آموزششبکه

بررسی دوره های آموزشی مایکروسافت – بخش اول

امروزه نیاز به شبکه کردن کامپیوتر‌ها در هر شرکت و ادارهای وجود دارد. در این مقاله آی تی پورت به معرفی و تاریخچه شبکه‌های کامپیوتری و دوره های آموزشی مایکروسافت به عنوان یکی از گرایشهای شبکههای کامپیوتری می‌پردازیم. در بخش اول دوره های آموزشی مایکروسافت به تاریخچه شبکه های کامپیوتری و دلیل به وجود آمدن دورهای مایکروسافت و معرفی عناوین این دوره ها می پردازیم و در بخش دوم بررسی دوره های آموزشی مایکروسافت به شرح کامل تمامی دوره های آموزشی خواهیم پرداخت.

شبکه کردن کامپیوتر و تاریخچه آن

شبکه کامپیوتری به معنای اتصال کامپیوترها و دیگر تجهیزات سخت‌افزاری به یکدیگر برای ایجاد امکان ارتباط و تبادل داده‌هاست. کامپیوترهای موجود در یک شبکه کامپیوتری می‌توانند اطلاعات، پیام ها ،نرم افزارها و حتی سخت‌افزارها را به اشتراک بگذارند. به اشتراک گذاشتن سخت‌افزار به عنوان مثال به معنای استفاده کردن چند کامپیوتر از یک پرینتر است.

تاریخچه شکل گیری شبکه‌های کامپیوتر به اواخر سال ۱۹۶۰ و در آمریکا برمی‌گردد. در ابتدا شبکه‌های کامپیوتری مختص به مراکز نظامی بودند و با انجام تحقیقات بیشتر و پیشرفت کردن علم، شبکه کردن کامپیوتر به عنوان یک نیاز برای بسیاری از مراکز و شرکت‌ها مطرح شد.

دوره های آموزشی مایکروسافت

پیدایش دوره‌های آموزشی مایکروسافت

با پیشرفت و گسترش استفاده از شبکه‌های کامپیوتری شرکت مایکروسافت به عنوان یکی از پیشگامان صنعت IT، اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف در حوزه شبکه کامپیوتر با گرایش نرم افزار در نقاط مختلف جهان نموده است. افراد پس از گذراندن دوره‌های آموزشی مایکروسافت  در پایان دوره با گذراندن آزمونهای بین المللی مایکروسافت موفق به اخذ آن مدرک میگردند. دوره‌های آموزشی مایکروسافت مبتنی بر هدایت و شناخت شبکه‌های کامپیوتری در سیستم عامل ویندوز هستند.

معرفی  و دلیل به وجود آمدن دوره‌های آموزشی مایکروسافت و شبکه

امروزه با پیشرفت دنیای فناوری اطلاعات همه سازمان‌ها و ادارات برای انجام امور جاری و روزانه خود از سیستم‌های کامپیوتری استفاده می‌کنند. نیاز به انتقال و اشتراک گذاشتن اطلاعات توسط کارمندان و کارکنان اداره امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است. این کار بایستی از طریق شبکه کردن کامپیوترهای موجود در یک اداره یا سازمان صورت پذیرد. پس از راه‌اندازی نیز  نیازمند افرادی است که با کسب تخصص‌های لازم  بتوانند پشتیبانی، عیب‌یابی و امنیت این شبکه‌ها را فراهم کنند. این تخصص‌ها در قالب دوره‌های شبکه‌های کامپیوتری و بحث نرم‌افزار شبکه‌ها در دوره‌های آموزشی مایکروسافت آموزش داده می‌شود.

دوره های آموزشی مایکروسافت

انواع دوره‌های آموزشی مایکروسافت و شبکه

هر شبکه کامپیوتری از دو بخش تشکیل گردیده است . بخش سخت‌افزار و بخش نرم افزار. بر همین مبنا دوره شبکه های کامپیوتری نیز بر دو شاخه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تقسیم می‌گردد.

دوره آموزشی شرکت سیسکو به آموزش مفاهیم و مباحث موجود بر مبنای سخت‌افزار شبکه می پردازند. طراحی شماتیک و پیکربندی شبکه از لحاظ فیزیکی و تنظیم و راه‌اندازی و نگه‌داری سوئیچ های سیسکو از مباحث مطرح شده می‌باشد که ابتدایی ترین دوره آنCCNA نام دارد.

دوره‌های آموزشی مایکروسافت به آموزش مباحث موجود بر مبنای نرم‌افزار شبکه و راه‌اندازی شبکه‌های کامپیوتری با استفاده از سیستم عامل‌های مایکروسافت (ویندوز سرور) و همچنین راه‌اندازی سرویس‌های مختلف در این سیستم عامل می پردازد.

اما پیش نیاز شروع  دوره‌های آموزشی مایکروسافت و سیسکو  یک دوره آموزشی کوتاه مدت به نام نتورک پلاس (network+) است. این دوره آموزشی به آموزش مفاهیم پایه‌ای شبکه‌های کامپیوتری می‌پردازد. پس از گذراندن این دوره ،  مباحث و دوره‌های این دو گرایش به صورت موازی گذرانده می شود.

دوره های آموزشی مایکروسافت

معرفی دوره  های آموزشی مایکروسافت

مدارک MCSA  و MCSE از معتبرترین مدارک و دوره های مایکروسافت  در حوزه شبکه می‌باشند.  دوره‌های آموزشی مایکروسافت MCSA2012  و MCSE2012  در خصوص مدیریت و پیکربندی سرویس‌های ویندوز سرور و شبکه‌های مایکروسافتی بر مبنای windows server 2012  میباشد مایکروسافت در ویندوز سرور ۲۰۱۲ نگاه ویژه ای به تکنولوژی‌های جدیدی همچون cloud و virtualization انداخته است. لذا این دوره برای افرادی که نمی‌خواهند از رقابت در حوزه  تکنولوژی های جدید شبکه IT عقب بمانند، مناسب و مفید است.

گفتگو ها
    فنحی

    سلام ممنون بابت مطالب مفیدتون
    میخواستم آموزش دوره های Msce رو داشته باشم بدلیل وقت کم و دور بودن از شهر میخواستم به صورت غیرحضوری آموزش هارو داشته باشم ممنون میشم راهنمایی کنید

    آرش

    کهکشان نور دوره MCSA Pack 2016 رو به صورت لایو برگزار می کنه هزینه اش حدود سه میلیون هست