اخبار

نصف شدن درآمد HTC در پی عدم موفقیت اسمارت فون‌های این شرکت

htc

سه ماهه دوم سال مالی ۲۰۱۵ برای HTC دوره خوبی نبوده چون این شرکت تایوانی در این سه ماه به خاطر عدم موفقیت اسمارت فون‌هایش در بازار از نظر درآمد با شکست قابل توجهی روبه‌رو شده است.

درآمد جهانی این شرکت در سه ماهه دوم سال مالی ۲۰۱۵ به ۱.۰۴ میلیارد دلار رسیده، این یعنی نصف درآمد HTC در دوره مشابه در سال گذشته. در این دوره سه ماه که به ۳۰ ژوئن ختم می‌شد انگار تمام مشکلات از همه جهت گریبان HTC را گرفتند. اسمارت فون سردم‌دار HTC یعنی One M9 در رقابت با بزرگ‌ترین رقبای خود در جهان یعنی سامسونگ گلکسی اس ۶ و آیفون ۶ اپل نتوانست خوب ظاهر شود و توجه کاربران را به سمت خودش جلب کند. با وجود رشد روز افزون شیائومی و هوآوی حالا چین هم تبدیل به یک رقیب بزرگ برای این شرکت تایوانی شده.

به گفته HTC، تقاضا برای محصولات این شرکت کم بوده و فروش محصولات هم در چین به شدت ضعیف بوده، اما در بعضی از بازارهای نوظهور صادرات زیاد بوده. این همه مشکلات درست در زمانی برای HTC اتفاق افتاده که این شرکت سخت مشغول بازسازی خودش برای رقابت بهتر با شرکت‌هایی مثل اپل و سامسونگ است. با اینکه HTC در گذشته بین برترین برندها بود ولی کم کم با کاهش جذابیت محصولاتش جایگاه خودش را از دست داد.

با این حال، HTC مدتی هست که تصمیم گرفته تیم مدیریت خودش را تغییر دهد و آن را بهبود ببخشد. در ماه مارس، مدیر قبلی شرکت HTC یعنی Peter Chou جای خودش را به یکی از موسسان شرکت یعنی  خانم Cher Wang داد. Chou که هنوز هم در HTC مشغول به کار است، روی توسعه محصولات جدید برای این شرکت تمرکز کرده است. بعلاوه، HTC برای ماه‌ها یکی از مهره‌های مهم خودش را از دست داده بود. آوریل سال ۲۰۱۴ بود که Scott Croyle از سمت خود یعنی مدیریت بخش طراحی شرکت کنار گذاشته شد و ماه مارس سال جاری میلادی، Jonah Becker جای او را گرفت.

از وقتی که HTC جایگاه خود را در دنیای اسمارت فون‌ها از دست داد شروع به تولید محصولات جدیدی مثل دوربین Re، مچ‌بند ورزشی Grip و هدست واقعیت مجازی Vive کرد. این شرکت اعلام کرده که تمایل دارد در آینده هم در زمینه‌های مختلف محصولات جدیدی بسازد تا دیگر اسمارت فون محور نماند.

گفتگو ها