آموزششبکه

بررسی دوره های آموزشی مایکروسافت – بخش دوم

دوره های آموزشی مایکروسافت

در بخش اول بررسی دوره های آموزشی مایکروسافت به مباحث معرفی و تاریخچه شبکه‌های کامپیوتری، معرفی کوتاه و دلیل به وجود آمدن دوره‌های آموزشی مایکروسافت پرداختیم در این مقاله به ادامه مباحث قبلی به معرفی کامل دوره های آموزشی مایکروسافت در زمینه شبکه های کامپیوتری می پردازیم. با آی تی پورت همراه باشید.

دوره‌های آموزشی مایکروسافت MCSA 2012

MCSA مخفف عبارت Microsoft Certified Solutions Associate  میباشد و در واقع  این دوره پیش‌نیاز و اولین دوره اخذ مدرک MCSE است. دوره آموزشی MCSA خود شامل سه دوره  زیر می باشد:

  • Installation, Storage, and Compute with Windows Server2012
  • Networking with windows server ۲۰۱۲
  • Identity with windows server ۲۰۱۲

 با گذراندن این سه دوره  و کسب مدرک   MCSA شما به مدرک مدیریت سیستم کامپیوتری دست پیدا می کنید که وظیفه‌اش مدیریت، پشتیبانی و نگه داری از یک شبکه کامپیوتری است.شغل مناسب برای این افراد، مدیریت شبکه، تکنسین شبکه و یا متخصص بخش پشتیبانی شبکه است.

دوره های آموزشی مایکروسافت

دوره های آموزشی مایکروسافت MCSE 2012

اما برای کسب مدرک MCSE  که در واقع مدرک پیشرفتهتر دوره MCSA است  و مخفف عبارت Microsoft Certified Solutions Expert   میباشد، بایستی علاوه بر کسب مدرک MCSA ، در دوره آموزشی MCSE  دو دوره زیر را نیز بگذرانید.

  • Designing and Implementing a Server Infrastructure
  • Implementing an Advanced Server Infrastructure

افراد با گذراندن این دوره به مدرک مهندسی سیستم کامپیوتری دست پیدا می کنند که وظیفه‌اش  طراحی، تحلیل و اجرای شبکه‌های کامپیوتری و مدیریت سیستمهای بر پایه سیستم عامل ویندوز است. این دوره مناسب افرادی است که می خواهند در بخش مهندس بخش فنی و تحلیل شبکه یا مشاور فنی به فعالیت بپردازند.

دوره‌های آموزشی مایکروسافت  MCSA 2016

نسل جدید مدارک مایکروسافت، MCSA2016 است که بر مبنای مدیریت و پیکربندی شبکه‌های کامپیوتری بر پایه windows server 2016 و سیستم عامل ویندوز ده می‌باشد.بسیاری از مطالب آن با windows server 2012  یکی است و فقط در برخی موارد، قسمت‌هایی به آن افزوده شده است.

دوره‌های آموزشی مایکروسافت  MCSE 2016

افراد پس از کسب مدرک MCSA2016، می‌توانند در یکی از پنج رشته زیر ادامه داده و مدرک MCSE2016 را دریافت کنند.

MCSE: business application

MCSE: cloud platform and infrastructure

MCSE: data management and analytics

MCSE: mobility

MCSE: productivity

دوره های آموزشی مایکروسافت

دوره های آموزشی مایکروسافت  MCSE: cloud platform and infrastructure

افراد برای کسب مدرک این دوره علاوه بر داشتن مدرک MCSA2016، نیاز به گذراندن دو دوره از یک مجموعه ده گانه و کسب مدرک آن ها دارند .از بین این ده دوره ، دو دوره زیر برای مهندسان و مدیران شبکه مناسب‌تر است.

Securing Windows Server 2016

Designing and Implementing a Server Infrastructure

دوره‌های آموزشی مایکروسافت   MCSE : productivity

این دوره  از دورههای آموزشی مایکروسافت مربوط به نرم افزارهای پرکاربرد شرکت مایکروسافت همچون sharepoint  و exchang است.

 نرم افزارsharepoint   یکی از محصولات شرکت مایکروسافت، نرم افزاری است که امکان ذخیره ، نگه داری و اشتراک فرم‌ها و اطلاعات سازمانی در سطح سازمان را فراهم می کند و تعاملات و ارتباطات سازمانی را با استفاده از امکانات این نرم افزار می توان انجام داد.

نرم افزار exchang  یکی از کاراترین و قدرتمندترین ایمیل سرورهای دنیاست که امکان ارسال، دریافت و اشتراک‌گذاری ایمیل ها و امکان اتصال از طریق موبایل و وب به ایمیل را فراهم می کند.

پیش نیاز این دوره گذراندن یکی از  MCSA2012 یا MCSA 2016  از دوره‌های آموزشی مایکروسافت است و افراد بسته به نیاز خود می‌توانند در یکی از آزمون های زیر شرکت کنند.

Designing and Deploying Microsoft Exchange Server 2016

Managing Microsoft SharePoint Server 2016

دوره های آموزشی مایکروسافت

بازار کار شبکه های کامپیوتری  پس از یادگیری دوره‌های آموزشی مایکروسافت

همان طور که در بالا اشاره شد، راه‌اندازی و نگه‌داری شبکه‌های کامپیوتری تبدیل به یکی از نیازهای اصلی سازمان‌ها و ادارات شده است و پس از راه‌اندازی نیز این شبکه‌ها نیاز به افرادی برای پشتیبانی، نگه داری، عیب یابی و ارتقای سیستم ها و سرویس ها دارند.امنیت شبکه های کامپیوتری  یکی دیگر از دغدغه های شرکت ها است. لذا نیاز به یک فرد متخصص برای نگه داری و برطرف کردن مشکلات به وجود آمده در هر سازمان احساس می‌شود. افراد پس از گذراندن دوره‌های آموزشی مایکروسافت می‌توانند در حوزه های مختلف مربوط به شبکه‌های کامپیوتری همچون راه اندازی،طراحی ، تحلیل، پشتیبانی، مشاوره ،تکنسین فنی و مدیریت وارد بازار کار مربوط به این حوزه شوند.

گفتگو ها
    لیفتراک

    خیلی ممنون از سایت عالی و بسیار مفیدتون
    ممنون میشم زمان و هزینش به همراه نام استاد رو ذکر کنید
    تشکر