آموزشمهارت های فردی

تکنیک های کاربردی برای مدیریت بهتر زمان – بخش سوم

مدیریت زمان

مدیریت زمان و تکنیک های مربوط به مدیریت زمان از اهمیت بسیاری در زندگی افراد برخوردارند و شما نیز به عنوان فردی که در قرن بیست و یکم زندگی می کند و به دنبال موفقیت بیشتر هستید باید این تکنیک ها را بیاموزید و آن ها را در زندگی روزمره خود به کار ببرید تا بتوانید در زمینه کسب و کار و زندگی اجتماعی موفق تر از گذشته عمل کنید.در مقاله ی تکنیک های مدیریت زمان با ما همراه باشید تا شما را از هر آنچه که لازم است در رابطه با مدیریت زمان و اهمیت و کاربرد آن بدانید آگاه کنیم. درضمن شما می توانید بخش دوم تکنیک های کاربردی برای مدیریت بهتر زمان را مطالعه کنید.

اهمیت تکنیک های مدیریت زمان

در حالی که شما مقاله ی تکنیک های مدیریت زمان را برای خواندن انتخاب کرده اید افراد بسیاری هستند که اصلا به مسئله زمان و مدیریت آن اهمیت نمی دهند و هر روز خود را بدون داشتن برنامه ای برای مدیریت زمان  و کارهای خود می گذرانند. ما به شما تبریک می گوییم که به موضوع زمان و مدیریت آن اهمیت می دهید و قصد داریم در این مقاله تمام تکنیک هایی را که برای مدیریت زمان به آن ها نیاز دارید با شما در میان بگذاریم و شما را از راه هایی که می توانید به کمک آن ها زندگی منظم تری را داشته باشید، آگاه کنیم. برای آموزش این تکنیک ها با آی تی پورت همراه باشید.

مدیریت زمان

استفاده از اوقات فراغت و بیکاری

شما در زمان بیکاری و فراغت خود، وقتی که در راه هستید، در ترافیک هستید، یا منتظر در صف‌ها و برای ملاقات افراد انتظار می کشید ، می‌توانید کارهای بسیاری انجام دهید و از وقت خود استفاده بیشتری داشته باشید. برای مثال می‌توانید از سمینار های تد و یوتیوب دیدن کنید، به کمک اپلیکیشن ها زبان بیاموزید ،کتاب الکترونیکی بخوانید و در کنسرت‌های مورد علاقه‌تان شرکت کنید. زمان بیکاری و فراغت را برای پاسخ گویی به تماس‌ها ،اس ام اس ها و ایمیل‌ها در نظر بگیرید تا با تمرکز و بیشترین کیفیت، کار خود را انجام بدهید و از انجام چندین کار در یک زمان بپرهیزید چرا که این کار موجب کاهش تمرکز و کیفیت کار شما خواهد شد و به نوعی باز هم هدر دادن وقت محسوب می شود.

مدیریت زمان

استفاده از نت‌ها و چک لیست ها

همان طور که گفتیم اولویت بندی از اهمیت بسیاری برخوردار است و شما برای اهداف و کارهای روزانه و حتی سالیانه خود، باید اولویت بندی داشته باشید تا در انجام کارهایتان دچار سردرگمی نشوید. می‌توانید از نت‌های رنگی برای مشخص کردن میزان اهمیت کارهایتان استفاده کنید تا با یک نگاه بتوانید درصد لزوم انجام هر کار را مشاهده کنید. برای کارایی هر چه بیشتر چک لیست ها باید زمانتان را بلوکه و قسمت بندی  کنید و برای انجام هر کدام زمان مشخصی تعیین کنید و اگر نتوانستید کارها را در زمان معین به پایان برسانید آن‌ها را به یک بازه زمانی دیگر انتقال دهید تا سر فرصت و با حوصله ی بیشتر آن‌ را انجام دهید.

و در انتها پیشنهاد ما به شما برای مدیریت زمان بهتر، این است که مدیریت مکانی نیز داشته باشید و این به این معناست که شما باید در طول روز زمان کوتاهی را به جمع آوری وسایل خود اختصاص بدهید و هر چیز را درست سر جای مخصوصش قرار دهید تا در انتهای روز و یا در آخر هفته‌ها مجبور نشوید که زمان طولانی را برای تمیز کردن خانه‌ و اتاق ها صرف کنید.

مدیریت زمان و وقت می‌تواند شما را به موفقیت بسیاری برساند .شما می‌توانید با نهادینه کردن کارهای کوچک و ساده بزرگترین تغییرات را مشاهده کنید و پس از مدتی دیگر با کمبود وقت مواجه نشوید به یاد داشته باشید که وقت طلاست و یکی از مهم ترین موهباتی است که به رایگان در اختیار انسان ها قرار گرفته است و در صورت استفاده صحیح از آن می توانید احساس بهتری را در زندگیتان تجربه کنید.

گفتگو ها