تبلتگوشی های هوشمندنقد و بررسی

بررسی تخصصی تبلت سورفیس پرو ۳ مایکروسافت ; تبلتی در لباس لپ تاپ

بررسی تخصصی تبلت سورفیس پرو 3 مایکروسافت ; تبلتی در لباس لپ تاپ

مقدمه ای برای سورفیس پرو ۳

سورفیس پرو ۳ بدون شک بهترین و قدرتمندترین سخت افزار و زیبایی را درمیان تبلت های با سیستم عامل ویندوز دارد و غول نرم افزار جهان یعنی مایکروسافت با مهندسان حرفه ای خود این بار هم با ظرافت و زیبایی و عملکرد بسیار عالی سری تبلت ها سورفیس به دنیای تکنولوژی نشان داد می تواند در سخت افزار هم غول باشد. سورفیس پرو ۳ به گفته مسئولین مایکروسافت آمده تا جایگزینی مناسب برای لپ تاپ ها باشد. کارایی های خیره کننده و عالی این تبلت باعث شده تا همگان خیره به این زیبایی و ظرافت در طراحی و ساخت این محصول مایکروسافت شوند. ظرافت و زیبایی این محصول نیز، دارای طراحی بی نظیر در نوع خود می باشد. جایی که یکی از تحلیلگران در زمینه آی تی لقب باریک ترین، سبک ترین و قدرتمندترین را به این تبلت لپ تاپ نما داده است.

بررسی تخصصی تبلت سورفیس پرو 3 مایکروسافت ; تبلتی در لباس لپ تاپ

به گفته مدیرعامل این کمپانی، قبل از شروع ساخت و طراحی سورفیس پرو ۳، هدفی که کمپانی دنبال آن بود، پیدا کردن فصل مشترکی بین دنیای تبلت ها و لپ تاپ ها بود که شاید بتوان سورفیس پرو ۳ را پلی بین تبلت و لپ تاپ باشد. سبکی و قابل حمل بودن تبلت در کنار کارایی ویژه لپ تاپ ها چیزی است که کمپانی مایکروسافت در سورفیس پرو ۳ به آن دست یافته است. آی تی پروت نیز تصمیم گرفت تا سورفیس پرو ۳ را مورد بررسی قرار داده تا کاربران تبلت ها و لپ تاپ خا گزینه مناسبی را برای انتخاب داشته باشند.

بررسی تخصصی تبلت سورفیس پرو 3 مایکروسافت ; تبلتی در لباس لپ تاپ

 باریک ترین لپ تاپ تا قبل از مک بوک ۲۰۱۵

سورفیس پرو ۳ بدون شک باریک‌ترین دستگاهی است که از پردازشگرهای سری Core i استفاده می‌کند. هم سرفیس پرو و هم سرفیس پرو ۲ ضخامتی برابر با ۱۳ میلیمتر داشتند. اما مهندسان مایکروسافت توانسته‌اند ضخامت جدیدترین نسل از این محصولات یعنی سورفیس پرو ۳ را به ۹٫۱ میلیمتر برسانند. اما همه چیز به باریکی سرفیس پرو ۳ محدود نیست. این تبلت به مراتب سبک‌تر از دو نسل قبلی‌اش است.

بررسی تخصصی تبلت سورفیس پرو 3 مایکروسافت ; تبلتی در لباس لپ تاپ

پرو ۳ حدود ۷۹۰ گرم وزن دارد. این رقم برای پرو و پرو ۲ بیش از ۹۰۰ گرم بود. این قضیه وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانید پرو ۳ نمایشگری ۱۲ اینچی دارد، یعنی ۱٫۴ اینچ بزرگ‌تر از دو تبلت قبلی است. یکی دیگر از پیشرفت‌های نسل جدید این تبلت مربوط به پایه نگهدارنده پشت آن است. پایه نگهدارنده نسورفیس پرو ۳ تکامل پیدا کرده و می‌توان آن را در حالات مختلف بین زاویه ۲۲ درجه تا ۱۵۰ درجه تنظیم کرد.

