آموزششبکه

چگونه از هک شدن اینستاگرام جلوگیری کنیم؟

جلوگیری از هک شدن اینستاگرام

اینستاگرام یک سرویس اشتراک‌گذاری تصویر و ویدیو است که امروزه به محبوبیت خاصی در کشور ما رسیده است. با توجه به استفاده زیاد از این سرویس، یکی از دغدغه‌های افراد پیدا کردن راهکاری برای جلوگیری از هک شدن اینستاگرام است. در این مطلب مهم‌ترین راهکارها را برای جلوگیری از هک شدن اینستاگرام به شما معرفی می‌کنیم.

هک شدن اینستاگرام

همان‌طور که گفتیم اینستاگرام یک شبکه اجتماعی پرکاربرد است که اعضای آن در صورت توجه نکردن به نکات امنیتی حساب خود، درخطر هک شدن اینستاگرام خود قرار می‌گیرند. ویژگی‌هایی که اینستاگرام دارد، سبب می‌شود تا کاربران تا حدودی در معرض هک شدن قرار بگیرند.

اگر اینستاگرام را با برنامه‌ای مانند تلگرام مقایسه کنیم، درمی‌یابیم که اینستاگرام امنیت پایین‌تری نسبت به تلگرام دارد ولی می‌توان با انجام چند کار امنیت آن را تا حد زیادی بالا برد و از هک شدن اینستاگرام جلوگیری کرد. در ادامه مطلب مهم‌ترین راهکارها برای جلوگیری از هک شدن اینستاگرام را برای شما آورده‌ایم.

جلوگیری از هک شدن اینستاگرام

۱-اطلاعات خصوصی خود را منتشر نکنید

اکثر افراد در بیوگرافی خود اطلاعات خصوصی خود را منتشر می‌کنند. شاید در نگاه اول این موضوع نکته چندان مهمی نباشد ولی هکرها با دستیابی به اطلاعات شخصی شما، خیلی راحت‌تر می‌توانند اکانت شمارا موردحمله قرار دهند. پس تا حد امکان سعی کنید از منتشر کردن اطلاعات خصوصی خود خودداری کنید تا یکی از قوانین جلوگیری از هک شدن اینستاگرام را رعایت کرده باشید.

۲- از رمزهای دشوار استفاده کنید

یکی از راهکارهای مهم برای جلوگیری از هک شدن اینستاگرام، استفاده از رمزهای مشکل و طولانی برای حساب شما است. استفاده از رمزهایی مانند ۵۲۲۵۴ که در آن تنها از عدد استفاده‌شده است؛ امنیتاکانت شمارا تا حد زیادی پایین می‌آورد و اکانت شمارا در معرض هک قرار می‌دهد.

برای بالا رفتن امنیت اکانت خود در رمز عبور خود از حروف بزرگ و کوچک انگلیسی و همچنین از @ و % استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید از برنامه‌های مدیریت پسورد استفاده کنید که پسوردهای تصادفی و قدرتمند در اختیار شما قرار می‌دهند.

۳-احراز هویت ۲ مرحله‌ای را فعال کنید

اگر بخواهیم مهم‌ترین راهکار جلوگیری از هک شدن اینستاگرام را به شما معرفی کنیم، باید به تأیید ۲مرحله‌ای اینستاگرام اشاره‌کنیم. این قابلیت در ابتدا توسط فیس‌بوک معرفی شد و سپس توسط سایر سرویس‌ها نیز مورداستفاده قرار گرفت. با فعال کردن تأیید ۲ مرحله‌ای، اگر کسی به پسورد شما دسترسی پیدا کرد بازهم نمی‌تواند وارد اکانت شما شود. برای فعال کردن این قابلیت مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد اینستاگرام شوید و به صفحه پروفایل بروید.
  2. در سمت بالا سمت راست‌روی گزینه setting یا تنظیمات کلیک کنید.
  3. در منوی ظاهرشده به دنبال Two-Factor Authentication بگردید و روی آن کلیک کنید.
  4. گزینه موردنظر را فعال کنید و شماره تلفن خود را وارد کنید تا کد تأییدی برای شما ارسال شود.

ازاین‌پس هنگام ورود به حسابتان یک رمز دومی برای شماره شما ارسال خواهد شد و فقط با واردکردن آن می‌توانید وارد حساب خود شوید.

جلوگیری از هک شدن اینستاگرام

سایر راهکارها برای جلوگیری از هک شدن اینستاگرام

اگر موارد گفته‌شده در بالا را رعایت کنید، مهم‌ترین قوانین برای جلوگیری از هک شدن اینستاگرام را رعایت کرده‌اید ولی برای اطمینان بیشتر می‌توانید به توصیه‌های زیر عمل کنید:

  • رمز عبورتان را هرچند مدت یک بار تغییر دهید.
  • رمزتان را در اختیار دیگران قرار ندهید.
  • حسابتان را خصوصی کنید.
  • افراد ناشناس را از فالورهای خود حذف کنید.
گفتگو ها