سیستم عاملویندوز

چگونه لاک اسکرین را در ویندوز ۱۰ غیرفعال کنید

چگونه لاک اسکرین را در ویندوز 10 غیرفعال کنیم؟

لاک اسکرین ویژگی زیبایی است که از ویندوز ۸ تا بحال در ویندوز قرار داشته است. این صفحه بسیار زیباست و همچنین اعلان‌های اپ‌هایی که شما اجازه دهید را هم نشان می‌دهد. تنها مشکلی که برای بسیاری از کاربران وجود دارد، نداشتن اطلاعات اولیه‌ای از اپ‌ها در لاک اسکرین است. (کاربران به شدت دنبال راه‌حلی برای این مشکل هستند درحالی‌که مایکروسافت واکنشی به این مشکل نشان نداده است). بدون اطلاعات اپ‌ها در لاک اسکرین، شما فقط زمان و تاریخ را خواهید داشت که چندان بدرد نمی‌خورند. شما هر تصویری را که بخواهید می‌توانید در لاک اسکرین بگذارید. اما اگر دوست ندارید این صفحه وجود داشته باشد، می‌توانید آن را غیرفعال کنید.

  1. ویرایشگر رجیستری ویندوز را باز کنید. برای این کار در نوار جستجو ویندوز عبارت “Regedit” را بدون علامت نقل قول جستجو کنید و اولین نتیجه که احتمالا یک اپ دسکتاپ را انتخاب کنید. وقتی از شما خواسته اجازه دهدی تا تغییرات ایجاد کند.
  2. به این آدرس بروید: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows.
  3. یک کلید بسازید و آن را “Personalization” بنامید.
  4. یک مقدار DWORD بسازید و آن را NoLockScreen بنامید. مقدار آن را ۱ قرار دهید.
  5. ویندوز را ریبوت کنید. این دفعه هیچ لاک اسکرینی نیست که به شما خوش آمد بگوید. شما مستقیما به صفحه لاگین یا ورود هدایت می‌شوید.

چگونه به عقب برگردید

اگر شما بعدا تصمیم گرفتید که لاک اسکرین داشته باشید، شما می‌توانید به عقب برگردید با پاک کردن کلید Personalization که ساختید یا اگر می‌خواهید این تنظیمات باقی بمانند تا بتوانید هروقت خواستید لاک اسکرین را خاموش یا روشن کنید، می‌توانید مقدار DWORD که NoLockScreen نامیده‌اید مساوی ۰ قرار دهید.

از آموزش ما خوشتان امد؟ توانستید لاک اسکرین ویندوز خود را غیرفعال کنید؟ به آی‌تی پورت بگویید.

گفتگو ها