریدم با مارک zoltrix ولی تو مودم zoltrix که وایرلس دار هستش dsl قطعی داره یعنی اصلا ثابت نمیمونه رفتم یه فروشگاه دیگه یه مودم zoltrix وایرلس دار دیگه خریدم البته اینبار قبل از خرید گفتم تستش کردن dsl ثابت شد بعد آوردم خونه کابل رو وصل کردم بازم ثابت نشد اعصاب برام نذاشته دیگه جالب اینجاست که با مودم ساده D-Link براحتی و بدون قطعی dsl میتونم برم اینترنت ولی با zoltrix نمیشه میشه بگین مشکل از کجاست؟؟

    رامین

    سلام من مودم zyxel دارم و از مخابرات سرویس اینترنت می گیرم الان یه مدتی هستش کهبعد روش کردن مودم یه ربعی طول میکشه که چراغ اینترنت مودم سبز بشه و به نت وصل بشم ، قبلا ۱ یا نهایت ۲ دقیقه واسه اتصال منتظر میموندم به نظرتون مشکل از کجاست

      مرتضی اعلم الهدی

      سلام
      مشکل نرم افزاری مودم می تواند باشد مودم ریست نمائید و مجدد کانفیگ کنید در صورت کانکشن دیگری برروی مودم کانفیگ شده ان را disable کنید

    شمه

    salam aghe momkene begid chera ingadr in in modemam reset mishe !!!!!!!!!!!!!!!!

      مرتضی اعلم الهدی

      سلام
      ریست شدن مودم علت های متفاوت داره یا مشکل برق یا سخت افزاری خود مودم
      به خدمات سخت افازری مراجعه کنید تا بررسی نمایند

    علی

    سلام من ازadsl استفاده میکنم سرعتم خیلی ضعیفه خواهش میکنم دقیق راهنماییم کن سرعتم ۶۰ کیلو بایت بر ثانیس مشکل اصلی میتونه از کجا باشه

    سلام من مودم بیسمم ی مشکل داره مشکلشم اینه که زمانی که با گوشی وصل مبیشم سرعتش پایین و بعد از چند دقیقه قطع میشه ولی با کامپیوتر که وصل میشم سرعت خوبه البته مودم به کامپیوتروصل ولی ازطر یق وای فای ای فا مشکل داره لصفا راهنمایم کن ممنون

    arman

    سلام. snr down 25 و snr up29 وline attenuation down 44 و line attenuation up 29 اینا مشخصات خط منه لطفا بگید چه طور مقدار attenuation رو پایین بیارم.

    علی کشاورز

    با سلام .ببخشید من از مودم adsl استفاده میکنم مدتی سرعت یاز کردن صفحات ودانلود خیلی خیلی کم شده به طوری که یک فایل با حجم ۵مگابایت را چند ساعت طول میکشد تا دانلود کند یا با وای فای و داخل پیج های اینستاگرام داخل گوشی را خیلی دیر باز و بارگذاری و … میکند لطفا بفرمائید مشکل از کجاست .خیلی گرفتار شدم چون روزانه خیلی به اینترنت احتیاج دارم.ممنون.

    باعرض سلام وخسته نباشید مشکل من اینه که قبلا یه ADSL d-link باکابل به لبتاب وصل میشدم الان یه مودم جدید به نامzoltrixبه مدلzw919خریدم بامودم قبلی با لبتابم به اینترنت وصل میشدم ولی الان نمیتونم کادری که باید رمز مودم بزنم وصل شه رمز حروف را نمیزنه بهم اختارtroubleshooting problemمیدهد اگه میشه هیلی روشن برام توضیح بدین که چطور مشکلمو حل کنم

    kambiz

    با سلام واحترام – مودم من TP-LINK و مشترک آسیاتک هستم – اما متاسفانه بمحض بالا و پایین رفتن آسانسور در ساختمان ، مودم من قطع شده ویا سرعتش به یکباره کاهش پیدا میکند . سیم کشی تلفن رااز خارج ساختمان و از ابتدای سیم تلفن ورودی به ساختمان تا طبقه محل سکونتم بدون هیچگونه تماسی با سایر سیمها و بدون تماس با دیوار انجام دادم اما متاسفانه برطرف نشد . سیم ارت ساختمان را قطع کردم ، مشکل برطرف شد اما چون خطر برق گرفتگی وجود داره ، دوباره وصل کردم اما مشکل افت سرعت اینترنت دوباره بسراغم آمد . لطفاً راهنمایی بفرمایید که چه کنم . ممنون

    رضا فراهانی

    سایت عالیه

    یوسف

    خط ای دی اس ال من هرشب ساعت هشت قطع میشه فکر کنم کسی بهش وصل میشه چکارکنم

    سجاد

    سلام ممنون از سایت خوبتون یه سوال داشتم

    من اینترنت ۲ مگ گرفتم و الان حدود چند ماهه میگذره و همیشه هم قطع و وصل میشه بیشتر ساعت ۶ بعد ظهر تا دوازده شب مخابرات کارشناسشو حتی اوردم محلمون تا ببینه مشکل چیه اول گفت از سمت ما مشکلی نیست اینجا دوری مخابرات داره به دلیل سیم مسی ک دارید.فاصله ما تا مخابرات ۲کیلومترو سیصد متره تقریبا!!و در تهران هستیم منطقه تهرانسر..گفته شاید مشکل از جعبه تقسیم کوچه هم باشه!!من نمیدونم چیکار کنم چن از پارکینگم تست کردم اینترنت قطع شد بنظرتون مشکل از کجاس؟

    علی

    سلام.سایتتنون خیلی خوبه مرسی

    ببخشید دو سوال.اول باید بگم که:

    ۲جای سیم تلفن من قطعه.این ۲جارو هم به هم متصل کردم و حدود ۴سانتیمتر هم سیم لخته که با چسب پوشوندمش

    روز های آروم و با هوای خوب افت سرعت و قطعی اینترنت ندارم ولی تو روز های پاییز و زمستون یا روزایی که بارون و باد میزنه سرعتم شدید کم میشه و بعضی وقت ها هم اینترنتم قطع میشه

    با این شرایط من باید چکار کنم؟

    آیا اون ۲جا قطعی سیم تلفن تاثیر داره رو سرعت اینترنت؟

    خواهش میکنم راهنماییم کنین

    ممنون

    محمود جعفری

    سلام.خسته نباشین..

