لپ تاپنقد و بررسی

نقد و بررسی لپ تاپ لنوو آیدیاپد Z510

لپ تاپ لنوو آیدیاپد Z510

لنوو پس از تجربه موفق لپ تاپ های Z500 این سری را با پردازنده‌های نسل چهارم اینتل آپدیت کرد و با نام جدید Z510 منتشر ساخت. مدل های جدیدی که این کمپانی هر کدام شوک بزرگی را به بازار لپ تاپ وارد کرده اند. اما قبل از شروع نقد و بررسی لپ تاپ لپ تاپ لنوو آیدیاپد Z510 می خواستم خدمت شما عرض کنم که در خرید مدل Z510 شک نکنید چرا؟ با من باشید تا جامع ترین نقد این دستگاه رو خدمت تان عرض کنم.

مجله اینترنتی آی تی پورت

کیفیت ساخت ۱۰/۱۰

خب همانطور که همتون حتما نقد و بررسی برخی سایت ها را خواندید حتما متوجه شدید که قاب زیری و روی لپتاپ از پلاستیک مات ساخته شده اما من خودم که همین مدل را دارم اصلا متوجه نمی شوم که این پلاستیک فشرده هسته یا آلومینیوم در این حد کیفیت ساخت بالایی داره و کار هرکسی نیست تشخیص دادن این امر، برای همین اگر کسی لپ تاپ شما رو ببینه صد در صد فک می کند بدنه از فلز ساخته شده ، دوتا چراغ اعلان جلو لپ تاپ هست که سمت راستی نشان دهنده به برق وصل بودن لپ تاپ و سمت چپی نشان دهنده روشن بودن دستگاه هست، خب من از ۱۰ به این کیفیت ساخت عالی نمره ۱۰ را می دهم.

مجله اینترنتی آی تی پورت

کیبورد ۱۰/۱۰

صفحه کلید این لپ تاپ همانطور که مستحضر هستید AccuType نام دارد، این صفحه کلید برای تایپ کردن و گیم عالیه به دلیل قرار گرفتن کلید در بهترین موقعیت شما می توانید به راحتی شروع به تایپ کردن کنید و خستگی رو هرگز احساس نکنید. اگر دقت کرده باشید در اکثر لپ تاپ های ایسوز کلید های جهت نما کوچک بوده و اصلا برای بازی های NFS و امثال آن ها خوب نیست ولی این کیبورد با کلید های جهت نمای بزرگ این کار را برای شما راحت می کند، نور پس زمینه کیبورد هم که عالیه شما می توانید کلید FN و Space (بزرگ ترین کلید کیبورد) را با هم بگیرید و نور پس زمینه کیبورد را خاموش و روشن کنید. دارا بودن بخش ماشین حساب هم که خوراک حسابدارا هست و عالیه، من از ۱۰ نمره بهش ۱۰ می دهم.

مجله اینترنتی آی تی پورت

تاچ پد ۱۰/۱۰

تاچ پد یا همون موس هم که عالیه به راحتی فرمان های چند لمسی را پشتیبانی میکنه و خیلی کار باهاش راحت و به دست احساس خوبی دست می دهد. وقتی که با تاچ پد کار می کنید. دقت کنید این تاچ پد مثل خیلی از لپ تاپ های دیگه بخش تاچ و کلید جدا نداره و تمام قسمت تاچ پد یک تیکه است که خیلی به زیبایی و کارایی و بزرگ تر شدن تاچ پد کمک می کنه، کسانی که با مک بوک های شرکت اپل کار کردن با کار با این تاچ پد اصلا احساس غریبی نمی کنند چون کلا شبیه تاچ اپل هست. خب این بخش هم ۱۰ نمره رو کامل میگیره.

مجله اینترنتی آی تی پورت

صفحه نمایش ۸/۱۰

صفحه نمایش کیفیت خوبی دارد منتها وقتی از زاویه رو به رو نگاه می کنید. وقتی از پایین به آن نگاه می کنید تیره میشه و رنگ ها میمیرند اما وقتی تنظیمات نور را تا اخر افزایش می دهید راضی کننده می شود و زیاد نمی شود به آن سخت گرفت این مشکل هم بخاطر پنل آن است که در برابر قیمت خیلی هم عالیه، ولی با اینحال وقتی من بازی NFS Rivals رو بازی می کنم حس می کنم خودم تو بازی هستم ولی یه چیز خیلی مهمی که توی این صفحه نمایش آن را عالی می کند  مات بودن صفحه نمایش است که زیر نور آفتاب به راحتی با آن کار می کنید و کسانی که در اتاق کارشان یک لامپ پشت سرشان روشن است و از منکعس شدن نور داخل صفحه نمایش ناراضی هستند این مشکل را دیگه با این صفحه نمایش ندارند. به نظرم کاملا لایق ۸ نمره هست.