بررسی تخصصی تبلت سورفیس پرو 3 مایکروسافت ; تبلتی در لباس لپ تاپ

این قضیه به بهتر دیده شدن نمایشگر کمک زیادی می‌کند. قاب اطراف دستگاه و بدنه پشتی از آلمینیوم ساخته شده اند و کیفیت ساختی در حد و اندازه های یک محصول لوکس را به نمایش می گذراند. بی شک متفاوت ترین بخش در طراحی سورفیس پرو ۳، پایه ای است که مایکروسافت در داخل آن تعبیه کرده است.

بررسی تخصصی تبلت سورفیس پرو 3 مایکروسافت ; تبلتی در لباس لپ تاپ

در اطراف سورفیس پرو ۳ حاشیه هایی قرار داده شده است که حضورشان جهت خروج هوا از داخل دستگاه، ضروری است. استفاده از پردازنده هایی همچون Intel Core i7  نیازمند بهره بردن از فنی قدرتمند جهت خنک کردن دستگاه است. فن ها معمولا سر و صدای زیادی به راه می اندازند و هوا را با فشار زیادی به بیرون هدایت می کنند.

صفحه نمایش در کنار قلم هوشمند ; تجربه ای به یاد ماندنی از دفترچه یادداشت های کاغذی

شاید نکته ی مهمی که بتوان در مورد صفحه نمایش و ابعاد این گوشی نام برد، قطع مناسب آن برای استفاده می باشد. استفاده از ابعاد ۳ به ۲ در این تبلت باعث شده به راحتی از آن در بسیاری موارد استفاده کرد، این قطع از تبلت یاد آور اندازه دفترچه یادداشت می باشد که استفاده از قلم هوشمند نیز می تواند تجربه دفترچ یادداشت های قدیمی را تداعی کند.

بررسی تخصصی تبلت سورفیس پرو 3 مایکروسافت ; تبلتی در لباس لپ تاپ

صفحه نمایش سورفیس پرو ۳ ، ۱۲ اینچ بوده و دارای رزولوشن ۲۱۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل می باشد. شاید نقطه ی ضعفی که بتوان برای صفحه نمایش این تبلت نام برد، تراکم پیکسلی پایین این صفحه نمایش است که با تراکم پیکسلی ۲۱۶ ppi ارایه شده است. این صفحه نمایش از نوع       ClearType Full HD  بوده و با همراهی پنلIPS، زاویه دید خوبی به کاربر می‌دهد.

بررسی تخصصی تبلت سورفیس پرو 3 مایکروسافت ; تبلتی در لباس لپ تاپ

با وجود کوچک‌تر بودن این نمایشگر نسبت به نمایشگر مک بوک ایر، محصول مایکروسافت به خاطر رزولوشن بالاترش، ۶ درصد محتوای بیشتری را نسبت به نمایشگر ۱۳.۳ اینچی مک بوک ایر پیش روی کاربران قرار می‌دهد.

عملکرد سورفیس پرو ۳

مایکروسافت در داخل سورفیس پرو ۳ از پردازنده هسول استفاده کرده است. این پردازنده ساخت اینتل در سه مدل Core i3 ، Core i5 و Core i7 بر روی تبلت مایکروسافت قرار می گیرد و هر کاربر می تواند بر اساس نوع کار خود، مدل مناسب را انتخاب نماید.

بررسی تخصصی تبلت سورفیس پرو 3 مایکروسافت ; تبلتی در لباس لپ تاپ

در کنار پردازنده، که سرعت آن بر روی ۱.۹ گیگاهرتز تنظیم شده، رمی ۸ گیگابایت و گرافیک Intel HD 4400 دیگر بخش های سخت افزاری سرفس پرو ۳ را تشکیل می دهند. تبلت مایکروسافت همچنین از حافظه SSD استفاده می کند که ساخت آن نیز بر عهده سامسونگ بوده است. قدرت رم بالا و هارد SSD، سرعت سرفس را بسیار بالا می برند. این دستگاه در عرض ۱۰ ثانیه بوت می شود و قادر است تا در کمترین زمان ممکن، دستورات شما را اجابت کند.