    ایا بلند بودن کابل لن از مودم تا لبتاب تاثیری در سرعت نت دارد؟

    لطفا راهنمایی کنین

      مرتضی اعلم الهدی

      سلام
      اگه کابل cat5 باشه و زیر ۱۰۰ متر باشه خیر!

    محمد اصغری

    Downstream Upstream

    SNR Margin (dB) 6.3 6.9

    Attenuation (dB) 55 38

    Output Power (dBm) 18.9 12.2

    Rate: 5118 920

    با عرض سلام و تشکر بابت مطلبتون من با این اطلاعاتی که دادم مشکل پرش چراغ dsl و افت شدید سرعت دارم همینطور از راهنمایی شما استفاده کردم و از سر خط(درب منزل) چک کردم اما مقدار Snr هیچ تغییری نکرده به پشتیبانیم زنگ میزنم میگن درست میکنن اما اقدامی صورت ندادن تابحال مودمم دی لینکه مدل dsl-2700 u میباشد لطفا راهنمایی کنید منو ممنون میشم

      مرتضی اعلم الهدی

      سلام
      جهت بررسی از سمت خروجی مرکز مخابراتی حتما با پشتیبانی در ارتباط باشید!

    پوریا

    سلام

    من اینترنت ۵۱۲ گرفتم ولی سرعتش خیلی کمه ۴۰کیلو بایت وقتی به ۲۰۲۰ زنگ میزنم میگه ماله نیوزه

    و جالب اینه ۱ ماه بعد رفتم ۱ میگ گرفتم باز هم سرعت ۴۰ کیلو بایت هست

    مشخصات مودم من به صورت زیر میباشد.

    Downstream Upstream

    SNR Margin : ۴۲٫۷ ۳۲٫۸ db

    Line Attenuation : ۱۵٫۰ ۱۵٫۷ db

    Data Rate : ۳۴۴ ۳۴۰ kbps

    Max Rate : ۲۱۶۶۴ ۲۹۵۲ kbps

    CRC : ۰ ۰

    میخواستم بدونم از پهنای بانده یا نه ؟تنها مشکلم سرعته

    ممنون

      مرتضی اعلم الهدی

      سلام
      درست گفتن بخاطرنویز است! تمامی دستگاه های داخل منزل را خارج کنید و تنها مودم متصل باشه و وضعیت خط خود را ارسال نمائید!

        آسیا تُرک

        حضرت آقای مدیر فروش و پشتیبان شرکت معظم آسیاتک(چه شرکتی و چه ادبی دارن کارشناساشون!)

        Downstream Upstream

        SNR Margin : ۴۲٫۷ ۳۲٫۸ db

        Line Attenuation : ۱۵٫۰ ۱۵٫۷ db

        Data Rate : ۳۴۴ ۳۴۰ kbps

        Max Rate : ۲۱۶۶۴ ۲۹۵۲ kbps

        CRC : ۰ ۰

        اینو کامل دیدی یا پروندی؟! اگه سوادش رو داشته باشی و ببینی معلومه که کیفیت خط بسیار خوبه

        دیتا ریت از خود مرکز یا آ اس پی لیمیت شده

        هرچند طرف بالاتر (اسمی) گرفته ولی هنوز همون ۳۴۰ کیلوبیته که میشه ۴۰ کیلوبات و این حدودا

          باسلام

          ضمن تشکر از حسن خطاب و نظر شما

          ببینید شما رو این کیفیت نمی تونید بصورت ۱۰۰ درصد تضمینی بگید که خط لیمیت شده!

          چرا یک اینکه خط بیشتر از این براش لاین پروفایل ست میکنن و خط وقتی در گیر نویز میشه پایین تر اپ میشه و وقتی اون شدت نویز کمتر میشه و خط پرش لینک پیدا نکنه مقدار Snr مطلوب تر میشه!

          بعدم مهندس جان ما لاین پروفایلی یا به اصلاح شما لیمیتی با مقدار ۳۴۰ نداریم

          و احتمال زیاد به لیمیت مربوط نمیشه و صد درصد نمی توان گفت تا زمانی ک اول مقدار لاین پروفایل تعریف شده مشخص شود ولی با این تفاسیر خط درسته Snr مطلوبی داره ولی بهتر از این میتونه اپ بشه و دیتا ریت بیشتری بگیره!

          خط نسبت به لاین پروفایل بالاتر بد آپ شده!

          برقرار باشید

    پوریا

    Downstream Upstream

    SNR Margin : ۴۲٫۷ ۳۲٫۸ db

    Line Attenuation : ۱۵٫۰ ۱۵٫۷ db

    Data Rate : ۳۴۴ ۳۴۰ kbps

    Max Rate : ۲۱۶۶۴ ۲۹۵۲ kbps

    CRC : ۰ ۰

    پیام

    با سلام خدمت شما.

    چن روزیه که خط تلفنموم خش خش توش افتاده زیاد و نت هم قطع میشه چیکار کنم پشتیبان هم چیز بدرد بخوری نگفت واسه رفعش.

    srn down 2.6 ta 6.4

    srn up 12 ta 19

    data rate down2047

    data rate up 511

    max rate down 2896 ta 3000 khordi

    max rate up 870 ta 1000 khordi

    crc down 17681ta 2000khordi

    crc up 4 ta 5

    لطفا راهنمایی کنین.اینترنت مخابراط شرکت ژیگس بندرعباس سرعت ۲مگابیت

      مرتضی اعلم الهدی

      باسلام
      بخاطر نامناسب بودن پارامتر خطی قطعی و …. دارید
      سر راه تک تک تلفن هاتون اسپلیتر یا میکروفیلتر قرار دادید؟! با اسپلیتر دیگر چک کردید !>

    پیام

    در ضمن به crc down 8000khordi

    crc up 0 ham mishe

    پیام بندرعباس

    line aftter down 46.2

    line after up 33.9

    crc down be 8000 khordi ham miresr

    خداییش راهنمایی کنین کلافه شدم دیگه

    پیام

    line aftter down 46.2

    line afteer up 33.9

    crc down alaln shode 8909 bala paiin mishe

    پیام

    اقا مرتضی وقت کردی جواب بده داداش.تاپیک هم زنده میشه بهتره

      مرتضی اعلم الهدی

      جناب جواب دادم
      فقط متاسفانه چند وقتی زیادی فشار کاری وجود داره ولی به زودی از خجالتتون در میایم 😉

        فرامرز

        باسلام

        الان دو سه ماه میشه افت سرعت پیدا کردم من ۵۱۲ اشتراک شاتل دارم و سرعت دان من خیلی خوب بود حدود ۳۲۰ کیلو بایت بر ثانیه اما این چند ماه بدجوری افت کرده حتی رسیده به سرعت ۶۴ حتی تا سرعت ۴۰ کیلو بایت هم پایین میاد.