مجله اینترنتی آی تی پورت

وب کم ۳/۱۰

هرچند که وب کم برای کسانی استه که زیاد چت می کنند و عکس های سلفی می گیرند ولی اگر لنوو در این لپ تاپ از یه وب کم قوی تر مثلا ۳٫۰ مگاپیکسلی بجای ۰٫۳ مگاپیکسلی استفاده کرده بود خیلی بهتر بود. البته باید به این مورد اشاره کنم که ابعاد فیلم برداری ۷۲۰ یا همون HD است. به همین دلیل  ۳ نمره کسب می کند.

میکروفون ۹/۱۰

میکروفون (ها) کنار وب کم قرار داره اما مشخص نیست از ۳ تا سوراخی که کنار وب کم هستند کدامشان میکروفون است، شاید تمامی آنها ولی چیزی که مهمه این است که کیفیت ضبط صدای فوق العاده ای دارد و لایق نمره ۹ است.

مجله اینترنتی آی تی پورت

بلندگو ها ۱۰/۱۰

(جی بی ال صدایی برای لنوو) این جمله ای است که وقتی در لپ تاپ را باز می کنید چشمتان به آن برخورد می کند، جی بی ال یکی از شرکت های معروف و عالی در ساخت بلندگو است که در کشور آمریکا قرار دارد این کمپانی و خیلی هایی که اهل سیستم هستند با آن آشنا هستند، خب وقتی اینطور شرکتی بخواهد برای یک لپ تاپ بلندگو بسازد بهترین را می سازد. به شخصه خیلی حال کردم وقتی که نرم افزار Dolby profile را که داخل سی دی همراه دستگاه بود رو نصب کردم و فهمیدم که واقعا چی هست این بلندگو ها، شاید تنها ضعفی که بتوان گرفت این است که بلندگو ها زیر لپ تاپ قرار دارند و اگر بالای کیبورد بودند بهتر بود، اما این هم باز من یه مزیت می بینم هرچند که لپ تاپ را روی جایی مثل قالی قرار دهید صدایش  کاهش پیدا می کند ولی وقتی روی میز قرار میگیرد به دلیل منعکس شدن صدای قوی تری را احساس می کنید. بقیه ی لپ تاپ ها کنار این صدایشان اصلا به گوش نمیرسد. به نظرم ۱۰ نمره براش کم است.

مجله اینترنتی آی تی پورت

پورت ها و اتصالات ۱۰/۱۰

Z510 واقعا از نظر پورت کامل است، دوتا پورت USB 3.0 سمت چپ و یک دونه USB2.0 سمت راست است که نکته جالب در مورد یو اس بی ۳ ها این است که بر خلاف بعضی لپ تاپ ها که باید درایورشون اول نصب بشه تا یو اس بی ۳٫۰ کار بکند این مدل به محض نصب ویندوز تمام یو اس بی ها کار می کنند و با فلش های USB 2.0 کاملا سازگاری دارن. پورت HDMI-VGA در سمت چپ قرار دارن که حتما با کاراییش آشنایی دارید، یه نکته در مورد پورت شبکه اینکه خیلی ها بخاطر محدود بودن سرعت این پورت روی ۱۰۰ مگابایت می گویند لپ تاپ بدرد نخوری هست اینا همان مارک پرستای هستند که از لنوو بدشان می آید، مگر در ایران تا ۵۰ سال دیگر ما از اینترنت ۱۰۰ مگ استفاده می کنیم که بخواهیم بزنیم تو سر لپ تاپ؟! یا اینکه واسه شبکه داخلی چقدر سرعت می خواهیم؟ تا حالا در جابجایی اطلاعات داخل شبکه داخلی بیشتر از ۵۰ مگ استفاده کردید؟ پس الکی به آن خورده نگیرید، بعد از این موارد جای خروجی هوای فن لپ تاپ هست و بعد آن جای شارژر که از دو طرفه است و از هر طرف شارژر را متصل کنید فرقی نمی کند، سمت راست هم که جک ۳٫۵ میلیمتری صدا است که البته جک میکروفون هم هست و دوتا آن ترکیبی است بعدش جای کارت ریدر است و USB2.0 بعد آن هم که جایگاه درایو نوری و در آخر هم که جای کلید قفل به میز است، کاملا ۱۰ نمره رو می گیرد.

