اخبار

آلکاتل وان تاچ Idol 3 به مصاف موتورولا موتو جی ۲۰۱۵ می‌رود

آلکاتل وان‌تاچ Idol 3

چند ماه پیش بود که آلکاتل وان تاچ، Idol 3 را معرفی کرد، ولی فقط مدل ۵.۵ اینچی این اسمارت فون در دسترس عموم قرار گرفت. کسانی که به دنبال مدل ۴.۷ اینچی این اسمارت فون بودند به زودی می‌توانند این مدل را هم خریداری کنند. این مدل روز جمعه، ۱۴ آگوست به ارزش ۱۸۰ دلار در معرض فروش قرار می‌گیرد، این یعنی ۷۰ دلار ارزان‌تر از مدل ۵.۵ اینچی، و البته هم قیمت با موتورولا موتو جی ۲۰۱۵.

به غیر از اندازه صفحه نمایش، مدل ۴.۷ اینچی کمی از برادر بزرگ‌تر ۵.۵ اینچی‌اش ضعیف‌تر است. این اسمارت فون به یک پردازنده چهار هسته‌ای کوال‌کام اسنپ دراگون ۴۱۰ مجهز است و ۱.۵ گیگابایت رم دارد. این در حالی است که مدل ۵.۵ اینچی همین اسمارت فون از یک پردازنده هشت هسته‌ای اسنپ دراگون ۶۱۵ و یک رم ۲ گیگابایتی نیرو می‌گیرد.

در مدل کوچک‌تر، وضوح صفحه نمایش به ۷۲۰ پیکسل کاهش یافته (مدل ۵.۵ اینچی وضوح ۱۰۸۰ پیکسلی دارد). شاید این تفاوت کمی زیاد باشد ولی از آنجایی که صفحه نمایش مدل جدید کوچک‌تر هست، وضوح کمترش زیاد به چشم نمی‌آید. مدل ۴.۷ اینچی Idol 3 یک باتری ۲۰۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد، که در مقایسه با باتری ۲۹۰۰ میلی آمپر ساعتی مدل ۵.۵ اینچی‌اش به باتری کوچک‌تری تجهیز شده. اما مجددا چون صفحه نمایش مدل جدید کوچک‌تر هست، طول عمر باتری مدل ۴.۷ اینچی باید تقریبا با مدل ۵.۵ اینچی برابری کند.

آلکاتل وان‌تاچ Idol 3

رنگ‌های آلکاتل وان‌تاچ Idol 3

بقیه مشخصات فنی این دو مدل تقریبا مثل هم هستند. یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین ۵ مگاپیکسلی در جلو، اسپیکرهای استریو در جلوی دیوایس، ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی با قابلیت افزودن ۳۲ گیگابایت حافظه از طریق کارت میکرو SD.

اندروید ۵.۰.۲ به صورت پیش‌فرض روی این دیوایس نصب هست و جالبش این است که رابط کاربری این دیوایس به هر سمتی قابلیت چرخش دارد، پس از هر طرفی که این دیوایس را در دست بگیرید رابط کاربری هم به همان سمت می‌چرخد. از آن مهم‌تر اینکه آلکاتل وان تاچ اعلام کرده که Idol 3 بلافاصله پس از روشن شدن توسط کاربر، یک به روز رسانی دریافت خواهد کرد که مشکل امنیتی مهم Stagefright در اندروید را برطرف می‌کند.

و در آخر اینکه Idol 3 به شبکه ۴G LTE متصل می‌شود و از اپراتورهای GSM هم پشتیبانی می‌کند. با قیمت ۱۸۰ دلاری‌اش، Idol 3 مدل ۴.۷ اینچی مستقیما موتورولا موتو جی ۲۰۱۵ را برای رقابت مورد هدف قرار داده. از نظر مشخصات فنی این دو دیوایس بسیار مشابه هستند، اما موتو جی از طریق موتو میکر قابل شخصی سازی‌ست و در برابر آب هم مقاوم است و تمام این امکانات را در با همان ۱۸۰ دلار در اختیار کاربران می‌گذارد.

گفتگو ها