        Downstream Upstream

        SNR Margin (dB): 15.0 9.1

        Attenuation (dB): 51.0 24.2

        Output Power (dBm): 12.4 16.6

        Attainable Rate (Kbps): 3744 547

        Rate (Kbps): 574 547

        D (interleaver depth): 64 8

        Delay (msec): 18 18

        ایمل من هم faramarz_afifi @yahoo.com

        لطفا مرا راهنمایی کنید.

        با سپاس فراوان

    مصطفی

    سلام من توی تابستون خیلی مشکل داشتم پهنای باندم رو که روی ۸مگ میذاشتند سرویسم قطع میشد و snrتا ۶ هم میومد ولی از وقتی که هوا سرد شده روی ۸ مگ سرعت دانلودم یک مگ هستش هر چند که مقدار snr مودم هم بین ۷ تا ۸ متغیره ولی سرعت دانلود من به نظر من که خوبه.البته Line Attenuation 35 هستش.به نظر شما خط من مشکل داره با توجه به سرعت دانلودی که دارم؟؟؟

      مرتضی اعلم الهدی

      سلام
      نسبت به ۸ مگی که جواب داده سرعتتون منطقی محسوب میشه ولی در صورتی که نوسان snr پیدا کنید احتمال قطعی مکرر و …. برایتان پیش می اید!

    پیام

    سلام اقا مرتضی.اره اسپلیتر دارم چک کردم درست کار میکنه.سر خط هم از حیاط چک کردم باز همینجوره همچی که گفته بودم.این اسم های پیام و پیام بندرعباس خودم هستم.وقت کردی راهنمایی اساسیی کن مرسی

    مصطفی

    متشکرم مهندس.درسته امروز snr من رسید به ۲ و اصلا کانکت نمیشدم.البته چراغ اینترنت مودم روشن میشد ولی خب هیچ سایتی رو باز نمیکرد و اصلا دانلود هم نمیکرد مهندس.

    الوند

    سلام

    بنده ساکن تبریزم و چند وقتی هست که اینترنت ده مگ از آسیاتک گرفتم. خط بنده مشکل نویز داشت و از مخابرات تکنسین اومد و از سر خط به صورت جداگونه واسه مودم سیم کشید براش. بعد این سرعت دانلودم تقریبا ۸۰۰ کیلوبایت شد ولی بعد از سه روز این مقدار به ۲۰۰ رسید! snr بنده الان ۱۲ هستش. خدایی این اینترنت داره پیرم میکنه. لطفا راهنمایی کنید. مرسی!

    mohammad

    سلام مرتضی جان خسته نباشین

    (مودم دی لینک ۲۷۳۰ سفید رنگ)ببخشین بنده مشکلم به این صورت که هنگام دانلود یا باز کردن سایتی همون ابتدا سرعت خوبه اما با گذشت چن ثانیه حالا ۱۰ تا ۲۰ ثانیه سرعت به صفر میرسه و دانلود متوقف میشه و در بازکردن سایتم اگه تو هم چن ثانیه باز شد ک هیچ اما اگه سرعت ب صفر رسید دیگه تموم.البته جالب اینکه مودم دوستم ک همین مدل بود اوردم خیلی خوب کار کرد و هیچ مشکلی نداشت.تازه مودم خودمو ۳ بار عوض کردم و تازه پدیت هم کردم تو مخابرات هم برام تنظیم کردن بازم حل نشد و الان از ی مودم معمولی مکسنت استفاده میکنم.ممنون میشم راهنماییم کنین.

    گل بهار

    سلام

    مودم من الان یک ماهه که بجز چراغ پاور چراغ دوم مدام قطعو وصل میشه، چرا؟

    میلاد

    من نتم مخابراته سرعتم از ۸ صبح تا ۱ بعد ظهر خوب و مشکلی ندارم ولی از اظهر به بعد تا فردای صبح بعدش دچار نوسان و مشکل هستم مشکل از کجاست ممکنه تعداد یوزر ها از ظهر به بعد افزایش میکنه ایجوری میشه؟ پشتیبانی هم جواب درستی بهم نمیده ؟/؟؟؟؟؟

    پژمان نجفی

    سلام و عرض خسته نباشید

    مشخصات اینترنت من :

    Downstream Upstream

    SNR Margin (0.1dB): ۹۹ ۱۳۲

    Attenuation (0.1dB): ۳۲۰ ۲۴۰

    Output Power (dBm): ۱۹٫۵ ۱۲٫۵

    Attainable Rate (Kbps): ۱۲۲۹۲ ۱۲۵۲

    Rate (Kbps): ۹۲۱۵ ۱۰۲۲

    من ۹ مگابیت دانلود رو کامل دریافت میکنم و پینگ تایمم همیشه مناسب هست اما تنها مشکلی که دارم اینه که در ۲۴ ساعت ۵-۱۰ بار چراغ َِADSL و Internet خاموش میشود و میخوام بدونم چگونه میتونم مشکل رو برطرف کنم ؟ و اینکه لطفا بگید وضعیت اینترنت با این مشخصات که دادم چطوره از نظر شما ؟

    با تشکر از آقا مرتضی عزیز

    مهندس صفار ی

    اینجانب محمد امین صفاری مهندس آی تی شاغل در مخابرات آماده راهنمایی و مشاوره رایگان در ضمینه اینترنت های بی سیم و لینک های رادیویی هستم

    لذا دوستانی که در مورد اینترنت های adsl خونه یا محل کارشون به مشکل برخوردند میتوانند به شماره زیر پیام دهند تا در اولین فرصت جوابشون رو بدم

    ۰۹۱۵۶۳۴۷۹۳۶

    با نهایت احترام.مهندس محمد امین صفاری

    سلام

    من یک مشکلیه که چند روز داره مارو اذیت می کنه،اینترنت مخابرات دارم و مشکلمم اینه که وقتی برای ۴،۵ ساعت از اینترنت استفاده نمی کنم اینترنتم قطع میشه در صورتی که چراغ adsl روشن هستش برای اینکه اینترنت دوباره وصل بشه باید مودم رو خاموش روشن کنم تا درست بشه این مشکل زمانی اذیتم میکنه که شبا رایگان هستش از ساعت ۴تا۹ صبح یعنی باید ساعت ۴ صبح بلند شم مودمو خاموش کنم روشن کنم تا درست بشه.به پشتیبانی مخابرات که زنگ میزنم هردفعه یک چیزی میگن خواهشن اگر می تونید راهنماییم کنید.

