آموزشاستراتژی محتوا

چطور فالوور بیشتری در شبکه های اجتماعی داشته باشیم؟

فالوور

چه اقدامی در جهت افزایش فالوور خود انجام داده اید؟ دیگران چطور این کار را انجام می دهند؟ چطور برندها، وبلاگ نویسان و شخصیت های مورد علاقه شما فالوور بیشتری که به نظر هواداران بسیار مشتاق و هیجان زده ای می آیند کسب می کنند؟

این طور به نظر می رسد که شبکه های اجتماعی یکدفعه این افراد را به طور طبیعی، بدون هیچ تلاشی از طرف شان دور هم جمع می کنند. و در این طرف ماجرا شما هستید که به شدت تلاش می کنید، تا یک فالوور پیدا کرده یا لایک و منشنی از کسی دریافت کنید. این مساله نا امید کننده است، اینطور نیست؟

اما امروز، این ناامیدی در حال از بین رفتن است. شما در حال یادگیری درباره این موضوع هستید که چطور با یک روش خیلی خاص فالوور بیشتری در شبکه های اجتماعی خود بیابید. همچنین در حال رمزگشایی از “رمز و رازهای حرفه ای” هستید که به سرعت شما را به طرف افراد بیشتر، مکالمات بهتر و تجارب مشتری بهتر سوق می دهد.

برای کسب توجه بیشتر در زمان بعدازظهر پست خود را ارسال کنید.

تحقیقات “چارت بیت” نشان می دهد که ساعت ۱۵ تا ۱ بعد از نصفه شب زمان مناسب برای به اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی است. در ساعات پایانی بعدازظهر ترافیک بیشتری در شبکه های اجتماعی وجود دارد:

در حالی که تغییرات فاحشی در بازدید پست ها در زمان صبح وجود دارد (اطلاعات بیشتر در ادامه می آید)، به روز رسانی های تغییرات خود، مانند پست های وبلاگ یا شبکه های اجتماعی مانند تلگرام را در این بازه زمانی انجام دهید.

فالوور

برای دو برابر کردن فالوورها اطلاع رسانی کنید.

در دنیای شبکه های اجتماعی، افراد به طور ناآگاهانه به دو گروه جداگانه تقسیم بندی می شوند:

  1. اطلاع رسان درباره خود: افرادی که تنها درباره خودشان صحبت می کنند. مانند دوست تان دن و به روزرسانی های پی در پی او درباره نهارش.
  2. خبررسان: افرادی که ارزش را برای همه به ارمغان می آورند.

به روزرسانی های فردی که درباره خودش اطلاعات می دهد، کنکاش درونی است و بیشتر احساس یک خبرچینی را منتقل می کند.

در حالی که یک خبررسان اطلاعات ارزشمند و برون نگر را به اشتراک می گذارد.

باید توجه داشت که اطلاع رسانی درباره خود مشکلی ندارد. خوب است این کار را مانند ۸۰ درصد بقیه افرادی که درباره خود اطلاع رسانی می کنند برای دوستان و فامیل در حساب شخصی خود انجام دهید.

به هر حال اگر به دنبال افزایش فالوور بیشتری در شبکه های اجتماعی مانند تلگرام هستید، دانشگاه راتگرز تایید می کند که روش خبررسانی دو برابر بیشتر فالوور جذب می کند چرا که محتوا و به روز رسانی های آنها برای خوانندگان ارزشمند است.

روش نوشتن یک پست وبلاگ یا تلگرام را در نظر بگیرید. طبیعتا پستی که در سراسر آن گفته اید “من” یا “خودم” ارسال نمی کنید. و حتما درباره آخرین اتفاق ناخوشایندی که برای پسرعمویتان افتاده نیز صحبت نخواهید کرد.

بنابراین درباره ارزش دهی و انتقال پیام اجتماعی بیرونی با یک تماس شخصی تمرکز کنید.

فالوور

شما یک ساعت زمان برای جذب یک فالوور دارید.

براساس تحقیقات “لیتیوم” ۵۲ درصد از افرادی که درباره برند شما توییت می کنند، انتظار دارند در کمتر از یک ساعت پاسخ گیرند (حتی اگر شما یک وبلاگ نویس منفرد هستید، یک برند محسوب می شوید). و اگر این توییت یک انتقاد باشد، این احتمال به ۷۲ درصد می رسد.