نرم افزار های همراه دستگاه ۱۰/۱۰

در سی دی که همراه لپ تاپ است دو نرم افزار واسه صدا و باطری است، یکی که دالبی پروفایل است که وقتی نصب می کنید کلی پروفایل اختصاصی واسه تنظیم صدا در اختیار شما قرار می دهد از جمله برای بازی و موسیقی و فیلم، خودتان هم می توانید به صورت سفارشی برای آن پروفایل تعریف کنید. یکی دیگه که خیلی مهم هم است نزم افزار Lenovo Energy Manager می باشد وقتی این نرم افزار را نصب کردید (دقت کنید برای بار اول بگذارید لپ تاپ یکبار تا ۱۰۰% شارژ بشود حدود ۶ ساعت یا هرچی خودتان دوست دارید بعدش از نرم افزار استفاده کنید این کار برای این است که تمام خونه های باطری کاملا پر بشوند و نهایت استفاده رو از باطری ببرید) بعد از یه آموزش وارد محیط نرم افزار می شوید, چهارتا پروفایل دارد که همان چهارتایی که داخل Power Option کنترل پنل هستند، این که هرکدوم به چه جزئیاتی و چه کاربردی دارد یک سرچ در گوگل بزنید، ولی مهمترین قسمت این است که Consevation Mode رو فعال کنید زیر دکمه های Minimize & Close یک دکمه هست وقتی آن را می زنید باید به تب آخر یعنی Setting بروید و Consevation Mode  رو در وضعیت ۱ قرار دهید، این کار باطری شما را بین ۵۰ تا ۶۰ درصد نگه میدارد و باطری را از مدار خارج می کند و از برق شهری استفاده می کند که عمر باطری را چند برابر می کند، دو قسمت مهم دیگر در این نرم افزار وجود دارد که توی تب اول یعنی Maintenance Guide هستند اولی اینکه اگر تیک زده باشد یعنی باطری شما در بهترین حالت ممکن است و مشکلی نداره و Capacity باید حدود ۴۸۰۰۰mWh باشد. دکمه دیگر آن به نام Gauge Reset که با زدن این دکمه باطری کالیبره می شود این کار چند ساعت زمان می برد توصیه می کنم برای افزایش عمر باطریتان هر ۱ یا ۲ ماه یکبار باطری را کالیبره کنید که هم عمرش بیشتر بشود هم مقدار دقیق روشن بودن دستگاه را نشان بدهد، البته هر ۱۰ روز یکبار باطری رو تا ۱۰۰ شارژ کنید و بذارید تا نزدیک ۱۰ درصد کاهش پیدا کند و بعد دوباره از حالت Consevation Mode استفاده کنید، و قسمت آخر هم Fan dust removal است که کارش این است فن دستگاه را چند بار و به مدت ۲ دقیقه دو برابر سرعت معمول می چرخاند که گرد و خاک های داخل دستگاه را بیرون بدهد. بستگی به خودتان و محیط تان دارد که هر چند مدت یکبار از این امکان استفاده کنید. در ضمن درایور های همراه دستگاه برای ویندوز ۸ نسخه ۶۴ بیتی هستند، اما نمره، ۱۰ برای این بخش خیلی خوبه.