    اسم مودم tp-link

    Ali

    سلام خسته نباشید یک‌ چند روزی هست که متوجه شدم بودم snr گاهی اوقات خطم از ۱۳ به ۱۰ میرسه و موجب میشه نتوانم حداکثر سرعت را دریاافت کنم مودمم رو سرعتش رو روی ۸۱۹۲ بسته شده ولی وقتی snr پایین میاد دیگه قادر ب دریافت حداکثر سرعت نیستم امروز متوجه شدم زمامی که کامپیتر را روشن میکنم snr خط کاهش پیدا میکند مشکل از چیست ممنون میشم پاسخ بدهید باتشکر

    رحیم جان

    مشترک صبا نت هستم سرعتش اولا خوب بود ولی الان چند وقته مشتریاش زیاد شدن و سرعتش افتضاح شده تازه قطع ووصلی هم زیاد شده.شماها چه سرویسی را بهم پیشنهاد میدین

    mojtaba

    سلام

    اینترنت من همیشه قط میشه چراغ روی ای دی اس ال خاموش میشه بعد زنگ میزنم ۲۰۲۰درست میکنه

    من مانده حساب خودم نکاه می کنم حجم اینترنت من کم داره میشه بودن هیچ دانلود لطفان به جی میل من جواب بدی خوش حال میشم

    سیامک

    با سلام :من اساله کمپین تابستانه با سرعت۲مگ از مخابرات اصفهان دارم .این مشکلاتی هم که شماها میگین ندارم و کلا راضیم از همه چیزش

    علی

    با سلام.

    یک سوال داشتم. مودم من گاهی خاموش و روشن میشه و گاهی هم سرعتش خیلی افت میکنه. الان چند وقته سرعتش افت کرده و توی دانلود کاملا مشخصه. مشکل از چیه. خط نویز نداره و همه موارد رعایت شده.

    میشه بگید مشکل از کجاست؟

    پژمان

    سلام

    اینکه مودمتون خاموش و روشن میشه مشکل از مودمه اما اگه چراغ ای دی اس ال خاموش شه بعد از چند ثانیه وصل شه مشکل از خیلی چیزا میتونه باشه اعم از : فاصله شما تا مرکز مخابراتی – نویز خط – کیفیت اینترنت – اینکه خط شما پهنای باندی که دارید رو میکشه یا نه – کیفیت سیم کشی های اصلی از باکس ورودی دم منزل تا داخل منزل و …

    سرعت افت کنه میتونه از شلوغی مرکز مخابرات باشه اگر در همه ساعات و همه روز ها اینطوری باشه یا اینه که شرکت سرعتو محدود کرده یا خط کشش نداره به همون دلایلی که در بالا عرض کردم

    آقاصفا

    من چند سال شاتل داشته‌ام و از اوایل سال ۹۴ وضعیت آن افتضاحتر شده است: قطعی‌های مداوم و افت سرعتهایی که همگی به «کابل‌برگردان» مخابرات نسبت داده شده‌اند. پشتیبانی فنی همیشه فقط خواسته است که مشتری را از سر خود باز کند. جوابهای پشتیبانی فنی بی‌ربط، تناقض‌آمیز، توهین‌آمیز و آزاردهنده بوده و فقط تقصیرات را با مخابرات میدونن . یک حرف که بارها و بارها در پاسخ این پرسش که خط قطع‌شده چه موقع وصل می‌شود شنیده‌ام، این بوده است: «لطفا تامل بفرمایید تا وصل شودمخابرات منطقه اس.جالبه دوستام که از شرکتهای دیگه دارن میگن ما وصلیم ولی شاتل . » وقتی می‌پرسم تا کی باید صبر کنم دوباره همان جواب را می‌دهند و اگر خیلی اصرار کنم، بعضی‌هایشان لطف می‌کنند و ارقام نجومی ۲۴ تا ۷۲ ساعت را تحویل می‌دهند. در بعضی از موارد هم قطعی‌ها و مشکلات را به پریز تلفن یا جعبه‌ی تقسیم آن در خانه نسبت داده‌اند در حالی که با همان خط رانژه‌شده با آنها تماس گرفته‌ام. هیچ مرجع واقعی هم برای شکایت وجود ندارد: همه چیز فرمالیته است.لطفا شماها راهنماییم کنین تا ببینم چیکار کنم

    پژمان

    عزیز کار خاصی نیست سه روز زمان میبره خط شما از شاتل جمع آوری شه و سه روز دیگر زمان میبره که خطتون توی یه شرکت دیگه رانژه شه

    شاتل واقعا مزخرفه بعضی از دوستان من دارن فقط توی مشهد بهترین کیفیت رو داره .

    پارس آنلاین و های وب رو بهت پیشنهاد میکنم عزیز

    محمد

    میگم fec up چیه؟

    مودمم ایسوس تو قسمت adsl log

    خطم نویز نداره ولی این fec خمش ی عددی ۶۴ یا ۲۵۰ یا کمترو بیشتر، نتم همش قطعو وصل میشه سرعتشم بالا پایین،لطفا کمک کنید

    محمد

    Update Counter : 14399

    Modulation : ADSL2+

    Annex Mode : Annex A/L

    Line State : up

    Lan Tx : 4166648

    Lan Rx : 188949

    ADSL Tx : 107486

    ADSL Rx : 3149088

    CRC Down : 0

    CRC Up : 89

    FEC Down : 0

    FEC Up : 2338

    HEC Down : 517

    HEC Up : 0

    SNR Up : 23.9SNR Down : 40.9

    Line Attenuation Up : 6.5

    Line Attenuation Down : 4.9

    Data Rate Up : 509

    Data Rate Down : 4096

    ایلیا

    سلام لطفا کمک کنید مودم من تی پی لینکه و از شرکت همارا سیستم اینترنت ۵ گیگ اکو با سرعت ۸۱۲۹ می گیرم و وقتی اسانسور کار می کنه اینترنتم قطع میشه

    محمد

    هیچکس پاسخگو نیست؟!

