آموزشسیستم عامل

چگونه پسورد فراموش شده ویندوز را بازیابی کنیم؟

بازیابی پسورد ویندوز

برای بازیابی پسورد ویندوز راه های زیادی وجود دارد. البته این راه ها بستگی به نوع ویندوز شما دارند اما تقریباً اکثر مراحل برای همه یکسان است. اگر شما هم رمز ویندوز خود را فراموش کرده اید، دیگر نگران نباشید. ما در این مطلب آی تی پورت بهترین راه ها برای بازیابی پسورد ویندوز در نسخه های مختلف آن را به شما معرفی می کنیم.

پسورد یا کلمه عبور

پسورد رمزی است که این روزها اشخاص برای محافظت از اطلاعات شخصی خود در کامپیوترهای شخصی یا عمومی استفاده می کنند. پسوردها معمولاً شامل حروف، اعداد و کاراکترها هستند. و بهترین پسوری یا همان کلمه عبور، ترکیب موارد گفته شد می باشد.

فراموش کردن پسورد

مشکلی که این روزها برای پسوردها وجود دارد فراموش کردن آنها است. اگر پسورد ویندوز خود را فراموش کردید باید به دنبال راهی برای بازیابی آن باشید. ما در این مطلب شما را با روش های بازیابی پسورد ویندوز آشنا می کنیم. برخی از افراد به محض فراموش کردن رمز ویندوز، ویندوز خود را عوض می کنند که این کار هم وقت زیادی از شما می گیرد و هم ممکن است باعث از دست رفتن برخی از اطلاعات شما شود.

شما با استفاده از مطالب این مقاله می توانید رمز جدیدی برای ویندوز خود انتخاب کنید. ما در این مطلب روش بازیابی پسورد ویندوز ۷ و ۱۰ را به شما یاد می دهیم. البته بازیابی پسورد ویندوز ۸ نیز مشابه ویندوز ۱۰ است. پس این روش برای اکثر کاربران ویندوزها قابل استفاده است.

بازیابی پسورد ویندوز

بازیابی پسورد ویندوز ۷

برای بازیابی پسورد ویندوز ۷ در ابتدا باید یک system repair disc داشته باشید. در صورت لزوم می توانید از سیستم های دیگری که ویندوز ۷ روی آن ها نصب شده است، استفاده کنید. البته اگر ویندوز شما ۳۲ بیتی است باید از یک ویندوز ۳۲ بیتی و اگر ۶۴ بیتی است باید از یک ویندوز ۶۴ بیتی استفاده کنید. در صورتی که با درست کردن system repair disc آشنا نیستید باید از مقاله های مرتبط با آن استفاده کرده و شیوه انجام آن را آموزش ببینید.

پس از آماده سازی system repair disc آن را اجرا کرده و حین اجرا یکی از کلیدهای کیبورد را مدتی فشار دهید تا صفحه System Recovery Options بالا بیاید. سپس آدرس درایوی که ویندوز روی آن نصب است را انتخاب کنید.

بازیابی پسورد ویندوز

در صفحه بعد با گزینه Command Prompt رو به رو می شوید که باید آن را انتخاب کنید. سپس صفحه ای باز می شود که باید مطالب زیر را در آن تایپ کنید. دقت کنید که پس از وارد کردن هر متن باید دکمه Enter را بزنید تا دستور اجرا شود.

بازیابی پسورد ویندوز

در این دستور باید به جای حرف x اسم درایو مورد نظر را وارد کنید.

😡

cd windows\system32

ren utilman.exe utilhold.exe

copy cmd.exe utilman.exe

exit

بازیابی پسورد ویندوز

پس از انجام مراحل فوق برای بازیابی پسورد ویندوز باید سی دی که مربوط به System Repair Disc را از سیستم خارج کرده و کامپیوتر را یک بار ری استارت کنید. پس از اینکه کامپیوتر روشن شد صفحه ای به نام log on بالا آمده که باید گزینه Command Prompt را از آن انتخاب کنید.

در صفحه باز شده دستور net user username newpassword را تایپ کنید. در این قسمت به جای username باید نام کاربر مورد نظر را وارد کنید پس از انجام این مراحل باید به جای کلمه newpassword رمز مورد نظر خود را وارد کنید، سپس دکمه اینتر را زده و صفحه Command Promot را ببندید و مجدداً با استفاده از رمز عبور جدید وارد شوید. با این کار شما می توانید بازیابی پسورد فراموش شده خود را به طور کامل انجام دهید.

بازیابی پسورد ویندوز ۱۰

اگر ویندوز سیستم شما ۱۰ است و پسورد آن را فراموش کرده اید، باید این مراحل را طی کنید. در ویندوز ۱۰ مراحل کمی با ویندوز ۷ تفاوت دارد. ابتدا باید با استفاده از یک سیستم دیگر به وب سایت مایکروسافت مراجعه کرده، ایمیل خود را وارد کنید و سپس گزینه Can’t access your account را از بین گزینه ها انتخاب کنید. ابتدا سؤالاتی از شما پرسیده می شود تا تشخیص دهند که سیستم مربوطه به شما تعلق دارد. پس از اینکه هویت شما ثابت شد مایکروسافت به شما این امکان را می دهد که یک رمز عبور جدید برای سیستم خود انتخاب کنید.

 

بازیابی پسورد ویندوز

با استفاده از مطالب گفته شده می توانید در تمامی ویندوزها بازیابی پسورد ویندوز را انجام دهید.

گفتگو ها

    خیلی ممنون بسیار مطالب مفیدی دارید

    خیلی ممنون بابت مطلب بسیار خوب تون

    حسام

    گاهی اوقات هیچ روشی جواب نمیده و چاره ای جز تعویض ویندوز نمی مونه، این خیلی بده که مجبوری خودت اطلاعات مهمت رو پاک کنی 🙁