آموزشتجارت الکترونیک

توجه به نکات مهم در هنگام خرید اینترنتی

در هنگام خرید اینترنتی باید به نکاتی توجه داشته باشید تا خرید ایمن و بدون دردسری داشته باشید. در هنگام خرید اینترنتی بهتر است که راجع به شرکت مورد نظر اطلاعاتی به دست آورید و دقت داشته باشید که شرایط خیلی عالی و دور از واقعیت، معمولاً با دسیسه ای همراه است. در این مقاله به بررسی نکاتی در ارتباط با خرید اینترنتی خواهیم پرداخت تا خوانندگان محترم را آگاه ساخته و کمکی باشد تا کاربران اینترنتی همواره خریدهای خوبی را تجربه کنند.

خرید اینترنتی

امروزه با توجه به کمبود وقت و اشتغال به فعالیت‌های مختلف، خرید اینترنتی با استقبال زیادی روبه‌رو شده است و اغلب افراد ترجیح می‌دهند خریدهای خود را به صورت اینترنتی انجام دهند و کالای مورد نظر را درب منزل تحویل بگیرند. برای اینکه بتوانید از خریدهای خود خاطره ی خوبی داشته باشید، باید آن را به صورت امن انجام دهید و کالای خود را از شرکت‌های معتبر خریداری کنید. در این صورت به دام کلاه‌برداران نخواهید افتاد و با این شیوه ی خرید در وقت و هزینه ی خودتان صرفه جویی خواهید کرد.

خرید اینترنتی

نکات مورد توجه در هنگام خرید اینترنتی

در هنگام خرید اینترنتی دقت داشته باشید که سایت مورد نظر نماد اعتماد الکترونیکی داشته و دارای تاریخ اعتبار و اطلاعات درستی باشد. اگر برای کالایی قیمت‌های فریبنده ارائه شد و آن‌ها درخواست سریع عملیات واریزی را داشتند، بهتر است که به شک بیفتید و خیلی سریع اقدام نکنید. برای خرید آنلاین، پول نقد را از طریق پست و خدمات دیگر ارسال نکنید. در این صورت مدرکی برای ادعای خود نخواهید داشت و با مشکل روبه‌رو خواهید شد.

استفاده از کارت‌های اعتباری گزینه‌ای امن برای پرداخت‌های اینترنتی هستند و در این صورت امکان پیگیری در صورت عدم دریافت کالا یا هرگونه مشکلی خواهد بود و اگر کارت از جانب شخص دیگری استفاده شود، قابلیت مسدود کردن حسابتان را خواهید داشت. یکی از نکات دیگر در هنگام خرید اینترنتی، امن بودن وب‌سایت است. برای حصول اطمینان در این مورد باید به دنبال نماد قفل در نوار آدرس باشید و آدرسی که با https آغاز شود، نشانگر امن بودن سایت خواهد بود. شبکه‌های بی سیم ناامن، گزینه خوبی برای پرداخت‌های آنلاین نخواهند بود.

خرید اینترنتی

شگردهای کلاهبرداری اینترنتی فروشگاه های جعلی

به دلیل افزایش خریدهای اینترنتی، کلاه‌برداران زمینه‌ای برای سوءاستفاده از مردم پیدا کرده‌اند و در این راه وب سایت‌های جعلی ایجاد می‌کنند و با شگردهای مختلفی کلاه‌برداری را آغاز می‌کنند. یکی از این شگردها این است که در سایت‌های خرده‌فروشی واقعی اقدام به زدن تبلیغات تقلبی می‌کنند و خریداران باور می‌کنند که آن‌ها فروشندگان آنلاین قانونی می‌باشند. از دیگر شگردهای آن‌ها استفاده از طرح‌های فریب‌دهنده، استفاده از دامنه .com.au و شماره‌های تجاری سرقت شده است تا بتوانند سایت خودشان را واقعی جلوه دهند و به اهداف خود برسند.

خرید اینترنتی

روش پرداختی که کلاه‌برداران درخواست می‌کنند، نشان دهنده ی تقلبی بودن فعالیت آن‌هاست. آن ها از مشتری می‌خواهند که حواله ی بانکی ارائه دهد یا از کارت، پول و انتقال الکترونیکی برای خریدهای خود استفاده کنند. در این شیوه‌ها آن‌ها قیمت‌های باورنکردنی که متناسب با کالای مورد نظر نیست و بسیار پایین‌تر است ارائه می‌دهند تا مشتری را فریب داده و آن را برای خرید کالا وسوسه کنند.

گفتگو ها