اخبار

انتشار فایرفاکس ۴۰ با پشتیبانی از ویندوز ۱۰ و امنیت بیشتر

فایرفاکس ۴۰

موزیلا نسخه جدید مرورگر فایرفاکس خود را منتشر کرد تا علاوه بر پشتیبانی از ویندوز ۱۰، امنیت این مرورگر در هنگام نصب افزونه‌های متفرقه را نیز افزایش دهد. همان‌طور که موزیلا گفته، این به روز رسانی برای حفظ کاربران فایرفاکس ضروری است چون در ویندوز ۱۰ مرورگر Edge مرورگر پیش‌فرض کاربران است. فایرفاکس ۴۰ در هنگام نصب، کاربران ویندوز ۱۰ را هدایت می‌کند تا بتوانند مرورگر پیش‌فرض خود را به فایرفاکس تغییر دهند.

علاوه بر تغییرات ظاهری جزئی نسخه ویندوز ۱۰ این شماره از فایرفاکس، موزیلا کمی در موتور جست‌وجوی نوار ابزار ویندوز ۱۰ هم دست برده. به طور پیش‌فرض، این نوار ابزار از موتور جست‌وجوی بینگ مایکروسافت برای جست‌وجو در اینترنت کمک می‌گیرد. ولی وقتی یک کاربر، مرورگر پیش‌فرض خود در ویندوز ۱۰ را به فایرفاکس تغییر دهد، فایرفاکس موتور جست‌وجوی نوار ابزار ویندوز ۱۰ را هم مطابق با تنظیمات خودش تغییر می‌دهد. مثلا اگر در فایرفاکس از موتور جست‌وجوی گوگل استفاده کنید، موتور جست‌وجوی نوار ابزار ویندوز ۱۰ هم به گوگل تغییر می‌یابد.

در مورد تغییرات امنیتی برای نصب افزونه‌های متفرقه، موزیلا برای توسعه دهندگان افزونه‌ها یک پروسه تاییدیه با یک راهنمای کامل تنظیم کرده است. در فایرفاکس ۴۰، کاربران در هنگام نصب افزونه‌هایی که پروسه تاییدیه موزیلا را طی نکرده‌اند اخطاری دریافت می‌کنند مبنی بر اینکه این افزونه ممکن است خطرناک باشد. در به روز رسانی‌های بعدی فایرفاکس، موزیلا تمام افزونه‌های متفرقه تایید نشده را به صورت اتوماتیک غیرفعال خواهد کرد.

هر کس که علاقه‌مند است فایرفاکس ۴۰ را روی مک، لینوکس یا ویندوز نصب کند می‌تواند برای دریافت این به روز رسانی به سایت موزیلا مراجعه کند.

گفتگو ها