اخبار

۱۸ شهریور: تاریخ احتمالی کنفرانس اپل

اپل استور پالو آلتو

اپل معمولا عادت ندارد که در جدول برنامه‌های سالانه خود جابه‌جایی‌های بزرگی ایجاد کند. بنابراین هر سال از اواسط مرداد ماه شایعاتی منتشر می‌شود مبنی بر اینکه شهریور زمان برپا شدن کنفرانس اپل است و به همین دلیل خیلی از افراد از همین حالا چشم انتظار آیفون‌ها و آیپدهای جدید می‌شوند. آخرین شایعات حاکی از آن است که ۱۸ شهریور تاریخی خواهد بود که اپل کنفرانس بعدی خودش در سال ۲۰۱۵ را برگزار می‌کند.

این خبر بر اساس گزارشی است از Buzzfeed که به گفته خودش از منابعی آگاه به برنامه‌های اپل این اطلاعات را به دست آورده – که البته قطعا این منبع آگاه، خود تیم کوک نبوده، ولی از کسی بوده که به داخل شرکت دسترسی داشته. بعلاوه، پیش‌بینی می‌شود که امسال اپل تمام خبرهای جدیدش در مورد آیفون‌ها و آیپدها را در یک رویداد واحد رو کند، بر خلاف سال‌های قبل که اپل معمولا اطلاعات آیپدهای جدید را به کنفرانسی جداگانه در ماه اکتبر منتقل می‌کرد. با توجه به اینکه از میزان فروش آیپدها کاسته شده، بعید نیست که اپل کنفرانسی جداگانه برای این دیوایس در نظر نگیرد.

اما این همه داستان نیست. Buzzfeed می‌گوید که در این رویداد احتمالا از نسخه جدید اپل TV هم رونمایی خواهد شد، دیوایسی که خیلی‌ها تمام سال انتظارش را می‌کشیدند. یکی دیگر از دیوایس‌هایی که برخی از علاقه‌مندان به محصولات اپل را به انتظار کشانده بود آیپد پرو است. Buzzfeed می‌گوید که وجود این آیپد هنوز دقیقا تایید نشده، ولی باز هم ممکن است که روز ۱۸ شهریور از آن رونمایی شود. Buzzfeed اعتراف می‌کند که اپل همیشه دوست داشته مرموز باشد و مخاطبان خودش را در بهترین لحظه شگفت زده کند، پس حتی با اینکه فقط یک ماه تا این کنفرانس باقی مانده ممکن است برنامه‌های این شرکت باز هم تغییر کند.

اگر طبق این گزارش اپل تصمیم گرفته باشد که تمام دیوایس‌های جدید خودش را در همین رویداد معرفی کند، می‌توان پیش‌بینی کرد که میزان تقاضا در بازار مثل بمب منفجر شود. هر چند این‌طور که تا امروز مشخص شده، تغییرات سخت‌افزاری آیپد این بار بسیار جزئی خواهد بود (iOS 9 به خودی خود امکانات نرم‌افزاری خوبی به آیپد اضافه می‌کند)، پس بیشتر تمرکز اپل امسال روی آیفون متمرکز شده، آن هم با اضافه شدن Force Touch و یک دوربین بهتر به این اسمارت فون.

گفتگو ها