ای او اسسیستم عامل

چگونه اپ Messages در iOS را پاکسازی کنیم؟

اپ Messages

اپ Messages در iOS به سرعت می‌تواند درهم‌ریخته و شلوغ شود، مکالمات شما با دوستانتان و گذاشتن قرار ناهار، پیام‌های متنی مجهول و ناشناخته، پیام‌های خودکار یادآوری برای پرداخت قبض تلفن‌همراه شما و … همه و همه می‌تواند در این پروسه نقش داشته باشند. اما iOS ابزاری دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید پیام‌ها و شلوغی اپ Messages را زیر کنترل خود بگیرید.

حذف تکی پیام‌های یک مکالمه

آیا تابحال بین پیام‌های متنی خود گشت زده‌اید و با خود فکر کرده‌اید: آیا من بوده‌ام که چنین حرف‌هایی زده‌ام؟ در iOS شما می‌توانید پیام‌های توهین‌آمیز خود را پاک کنید.

اول، اپ Messages را باز کنید و به مکالمه‌ای بروید که چندوقت است به آن سر نزده‌اید، برروی پیامی که می‌خواهید حذف کنید، بزنید و نگه‌دارید، بعد گزینه More را از منویی که باز می‌شود انتخاب کنید. برروی دایره کنار پیام (یا پیام‌هایی) که می‌خواهید حذف کنید، بزنید تا دایره تیک آبی‌رنگ بخورد. در نهایت، برروی آیکون سطل آشغال در گوشه سمت چپ پایین بزنید، بعد گزینه تایید را در پنجره باز شده بزنید.

حذف کامل یک مکالمه

شاید شما واقعا نخواهید مکالمه بین خود و روبات icloud را که برایتان کدهای لاگین icloud را می‌فرستد، نگه دارید. برای حذف کامل یک مکالمه از روی گوشی خود، به صفحه اصلی اپ Messages برگردید و انگشت خود را از راست به چپ مکالمه‌ای که می‌خواهید پاک کنید، بکشید. بعد دکمه قرمزرنگ Delete را که نمایان شده بزنید.

چگونه پیام‌ها و نوشته‌های ذخیره شده در iOS را پاک کنیم؟

برای حذف تعدادی مکالمه یکباره، برروی دکمه ویرایش بالا سمت چپ بزنید. بعد دایره‌های کنار مکالمه‌هایی که می‌خواهید حذف کنید بزنید تا تیک آبی‌رنگ بخورند. حال برروی دکمه Delete پایین سمت چپ صفحه بزنید تا تمام مکالمات انتخاب شده از روی گوشی شما پاک شوند.

حذف خودکار مکالمات قدیمی

بطور پیشفرض، Messages کمی آشغال جمع‌کن است، به این معنی که این اپ هر پیامی که شما بفرستید یا دریافت کنید را بطور پیشفرض نگه می‌دارد. اما شما می‌توانید به سادگی برای ذخیره‌کردن پیام‌های ارسالی یا دریافتی خود محدودیت بگذارید.

چگونه پیام‌ها و نوشته‌های ذخیره شده در iOS را پاک کنیم؟

اپ تنظیمات را باز کنید و برروی Messages کلیک کنید. بعد Keep Messages را بزنید – این گزینه زیر زیرعنوان Message History قرار دارد.در این قسمت شما می‌توانید انتخاب کنید پیام‌ها تا ابدیت باقی بمانند یا پیام‌های قدیمی‌تر از ۳۰ روز یا ۱ سال اخیر پاک شوند. (متاسفانه شما نمی‌توانید طول زمان دیگری را انتخاب کنید). گزینه‌ای را که بدردتان می‌خورد انتخاب کندی تا تمام پیام‌های قبل از آن مدت پاک شوند.

به یاد داشته‎باشید شما لزومی برای پاکسازی پیام‌هایتان ندارید، ممکن است دوستانتان کل چت و مکالماتشان با شما را داشته باشند و شما شرمنده شوید، اما این کار از شلوغی اپ Messages شما می‌کاهد و مقدار کمی هم از حافظه داخلی گوشی شما را آزاد می‌کند.

آموزش ما چطور بود؟ توانستید اپ Messages گوشی خود را مرتب کنید؟ به آی‌تی پورت بگویید.

گفتگو ها