اخبار

هزینه ۷۰۰ هزار دلاری برای حفاظت از تیم کوک

مدیر عامل اپل تیم کوک

تیم کوک ممکن است فردی باشد که توان مراقبت از خود را دارد، چرا که او هر روز به باشگاه می‌رود اما اپل هرگز ریسک نمی‌کند: این شرکت بطور سالیانه نزدیک به ۷۰۰ هزار دلار برای مراقبت و حفاظت از تیم کوک می‌پردازد.

طبق فرم برنامه‌ای که این شرکت به تازگی در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ثبت کرده است، هزینه‌هایی که اپل برای تیم کوک پرداخت می‌کند به این شرح است:

  • کمک‌های شرکت که تحت برنامه ۴۰۱K به حساب آقای کوک واریز می‌شود به مقدار ۱۵،۶۰۰ دلار.
  • حق بیمه زندگی که شرکت می‌پردازد به مقدار ۲،۵۲۰ دلار.
  • پول نقد که برای تعطیلات پرداخت می‌شود به مقدار ۵۶،۹۲۳ دلار.
  • هزینه‌های امنیتی به مقدار ۶۹۹،۱۳۳ دلار.

اگرچه پول زیادی به نظر می‌رسد اما واقعا برای یک مدیر عامل شرکت در سیلیکون ولی زیاد نیست. همانطور که در سال گذشته هم توسط گزارش Equilar عنوان شد: شرکت آمازون برای امنیت کامل جف بزوس – مدیر عامل این شرکت – یک میلیون ۶۰۰ هزار دلار و شرکت اوراکل برای مدیر عامل خود لری الیسون یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار پرداخت کردند.

من شک ندارم که تیم کوک زندگی بسیار کاملی با بالاترین استانداردها دارد اما او واقعا به عنوان یک مرد ولخرج شناخته نشده است. پس نمی‌توان او را بخاطر دریافت این پول‌ها سرزنش کرد.

با توجه به درآمدی که او هرسال برای شرکت اپل به ارمغان می‌آورد، بیشتر از ۷۰۰ هزار دلاری که برای امنیت تیم کوک صرف می‌شود، باید صرف محافظت از کوچک‌ترین عضو هیئت مدیره اپل شود.

نظرتان در مورد هزینه‌های تیم کوک چیست؟ آیا شما این هزینه‌ها را برای او زیاد می‌دانید؟

 

 

گفتگو ها