    محمدی

    سلام من اینترنت مخابرات دارم موقعی که تلفنو بر میدارم میره تو اینترنت اما وقتی تلفنو میزارم نتم قطع میشه

    آخر چرا اینگونه میکند با من؟

    جعفر

    سلام برق مودمو که قطع میکنم دوباره راه انداز مکنم چراغ اینترنت دو باره روشن نمیشه

    محسن

    با سلام

    من اینترنت مخابرات دارم up tp 16 هست خاستم خطمو باز گزاشتن الان data rate 17539 و upload 1021 است با snr down 6 تا ۵ پرش لینک ندارم یا خیلی کم اشکالی داره کار کنم ولی crc بالاست ۵۰۰۰ ایناست ممنون

    سلام مودمم یه ساعت ریست میشه چیکار کنم ؟

    علی

    سلام : خسته نباشید این اطلاعات مودم من تو باز کردن صفحات خیلی مشکل دارم بسیار کند باز می شن با سرعت ۵ مگ واقعا مسخره است یک دقیقه برای باز کردن یک صفحه مشکل ازچیه ؟

    Downstream Upstream

    SNR Margin

    :

    ۱۱٫۳ ۲۸٫۴ db

    Line Attenuation

    :

    ۲۷٫۳ ۱۶٫۷ db

    Data Rate

    :

    ۱۲۲۷۹ ۵۰۹ kbps

    Max Rate

    :

    ۱۸۹۴۴ ۱۱۸۱ kbps

    CRC

    :

    ۸۸ ۰

    امیرحسین

    با سلام ،تعویض پورت و اتصالی در مخابرات چه قدر طول میکشد؟!

    silver

    سلام این مشخسات مدم منه

    Downstream Upstream

    SNR Margin : 43.1 31.8 db

    Line Attenuation : 18.0 15.8 db

    Data Rate : ۳۴۴ ۳۴۰ kbps

    Max Rate : 22468 2924 kbps

    CRC : ۰ ۰

    پینگ من خیلی زیاده سرعت هم پاینه

    ۲۰۲۰میگه نویز داری نت ۵۱۲ با سرعته ۲۷kb

    بعده ۱ مدت رفتم نت ۱ میگ گرفتم سرعت شد ۴۰kb مشکل از نویز یا نه

    ماطالب رو خوندم ولی زیاد متوجه نشدم ممنون

    salammigam agar man bekham az pimg آپلود be ping bazi bedam bayad be ki begam chikar konam netam mobinnet hast khili ping bazi bad mide mikham az speed begiram bedam be ms bazi

    yeki rahnamai kone bayad chikar konam

    slm

    migam yeki be man bege age bekham az ping ms آپلود be bazi bedam bayad chikar konam

    لیلا

    سلام من اینترنتم سرعتش۵۱۲ هست ولی خیلی پایینه سرعت چی کار کنم به سرعت خودش برسه؟

    atefeh

    سلام

    کمک کنید لطفا، سه هفتس adsl ام قطعه، دوهفته پیش وقتی ک تلفن ز میخورد و جواب میدادیم adsl میومد و وقتی قطع میکردیم adsl هم قطع میشد، از مخابرات و پشتیبانی پرسیدیم گفتن ی خط مستقیم از سر خط وصل کنید اینکارو کردیم کار ک نکرد هیچی، دیگه وقتی ک تلفن هم ز میخوره وصل نمیشه، کلا قطعه قطع شده

    لطفا کمک کنید، مخابرات پاس میده پشتیبانی، پشتیبانی پاس میده ب مخابرات

    محمد

    سلام

    SNR Margin 9.4

    Line Attenuation 31.3

    ولی سرعتم خوبه ولی برای باز کردن سایتا خیلی طول میکشه مشکل می اونه از کجا باشه

    محسن

    با سلام

    من سرعت ۱۶ اینترنت مخابرات دارم snr من رو ۶ یا ۶٫۵ هست کار میکنم گاهی اوقات کند میشه پرش لینک ندیدم میخاستم ببینم مشکل داره با snr 6 کار کردن خودشون میگن جالب نیست یه نظره خوب بهم بگین اصلا این معیار snr خیلی مهمه ممنون

    zohhor

    سلام. من توی اینترنت adsl منزل خیلی مشکل داشتم. به سفارش یه مهندس از اشنایان از یه پریز مخصوص که تازه تو بازار اومده استفاده کردم که سرعت اینترنت رو واقعا عالی کرد. ادرسش سایتش رو می دم که خودتون اطلاعات بگیرید.

    http://yooz.bz/

    HAMED

    با سلام و خسته نباشید و ممنونم بابت پاسخگویی کاملتون مودم بنده ASUS -N10 B1

    و مشترک اسیاتک سرویس ۱ مگ هستم

    من هم مشکل قطعی و افت سرعت دارم و کلافه ام کرده روزی بیشتر از ۵ بار قطع میشه

    با پشتیبانی هم صحبت کردن گفتن نویز دارم

    من اصلا سر در نمیارم چجوری باید مستقیما از سیم مخابرات بگیرم و چون نوع مودمم ایسوس هست نتونستم راهنمایی های شمارو انجام بدم تا مقادیر نویز رو دریافت کنم

    تنها کاری که پشتیبانی گفت و انجام دادم این بود اسپلیتر مودم و گوشی بیسیم رو بردارم و از برق بکشم و وقتی دوباره تماس گرفتم گفتن مشکل نویزت بهتر شده اونها هم گفتن از کابل مخابرات باید مستقسما بگیرم

    حالا به نظر شما مشکلم از سیم کشی هست ؟ چه راهکاری برای بنده در نظر دارید

    در ضمن سرعت شبانه رایگان بنده ۱۰۰ تا ۲۰۰ هست و در طول روز با وجود نویزی که در موردش حرف میزنن سرعت دانلودش ۵۰۰ تا گاها ۱ مگ میرسه !

