728x90
بهینه سازی وب سایتتجارت الکترونیک

۱۸ متاتگ که باید در صفحات وب از آنها استفاده کنید.

مجله اینترنتی آی تی پورت

اگر بخواهم صادق باشم، در حال حاضر مهمترین توانایی متا تگ ها معرفی بهتر مطالب شما می باشد و می توان گفت تاثیر چندانی بر رتبه بندی صفحات ندارد.

سه شبکه اجتماعی بزرگ برای بازاریابان این اجازه را فراهم کرده­اند تا از توانایی های متاتگ ها که در آنها نهفته است استفاده کنند.

اتخاذ متاتگ جدید

Common Crawl یکی از حداقل کار هایی است که باید در سئو به آن توجه داشت. وقتی شما از ساختار مناسبی برای هدایت بهتر صفحات استفاده می­کنید، ارزش لینک های شما در وبسایت­ باقی می­ماند. همچنین متا­تگ­های بسیار مهمی وجود دارند که باید برای SEO آماده­سازی شوند. واضح است که محتوای موجود در صفحه کلیدی است، اما اگر نتوانیم بر روی محتوا کلیک کنیم، تأکید بر روی چیست؟

 در حال حاضر اجازه بدهید فقط در مورد حوزه­های تحقیق معمول بحث کنیم.

Page Title

طول عنوان صفحه به عنوان مهم­ترین عامل در صفحات وب در نظر گرفته می­شود، به تازگی برسی هایی بر روی تگ عنوان انجام شده است. نتایج جدید مشخص کرده است که طول عنوان صفحه به ۷۰ کاراکتر محدود نمی­شود، بلکه به اندازه عرض پیکسل مرتبط است. همچنین می­توانید آزمایش انجام شده بر روی تگ عنوان با بیش از ۷۰ کاراکتر را مشاهده کنید.(لینک دارد) در بین مطالب نویسنده های تازه کار عناوین بسیار طولانی دیده­ام که در نتایج جستجو اغلب خرد شده و یا توسط الگوریتمی با توجه به بیشترین تطابق با متن برای نمایش، کوتاه شده است.

لازم نیست شما پهنای پیکسل موضوع خود را اندازه گیری کنید، بهترین کار این است که شما متنی که انتخاب می کنید کمتر از ۷۰ کارکتر باشد و سعی کنید کلمات کلیدی را در آن استفاده کنید.

 

 Meta Description

اگر وبسایت شما تجاری است از meta description به عنوان شعار وبسایت خود می توانید استفاده کنید. در تحقیقاتی که iacquire و SurveyMonkey انجام داده اند متوجه شده­اند که ۴۳ درصد افراد با توجه به شرح meta description بر روی نتایج جست و جو کلیک کرده اند و وارد وبسایت شده اند. دورانی که در این متاتگ فقط کلمات کلیدی را لیست می­کردند و فقط عنوان «وب­سایت رسمی …» را داشتند گذشته است. در این متاتگ سعی کنید کلمه کلیدی در آن استفاده شود و هدف اصلی از این متاتگ این است که نظر کاربر را جلب کند. با استفاده از این متاتگ به کاربران این جازه را بدهید که آنچه را انتظار دارند در مورد وبسایت شما بدانند، و  متقاعد شوند که بر روی وبسایت شما کلیک کنند.

طول meta description باید کمتر از ۱۵۵ کاراکتر باشد.

 

Authorship Markup

همانطور که در سرچ Love NYC در نوامبر ۲۰۱۱ پیش­بینی کردم و این پیش­بینی توسط اریک اشمیت تأیید شد، گوگل در حال رتبه­بندی محتوایی است در رابطه با مولفانی که به نظر می­رسد دارای منابع قابل اطمینانی بر روی محتوای خود نسبت به سایر مولفان هستند. انگیزه­ی آشکار و قابل توجه این است که شما در صورتی که مولف باشید، نام و تصویر شکیل خود را در SERPها مشاهده خواهد کرد.

آی تی پورت | ITport - متاتگ

در صورتیکه ناشر باشید، پست­های شما در قسمت سمت راست  SERPها قرار خواهند گرفت.

 آی تی پورت | ITport - متاتگ

اکنون اجازه بدهید به متاتگ­هایی نگاه بیندازیم که رخدادی جادویی را موجب می­شوند!

