بهینه سازی وب سایتتجارت الکترونیک

مهم ترین نکات سئو که ممکن است آنها را در سئو نادیده گرفته باشید

مجله اینترنتی آی تی پورت

اگر شما مدیر وب سایت هستید حتما از برخی روش های بهینه سازی برای وب سایت خود استفاده می­کنید. متدد های مختلفی برای سئو وب سایت وجود دارد که ما تصمیم گرفتیم در این آموزش به مهم ترین نکات سئو که امکان دارد بیشتر افراد به آنها توجه نکنند بپردازیم. این نکات باعث می­شود در کوتاه ترین زمان نتایج بهینه سازی خود را مشاهده کنید.

تا کنون به آموزش های مختلفی در زمینه سئو در آی تی پورت پرداخته ایم مانند ۱۸ متاتگ مهم در صفحات وب و یا بهینه سازی وب سایت جوملا و احتمال دارد که برخی موارد مطرح شده در این آموزش را قبلا ذکر کرده باشیم ولی بررسی مجدد آنها خالی از لطف نیست.

محتوای با کیفیت

قبل از پرداختن به متاتگ ها و کلمات کلید در یک وب سایت مهم ترین موضوع محتوای با کیفیت است. متاسفانه برخی از افراد فکر می­کنند با استفاده از کلمات کلید زیاد و خوب می­توان وضعیت خود را به صورت مداوم در رتبه بندی گوگل بهبود بخشید. این تفکر کاملا اشتباه است. چرا که وقتی محتوای شما با کیفیت باشد بازدید کننده بیشتری از شبکه ­های اجتماعی و … بدست می­ آورید و گوگل به برجستگی وب سایت شما در شبکه های اجتماعی دقت بیشتری دارد. و این چیزی است که گوگل شما را به صورت خاص در بالا نتایج نگه می­دارد.

سئو

در ارتباط با این مبحث ایجاد پروفایل های شبکه­ های اجتماعی بسیار مورد اهمیت است و باید به آنها توجه ویژه ای داشت. چرا که این می­تواند کمک بسیاری در بالا بردن بازده کسب کار شما کند. علاوه بر این مزیت، باعث تعامل بهتر شما با مشتری می ­شود و بهتر می ­توانید نظرات و ایده های آنها را بدست آورید. شک نکنید محتوای با کیفیت در بین مهم ترین نکات سئو جایگاه نخست را دارد.

لینک­­ها هدفمند

دومین مورد از مهم ترین نکات سئو می توان به “لینک” که مهمترین زیر ساخت سئو یک وب سایت پرداخت. بله یکی از فاکتورهای مهم سئو لینک است و توجه به آن لازم است. تعداد و میزان لینک های ورودی و خروجی مهم است. در این حوضه اگر تعداد لینک های غیر مرتبط خروجی وب سایت شما بیش از ۱۰۰ عدد باشد؛ اعتبار وب سایت شما از نظر گوگل کاهش پیدا می کند. این موضوع در هر دو بخش لینک ­های ورودی و لینک­ های خروجی صدق می کند. افزایش Backlink های وب سایت شما از نظر گوگل بسیار مهم است. ولی تحت شرایطی اعتبار وب سایت شما بالا می رود. اگر موضوع وب سایت های لینک دهنده با موضوع وب سایت شما در یک زمینه باشد از نظر گوگل خوب است و باعث اعتبار وب سایت شما می­شود. و اگر وب سایت لینک دهنده دارای رنک بالای ۵ باشند و نحوه لینک دادن آن به صورت تبلیغاتی نباشد نتیجه این نوع Backlink گرفتن افزایش دو برابری backlink های جستجوی گوگل خواهد بود. برای مثال نتیجه دو آزمایش بنده در این زمینه به صورت زیر بود.

در سال ۹۱ از طریق وب سایت پی سی رنگ روزانه بالای هزار Backlink از وبلاگها و وب سایت­های مختلف به آی تی پورت داشتیم و نتیجه سه ماه اولیه عالی بود ولی بعد از ۴ ماه گوگل آمار پیشنهادی وب سایت آی تی پورت در جستجوی کاربران را حدود ۴۰ درصد کاهش داد و این روند تا چند هفته بعد از قطع این نوع Backlink ادامه داشت. البته نتیجه این عمل در الکسا تا زمان ادامه این روند جز افزایش اعتبار وب سایت چیز دیگری نداشت.

اما در سال ۹۲ آی تی پورت از وب سایت Yjc.ir از بخش دریچه فناوری اطلاعات به صورت میانگین روزانه ۵۰۰ Backlink اما نه از نوع تبلیغات بلکه از میان مطالب وب سایت داشت و بعد از گذشته دو ماه نتیجه این نوع Backlink افزایش حدودا سه برابر از ورودی های گوگل بود.

مهم ترین نکات سئو

البته باید به این نکته توجه داشته باشید که وب سایت لینک دهنده اگر لینک های آن no follow باشد؛ از نظر گوگل اهمیتی بسیار پایینی دارند و این گونه Backlink فقط جهت معرفی وب سایت به کاربران بیشتر و جذب بازدید کننده ثابت مفید است و از نظر گوگل اهمیت کمی دارد.