    توجه کنید که قبلا مشترک مخابرات بودم شاید دو سه روز یه بار قطع میشد !!!

    الان هم دوساله مشترک اسیاتک هستم اوایل خیلی خوب بود شاید روزی ۱ بار اون هم ۱۲ شب قطع میشد اما الان نه تنها مشکل قطعی دارم بلکه حجم ترافیکم هم زود به زود تموم میشه و تمامی اقدامات امنیتی لازم رو برای جلوگیری از دزدی ترافیک انجام دادم

    با تشکر فراوان

    محمد رضا

    با سلام تشکر از توضیحات شما

    من عکس مال خودم رو میزارم

    مشکل من اینه وقتی پی سی رو ریست میکنم یا شب خاموش میکنم فردا دوباره روشن میکنم نت میپره و باید کلید ریست پشت روتر رو نگه دارم تا ریست بشه بعد دوباره تنظیم کنم

    میشه کمک کنید

    http://8pic.ir/images/j6b68hx92nmgm4s622ri.jpg

    moein

    با عرض سلام

    اقا مشکل من اینه که پینگ داخلیم در حد معمول وقتی چیزی استفاده نمیکنم مثلا بازی انلاین که انجام نمیدم ثابته (۴۰ تا ۵۰) اما وقتی یه بازی انلاین انجام میدم یا یه سایتی باز میکنم به صورت عجیبی پینگ داخلی میره بالا به صورتی که تا ۷۰۰ -۸۰۰ میرسه و کم هم نمیشه تا موقعی که بازی یا سایت رو ببندم.

    مشکل از چیه؟ممنون میشم کمک کنید

    خیلی عالی بود

    تشکر

    محسن

    Adsl Mode G992.5

    Channel Mode Interleave

    Up Stream ۹۹۹ kbps

    Down Stream ۱۹۹۹ kbps

    Attenuation Down Stream ۲

    Attenuation Up Stream ۷

    SNR Margin Down Stream ۲۷٫۳

    SNR Margin Up Stream ۱۱٫۱

    Vendor ID RETK

    Firmware Version ۴۹۲۶d722

    CRC Errors ۰

    Up Stream BER ۱۶۱۳۲e-7

    Down Stream BER ۰e-7

    Up Output Power ۶٫۵

    Down Output Power ۰٫۵

    ES ۰

    SES ۰

    UAS

    چگونه این نویز را در خط کافو صفر کنم کمک کنید لطفا

    میثم

    سلام.من داخل اداره از اینترانت استفاده میکنیم از چهار خط مقدار snrو… رو گرفتم که براتون میفرستم که یکی از خطها نمیشه ادرسی رو باز کرد ولی بقیه میشه لطف کنید بگید مشکل کجاست.

    سیستم اول snr 6.4 6.1

    attainable 21.5 37.1

    out put 18.2 12.0

    سیستم دوم

    snr 6.4 6.4

    attain 31.2 50.5

    output 14.9 11.7

    سیستم سوم

    snr 6.4 6.3

    attain 12.1 6.8

    out put 14.0 9.1

    سیستم چهارم که خیلی کنده

    snr 6.5 6.1

    attain 10.7 3..5

    output 12.1 8.1

    می باشد سیستم اخری سرعتش پایینه البته مسافت این خط تا dslamنسبت به بقیه خیلی بیشتره و سرعت باز کردن فایلها به کندی یا اصلا باز نمیشن لطفا راهنمایی کنید

    حسین

    با عرض سلام

    بنده ابنترنت ۱ مگابیت از اسیاتک دارم سرعت بنده ۵۸۰ بود و کیفیت خط نیز ۴٫۷ ولی الان کیفیت خطم به ۲ کاهش پیدا کرده میخواستم بدونم دلیلش چیه؟؟؟؟

    راه حلی دارد؟

    Snr=14

    Line attuentin=40

    سیدمهدی

    سلام من خط رو تازه از رو کشیدم و دقیقا از سر خط تا تلفن که به اینترنت وصله چند متری هست الان دوروزه که چراغ دیتا مودم قطعه نمیدونم مشکل از کجاست

    mohsen

    با سلام

    میخاستم بدونم که مودم من با سرعت ۱۶۳۴۲ از اینترنت مخابرات up شده snr من حول ۱۰ تا ۹٫۹ است مشکل داره کار کردن باهاش چون میگن باید بالای ۱۲ باشه ممنون

      محسن

      با سلام

      این crc در مودم چیه واین عدد باید چند باشه ممنون

    amiry

    سلام

    چراغ اتصالش مودمم روشن نمیشه درحالی که تا چند روز پیش درست کار میکرد همه چیز رو هم چک کردم مشکلی نبود و اعتبار دانلود هم هنوز دارم …مودم قبلیم هم همین مشکل روداشت ووقتی به پشتیبانی بردن گفتن مودم خراب بوده ولی این مودم جدید هم همین مشکل رو ایجاد کرده من شک کردم یعنی از سیستم من نیست که این مسئله برای مودم هام اتفاق میوفته؟

    ممنون میشم از کمکتون

    farshidcj

    سلام برای من snr margin 328 و Attenuation 120 , وقتی مودم رو به سیم دم در میزنم وقتی میارم توی اتاق snr229-270 و Attenuation 135 بعد زنگ زدم مخابرات گفت نویز خط خوب الان من چیکار کنم

    بهرام

    سلام من مودمو روی کابل مخابرات نصب کردم وقتی مودم خالیه مشکلی نداره اما تا سیم تلفنو وصل کنم شدیدا” نویز پیدا میکنه راهنمائم کنید ممنون میشم

    حسین

    درود

    واقعا ازتون ممنونم بابت این مطالب مهم و بی نظیرتون.

    سپاس فراوان

    RASUL

    سلام

    من مودم ایسوس گرفتم تنظیمات کلی اونم بلدم ولی بعد از تغییر رمز ورود مودم دوتا گزینه بهم میده که یکیش Annex A و اون یکی هم Annex B هست. نمیدونم چی هستن و باید کدوم رو انتخاب کنم.

