اخبار

برنده سه ماهه دوم سال مالی ۲۰۱۵ در آمریکا: اپل

اپل آیفون ۶

در مقایسه با دیگر شرکت‌های سازنده اسمارت فون‌ها و همین‌طور دیگر پلتفرم‌ها، آیفون و iOS اپل در سه ماهه دوم سال مالی ۲۰۱۵ بهترین عملکرد را داشته‌اند. در واقع با توجه به گزارش اخیر comScore، در طول سه ماهی که به ژوئن ختم می‌شد اپل تنها سازنده اسمارت فون و سیستم عاملی بوده که در بازار آمریکا رشد پیدا کرده.

در یک چهارم دوم سال ۲۰۱۵، اپل ۴۴.۱ درصد از بازار اسمارت فون‌های آمریکا را تحت تسلط خود گرفت، این یعنی ۱.۵ درصد رشد نسبت به ۴۲.۶ درصدی که این شرکت در سه ماهه منتهی به مارس به دست آورده بود. سامسونگ در این دوره با ۰.۲ درصد سقوط سهم خودش را به ۲۸.۱ درصد رساند. ال‌جی (با ۸.۳ درصد)، موتورولا (با ۴.۹ درصد) و اچ‌تی‌سی (با ۳.۴ درصد) هر کدام به ترتیب در مقام‌های سوم تا پنجم جدول بازار اسمارت فون‌های آمریکا قرار گرفتند.

در بازار سیستم عامل‌های موبایل در آمریکا هم اندروید گوگل با در اختیار داشتن ۵۱.۶ درصد و ۰.۸ درصد سقوط همچنان توانست مقام اول را حفظ کند. سهم اپل با ۱.۵ درصد صعود به ۴۴.۱ درصد رسید. مایکروسافت (با ۲.۹ درصد)، بلک‌بری (با ۱.۲ درصد) و سیمبین (با ۰.۱ درصد) به ترتیب مقام‌های سوم تا پنجم را تصاحب کردند.

گزارش comScore همچنین بیان می‌کند که در سه ماهه منتهی به ماه ژوئن، ۱۹۰.۳ میلیون آمریکایی صاحب اسمارت فون شده‌اند که این نشان دهنده رشد ۷۶.۷ درصدی بازار موبایل آمریکا است.

فیسبوک با جذب ۷۱.۸ درصد از کاربران اسمارت فون‌ها در آمریکا، در این دوره سه ماهه مقام اول را در بین اپ‌های اسمارت فون‌ها کسب کرده. بعد از اپ فیسبوک به ترتیب اپ‌های یوتیوب (با ۵۶.۳ درصد)، فیسبوک مسنجر (با ۵۴.۵ درصد)، گوگل سرچ (با ۵۰ درصد)، گوگل پلی (با ۴۹.۸ درصد)، گوگل Maps (با ۴۷.۷ درصد)، پاندورا (با ۴۲.۸ درصد)، جیمیل (با ۴۱.۷ درصد)، اینستاگرام (با ۳۷.۱ درصد) و یاهو Stocks (با ۲۹.۹ درصد) مقام‌های دوم تا دهم این لیست را به خود اختصاص داده‌اند.

گفتگو ها