اخبار

فیلم Ready Player One به کارگردانی اسپیلبرگ سال ۲۰۱۷ عرضه می‌شود

استیون اسپیلبرگ

دوست داران Ernest Cline حالا موضوع جدیدی برای انتظار کشیدن دارند: فیلمی برگرفته از کتاب Ready Player One که قرار است در تاریخ ۱۵ دسامبر ۲۰۱۷ منتشر شود. ماه مارس بود که اعلام شد استیون اسپیلبرگ قرار است کارگردانی این فیلم را بر عهده بگیرد، ولی از آنجایی که اسپیلبرگ همیشه سرش شلوغ است، هر وقت فیلمی را در دست می‌گیرد برنامه‌ها کمی تغییر می‌کنند. اما حالا که تاریخ عرضه این فیلم اعلام شده، به نظر می‌رسد که اسپیلبرگ این فیلم را جدی گرفته و آن را در اولویت خود قرار داده است.

برای آن دسته از کسانی که با کتاب Ready Player One آشنا نیستند باید ذکر کنم که این کتاب یک داستان علمی تخیلی محبوب است. داستان این کتاب در مورد آینده است؛ آینده‌ای که در آن انسان‌ها بیشتر وقت خودشان را در یک محیط واقعیت مجازی به نام Oasis سپری می‌کنند. Oasis در واقع یک فضای مجازی شبیه سازی شده از روی دنیای ایده‌آل انسان‌ها است. وقتی خالق این محیط مجازی می‌میرد، یک پیام ویدیویی از او منتشر می‌شود که قبل از مرگش آن را ضبط کرده بوده. او در این پیام می‌گوید که در Oasis یک Easter Egg پنهان کرده است و هر کس بتواند آن را پیدا کند تمام مال و ثروت خودش را در اختیار او قرار می‌دهد. شخصیت اصلی این داستان، Parzival برای پیدا کردن این Easter Egg وارد ماجراهای جالبی می‌شود.

اسکریپت Ready Player One به دست Zak Penn نوشته شده، نویسنده‌ای که قبلا روی فیلم‌های بزرگی مثل سری X-Men و The Avengers کار کرده است و پروژه‌هایی مثل Pacific Rim 2 و شماره‌ای جدید از سری Transformers را هم در دستور کار خود دارد.

گفتگو ها