    ممنون میشم راهنمایی کنین…

    نیما

    سلام جناب اعلم الهدی

    اینترنت من ADSL شرکت پارس آنلاین هستش و از زمان شروع اختلال در اینترنت کشور نت من مشکل پیدا کرد هنوزم با اینکه اختلال سراسری از بین رفته اما واسه من هنوزم ایراد داره واسم عجیبه چرا که وقتی مستقیما به کابل تلفن متصل میکنم کاملا کار میکنه و رو گوشی هم موردی نداره اما به محض اینکه میارمش تو اتاق به PC وصل میکنم یا کلا چراغا روشنن کار نمیکنه یا وحشتناک سرعت کند میشه !!

    به نظرتون مشکل از کجا میتونه باشه ؟؟

    محسن

    با سلام من به تازگی اینترنت حجم۵۱۲ قابل افزایش تا ۴مگ از مخابرات گرفتم و به نت وصل شدم و با توجه به اینکه گوشی تلفن منزل بی سیم هستش و به یه پریز تلفن جدا از پریز مودم وصل هستش و بنده برای جلوگیری از نویز یه اسپلیتر با کیفیت خوب خریداری کردم و یه سر رو به پریز و از خروجی اسپلیتر به مودم وصل کردم با اون حال احساس میکنم خط تلفن نویز داره و وقتی تلفن زنگ میخوره چراغ dst مودم خاموش میده و ارتباط قطع میشه در رابطه با این موضوع با واحد پشتیبانی مخابرات تماس گرفتم و گفتن باید یه اسپلیتر مجزا هم در مسیر خط تلفن بزارم تا مشکل قطعی اینترنت و نویز حل بشه با توجه و رعایت همه این موارد بنده وقتی snr, line attention رو بررسی کردم هر دو چیزی در حدود ۶ تا ۸ دسی بل رو نمایش میده مشکل کار از کجاست میشه راهنمایی بفرمایید..

    مرصاد

    با سلام من

    مرصاد

    با سلام من چند ماهی میشه انترنت نا محدود دارم و سرعت انترنت هم خوب بود ولی چند روزی میشه صبحها تلفن ثابت خونمون قطع میشه و تا با یک تلفن دیگه زنگ نزنی وصل نمیشه و سرعت رو ۵۰ kb میمونه و چراغ ADSLچشمک میزنه ووقتی که زنگ میزنی به حالت اول بر میگره ودیگه و ADSLچشمک نمیزنه و سرعت هم خوب میشه به نظر تون مشکل از کجاست لطفا راهنمایی بفرمایید ممنون…

    ali

    سلام مودم دی لینک دارم،چراغ اینترنت تند تندچشمک میزنه،مشکلی نداره؟؟؟

    مینا

    سلام خسته نباشید من چهارساله اینترنت از مخابرات دارم الان سه ماهه که قطعی پشت هم دارم البته از روزی که اینترنت رو شارژ میکنم همه چی خوبه از ۱۵ روز بعد شروع میشه نویز افتادن همه چی رو هم چک کردم

    محمد

    با سلام و خسته نباشید یه سوال داشتم من max rate مودمم ۸۷۷۲ kbps هست ولی چون همیشه مودمم روشنه Current Rate(kbps) 4222 میشه وسرعت اینترنتم کاهش پیدا میکنه و مجبور میشم یکبار مودمم رو خاموش و روشن کنم تا به حالت اولیه برگرده و مودمم هم archer d2 /هست ایا تنظیماتی داره که این Current Rate کاهش پیدا میکنه ممنون میشم اگر پاسخ بدین

    HnO3-

    Upstream Speed: ۹۳۱ kbps

    Downstream Speed: ۵۱۹۶ kbps

    SNR margin Upstream : ۵٫۹ db

    Line Attenuation Upstream : ۱۴٫۲ db

    SNR margin Downstream : ۱۳٫۱ db

    Line Attenuation Downstream : ۱۸٫۰ db

    محمد

    سلام اقا کسی نمیتونه منو راهنمایی کنه که چرا Max Rate(kbps) 9124 ولی Current Rate(kbps) ۴۳۹۶ هست و با یه بار خاموش و روشن کردن cureent rate به مقدار max rate میرسه .

    جغفر

    سلام خسته نباشید.

    من مودمم در طول روز خود به خود ری استارت نمیشه ولی وقتی میره توی طرح شبانه بعد از یه ربع بیست دقیقه ری استارت میشه و قتی این اتفاق میفته سرعت دانلودم نصف میشه!! می خواستم بدونم راهی هست که بشه از ریست شدن مودم جلوگیری کرد؟؟

    جعفر

    سلام خسته نباشید.

    من مودمم در طول روز خود به خود ری استارت نمیشه ولی وقتی میره توی طرح شبانه بعد از یه ربع بیست دقیقه ری استارت میشه و قتی این اتفاق میفته سرعت دانلودم نصف میشه!! می خواستم بدونم راهی هست که بشه از ریست شدن مودم جلوگیری کرد؟؟

    جواد

    من وقتی ۱٫۱ ۱۹۲٫۱۶۸ رو تایپ می کنم نمیره چه کنم

    عرشیا

    سلام من SNR 11 و نویز ۲۰ دارم دیتا ریتم روی ۱۲۰۰۰ و مکس ریتم روی ۲۲۰۰۰ فقط سوال من اینه که چطوری باید SNR رو بالا ببرم و نویز کم کنم سرعت دانلودم عالیه همیشه روی ۱۳۰۰ کیلو بایت دانلود میکنه بدون مشکل ولی برای انلاین بازی کردن با کنسول PS4 روی یک بازی GTA V نمیتونم برم همجا پرسیدم گفتن مال نویز و خطه اگه مودمو عوض کنم مشکلم حل نمیشه خواهشن جواب بدین

    عرفان

    سلام و خسته نباشید

    بنده از ایترنت مخابرات استفاه میکنم چند وقته که فوق العاده سرعت اینترنتم کم شده مشکل قطع و وصلی دارم وقتی هم که مثلا یکی ب تلفن خونه زنگ میزنه قطع میشه. و یا وقتی که قطع باشه مودم و به جایی زنگ بزنی وصل میشه :

    Information DownStream Upstream

    SNR Margin ۶٫۸ db ۸٫۳ db

    Attenuation ۵۶٫۹ db ۵۰٫۳ db

    شهاب

    سلام خسته نباشید

    ی سوال داشتم خدمتتون

    من منزلمون مودم داره، اما برای استفاده ازش باید حتما تلفن رو قطع کنم،سیم کشی منزلم تازه عوض کردم اما خوب نشد، چیکار کنم ک درست شه؟؟

