کاربردینرم افزار

مشکلات نصب و فعالسازی آنلاین و آفلاین NET FrameWork در ویندوز هشت

مشکلات نصب و فعالسازی آنلاین و آفلاین  NET FrameWork  در ویندوز هشت

اگر از کاربران خاص برنامه های تحت شبکه یا برنامه هایی که با فرمت ها .net مشخص شده اند، برای اجرا در سیستم عامل ویندوز نیاز به نرم افزارهای Net framework دارند. Net framework  در دو حالت نصب آفلاین و نصب آنلاین یا web installer ارایه شده است که هر دو نسخه در سایت دانلود مایکروسافت موجود می باشد. چنانچه از کابران جدید ویندوز ۸ هستید، حتما با این مشکل مواجه شده اید که برای اجرای بعضی برنامه ها در ویندوز ۸ یا نصب بعضی برنامه ها در این ویندوز با پیغامی مواجه میشوید که میگوید برای نصب یا اجرای برنامه مربوطه باید بسته Net Framework 3.5. را نصب کنید. اما مشکل بدتر اینجاست که وقتی اقدام به نصب این بسته از روی پک های نرم افزاری میکنید باز هم نصب نمیشود و ارور میدهد. بسیاری از مشکلات مشابه که برای کاربران ویندوز ۸ بوجود آمده، آی تی پورت را بر آن داشت تا آموزش نصب کامل این مجموعه را در اختیار کاربران قرار دهد. در پایان مطالب می توانید پاسخ به برخی از مشکلات کاربران را مشاهده کنید و در صورت نبود مشکلات شما در سوالات مطرح شده، می توانید سوالات خود را با آی تی پورت در میان بگذارید تا در سریعترین زمان به آنها پاسخ داده شود.

نصب آنلاین Net framework در ویندوز ۸

توجه داشته باشید که این مجموعه از Net framework  در ابتدا به صورت آنلاین ارایه شده و بیشتر نسخه آنلاین آن توسط مایکروسافت مطرح بوده است. اما با این حال مشکلاتی که می تواند نسخه آنلاین از قبیل نبود اتصال به اینترنت داشته باشد، مایکروسافت را مجبور به ارایه نسخه آفلاین آن نیز کرده است. مزیتی که نسخه آنلاین نسبت به نسخه آفلاین Net framework دارد، حجم کم آن (حدود ۱ مگابایت) و در عین حال هم خوانی آن با زبان سیستم عامل کاربران می باشد. نسخه آفلاین این مجموعه در حدود ۶۶ مگابایت می باشد.

سیستم مورد نیاز

  • فرکانس کلاک شده ۱ گیگاهرتز برای پردازنده
  • حافظه اصلی ۵۱۲ مگابایت
  • حافظه داخلی ۸۵۰ مگابایت برای ویندوز ۳۲ بیتی
  • حافظه داخلی ۲ گیگابایت برای ویندوز ۶۴ بیتی

۱-ابتدا نسخه آنلاین را از اینجا دانلود کنید.

۲-نرم افزار را اجرا کنید

۳-منتظر باشید تا برناه از حالت فشرده در آمده و اجرا شود.

۴- در صورتی که به اینترنت متصل باشید با زدن continue برنامه نصب شده و هیچ مشکلی نخواهد داشت.

توجه !

دقت کنید که اگر نسخه های بالاتر Net framework  در سیستم شما نصب شده باشد، ویندوز اجازه نصب نسخه پایین تر را نخواهد داد. اما راه حل چیست؟

برای استفاده از نسخه های پایین تر Net framework مراحل زیر را ادامه دهید.

همان طور که در تصویر ۹ مشاهده میکنید می توانید نسخه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

نصب آفلاین :

سیستم مورد نیاز

  • فرکانس کلاک شده ۱ گیگاهرتز برای پردازنده
  • حافظه اصلی ۵۱۲ مگابایت
  • حافظه داخلی ۸۵۰ مگابایت برای ویندوز ۳۲ بیتی
  • حافظه داخلی ۲ گیگابایت برای ویندوز ۶۴ بیتی

۱-ابتدا نسخه آنلاین را از اینجا دانلود کنید.

۲-نرم افزار را اجرا کنید

۳-منتظر باشید تا برنامه از حالت فشرده در آمده و اجرا شود.

۴- در صورتی که به اینترنت متصل باشید با زدن continue برنامه نصب شده و هیچ مشکلی نخواهد داشت.

مشکلات رایج در نصب Net framework  در ویندوز ۸

خطای NET Framework Initialization

خطای Microsoft .NET Framework Initialization مربوط به فرم ورک یا پکیج dot NET Framework است که ممکن است هنگام نصب یا اجرای بعضی از برنامه‌ها و بازی‌ها با آن مواجه شوید:

برای برطرف کردن خطای Microsoft .NET Framework Initialization کافیست نسخه مناسب  از مجموعه NET Framework را بر روی سیستم عامل ویندوز خود نصب کنید. مناسب ترین نسخه همیشه آخرین نسخه مجموعه دات نت فرم ورک است اما در این میان ممکن است ویندوز از یک نسخه به بعد آن را پشتیبانی نکند. ویندوز XP نهایتاً از نسخه ۴٫۰٫۳ پشتیبانی می‌کند که قبل از آن حتماً باید نسخه ۴ نصب شده باشد. به همین دلیل است که نمی‌توان برنامه‌های جدیدتر را (که از نسخه ۴٫۰٫۳ به بعد .NET Framework استفاده می‌کنند) در ویندوز XP اجرا نمود. اما نکته مثبت این است که توابع بیشتر برنامه‌های ساده به نسخه ۴ نیاز دارند نه بیشتر. برای ویندوزهای ۷ و ۸ و ۸٫۱ و ۱۰ فعلاً محدودیت پشتیبانی از مجموعه .NET Framework وجود ندارد و می‌توان از آخرین نسخه آن استفاده نمود.

