ای او اسسیستم عامل

چطور جزو آزمایش‌کنندگان نسخه بتای iOS 9 باشیم

نسخه بتای iOS 9

اپل پیش از این همیشه نسخه جدید سیستم‌عامل iOS را که در حال تولید بود در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌داد تا نقایص احتمالی آن را گوش‌زد کرده و پیشنهاد‌هایی پیرامون آن مطرح کنند. خوشبختانه اخیرا سیاست‌های این کمپانی تغییر یافته و تحت پروژه Apple Public Beta Program قصد دارد به تمام کاربرانی که علاقه‌مند به تست نسخه جدید iOS هستند اجازه استفاده دهد. بدین ترتیب در این مقاله نحوه عضویت در پروژه تست عمومی نسخه بتای iOS 9 اپل را آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.

در ابتدا بهتر است بدانید که نسخه جدید iOS تنها با دستگاه‌های زیر سازگار است:

  • iPhone 4S و بالاتر
  • iPad Mini و iPad Mini 2 & 3
  • iPad Air  و iPad Air 2
  • iPad 2 & 3 & 4
  • iPod Touch 5th Gen

مرحله اول: پیش از هر اقدامی باید از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا نسخه جدید iOS به هیچ وجه پایدار نیست و احتمال وقوع هر اتفاق ناگواری برای اطلاعات شما وجود دارد پس ابتدا توسط iTunes از آن‌ها نسخه پشتیبان تهیه کنید.

نسخه بتای iOS 9

مرحله دوم: به این لینک وارد شده و توسط Apple ID‌ یا شناسه اپل خود فرم عضویت را پر کنید.

نسخه بتای iOS 9

مرحله سوم: آیفون یا دستگاه iOS خود را روشن کرده و به این لینک وارد شوید; سپس روی Download Profile کلیک کنید. پیش از ورود توجه کنید که حتما توسط مرورگر Safari به لینک مذکور مراجعه کنید و از مرورگرهای دیگر استفاده نکنید. پروفایل را نصب کرده و شرایط تعیین شده توسط اپل را مطالعه کنید و موافقت خود را اعلام نمایید. هنگامی که از شما تقاضا می‌شود iPhone یا iPad خود را ریستارت کنید.

نسخه بتای iOS 9

مرحله چهارم: به بخش Settings رفته، General را انتخاب کنید و سپس به Software Update مراجعه کنید. در این قسمت می‌توانید دستگاه خود را به نسخه بتا یا آزمایشی از iOS‌ جدید آپدیت کنید. این آپدیت تقریبا همانند بروزرسانی‌های معمولی اپل خواهد بود و تفاوت چندانی نخواهد داشت.

مرحله پنجم: آپدیت iOS 9 در نهایت ۳۰ دقیقه به طول خواهد انجامید پس صبر پیشه کنید و پس از بارگذاری مجدد دستگاه می‌توانید از نسخه آزمایشی جدیدترین iOS استفاده کنید.

گفتگو ها