CPU  سی پی یو۱۰/۱۰

خب رسیدیم سر بحث سخت افزار و اصلی ترین قسمت می خوام به تان بگوییم هویت واقعی این دستگاه چیست؟  اول از همه بگوییم که شرکت اینتل داره نسل به نسل سی پی یو می سازد آخرین نسلی که ساخته هسول نام داره یا بهتر است بگوییم نسل چهارم البته تا چند ماه دیگر نسل ۵ هم می آید که ساختار ۱۴ نانومتری دارد ولی فعلا ما با نسل ۴ کار داریم یعنی سی پی یو های این دستگاه, خب اول از همه مزیت سی پی یوهای هسول به نسل های قبل این است که بخاطر ساختار جدید و کاهش مصرف انرژی سرعت پردازندگی قوی تری نسبت به نسل های قبل تر دارد و اگر شما مراجعه کنید به سایت های CPU Benchmark و کد سی پی یو ها را انجا وارد کنید رتبه ای که یک سی پی یو i5 هسول (نسل ۴) می گیرد از رتبه سی پی یو i7 نسل سوم بیشتر است. حالا چگونه بین سی پی یو ها تشخیص بدهیم کدام نسل سوم و کدام نسل چهارم، اگر دقت کرده باشید هر دستگاه یه مدل پردازنده دارد در مدل های Z510 این کد ها ۴۲۰۰ و ۴۷۰۲ هستند که عدد ۴ اول این کد ها نشون دهنده هسول یا همون نسل چهارم است، پس موقع خرید حتما دقت کنید که مدل سی پی یو با ۴ شروع می شود یا ۳٫ باز هم اینجا یه چیز دیگری هست که بین سی پی یو ها تفاوت ایجاد می کند و آن حرفی هستند که در کنار مدل پردازنده قرار می گیرد. دقت کنید که یک رده بندی از قوی به ضعیف بین این حروف وجود دارد که شامل E-M-U-H است اما لپ تاپ های بازار که از کد M و U استفاده می کنند بیشتر از E و H هستند. که مهمترین ها M و U هستند (اگر دیدید مثلا یکی نوشت شده است MQ  یا UQ یا جای حروف جابجا بود، این Q نشان دهنده Quad یا چهار هسته ای هست که فقط سی پی یو های i7 این را یدک می کشند به معنای ۴ هسته واقعی، i5 و i3 دو هسته واقعی دارند) سری M پردازنده از ولتاژ استاندارد با سرعت پردازش استاندارد بهره می برند که همین امر باعث شده در مقابل سری U که مصرف بهینه تری دارند قوی باشند. در واقع سری U از ولتاژ کمتری و بالتبع از سرعت پردازش کمتری برخوردارند. به نظر شما ۱۰ نمره کم نیست؟

مجله اینترنتی آی تی پورت

GPU گرافیک ۱۰/۱۰

در مورد گرافیک هم که باید بگم عالیه و به راحتی تمام بازی های جدید را که من نصب کردم اجرا کرد، این دستگاه دو گرافیک دارد یکی که Geforce GT 740 2GB است و دیگری Intel HD 4600 که روی خود سی پی یو قرار دارد. دقت کنید موقع نصب درایور ها حتما اول intel را نصب کنید سپس گرافیک geforce رو نصب کنید. گرافیک ها واقعا عالی عمل می کنند وقتی درایور ها را نصب می کنید برروی حالت اتوماتیک یعنی پیش فرض از گرافیک سی پی یو استفاده می کند ولی برای کارهای سنگین سوییچ می کند روی گرافیک nvidia این کار برای مصرف انرژی کمتر هست البته خودتان می توانید با راست کلیک روی دسکتاپ و وارد شدن به کنترل پنل nvidia تنظیم کنید پیش فرض کدام باشد؟ ۱۰ نمره برای گرافیک.

هارد ۱۰/۱۰

هارد دستگاه در همه ی مدل ها ۱ ترابایت است که برای کسانی مثل من که همیشه مشکل  کمبود فضا برای فیلم و بازی داریم عالیه و ۱۰ نمره را کسب می کند.

باطری ۱۰/۱۰

باطری هم که شارژدهی واقعا خوبی دارد. من نزدیک به ۴ ساعت با آن کار کردم. البته اگر به شارژ وصل کنید، باطری از مدار خارج خواهد بود. با وجود ۴ سلولی بودن و آمپر پایین دستگاه نسبت به هم رده ها خیلی خوب عمل کرد، که دلیل آن بخاطر نسل ۴ پردازنده است. به این بخش هم ۱۰ نمره را می دهیم.

سیستم خنک کنندگی ۱۰/۱۰

واقعا عالیه کاملا بی صدا کار می کند و دستگاه کاملا خنک است اگر دستتان را جلوی خروجی هوا بگیرید جریان هوا را اصلا حس نمی کنید. و احساس می کنید که فن خاموش است هرچند که بعضی وقتا خاموش می شود. فقط در هنگام بازی مقداری استراحتگاه دست چپ گرم می شود که آن هم طبیعی است، بخاطر اینکه آلومینیوم گرما را منتقل می کند و اگر مسیر هوای فن بذارید، در هنگام بازی هم خنک خواهد بود.۱۰ نمره برای سیستم خنک کننده.

در امتیازدهی بنده، این لپ تاپ توانست از ۱۴۰ نمره ۱۳۰ نمره بگیرد. حال دیگر نظر شماست و کنار گذاشتن مارک پرستی.