خطای وجود نسخه بالاتر Net framework و عدم اجرای یک برنامه خاص تحت .Net

برا حل این مشکل به قسمت نصب آنلاین همین مقاله بخش توجه رجوع کنید.

آیا نصب نسخه ۳٫۵ در تمامی ویندوزها اعم از ۷ و ۸ و ۱۰ کافیست یا باید نسخه مربوط به آن را نصب کنیم؟

مایکروسافت معمولا در کنار هر سیستم عامل به طور پیش فرض نسخه مورد نیاز را در آن قرار داده و به حالت خودکار در کنار نصب ویندوز نصب می شود. و این نسخه بسته به هر سیستم عامل هر بار ارتقا می یابد و در ویندوز ۱۰ نسخه ۴٫۵ آن به صورت پیش فرض در دسترس می باشد. اما ممکن است برنامه ها یا بازی هایی باشد که نیاز به نسخه پایین تر داشته باشند  در این حالت می توانید با آموزشی که در قسمت آنلاین این مقاله داده شده مشکل خود را حل کنید.

علت نصب نشدن نت فریم ورک ۴٫۸ در ویندوز ۷

در صورتی که بخواهید در ویندوز ۷ نت فریم ورک ۴٫۸ را نصب کنید ابتدا باید ورژن ویندوز خود را بررسی کنید که نسخه آن ویندوز ۷ سرویس پک یک یا بالاتر باشد. در صورتی که نسخه اولیه ویندوز ۷ را نصب دارید برای حل مشکل نصب نشدن net framework در ویندوز ۷ حداقل باید سرویس پک یک را نصب کنید و سپس به نصب نت فریم ورک ۴٫۸ اقدام کنید.

باز هم تاکید می کنم بسیاری از خطاهای ناشناخته که در نصب Net framework  بوجود می آید، سالم نبودن نرم افزار یا نصب شدن نسخه های بالاتر آن می باشد که با آموزش های بالا امیدوارم به راحتی آن را حل کنید. در صورت بروز هرگونه مشکل می توانید آن را با آی تی پورت در میان بگذارید تا در سریع ترین زمان ممکن پاسخ خود را دریافت کنید.

گفتگو ها
    آیسا

    هر برنامه ای ورژن مخصوص خودش رو می خواد واقعا مسخره هست، باز خوبه برخی برنامه ها همراه خود برنامه ورژن مخصوص خودش رو نصب می کنه

    آموزش بدی نبود تشکر ائدیرم

      میلاد جبری

      خواهش می کنم.
      در مورد نسخه های .NET این نکته رو بگم که هر برنامه نسخه هاص خودش رو نمیخاد و معمولا اکثر برنامه های مورد استفاده با نسخه ۳٫۵ قابل اجرا می باشند. اما نکته در اینجاست که مایکروسافت هر بار که سیستم عامل خود را بروزرسانی می کند، نسخه جدید تر .NET را به طور پیش فرض قرار می دهد که خود این می تواند برای کسانی که از نسخه های پایین تر نرم افزار ها استفاده می کنند، باشد. پیشنهاد من این است که طبق آموزش داده شده نسخه پیش فرض را در ۳٫۵ قرار دهید. در این صورت به تمام نرم افزار ها از جمله اتوکد و فتوشاپ ۲۰۱۶ دسترسی خواهید داشت.
      موفق باشید

    parsa

    سلام.. ویندوم ۱۰ هستش…

    در مرحله ی عکس ۹ (موقع تغییر ورژن) ارور میده و میگه نمیشه ورژن رو تغییر داد.

    باید چیکارکنم؟

    نانا

    باسلام،
    من طراحی طلا و جواهر با نرم افزار ماتریکس انجام میدهم. دیروز خواستم ماتریکس گلد نصب کنم که می بایست نت فریمورک ۴.۷نصب میکردم. ولی مشکل در اینجا هست که نت فریم ورک ۴.۶ حدف کرده و ماتریکس قبلی که ورژن ۸ و ۹ هستند ،دیگر در کامپیوترم کار نمیکند. چطور میتوانم هر دو ورژن نت فریم ورک تواما داشته باشم تا تمام ماتریکس های رو کامپیوتر کار کند؟

    با سپاس،
    غلامی

    abbas

    سلام وقت بخیر
    من هر ورژنی میخام نصب کنم با ارور Blocking Issues: مواجه میشم
    حتی ویندوز هم عوض کردم ولی فایده ای نداشت . ممنون میشم راهنماییم کنید

    0111

    سلام من میخام microsoft_.net.framework_4.8 رو پاک کنم و microsoft_.net.framework_4.6 رو نصب کنم. اما تو این لیست نیست
    https://s18.picofile.com/file/8431946892/2021_04_27_104950.png
    تو این قسمت هم رفتم تیکش رو زدم ولی بازم نتونستم پاک کنم
    https://s18.picofile.com/file/8431947218/2021_04_27_105247.png

      اشکان

      برای پاک کردنش از اینجا هم امتحان کن ببینم اینجا پیداش می کنی
      Control Panel -> Programs ->Uninstall a program
      اینجا پیداش کن و انتخابش کن بعد روی دکمه Uninstall بالا کلیک کن

    حسین

    من میخوام ۴٫۷٫۲ رو روی ویندوز ۸ نصب کنم
    خطای unknown trust provider میده