    سلام سال نو ۱۳۹۶ مبارک خدمتتون ۱ماهه پیش سرعت ۲ تا ۱۶ مگا رو گرفتم که بایستی سرعت ۱۶۰۰ یا نهایتن ۱۵۰۰ بایستی بده با دانلود منیجر اورجینال خریداری شده که ویندوز ۸٫۱ هم ۱۰ روزیست عوض کردم و مودمم تی بی لینک ۲انتنه مدل ۸۹۶۰ ان هستش منتها قطعی ای دی اس ال حالم رو برخی روزا میگیره وحشتناک تا وصل ۱ساعت هی چراچشمک میزنه هی خاموش اومدم بهترین سیم ۲زوج کرمان صادرانی سفارش دادم و یه تیکه از در خونه پست کشیدم تا پریر تلفن رو هم نو خریداری کردم بدونه برق حتی سیمهای اسپلیتر به مودم و تلفن رو هم نو خریدم واسپلیتر هم نو خریداری کردم از نع دی لینک ابیرنگ هستش گفتم شاید ۴ساله اون ضعیف شده بگذریم الانه تو مودم دان و اپ استر م یکیش ۴۰۵ و یکش ۲۴۶ هست البته این مد نظر من هست Attenuation (0.1 dB)

    ولس اس ان ار هر ۲تاش رو ۶ هستش ممنون میشم یه راهنمایی کنید البته سرعت تا ۱۳۰۰ میاد کمتر از ۱۲۰۰ نیستش ولی همین قطعی حالمو گرفته حتی سیم تلفنرو از نزدیک که چه عرض کنم راهی اوردم که هیچ کاب وسیم برقی موجد نیستش در ضمن نه اسکن و نه پرینتر و غیره دارم لطفن در مورد هر ۲ مورد که گفتم یه توضیحی بدید تواین ۱ماه که سرعتم رو تعغیر دادم خیلی ضد حال قطعی برخی مواقعمیزنه با تشکر یه توضیحی در این مثعلع هم بدید که ماله چیه Attenuation (0.1 dB)یکش ۴۰۵ و یکش ۲۴۶ هست

    بهزاد

    سلام خسته نباشید حدود ۳ ۴ سال اینترنت مخابرات داشتم حدود ۱ ماهی قطعی زیادی داشتم در حالی ک قبلا اصلا همچین مشکلی نبودپیگیری کردم بعد از کلی پیگیری پورت را عوض کردن و خوب شد و دوباره یکماه بعد همین مشکل برگشت کلا قطع کردم و اسیاتک گرفتم ولی بازم قطعی دارم این را هم اضافه کنم ک در باکس سر کوچه تغییراتی ایجاد کردند مامورین مخابرات

    بهزاد

    سلام خسته نباشید حدود ۳ ساله ک از اینترنت مخابرات بدون هیچ مشکلی استفاده میکردم یکماهی قطعی شدید داشتم ک بعد از کلی پیگیری پورت تغییر دادن و مشکل حل شد ولی بعد از یکماه باز قطعی پیداشد اینم بگم ک در باکس سرکوچه تغییراتی ایجاد کردند اینترنت مخابرات را کلا قطع کردم و الان چند روزیست از اسیاتک استفاده میکنم روز اول مشکلی نبود ولی الان باز قطعی دارم واقعا کلافه شدم از این وضعیت خواهشا کمکم کنید

    سلام اقا مودمم روز خوب کار میکنه شب که میشه ۴تاچراغ مودم هم روشنه ولی اصلا اینترنت ندارم به ۲۰۲۰ هم زنگ زدم گف مشکل از سیم کشیه،سیم کشی کل خونه رو هم عوض کردیم روز اول خوب بود روز دوم ب بعد دوباره مثل قبل شد
    چیکار کنم:/

    mojtaba

    سلام ممنون از راهنماییهاتون با عوض کردن فریم ور مودم سرعت من از ۲۰ به ۱۰۰ رسید باورتون میشه؟

    ممنون از اطلاعات مفید و بروز ای تی

    امیر

    سلام من چهارشنبه هفته پیش طرح سه ماهه مخابرات رو خریدم سرعت دانلودش ۲۵۰ تا ۳۰۰ کیلوبایت در ثانیه بود و مشکل خاصی هم نداشت اما دیشب در حال دانلود فایلی بودم که ناگهان سرعت از حالت معمولیش خارج شد و به ۱۵ تا ۲۰ کیلو بایت در ثانیه رسید قبلا هم که از اینترنت استفاده میکردم هیچ مشکل خاصی مشاهده نکردم اما الان این مشکل بدجوری منو تو دردسر انداخته…لازمه دوباره بگم هیچ مشکلی نداشت که اینجوری شد به پشتیبان هم زنگ زدم میگه حجم شما به اتمام رسیده درحالی که هنوز میتونم از اینترنت استفاده کنم و حجم هنوز تموم نشده!!مشکل از کجاست؟؟

    بهمن

    سلام .من وقتی مودمم روبه کامپیوترم وصل میکنم دکمه adsl خاموش و دوباره روشن میشه و اپ استریم ازحدود ۳۰۰۰میرسه بین سیصد تا پانصد وسرعت اینترنت افتضاح .با کامپیوتر داداشم امتحان کردم مشکلی نداشت .ویندزم ۷هست میشه راهنمایی کنید

    محمد جواد مردانیان

    سلام لطفا جواب بدید ما روز ها SNR ما روی ۲۲ هست ولی شبهابعد غروب SNR روی ۱۶٫۵ میاد چرا این طور میشه؟ لطفا بگید
    پهنای باند دانلود ۱۰ مگه واپلود ۵۰۸ کیلوبیته

    محمد

    سلام ، چرا صبح ها SNR ۱۲است ولی از ساعت ۱ به بعد به روی ۶ می آید؟

    حمید

    با سلام. آقای مهندس لطفا به سؤال بنده پاسخ بدید!
    اگر چراغ ADSL از سمت مشترک روشن و از سمت شرکت اینترنتی خاموش باشد معنی اش چیست و چه راهکاری برای حل مشکل دارد و اگر عکس این قضیه اتفاق بیفتند مشکل چیست؟ یعنی از سمت مشترک خاموش و از سمت شرکت اینترنتی روشن باشد.