  • Rel-Author این متاتگ می­تواند زمان پیاده­سازی تعیین کند چه کسی مولف  بخشی از محتوا است و از گوگل پلاس برای شناسایی افراد استفاده می­کند. گوگل در ابتدا این مورد را تنها به عنوان تگی تعیین کرد که در کد <head>  قرار می­دهیم،

فرمت:  در مورد نسخه­ای که در تگ <head> استفاده می­شود، در شکل زیر را می­بینید:

 

در مورد کد بالا  ، می­توانید از XFN’s rel-me  تقلید کنید و لینک را به شکل مستقیم بر روی صفحه قرار دهید. من معتقدم می­توانیم این فرمت را به عنوان راهبرد ایجاد لینک معتبر بپذیریم.

در صورتیکه از این روش استفاده کنید، باید با ایجاد ارتباط به محتوای خود از پروفایل گوگل پلاس از گام دوم تأیید استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به توضیحات گوگل مراجعه کنید.

  • Rel-Me تنها نسخه­ی XFN از re-author است. بسادگی متاتگ را بر روی لینکی قرار دهید که به پروفایل گوگل پلاس شما اشاره می­کند.

 

  • Rel-Publisher مختص موجودیت­های کسب و کار است که ادعای مالکیت محتوای خود را دارند. این نوع می­تواند در زمینه­هایی که دارای rel-author هستند استفاده شود یا جایگزین آن شود، اما باید به پروفایل کسب و کار بر روی گوگل پلاس بجای پروفایل فردی اشاره شود.

 

متاتگ­های شبکه های اجتماعی

رسانه­ی اجتماعی بوضوح جایگاهی مطلوب برای کشف محتوا است، اما اغلب متادیتای ایجادشده­ی تحقیقاتی برای ایجاد انگیزه در افراد به منظور کلیک کردن آنها کافی نیست، بنابراین استفاده از متاتگ­ها ارائه­شده برای هر شبکه اجتماعی  بهترین روش هستند. این متاتگ­ها همیشه در مورد قراردادن کلمه­ی کلیدی نیستند، بلکه می­توانند در مورد جلب توجه افراد و ترغیب آن­ها به کلیک ­کردن باشند. همه­ی ما می­دانیم که کاربران گوگل پلاس عموماً افراد حرفه­ای هستند، کاربران فیس­بوک به دنبال پیداکردن دوستان پیشین خود هستند و کاربران توییتر با تایم لاین هایی مملو از طرز تفکر افراد روبرو هستند. اجازه بدهید در مورد گزینه­های متادیتای مختص کانال صحبت کنیم.

OpenGraph tags

OpenGraph فیس­بوک به شما اجازه می­دهد متادیتا را به منظور بهینه­سازی نحوه­ی نمایش محتوای خود در تایم لاین بکار بگیرید. ارزش استفاده از این داده­ها این است که  با ایجاد «لبه» در فیس­بوک، می­توانید داده­های خارق­العاده­ای را در مورد کاربرانی که محتوای شما را از طریق گزینه­های مشاهده­ی فیس­بوک کنترل می­کنند، بدست بیاورید. اگر از تگ­های گراف باز استفاده نمی­کنید، فیس­بوک از متادیتا­های استاندارد پیش­فرض استفاده خواهد کرد.

آی تی پورت | ITport - متاتگ

  • ۱٫     og:title  این تگ، عنوان بخشی از محتوا است. از این تگ باید به عنوان سرخطی استفاده شود که برای کاربران فیس­بوک جذاب باشد. استفاده از عنوانی متفاوت با سایت حقیقی تا زمانیکه پیام نهایی مشابه است، بلامانع است. برای اینکار ۹۵ کاراکتر در اختیار دارید.

 

  • ۲٫     og:type –  این تگ عنوان شی است که بخشی از محتوای شما است.  برای آنچه مد نظر شما است این تگ می­تواند وبلاگ، وب­سایت یا مقاله باشد، اما اگر قصد مطالعه­ی بیشتر دارید، فیس­بوک لیست کاملی را ارائه می­دهد

 

  • ۳٫     og:image  این تگ تصویری است که فیس­بوک در تصویر لحظه­ای محتوا نشان خواهد داد. از تخصیص تصویری مربع­شکل به منظور اطمینان از بهترین دیدگاه در خط زمانی کاربر مطمئن شوید. در صورتیکه تصویری اختصاص­داده­شده به مشتری منطبق با محتوای موجود نباشد، بر آن اساس فیس­بوک می­تواند آن را پاک کند. این تگ تنها روش برای اطمینان از بهترین و اولین اثر نیست.

