گوناگون

خانه هوشمند Smart Home

itport

  هوشمند سازی چیست ؟

به نظر می رسد ساده ترین تعبیر خانه هوشمند همان خانه دارای هوش باشد.البته یک هوش مصنوعی که ما به آن  BEMS  می گوییم.در واقع سیستم BEMS که مخفف Building energy management system  میباشد,مغز یک خانه هوشمند است که اطلاعات قسمتهای مختلف خانه را دریافت و پردازش نموده وسپس عکس العمل مناسب را از خود نشان می دهد . در واقع این هوش مصنوعی یک نوع میکرو کنترلی است که تعدادی ورودی و تعدادی خروجی دارد . ورودی همان اطلاعات رسیده به دستگاه و خروجی ، عکس العملی است که دستگاه از خود نشان می دهد علاوه بر کنترل کردن تمام تجهیزات داخل یک خانه سیستم های ایمنی و امنیتی کاملی را ایجاد میکند که در برابر سرقت ، آتش سوزی ، نشت گاز و …. میتواند خانه را محافظت کند. خانه‌های هوشمند با هدف ایجاد آسایش و امنیت برای کاربران به سرعت در حال توسعه می باشند.

itport

امروزه نصب و اجرای سیستم های مدیریتی و اتوماسیون خانگی یکی از ضرورت های صنعت ساختمان به شمار می آید که با اهداف اصلی ذیل به کار می روند .

۱ – بهینه سازی و صرفه جویی در مصرف انرژی    ۲ – تامین بیشتر آسایش و رفاه  ( به خصوص برای سالمندان و معلولین)    ۳ – کنترل امنیت و ایمنی   ۴ – کاهش هزینه ها   ۵ – کنترل ساختمان از هر جای دنیا   ۶ – کم کردن استهلاک وسایل مصرفی     ۷ – قابلیت اطلاع رسانی   ۸-منظم شدن فعالیت های روز مره

بسته‌های موجود در خانه‌های هوشمند می‌توانند موارد زیر را تحت کنترل قرار دهند:

۱٫ کنترل دما    (کنترل هوشمند گرمایش و سرمایش)    ۲٫ کنترل روشنایی    ۳٫ کنترل نور طبیعی (به کمک باز و بسته کردن خودکار پرده و کرکره ها)     ۴٫ سیستم های صوتی و تصویری    ۵٫ سیستم های اعلام حریق

۶٫ سیستم‌های حفاظتی وامنیت      ۷٫ آبیاری گیاهان و تغذیه حیوانات

 

اجزاى سیستم خانه هوشمند

به طور کلى سیستمهاى هوشمند را می توان متشکل از ۵ بخش اصلى زیر دانست :

۱-کنتر ل کننده مرکزی  ( قلب مرکزى سیستم )  ۲- پروتکلهای ارتباطی  ۳- سنسور  ۴-عملگر

۵- واسط کاربر(User Interface)

زیر ساخت ها:

مهم ترین زیر ساخت لازم برای این سیستم دسترسی به شبکه ارتباطی با پهنای باند مناسب است ( شبیه اینترنت)

ولی به نظر میرسد آمادگی افراد برای پذیرش و استفاده از این سیستم ، نیاز به فرهنگ سازی دارد .

محدودیت ها و مشکلات:            

برخی کارشناسان به مشکل مهم خانه‌های هوشمند اشاره می‌کنند. اگر صاحب‌خانه بتواند منزلش را از راه دور کنترل کند، چه تضمینی وجود دارد که یک هکر یا دزد نتواند کار مشابهی انجام دهد.

این خلاصه ای از تحقیق خانه های هوشمند بود. اما شما عزیزان می توانید فایل کامل این تحقیق که شامل فایل پاورپوینت و ورد می باشد که توسط  سرکار خانم باذلی آماده شده است رو دانلود کنید. امید وارم که این تحقیق برای شما عزیزان مفید واقع شود.

لطفا بعد از مشاهد فایل نظر خود را در مورد این تحقیق با ما بگویید.

دانلود فایل

گفتگو ها

    با تشکر

    ساختمان هوشمند آویتا

    http://www.knx.ir