اخبار

انتشار متن باز نسخه پیش‌نمایش ابزار iOS Bridge از مایکروسافت

ویندوز ۱۰

مایکروسافت چند ماه قبل در کنفرانس توسعه دهندگان Build خبر خیلی خوبی داد: ویندوز ۱۰ می‌تواند اپ‌های iOS و اندروید را اجرا کند. از همان زمان در ماه آوریل، توسعه دهندگان شیفته این قابلیت ویندوز شدند، ولی مایکروسافت تا امروز ابزار پورت کردن اپ‌ها به ویندوز را تحت کنترل خودش نگه داشته بود. حالا مایکروسافت در یک اقدام شگفت انگیزتر، ابزار پورت اپ‌ها از iOS به ویندوز را به صورت متن باز منتشر کرده. ویندوز Bridge برای iOS که قبلا با اسم رمز پروژه Islandwood شناخته می‌شد، به تازگی وارد نسخه پیش‌نمایش شده و تمام کدهای منبع آن روی گیت‌هاب قرار گرفته است.

iOS Bridge به توسعه دهندگان امکان می‌دهد که هم برای ویندوز ۸.۱ اپ بسازند و هم ویندوز ۱۰، و البته به زودی از نسخه موبایل هم پشتیبانی خواهد کرد. این نسخه که منتشر شده همان‌طور که ذکر شد فقط یک پیش‌نمایش است و نسخه نهایی نیست و مایکروسافت با انتشار کدهای منبع این ابزار به صورت متن باز در حال آموختن این است که بداند ابزار خود را باید به کدام سمت هدایت کند. مایکروسافت در نظر دارد که iOS Bridge را در پاییز سال جاری میلادی در اختیار عموم قرار دهد و در کنار آن هم نسخه بتای Bridge برای اندروید را عرضه کند. Android Bridge فعلا در نسخه پیش‌نمایش به سر می‌برد و فقط کسانی به آن دسترسی دارند که دعوت‌نامه داشته باشند. مایکروسافت تا آخر ماه جاری میلادی به تمام کسانی که دعوت‌نامه این ابزار را دارند اجازه دسترسی خواهد داد.

این ابزارها هر دو به این منظور ایجاد شده‌اند که به توسعه دهندگان این امکان را بدهند تا بتوانند اپ‌های iOS و اندروید خود را به ویندوز منتقل کنند. با این حال هنوز زود است که بدانیم آیا این ابزارها می‌توانند مشکل ضعف مایکروسافت در تعداد اپ‌ها برای گوشی‌ها و تبلت‌های ویندوزی را حل کنند یا نه.

گفتگو ها