بررسی تخصصی تبلت سورفیس پرو 3 مایکروسافت ; تبلتی در لباس لپ تاپ

با سرفس پرو ۳ شما به راحتی می توانید از قابلیت های مولتی تسکینگ ویندوز ۸ استفاده نمایید و با باز کردن دو اپلیکیشن در کنار یکدیگر، امور خود را به بهترین شکل مدیریت نمایید. در مجموع باید گفت که نسل جدید سرفس، از پس هرکاری که اولترابوک ها می توانند انجام دهند، بر می آید. در مواردی که فشار بالایی بر روی تبلت قرار گیرد، فن دستگاه کم می آورد و با فشار و صدای زیادی تلاش می کند تا سورفیس را خنک نگه دارد. متاسفانه این تلاش بی فایده است و در اغلب موارد بدنه آلومینیومی محصول به شدت داغ می شود. هرگاه در حین استفاده از دستگاه چنین شرایطی را تجربه کردید، توصیه می کنیم که دست از کار بکشید؛ چرا که به وضوح در حال اجرای فعالیتی هستید که محصول به هیچ وجه برای پیاده سازی آن طراحی نگشته است.

باتری و عمر مفید آن

به گفته مایکروسافت، سورفیس پرو ۳ می‌تواند در حالت وای-فای تنها با یک بار شارژ کامل، تا ۹ ساعت سر پا بایستد. همچنین در زمان رونمایی این محصول اشاره شد که این تبلت ۱۵ تا ۲۰ درصد شارژدهی بهتری نسبت به باتری نسل قبلی دارد. ادعاهای مایکروسافت را می‌توان تا حد زیادی تائید کرد. تست‌های مختلف نشان داده‌اند که باتری این تبلت در حالت وای-فای روشن و با روشنایی خودکار غیر فعال شده، قادر است چیزی حدود ۷ ساعت و نیم ویدیو را بدون وقفه پخش کند. این رقم در شرایط مساوی، برای سورفیس پرو ۲ کمی بیشتر از ۶ ساعت و نیم بود. نسل اول سورفیس پرو هم در همین شرایط تنها ۴ ساعت و نیم شارژدهی داشت. باتری محصول مایکروسافت نسل به نسل بهبود یافته و خود را به مرز شارژدهی آلترابوک های مدرن رسانده. لازم به ذکر است که باتری سورفیس پرو ۳، از سرعت شارژ بسیار بالایی برخوردار است. به طوری که شما تنها در عرض ۹۰ دقیقه می‌توانید بیش از ۷۰ درصد باتری را شارژ کنید.

دوربین

دوربینی که مایکروسافت برای این تبلت در نظر گرفته دوربین ۵ مگاپیکسل با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ می باشد که کیفیت فیل برداری آن ۱۰۸۰p اچ دی می باشد. در مقایسه با سیستم های هم رده سورفیس پرو ۳، دوربین این تبلت در سطح قابل قبولی می باشد هرچند که با دوربین مک بوک ۲۰۱۵ قابل مقایسه نمی باشد.

جمع بندی

اگر به دنبال یک تبلت ویندوزی هستید یا تبلتی که بتواند جایگزینی مناسب برای لپ تاپ شما باشد با وزنی کمتر و کوچکتر و ظریف تر ، این دستگاه بهترین انتخاب شماست.این دستگاه نیاز همه دوستداران ویندوز را از کسانی که برنامه های روزمره تا برنامه های خیلی حرفه ای و سنگین را اجرا میکنند برطرف میکند.

گفتگو ها