اخبار

اسمارت‌فون مرموز مایکروسافت سرفیس با مشخصاتی رویایی!

مایکروسافت سرفیس

همانطور که می‌دانید کمپانی مایکروسافت با خرید نوکیا، اسمارت‌فون‌های خود را با برند لومیا در بازارهای جهانی عرضه می‌کند. این محصولات زبان طراحی فیزیکی نسبتا یکسانی داشته و سیستم‌عامل ‌آن‌ها نیز ویندوزفون است که به عنوان سومین سیستم‌عامل پرطرفدار حال حاضر پس از اندروید و iOS شناخته می‌شود. مدیران مایکروسافت تصمیم دارند که علاوه بر مایکروسافت لومیا سری مایکروسافت سرفیس را نیز به خط تولید اسمارت‌فون‌های خود اضافه کنند که خبر از توسعه محصولات مایکروسافت در بخش تلفن‌های هوشمند می‌دهد.

پیش از این، محصولات سرفیس تنها تبلت‌های این کمپانی را در بر می‌گرفتند اما این برند هم‌اکنون پا را فراتر نهاده و با پروژه‌ای به نام Juggernaut Alpha قصد تصاحب بخش اسمارت‌فون‌های مایکروسافت را دارد.

اسمارت فون مایکروسافت سرفیس

اولین محصول از سری اسمارت‌فون‌های سرفیس ظاهرا با تمام قدرت در انظار عموم حضور خواهد یافت زیرا یک نمایشگر ۵.۵ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ و کیفیت QHD را به جز در یک پرچمدار تمام عیار در هیچ اسمارت‌فون دیگری نمی‌توان یافت!

پردازنده در نظر گرفته شده برای مایکروسافت سرفیس یکی از جدیدترین محصولات اینتل با نام Intel Atom X3 است که در زمره چیپ‌های ۶۴ بیتی و بسیار قدرتمند روز دنیا قرار می‌گیرد. این گوشی در دو نسخه با رم‌های ۳ و ۴ گیگابایتی عرضه خواهد شد که به ترتیب به حافظه‌های داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی اختصاص خواهند یافت. جالب است بدانید که این گوشی قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه خارجی تا ۱۲۸ گیگابایت را نیز دارد که در مجموع فضای ۲۵۶ گیگابایتی برای ذخیره اطلاعات در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت!

پرچمدار عجیب و غریب مایکروسافت با دو دوربین بسیار قدرتمند ارائه می‌شود که نیاز کاربر را از هر حیث در حوزه عکاسی و فیلم‌برداری برطرف خواهد ساخت. مایکروسافت سرفیس به یک دوربین ۸ مگاپیکسلی با سنسور Zeiss Wide Angle و یک دوربین ۲۱ مگاپیکسلی با سنسور معروف PureView در پشت مجهز خواهد شد که پس از آن دیگر حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد!

از جمله امکانات جانبی آن می‌توان به قابلیت شارژ بی‌سیم، درگاه USB Type-C، قلم سرفیس و ویندوزفون نسخه ۱۰ یعنی آخرین نسخه موجود از این سیستم‌عامل اشاره کرد.

به نقل از منابع آگاه از جمله WMPoweruser، کمپانی مایکروسافت جدیدترین پرچمدار خود را در اواخر سال ۲۰۱۵ و یا اوایل سال جدید میلادی یعنی ۲۰۱۶ به جهانیان معرفی خواهد کرد.

گفتگو ها