آموزشاستراتژی محتوا

تقویم محتوایی چیست و چرا باید استفاده شود؟

تقویم محتوایی

تقویم محتوایی یکی از ابزارهای مهم و استراتژیک در بازاریابی می باشد. تقویم محتوایی یک وسیله ی قابل اشتراک گذاری در همه ی زمینه های برنامه ریزی بازاریابی و تبلیغات است. بازدهی یک محتوای خوب تنها به یک زمان کوتاه ختم نمی شود. گاهاً نیاز است که برای تولید یک محتوا چندین مطلب را مطالعه کنید یا از چند سایت مطالب خود را بردارید و سپس همه ی مطالب را با هم جمع بندی کنید و یک مطلب جدید را انتشار دهید. همه ی این کارها دارای مراحل جداگانه می باشد که برای انجام آن ها باید یک تقویم آماده کنید که در آن برای تمامی مراحل کاری خود وقت جداگانه ای را تعریف کرده باشید. بدون داشتن یک تقویم محتوایی خوب شما نمی توانید در یک حرفه ای مانند بازاریابی که نیاز به زمان طولانی کار و تحقیق دارد موفق شوید.

 

تقویم محتوایی چیست؟

کسانی که از تقویم محتوایی استفاده می کنند، روزهای خالی تقویم را به سادگی می بینند و می توانند برای روزهای خالی برنامه ریزی کنند. همچنین به وسیله ی تقویم محتوایی می توانید برنامه ریزی درستی برای محتواهای آماده خود کنید تا بدانید چه زمانی می توانید محتوای آماده برای درج داشته باشید. در آخر می توانید یک برنامه ی درست برای جریان محتوایی که می خواهید تولید کنید، داشته باشید و از وقت های تلف شده ی خود به درستی استفاده کنید.

تقویم محتوایی

به روز رسانی تقویم محتوایی

به روز رسانی تقویم محتوایی شما می تواند به صورت هفتگی، ماهیانه وسالانه انجام شود. پس از تغییراتی که در شرایط کاری و زندگی شما ایجاد می شود لازم است که تقویم محتوایی کار خود را نیز تغییر دهید. بهتر است قبل از شروع برای تولید یک محتوای برتر ابتدا تقویم کاری خود را تنظیم نمایید و سپس بر اساس برنامه ریزی پیش بروید تا بتواید در کسب و کار خود موفق تر جلو بروید.

 نحوه تهیه تقویم محتوایی

برای تهیه ی یک تقویم محتوای بازاریابی نیاز است که یا خود شما این کار را انجام دهید و یا اینکه از شخص دیگری کمک بگیرید که تقویم را برای شما تنظیم کند. تقویم محتوایی خود را می توانید در ۳ گام زیر تکمیل کنید.

  1. شناسایی کارهای اصلی: در این بخش کارهایی که مهم تر از بقیه هستند را در اولویت قرار داده و آن ها را در ابتدای لیست کارها قرار دهید. سپس کارهای باقیمانده را نیز بر اساس اولویت در تقویم اضافه کنید.
  2. شناسایی منابعی که می خواهید از آن ها محتوای خود را تهیه کنید: این بخش از برنامه محتوایی می تواند کمی زمان بر باشد زیرا ممکن است که منابع برای شما تنها به اینترنت ختم نشود و نیاز باشد که منابع شما کتاب یا سایر لوازم دیگر برای مطالعه هم باشد. بهتر است برای این بخش از کار خود زمان بیشتری را نسبت به مراحل دیگر در نظر بگیرید.
  3.  زمان بندی جداگانه برای درج محتوای خود و انتشار آن داشته باشید: گاهاً تولید محتوا فقط برای سایت ها می باشد که به راحتی می توانید آن را منتشر کنید اما بعضی وقت ها هم نیاز دارید که زمان بیشتری را برای انتشار مطالب خود کنار بگذارید. به همین دلیل احتیاج دارید که یک زمان جداگانه را برای این کار در تقویم محتوایی خود در نظر بگیرید.

تقویم محتوایی

 

گفتگو ها