آموزشنرم افزار

دلایل آپلود نشدن فیلم در اینستاگرام و راه حل این مشکلات

آپلود نشدن فیلم در اینستاگرام

اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی پرکاربرد در کشور ما است و اکثر مردم حضور فعالی در این شبکه اجتماعی دارند. گاهی مواقع ممکن است شما هم با مشکل آپلود نشدن فیلم در اینستاگرام روبرو شوید و هر چه تلاش کنید فیلم شما آپلود نشود. در این مقاله راهکارهایی را برای حل مشکل آپلود نشدن فیلم در اینستاگرام به شما معرفی می کنیم.

مشکل آپلود نشدن فیلم در اینستاگرام

آپلود فیلم یکی از قابلیت های محبوب شبکه اجتماعی اینستاگرام است که در برخی مواقع ممکن است با مشکل مواجه شود. آپلود نشدن فیلم در اینستاگرام می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. در ادامه به بررسی مهم ترین دلایل آپلود نشدن فیلم در اینستاگرام می پردازیم و راه حل رفع این مشکل را به شما آموزش می دهیم.

آپلود نشدن فیلم در اینستاگرام

۱-حجم بالای فیلم

برنامه اینستاگرام فیلم های بالای یک دقیقه را پشتیبانی نمی کند و شما باید برای آپلود فیلم حجم آن را به یک دقیقه یا زیر یک دقیقه کاهش دهید. برای انجام این کار می توانید از برنامه هایی مانند vidTrim استفاده کنید. در صورتی که مجبور به آپلود فیلمی با حجم بالا هستید، می توانید آن را به قسمت های یک دقیقه ای تقسیم کرده و در چند پست آن را آپلود کنید.

۲-پر بودن حافظه کش اینستاگرام

دلیل آپلود نشدن فیلم در اینستاگرام می تواند پر بودن حافظه کش اینستاگرام نیز باشد. برای رفع این مشکل می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد تنظیمات موبایل خود شوید.
  2. وارد قسمت apps یا application manager شوید.
  3. برنامه اینستاگرام را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.
  4. دکمه های clear data و clear chache را انتخاب کنید.

شما می توانید هر چند مدت یک بار حافظه کش اینستاگرام را پاک کنید تا هم برنامه با سرعت بهتری اجرا شود و هم مشکلاتی مانند آپلود نشدن فیلم در اینستاگرام نداشته باشید.

آپلود نشدن فیلم در اینستاگرام

۳-پایین بودن سرعت اینترنت

یکی از دلایل عمده ای که آپلود فیلم در اینستاگرام را با مشکل مواجه می کند، ضعیف بودن ارتباط اینترنتی است که ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. در صورت بروز مشکل هنگام آپلود شدن فیلم، ابتدا از وجود ارتباط اینترنتی خود اطمینان حاصل کنید. سپس دسترسی برنامه هایی که ممکن است در حال استفاده از اینترنت باشند را قطع کنید و اگر فرد دیگری به اینترنت شما دسترسی دارد، دسترسی او را غیر فعال کرده و دوباره نسبت به آپلود فیلم اقدام کنید.

۴-قدیمی بودن برنامه اینستاگرام شما

در صورتی که نسخه برنامه اینستاگرام شما قدیمی باشد و مدت زیادی آن را آپدیت نکرده باشید، می تواند دلیل آپلود نشدن ویدیو در اینستاگرام باشد. در برخی مواقع نسخه های قدیمی اینستاگرام با این مشکل مواجه می شوند و برای حل این مشکل می توانید برنامه اینستاگرام خود را آپدیت کنید. راه حل دیگری که در این مواقع مفید واقع می شود، استفاده از برنامه های تغییر آی پی است.

۵-سایر دلایل

دلایل گفته شده در بالا مهم ترین دلایل آپلود نشدن فیلم در اینستاگرام هستند و در صورت حل این مشکلات به احتمال زیاد مشکل شما حل خواهد شد. در صورتی که مشکل شما همچنان وجود داشت، ممکن است یکی از دلایل زیر باعث ایجاد مشکل شده باشد:

  • به وجود آمدن مشکل در سرورهای اینستاگرام
  • مشکل در تنظیمات access point names(برای حل این مشکل تنظیمات apn را پاک کرده و دوباره آن را دانلود کنید)
  • فرمت نامناسب فیلم مورد نظر شما

آپلود نشدن فیلم در اینستاگرام

گفتگو ها