 

  • ۴٫     Og: url این تگ به بیان ساده URL (یا لبه­ی) صفحه است. این تگ را باید بخصوص زمانی تعیین کنید که محتوایی رونوشت برای اطمینان از اینکه مقدار لبه در فیس­بوک در URL یکپارچه شده است، وجود دارد.

 

  • ۵٫     og:description  این تگ توصیفی است که فیس­بوک در تصویر لحظه­ای قسمتی از محتوا نشان خواهد داد. دقیقاً مانند توصیف متای استاندارد، این تگ باید جذاب و شامل درخواست اقدام باشد. اما در این مورد تقریباً دو برابر تعداد کاراکترها را برای کار در اختیار دارید. اطمینان حاصل کنید که این دو در اختیار کاربران فیس­بوک هستند. برای انجام اینکار ۲۹۷ کاراکتر در اختیار دارید.

 

  • ۶٫     Fb: admins – این متاتگ برای دسترسی به ارزش واقعی داده­های در دسترس از طریق ابزارهای مشاهده­ی فیس­بوک ضروری است. بسادگی باید شناسه­ی کاربری فیس­بوک را در متادیتای کاربرانی قرار دهید که قصد دسترسی دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ابزارهای مشاهده­ی فیس­بوک این مستند را ببینید.

به علت پذیرش عمومی فیس­بوک، سایر شبکه­های اجتماعی نسبت به متاتگ­های Open Graph به صورت پیش­فرض عمل می­کنند، در صورتیکه هیچ متاتگ دیگری وجود نداشته باشد. با وجود این، همانطور که پیشتر در این بحث بیان کردم، به منظور آماده­سازی مجموعه­ای از متادیتاها، باید قابلیت صحبت افراد مختلف در کانال­های متنوع نادیده گرفته شود. با درک این موضوع که گوگل پلاس غالباً توسط افراد حرفه­ای استفاده می­شود، کاربران فیس­بوک دارای تنوع بیشتری هستند و کاربران توییتر اغلب با محتوایی سر و کار دارند که به سرعت از اذهان می­گذرند، چرا نباید متادیتای شما را در نظر گرفت؟

برای کسب اطلاعات بیشتر مستند پروتکل Open Graph را ببینید.

 Twitter Cards

 Twitter Cards به بیان ساده پاسخ توییتر به پروتکل Open Graph هستند و می­توانید آن­ها را جداگانه بررسی کنید، اما اینجا فقط تصویری لحظه­ای از مستندسازی توییتر را می­بینیم.

آی تی پورت | ITport - متاتگ

 ارزش برجسته­کردن محتوا در تایم لاین آشفته­ی توییتر و در نهایت بازگرداندن افراد بیشتر است. گرچه با گذشت زمان نشان داده شده که بسیاری از کاربران برخی مطالب را بدون خواندن دقیق آن­ها و با استفاده از Twitter Cards مانند تبلیغاتی که به بازنشر آسان محتوا کمک می­کنند نیز بازتوییت می­کنند. بیشتر این تگ­ها مانند آنچه فقط در مورد Open Graph فیس­بوک خوانده­اید، است، بنابراین فقط خلاصه­ای از آن را بیان می­کنم.

  • ۱٫     twitter:card –  این تگ نوع Card است. گزینه­های شما خلاصه، عکس یا پلیر هستند. در صورتیکه این تگ تعیین نشود، توییتر به شکل پیش­فرض به «خلاصه» تغییر شکل خواهد داد.

 

  • ۲٫     twitter:url  این تگ URL محتوا است.

 

  • ۳٫     twitter:title  این تگ عنوان محتوای به­اشتراک­گذاشته­شده است و باید به ۷۰ کاراکتر محدود شود و بیش از این مقدار را توییتر کوتاه خواهد کرد.

 

  • ۴٫     twitter:description  این تگ توصیف محتوای به­اشتراک­گذاشته­شده است و باید به ۲۰۰ کاراکتر محدود شود و بیش از این مقدار را توییتر کوتاه خواهد کرد. باز هم با داشتن متنی جذاب­تر فرصت­های بیشتری را در مقایسه با حالت عادی توییتر در اختیار خواهید داشت.

 

  • ۵٫     twitter:image  این تگ تصویری است که بر روی کارت توییتر نمایش داده خواهد شد و باید تصویری مربعی با ابعادی باشد که کمتر از ۶۰ * ۶۰ پیکسل نباشد.

