آموزشاستراتژی محتوا

سئو سایت چیست و چه کاربردی دارد؟

سئو سایت

با پیشرفت روز افزون وب سایت های اینترنتی اکثر کارهای ما در این فضا و فضای مجازی انجام می گیرد، با پر بازدید شدن فضای مجازی و وب سایت ها نیاز بسیار زیادی به سئو سایت و تولید محتوایی می باشد که موتورهای جست و جو سریع تر وب سایت شما را برای کاربران به نمایش بگذارد.

سئو سایت چیست؟

سئو سایت یا دستکاری موتورهای جست و جو را می توان به این شکل تعریف کرد: مجوعه روش هایی که به منظور تغییر استراتژیک محتوای سایت ها بر روی محتواهای این وب سایت ها انجام می گیرد، سئو سایت می گویند. هدف از این انجام این روش ها و به اصطلاح  سئو سایت این می باشد که در هنگام سرچ کلید واژه ها یا موضوع وب سایت شما در موتورهای جست و جو، وب سایت شما در صفحات و گزینه های اولیه برای کاربر به نمایش در بیاید. شاید با گفتن این تعریف از سئو سایت فرض کنید که این روش ها روش های فریب دادن موتور جست و جو می باشد و غیر اخلاقی است ولی باید بدانید که این طور نیست و این روش ها در دنیای امروزی کاملاً شناخته شده می باشند و مورداستفاده در تمامی موتورهای جست و جو می باشند.

سئو سایت

تاریخچه شروع سئو سایت

اولین شروع کار موتورهای جست و جو به سال ۱۹۹۰ باز می گردد، این موتورها به سرعت در فضای اینترنت محبوب شدند و طرفداران بسیار زیادی پیدا کردند، اولین سئو سایت در این موتورهای جست و جو به روش حروف الفبا انجام می شد و اگر مثلاً محتوای شما دارای عبارت AAAAA می بود در رده های بالای صفحات جست و جو شده توسط موتور جست و جو قرار می گرفت.

به تدریج با پیشرفت موتورهای جست و جو و به روز شدن این موتورها و تأسیس موتورهای جست و جوی جدید همانند گوگل، روش های جست و جو نیز تغییر پیدا کرد و دیگر به روش ساده حروف الفبا این جست و جو انجام نمی شد بلکه بستگی به محتوای کلی که شما در وب سایتتان دارید، جست و جو انجام می شود. به این ترتیب با به وجود آمدن این روش های جست و جو، سئو سایت نیز تغییر پیدا کرد و روش های سخت تر و البته کاربردی تری برای سئو سایت به وجود آمد.

سئو سایت

مزیت استفاده از سئو سایت

اگر دارای وب سایتی می باشید حتماً این مشکل را تجربه کرده اید که وب سایت شما در روزهای اول در صفحات آخر موتورهای جست و جو قرار دارد و وب سایت های دیگر در صفحات اول می باشند. با ادامه این روند مشاهده می کنید که وب سایت شما در این رده بندی بالا نمی آید چرا که وب سایت هایی که در صفحات اول می باشند به دلیل این که بازدید های بیشتری دارند همچنان در صفحات اول باقی می مانند و شما که در صفحات آخر هستید. این جاست که می توانید با یک سئو سایت حرفه ای و مناسب، رتبه بندی سایت خود را در لیست جست و جوها تغییر دهید.

سئو سایت

انواع سئو سایت

سئو سایت را می توان به چند دسته مهم تقسیم کرد: اولین دسته از سئوی محتوای سایت، سئوی درون صفحه می باشد که به طور مستقیم بر روی کدها و محتوای شما تأثیر می گذارد، دسته دیگر، سئوی برون صفحه می باشد که بر روی مفاهیمی از قبیل سئوی صفحه تأإثیر دارد. نوع دیگر از سئو سایت، کلاه سفید می باشد. افرادی که این سئو را انجام می دهند مطابق با قوانینی که موتورهای جست و جو تعیین کرده اند سئو را انجام می دهند و این کار کاملاً قانونی است. دسته ی دیگر سئو، کلاه سیاه می باشد. افرادی که این سئو را انجام می دهند از دستوراتی استفاده می کنند که موتورهای جست و جو را فریب می دهند.

گفتگو ها