تجارت الکترونیکطراحی وب

هاست ایرانی یا هاست خارجی مسئله این است ! – قسمت اول

هاست

یکی از پر بحث ترین موضوعی که درون اینترنت میان وبمستر ها و طراحان وب هست این هست که هاست ایران یا هاست خارج از کشور بهتر هست .متاسفانه این سوال یک جواب ندارد بلکه چندین جواب دارد و  این سوال رو می شود از چند لحاظ مورد بررسی قرار بدهیم :

۱ – امنیت  ۲ – پینگ  ۳- خدمات ۴- نوع سرور  و ….

۱ – امنیت ( مهمترین ویژیگی یک هاست خوب )

server security

امنیت هاست یکی از مهمترین ویژیگی های یک هاست خوب هست حالا ما یک هاست ایرانی  و یک هاست خارجی را فرض می کنیم.خوشبختانه هکر های داخل ایران اگر یک سرور ایرانی را هک کنند صاحب سرور میتواند از هکر شکایت کند و شکایت او  هم قابل پیگیری هست ولی  اگر یک هکر از خارج کشور این سرور رو هک  بکند این امکان وجود ندارد که ما از این هکر شکایت کنیم !

چند روز پیش با یک هکر صحبت میکردم گفت سرور های ایران اگه دارای ایراداتی هست ولی تنها مزیتی که توی این هاست ها هست هکر های ایرانی اجازه هک کردن هاست رو ندارند. و جالب اینجا بود که اطلاعات کامل یک سرور خارجی که یک سایت ایرانی ارائه کننده اون بود رو بهم داد , حتی اخرین بکاپ سرور ها رو هم  بهم داد. 

نتیجه گیری : در این مرحله هاست ایرانی نسبت به هاست خارجی  موفق تر  هست در صورتی که امنیت خود سرور ها بالا باشد.

۲ – پینگ

این ویژیگی رو با یه مثال  برای شما روشن تر می کنم :

دو تا نانوایی وجود دارند یکی در کنار منزل شما و دیگری در چند خیابان دورتر  حالا شما برای تهیه نان به نزدیک ترین مکان موجود می روید.

حال سرور ایران و خارج هم دقیقا مثل همین مثال است .شما وقتی وارد سایت ایرانی می شوید اطلاعات سایت چون روی سرور نزدیک شما است اطلاعات سریعتر و راحتر به دست شما می رسد ولی اگر این اطلاعات روی یک سرور  خارجی مثل کشور انگلستان باشد باید درخواست شما اول به ارائه کننده اینترنت برود بعد از طریق چند کشور به کشور انگلستان برسد و همین مراحل طی شود تا اطلاعات این سایت به دست شما برسد , البته این مدت زیاد نیست شاید کمتر از یک ثانیه باشد ولی سرور نزدیک تر بهتر و سریعتر است.

نتیجه گیری :  در این مرحله هم سرور های ایرانی موفق تر هستند.

امیدوارم خوشتون اومده باشه 😉

گفتگو ها

    سلام،
    هزینه ، پهنای باند ، آپ تایم ، پورت شبکه ، سرعت و اینا رو هم در نظر نگیریم دیگه 🙂

    سلام .

    محمد النصار عزیز سایت من که میتونی الان هم چکش کنی http://www.payamak.us/

    در انتهای صفحه میتونی آپتایمش هم ببینی . آپتایم ۹۹٫۹۷% که این هم بخاطر مشکلاتی بود که خودم برای سرور بوجود آوردم .

    اگر شرکت معتبر باشی و تو دیتاسنتر سروش رسانه بتونی سرور کولو کنی یا اجاره کنی خیلی خیلی خیلی ارزونتر از سرور های خارجی می افته برات .

    من که از همه چیزش راضیم و عالیه .

    سلام. میشه لطفاٌ در مورد اینکه اعتبار سرور هاست در رتبه بندی مفید هست یا نه و اینکه هاست سایت من مناسب هست یا نه راهنمایی کنید:
    ممنون