متاتگ­های twitter card با گزینه­های بیشتری به عنوان سایت و ایجادکننده وجود دارد که ابزارهای توییتر سایت و مولف مسئول محتوا را تعیین می­کند، اما لازم نیست محتوا در ابتدا دارای برداشت اولیه­ی مطلوبی باشد، بنابراین آن­ها را نادیده گرفتم. برای کسب اطلاعات بیشتر مستندسازی کارت توییتر را ببینید.

Schema.Org (برای گوگل پلاس)

تاکنون نتوانسته­ام تشخیص بدهم که گوگل پلاس به متادیتای استاندارد تغییر خواهد کرد یا تگ­های گراف باز فیس­بوک. همچنین این بستر به سازندگان سایت­های اینترنتی قابلیت تعیین متادیتای مخصوص گوگل پلاس را با استفاده از Schema.Org می­دهد. جذابیت این طرح این است که Schema.Org را می­توانید تقریباً بر روی همه­ی تگ­های HTML محتوای موجود در صفحه استفاده کنید.

۲- این تگ به عنوان ویژگی موجودیت غنی ایفای نقش می­کند و باید به ۱۴۰ کاراکتر محدود شود.
۳- این تگ توصیف موجودیت غنی است و باید به ۱۸۵ کاراکتر محدود شود.
۴- این تگ تصویر موجودیت غنی با اندازه­ی بهینه­ی ۱۸۰ * ۱۲۰ پیکسل است. گوگل پلاس این تصویر را فشرده خواهد کرد، اما اگر بیش از حد کوچک شود، نمایش داده نخواهد شد.

فرمت:

با وجود اینکه همه­ی انواع دیگر متادیتا در بخش کد <head>   ظاهر خواهند شد، این کد به صورت بالقوه در مکان­های مختلف وب­سایت حضور خواهد داشت. در اینجا مثالی وجود دارد (از گوگل) که در مورد چگونگی بکارگیری این کد است.

گوگل پلاس در جستجوی متادیتا به ترتیب زیر است: Schema.org/ گراف باز(OpenGraph) فیسبوک/ متادیتای استاندارد/ بهترین حدس با استفاده از Scraping. برای کسب اطلاعات بیشتر مستندسازی جزئی گوگل پلاسرا ببینید.

بنابراین…کلمات کلیدی متا کجا هستند؟

باید تصدیق کنم که بحث در مورد کلمات کلیدی متا تا حدی آزاردهنده است و آن را با صحبت با افرادی که در مورد «بهینه­سازی SEO» یا «ماشین­های ATM» بحث کردند، رتبه­بندی کردم، اما از آنجایی که این بحث اغلب در مورد مشتری­ها مطرح می­شود، تشخیص دادم که ذکر آن در این بخش مطلوب­تر است. کلمات کلیدی متا دارای ارزش مثبت برای موتورهای جستجوی بزرگ بخصوص موارد غیر از گوگل نیست (لینک را چک کنید، این لینک موارد رسمی مربوط به سال ۲۰۰۹ را بیان می­کند). بینگ از این کلمات کلیدی برای تعیین اسپم­بودن جستجوگر استفاده می­کند، اما تنها دلیلی که صفحه باید دارای کلمات کلیدی متا باشد، این است که موتور جستجوی داخلی نیاز به آن­ها دارد. با وجود این پیشنهاد می­دهم که سیستم مدیریت محتوای جدیدی را در نظر بگیرید یا در مورد جستجوی سفارشی گوگل مطالبی را بیاموزید که کاملاً رایگان است.

… و Rel-canonical؟

مطمئناً rel-canonical دارای اهمیت زیادی است، اما تنها زمانی مورد نیاز است که دارای موارد محتوای رونوشت باشیم یا در جستجوی برابری لینک از صفحه­ای به صفحه­ی دیگر باشیم. بنابراین نیازی نیست هر صفحه روی وب دارای این خاصیت باشد و در صورتیکه شما بخش کوچکی از جمعیت کاربران بینگ هستید، آن­ها به این موضوع اعتقادی ندارند.

همچنین می­توانید از ابزار آزمایشی داده­های ساخت یافته­ی گوگل برای کنترل داده­های Scema.org خود استفاده کنید.