شاید این موضوع به ذهن­تان برسد پس بیاییم از خاصت no follow در Backlink وب سایت های غیر مرتبط استفاده کنیم. در این صورت ما بازدید کنند بیشتری داریم و اعتبار وب سایت مان در پیش گوگل کاهش پیدا نمی­کند؛ و رتبه بهتری در الکسا خواهیم داشت. آیا این ایده جواب می­دهد؟ نظر شما چیست؟

اهمیت انتخاب کلمات کلیدی محتوا

سومین مورد از مهم ترین نکات سئو انتخاب کلمات کلیدی درست که براساس نیاز و جستجوی کاربر انتخاب شده یکی از اصول اساسی سئو است. با استفاده از ابزارهای تحلیل کلمات کلیدی، می‌توانید کلماتی را انتخاب کنید که جستجوهای مرتبط بالایی دارند. استفاده از این کلمات در مکان‌های استراتژیک مانند عنوان، متن‌ها، و URLها باعث افزایش نمره سئو و جلب ترافیک هدف می‌شود.
یکی از روش های شناسایی کلمه کلیدی استفاده از رقبا می باشد. رقبا منبع خوبی برای گرفتن اطلاعات می باشند. می توان مسیر طی شده رقبا را آنالیز کرد و نتایج آنها را بررسی کرد.

کلمات کلیدی پر بازدید آنها چیست؟ صفحات پربازدید آنها کدام اند؟ پر فروش ترین محصولات یا خدمات آنها کدام اند؟

مهم ترین نکات سئو

بهبود سرعت بارگذاری صفحه

چهارمین موضوع از مهم ترین نکات سئو سرعت بارگذاری سایت می باشد. بهبود سرعت بارگذاری صفحه از اهمیت بالایی برخوردار است. هنگام استفاده از تصاویر برای محتوای وبسایت، اهمیت دارد که تگ‌های Alt با محتوای معنی‌دار و مرتبط پر شوند. تصاویر با فرمت‌های مناسب (مانند JPEG یا webpage) انتخاب و به اندازه‌ی لازم فشرده شوند تا زمان بارگذاری صفحه کاهش یابد. این کار باعث افزایش سرعت بارگذاری صفحات می‌شود و تجربه کاربران را بهبود می‌بخشد.
فشرده‌سازی تصاویر، کاهش حجم CSS و JavaScript، استفاده از کش (Cache)، و بهره‌گیری از CDN از جمله روش‌های مؤثر برای افزایش سرعت بارگذاری هستند. با بهینه‌سازی این عناصر، نه تنها تجربه کاربری بهبود پیدا می‌کند بلکه موتورهای جستجو هم سایت را بیشتر ارج می‌نهند.

 

گفتگو ها
    مستر

    سلام ،پست خیلی خوبی بودفمرور دوباره آموخته های قدیمی خیلی وقتا جالبه

    به نظرم پست بی محتوا و تکراری و کپی مضر تر از لینک های فالو غیر مرتبط هست

      حسین جاهدی

      سلام
      آره مطالب تکراری و کپی هم خیلی تاثیر منفی داره

    این ایده رو قبلا اجرا کردم، ولی نتیجه چندانی نگرفتم. شاید بخاطر این باشه که اصلن لینک زیادی به سایت‌های دیگه نداده باشم!

    همچنان همه لینک‌های داخل مطالب نو فالواند.

    سلام

    مهمترین قسمت سئو که تمامی سئو کاران بهش اهمیت میدن استفاده از مطالب اختصاصی یا اختصاصی شده هست

    برای وردپرس از افزونه wp seo by yoast استفاده کنند که کمکشون میکنه توی انتخاب متا تگ ها و کیورد ها

      حسین جاهدی

      سلام
      آره علاوه بر این موردی که شما ذکر کردید در قسمت دسته ها هم اکثر مدیران وب سایت به انجام تنظیمات این پلاگین در بخش دسته ای مادر نمی پردازند که خیلی هم روی سئو تاثیر داره.

    رضایان

    مقاله خوبی بود

    مخصوصا بخش دوم …

    محتوا ، محتوا و محتوا !

    اولین کار در سئو قبل از هر چیز دیگه ای بحث محتوا هست . گوگل از سایت هایی که محتوا تولید می کنند خوشش میاد. پس محتوا تولید کنید.

    خیلی جالب بود خیلی ممنون

    مفید و آموزنده بود. ممنون.

    مقاله بسیار جالبی بود! حتی برای بنده که در حوضه بهینه سازی سایت فعالیت می کنم هم تازگی خودش رو داشت

    ممنون بابت به اشتراک گذاری

    مقاله کاملی بود اما چیزی که دوست داشتم اضافه کنم اینه که لینک های نوفالو هم بسیار اهمیت دارند برای حفظ تعادل بک لینک های سایت ، چون اگر همه بک لینک ها فالو باشه یه جورایی برای اسپم شدن خطرناکه

    بازم تشکر

    خیلی متشکر از سایت خوبتون

    بسیار عالی
    موفق باشید

    شفا کلینیک

    خیلی مطلب کامل و مفیدی بود. تشکر میکنم.

    خرید سرویس خواب نوزاد

    نویسنده این متن کیه؟

    سارا صدر

    حساب توییتری هم دارید؟

    چرا اینقد زیاد؟