گرافیکینرم افزار

مدرسه فتوشاپ – آموزش مقدماتی تا پیشرفته – جلسه پنجم

مجله اینترنتی آی تی پورت

با سلام خدمت همه ی شما بینندگان و خوانندگان سایت آی تی پورت . با قسمت پنجم مدرسه فتوشاپ در خدمتتون هستم و قراره گزینه های دیگر از tools فتوشاپ رو براتون توضیح بدم . امیدوارم از آموزش های جلسات قبلی استفاده کامل رو کرده باشید. آموزش این جلسه رو چند رسانه ای برای شما همراهان آماده کردم امیدوارم که مفید واقع بشه.

 ابزار Quick Selecton Tool

 آی تی پورت - گرافیک

ابزار Quick Selecton Tool مانند Marquee و Lasso تولز ها یک نوع انتخاب کننده هست و به صورت خمیری به رنگ های شبیه به هم میچسبه و مانند جلسه ی قبل با گزینه های Alt و یا Shift میتونیم تو انتخاب از قسمت انتخاب شدمون کم یا اضافه کنیم . (برای مشاهده تصاویر در سایز بزرگتر لینک آنها را در تب جدید باز کنید)

ابزار Magic Selection Tool

 آی تی پورت - گرافیک

این ابزار با یک کلیک رنگ های اطرف رو تشخیص و انتخاب میکنه ، کاملا به صورت اتوماتیک و مانند سایر ابزار های انتخاب کننده توسط کلید Alt و یا Shift قابل اضافه و یا کم شدن مساحت انتخاب شدمونه .

 زیاد و کم کردن دقت و حساسیت این ابزار توسط گزینه ی تلورانس :

 آی تی پورت - گرافیک

هر چقدر عددی که در این فیلد قرار داده میشه کوچک تر باشه ، ابزار حساسیت بیشتری به رنگ های اطرافش نشون میده و هر چقدر عدد بزرگتر باشه ، میزان ان حساسیت کمتر میشه . دو تصویر زیر رو برای بهتر متوجه شدن ببینید .

 تصویر زیر با تلورانس ۱۰ و کلیک کردن بر روی گلبرگ سفید گل .

 آی تی پورت - گرافیک

تصویر زیر با تلورانس ۱۰۰ و کلیک کردن بر روی گلبرگ سفید گل .

 آی تی پورت - گرافیک

خب . حالا شما تقریبا با همه ی قسمت های انتخاب کننده ها آشنا شدید و من برای آشنایی بیشتر شما یک ویدئو آماده کردم تا شما به راحتی بتونید قسمتی از یک شکل رو از یک تصویر جدا و بعد با یک تصویر دیگه مخلوط یا همون میکس کنید .

گفتگو ها
    بابک حسینی

    بسیار عالی

    مرسی جناب حاتم 🙂

    منتظر آموزش های خوب تون هستیم 🙂

    لطفا اگر امکانش هست نرم افزار های مانند تری دی مکس رو هم آموزش بدید.

      محمد امین علیجانپور - حاتم

      خیلی ممنون بابت مطالعه و نظرتون 🙂

      راستش من در حال تمرین و یادگیری هستم و خیلی زمان میبره تا به طور حرفه ای تو این زمینه فعالیت کنم و نرم افزاری هم که استفاه میکنم بلندر (Blender) هست که نرم افزار رایگان و بسیار قوی ای هم هست .

      سایت بلندر : http://www.blender.org/

      یک سایت آموزشی بلندر : http://www.blenderguru.com/

      بازم ممنونم 🙂

        بابک حسینی

        خوب نمی تونید آموزش بلندر رو شروع کنید؟

        به نظر خیلی قوی میاد.

          محمد امین علیجانپور - حاتم

          راستش همونطور که گفتم تو نرم افزار های سه بعدی حرفه ای نیستم و نرم افزار های سه بعدی آپشن های زیادی دارن و یادگیریشون سخت تره . امیدوارم در آینده که حرفه ای شدم در این زمینه بتونم این کار رو انجام بدم .