با من در میان بگذارید که آیا صفحه­ای بدون متاتگ­ها می­تواند وجود داشته باشد؟

منبع : iacquire.com


گفتگو ها
    بهاره

    سلام
    خیلی عالیه
    مطالب جدیدی هست که تابحال جایی ندیده بودم
    کلی به اطلاعاتم اضافه شد
    ممنونم

    خیلی عالی اتفاقا یک چند وقت پیش دنبالش بودم توی منابع خارجی پیدا کردم گفتم ترجمه کنم بزارم تو سایت حیف که توی سرزمین وردپرس محدودیت دارم

    احتمالا برای سرزمین وردپرس قسمت لینک های مفید راه اندازی کنم این مطالبو بزارم

    سلام ،
    مطلب خوبی بود ، ممنون بابت ترجمه و انتشار .
    استفاده کردم 🙂

    با سلام و وقت بخیر.
    مطالب سایتتون عالیه.
    من یک وبمستر ساده هستم و یک راهنمایی به شما می کنم هر چند خیلی کوچیک تر از اونم که بخوام این کار رو انجام بدم.
    مطالب شما توسط خود شما نوشته شده اند و برای اولین با در سایت شما منتشر شده اند پس به نظر من موردی نداره که امکان اینکه کاربر نتونه از مطالب کپی کنه رو بردارید.این کار برای من منفعتی نداره ولی با اینکار کاربران سایت شما کمتر میشه چون که کاربر وقتی می بینه به اون اعتماد ندارید ، کاربر هم به شما اعتماد نداره ؛ شک نکنید.
    موفق باشید.نیما ظاهری

      سلام دوست عزیز
      مرسی 🙂
      خیلی خیلی ممنون بابت تذکر تون 🙂
      در مورد نکته ای که گفتید باید بگم چون آی تی پورت هنوز سرعت اندیکس مطالب جدیدش در گوگل زیاد نیست و معمولا یک روز یا دو روز طول میکشه و از طرفی برخی افراد مطالب رو کپی می کردند و چون سرعت سایت اونها در اندیکس کردن مطالب بالاتر بود گوگل سایت طرف مقابل رو به عنوان منبع اولیه انتخاب می کرد به همین خاطر من برای اون افراد اندکی که این کار رو می کردند قابلیت کپی کردن متن رو برداشتم البته کد ها که در متن مطالب هست امکان کپی کردن هست براش البته جز این مطلب که نمی دونم چرا در این یکی عمل نکرد که البته شما می توانید از سایت منبع که در پایین مطلب لینکش موجود هست کد ها رو کپی کنید.
      در مورد این مشکل راه حل های پیدا کردم از قبیل شیر کردن مطالب بعد از انتشار در گوگل پلاس که این امر باعث بالا رفتن سرعت اندیکس میشه
      و حتما در آینده خیلی نزدیک این مشکل رو برطرف می کنیم.
      ممنون از اینکه وقت گذاشتید برای ما 🙂

      برقرار و سبز باشید.

    خیلی خوب بود. خسته نباشی. حتما توی سایتم استفاده میکنم از بعضی هاش که تا حالا اسمشونم نشنیده بودم 🙂

    مطلب بسیار جالبی بود.
    به شخصه کلی بر اطلاعات من افزود و امیدوارم شاهد مطالب بیشتری از این دست از آی تی پورت باشیم

    سلام واقعاً مفید و کاربردی…

    با سلام. خسته نباشید عرض می کنم و کمال تشکر را از شما دارم

    سلام خیلی ممنون از مطالب خوبتون برقرار باشید

    بسیار عالی بود موفق باشید

    armin

    عرض سلام
    متا تگ های twitter:image و og:image در تگ head قرار دادم ولی متاسفانه در هنگام شیر یا توئیت کردن سایت، تصویر مورد نظر نمایش داده نمیشه!
    لطفا راهنمایی کنید

    ممنون خیلی مفید و کاربردی بود 🙂 اما نحوه توضیح دادن رو شامل نمیشه ، من که دقیق متوجه نشدم 😐

    خیلی عالی بود ممنون از مطالب بسیار خوبتون

    سلام

    عالی بود کلی دنبالش گشتم بالاخره سر از itport در آوردم 🙂 ممنون

    برای من نتیجه پنجم بود امیدوارم اول بیاد

    https://www.google.com/search?q=%D9%85%D8%AA%D8%A7%D8%AA%DA%AF+%D9%87%D8%A7%DB%8C+%D9%84%D8%A7%D8%B2%D9%85+%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C+%D8%B3%D8%A6%D9%88&ie=utf-8&oe=utf-8

    بازم ممنون عالی بود.

    منتظر مطالب جذاب و خواندنیتون هستیم

    با سلام ممنون از سایت پر طرفدارطون در پناه حق موفق و موید باشید

    سلام واقعا عالی بود با تشکر از وب سایت خوبتون واقعا ممنونم!!