اگر پاسخ نگویید، محاطب با کلمات منفی، آنفالو کردن یا روش های دیگر شما را تنبیه می کند.

۳۴ درصد احتمال دارد که از شما خرید خواهند کرد.

۴۳ درصد احتمال دارد که با کلمات مثبت از شما تعریف کنند.

۳۸ درصد برای تبلیغات شما مشتاق خواهند بود.

۴۲ درصد کارهای خوب شما را با دوستانشان به اشتراک خواهند گذاشت.

این مساله به این معناست که نه تنها پاسخگویی سریع برای اکنون کسب و کار شما مفید است، بلکه برای هدایت افراد و آینده ی افزایش فالوور شما نیز خوب خواهد بود.

اشانتیون ها به علاوه تخفیفات ویژه مساوی است با تعداد هوادار و فالوور بیشتر.

یک نظرسنجی از “Nielsen” نشان می دهد که …

۵۲ درصد از افرادی که برندی را دنبال می کنند، برای اطلاع از تخفیفات ویژه این کار را انجام می دهند.

۳۸ درصد برای شرکت در مسابقات شما را دنبال می کنند.

۳۳ درصد برای دستیابی به اشتانتیون ها این کار را انجام می دهند.

که این آمار بسیاری از فالوورهای شما را تشکیل می دهد. در حقیقت، بیش از نیمی از آنها تشویق شده و آماده خرید یا تعامل با شما هستند. بنابراین، از این موضوع بهره ببرید و همزمان اجازه دهید که نام شما را منتشر کنند.

یک مسابقه یا پیشنهاد ویژه طراحی کنید که شامل ریتوییت، و بازنشر شود و یا کمپینی بسازید که توجهات را جلب کند.

پنج احساس ضروری برای هر کمپین در شبکه های اجتماعی

 

هیچ راه میان بری وجود ندارد. هر چه کمپین های شبکه های اجتماعی بیشتر، به اشتراک گذاری، منشن، لایک و ریتوییت دریافت کنند، فالوور بیشتری در مسیر خود جذب می کنند.

اما، بیشترین چیزی که کمپین ها در شبکه های اجتماعی از قلم می اندازند، احساسات است. و با فراموش کردن این موضوع شانس بزرگی برای جذب فالوور بیشتر را از دست می دهید.

شخصیت برجسته ای در هاروارد، بر روی بازاریابی کمپین ها و احساساتی که باعث می شود این کمپین ها به طور ویروسی منتشر شوند مطالعه کرده است. نتیجه؟ هر کمپینی که موفق بوده است حداقل یکی از این پنج ویژگی را داشته است:

  • تحسین
  • علاقمندی
  • وقار
  • شگفتی
  • خبرگی

به طور معمول در می یابید که می توانید دو یا سه مورد از این موارد را با هر پیام رسانه های اجتماعی ترکیب کنید. حداقل، سرفصل یا محتوای شما باید علاقه ایجاد کند.

درباره اینکه چه کسی هستید، قدرتمند عمل کنید.

 

اکثر افراد قدرت را دوست دارند، می توان گفت قدرت برای آنها ساخته شده است. و این موضوع بارها و بارها در طول تاریخ ثابت شده است. اما هم اکنون این موضوع به قلمروی رسانه های اجتماعی وارد شده است.

“دن زرلا” دریافته است افرادی که هویت خود را به عنوان فردی قدرتمند و توانا به دیگران منتقل می کنند، فالوورهای بیشتری از افرادی دارند که اینطور عمل نمی کنند.

بنابراین، در پروفایل خود متواضع و فروتن نباشید. همانطور که در رزومه کاری خود این کار را انجام می دهید، خود را به بهترین شکل ممکن به دیگران معرفی کنید.

با توجه به اطلاعاتی که درباره اطلاع دهنده ها از خود و یا افرادی که خبررسانی می کنند دارید، به نظر شما کدام یک بهتر به نظر می رسد؟

  • خیال باف، علاقمند به قهوه و نویسنده
  • نویسنده، سخنران و نویسنده رسمی وبلاگ همزمان

با اینکه مورد اول خوب و قابل دسترس است، طبیعتا مورد دوم بهتر است. این نوشته به شما امکان تصمیم گیری فوری درباره اینکه فردی ارزش دنبال کردن دارد یا نه را می دهد.

 

 

گفتگو ها