آموزشسیستم عاملویندوز

تنظیم یک لایو تایل استاتیک برای اپ Photos در ویندوز ۱۰

منوی استارت ویندوز ۱۰

ویندوز ۱۰ با یک منوی استارت جذاب با لایو تایل‌هایی برای اپ‌های مورد علاقه شما عرضه شده. لایو تایل اپ‌های شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک و توییتر محتوای فید اکانت‌تان را نشان می‌دهند، اپ‌های ویدیو و موزیک هم عکس‌های بندانگشتی محتوای قابل نمایش را نشان می‌دهند. اپ Photos در ویندوز ۱۰ هم تمام عکس‌های روی سیستم شما را به نمایش می‌گذارد. به همین دلیل است که به آنها لایو تایل یا تایل‌های زنده می‌گویند. اما اگر اپ Photos در ویندوز ۱۰ در لایو تایل خود عکس‌هایی را نشان می‌دهد که شما نمی‌خواهید نشان داده شوند، می‌توانید تایل مربوط به این اپ را غیرفعال کنید. گرچه راه بهتری هم وجود دارد که ظاهر منوی استارت را هم به نزند. شما می‌توانید از یک عکس استاتیک زیبا به عنوان عکس تایل اپ Photos در ویندوز ۱۰ استفاده کنید.

اپ Photos را باز کنید. روی دکمه تنظیمات کلیک کنید (آیکن چرخ دنده) و از منوی سمت چپ وارد بخش تنظیمات اپ Photos در ویندوز ۱۰ شوید. از منوی درختی Choose what to show on the Photos tile به بخش Tile بروید و روی گزینه A single Photo کلیک کنید. بعد روی Choose photo کلیک کنید و بعد عکسی که می‌خواهید به عنوان عکس استاتیک لایو تایل اپ Photos استفاده شود را انتخاب کنید.

اپ Photos در ویندوز ۱۰

این تغییر برای عملی شدن نیازی به ریبوت ندارد ولی از آنجا که ویندوز ۱۰ کمی باگ دارد ممکن است تغییرات در همان لحظه نمایان نشوند. اگر عکس تایل تغییر نکرد، لایو تایل Photos را یک با Unpin کرده و دوباره Pin کنید. اگر هنوز هم عکس استاتیک را نشان نداد، یک بار سیستم را ریبوت کنید تا تغییرات اعمال شوند.

اپ Photos در ویندوز ۱۰

نکته‌ای که در هنگام انتخاب عکس استاتیک لایو تایل اپ Photos در ویندوز ۱۰ باید به آن توجه کنید این است که باید سعی کنید عکسی را انتخاب کنید که از نظر طرح و رنگ هم با رنگ منوی استارت همخوانی داشته باشد و هم با فونت نشان دهنده نام اپ. در اسکرین شات بالا همان‌طور که مشاهده می‌کنید، عکس انتخاب شده از نظر رنگ در منوی استارت ویندوز ۱۰ خوب دیده می‌شود ولی نام اپ را به سختی می‌توان خواند.

گفتگو ها