    خیلی کامل و مفید بود دستتون درد نکنه

    خیلی ممنون از سایت بسیار خوبتون

    سلام ازینکه با سایتتون اشنا شدم خیلی خوشحالم

    شاهین

    با درود،
    مطلبی که منتشر کرده اید صرفا ترجمه ایست که باحتمال بالا توسط مترجم های ماشینی مانند گوگل انجام داده اید. بعضی از جملات یا عبارات نیاز به بازبینی یا ویرایش دستی برای نزدیکتر کردن به محاوره رایج فارسی دارد.

    تشکر می کنم از مطالب مفید سایتتون.

    ممنون از اطلاعات بسیار مفیدتون.
    فقط ارتباط تگ های og رو با محتوای سایت متوجه نشدم. برای مثال در تگ og:image باید آدرس عکسی از سایت خودم رو قرار بدم و یا عکسی از صفحه فیسبوک ؟

    عالی بود مرسی از سایت خوبتون

    ممنون عالی بود خیلی ! امیدوارم دوستان …

    با سلام و سپاس بسیار عالی بود مرسی

    Arman

    سلام و درود …
    وقتی که توی سایتم چندتا لینک به شبکه های اجتماعی دارم ولی فقط یکیشون مربوط به سایت خودمه و میخام که گوگل اونو بعنوان صفحه شبکه اجتماعی سایتم شناسایی کنه .باید چ کنم؟
    ممنون

    آموزش تون عالی بود . متشکرم .

    ممنون استفاده کردم
    دنبال تگ نویسنده گوگل بودم

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت حسین جاهدی عزیز
    داداش خیلی عالی بود من اولش فکر کردم مطلب کوتاه هست بعد دیدم بلند هست خوندمش کاملا مفید و آموزنده بود خیلی چیزا یاد گرفتم ممنون از سایت خوب و زحمات شما

    سلام . واسه سایت mstiran.com چه تگ هایی رو پیشنهاد می دید؟؟
    با تشکر

    سپاس از مطالب مفیدتون

    این کد های مربوط به schema.org رو دقیقا باید کجای مطلب بزاریم ؟؟؟
    ممنون میشم راهنمایی کنین

    با سلام و با تشکر از مطالب خوبتان
    آیا استفاده از Schema.org به عنوان متا تگ تاثیری در سئو سایت دارد؟

    با تشکر

    مطلب بسیار عالی و مفیدی بود
    خسته نباشید
    ممنون

    مطالب مفیدی بود موفق باشید

    عالی بود
    ممنون از آموزش عالیتون

    ممنون از سایت بسیار عالی شما.

    با سلام

    متا تگ شبکه های اجتماعی را در وبلاگ قرار دادم ولی بازهم بدون عکس و متن مطالب share می شود ؟ راهنمایی لطفا

    با سپاس
    از مطالب کاربردی و مفیدی که به رایگان در دسترس عموم قرار می دهید

    عالی بود ممنون از سایت خوبتون

    خیلی جالب و مفید بود تشکر از متاهای مفیدی که معرفی کردید

    تشکر مطلب مفید و جامعی بود

    با سلام .من مقاله شما رو خوندم . در مورد متا توضیحات حرفهای زیادی در این مورد گفته شده و همچنین نظرات . من فکر میکنم گوگل به تگ توضیحات دیگه اهمیت نمیده .چون من سایتهایی دیدم که اصلا تگ توضیحات ندارند ولی در صفحه اول گوگل هستند

    واقعا در مورد متا تگها چه نکات مهم و کلیدی رو اشاره کردین. واقعا اگر همین چند مورد رو هم رعایت کنیم در سایتمون مظمئنا جایگاه بهتری میتونیم بگیریم
    خیلی از مطلبی که گذاشتید لذت بردم

    بسیار مطلب جالب و مفیدی بود , ممنون

    با تشکر از مطالب خوبی که در سایتتون گذاشتین
    ممنون

    بسیار عالی ، ممنون بابت به اشتراک گذاری
    موفق و سربلند باشید

    واقعا عالی بود.
    واسه فیس بوک استفاده کردم

    مرسی سایتتون خیلی خوبه

    از مطلب عالیتون سپاسگزارم.

    سلام ممنون از مطالب خوبتون

    ممنونم خیلی خوب بود این مطلب

    ممنونم از مطالب بسیار خوبی که در سایتتون قرار می دهید.