گفتگو ها
    الهام

    عالی بود جناب بلوردی

    این یکی از بهترین لپ تاپ های موجود در بازار هست که قیمتش هم مناسب هست.

    ممنون از شما

    اکبری

    من این لپ تاپ رو گرفتم حرف نداره و ازش کاملا راضی هستم

    قسمت نرم افزار توضیحات جالب بود من برخی مواردی رو که در اینجا بهش اشاره کردید رو در جریان نبود.

    مرسی

    @الهام

    خواهش میکنم نظر لطفتونه

    @اکبری

    آره آقای اکبری واقعا لپتاپ عالی هسته هرچند که خیلی ها از مارک لنوو بدشون میاد هرجا میبینن دست من میگن بدرد نمیخوره

    ولی جزئیات خیلی زیاد و عالی داره که وقتی با بقیه لپتاپ ها مقایسه اش کنید اونا هیچ حرفی واسه گفتن ندارن, سپاس از نظرتون

    ali

    یه مشکلی که این لپ تاپ داره یه کم هاردش صدا میده.

    پویا

    صدای هاردش یه نقطه منفی شده واسش.این صدای هارد که مشکل افرین نیس

    عسل

    سلام. ببخشید آیا این لپتاپ کیبورد فارسی داره؟ این واسم خیلی مهمه

      iman

      بله.کیبورد نرم با لایت عالی.تو تاریکی شب هم بخوبی میشه تایپ کرد

    iman

    خداییش عالیه من یک ساله خریدمش آخ نگفته.کاملا بیصدا گرافیک عالی.من رشته ام معماری تمام نرم افزار هارو بخوبی ساپورت کرده.منم موقع خرید بین لنوو و ایسوس دودل بودم ولی این مشخصات سخت افزار قیمتش تو ایسوس دو برابره.ولی لنوو با این قیمتش فوق العادست

    pariya

    من ۵ماه که این لپ تاپ رو دارم..فقط ای کاش باطریش به راحتی جدامیشد تا در مواقعی که لازمه توی برق باشه وازش استفاده میشه نگران خرابیش نباشیم

    AbbAs

    z 510 dorbinesh keyfiyat nadare !! kari nemisshe kard ?!

    nafis

    vaghan merc man nmidonestam chetor lampe zire keyboard khamosh mishe alan fahmidam 🙂

    با سلام و تشکر از توضیحات شما

    من میخوام یک لپ تاپ لنوو z510 بگیرم دست دوم

    یک نفر هست که این لپ تاپ را شهریور خریداری کرده است و گارانتی دارد و پلمپ شرکت هنوز روش هست و سیستم عامل ۸٫۱ روش هست

    گفتم شما که سر و کار دارین با این قیمت که میگه خوبه یا نه طرف میگه ۱,۵۰۰,۰۰۰ چطوره ؟؟؟؟

    بعد ی سوال دیگه .

    آیا باتریش داخلیه یا خارجی؟؟؟

    بعد من که شنیدم داخلیه این باتری داخلی مشکلی واسم پیش نمیاره؟/

    با تشکر

    @ali :بله هارد صدا میده اما آزار دهنده نیست و خودم حتی در سکوت کامل شب فقط صدای فن رو میشنوم

    @پویا : به نظر من انقدری که شما ازش مینالید نیست هارد صدا میده فقط وقتی که خیلی دقت کنید در کارکرد معمولی صدایی شنیده نمیشه اگه هاردتون بیش از حد صدا میده به فروشنده مراجعه کنید.

    @عسل: خیر کیبوردی که روی این لپتاپ هست عربی هست اما شما در تایپ مشکلی براتون به وجود نمیاد چون ویندوز کیبورد فارسی داره و فقط بعضی از کلید ها مانند کلید (ذ) روی صفحه کلید (لا) نوشته شده اند و حدود ۸۰ درصد کلید حروف درستی رو در بر میگیرند(این نکته رو در نظر بگیرید که حدود ۹۵ درصد لپتاپ های موجود در بازار کیبورد عربی دارند.

    @iman: بله دقیقا همینطور هست که شما میگید.

    @pariya: اتفاقا به نظر من خوب هست که جدا نمیشه الان اکثر لپتاپ های جدید باطری غیر قابل تعویض دارند مانند همه ی خانواده ی لپتاپ های اپل و این رو هم یاداوری کنم که شما اون قسمت نرم افزار های همراه دستگاه رو به خوبی مطالعه نکردید خود شرکت لنوو برای خراب نشدن دستگاه نرم افزار مدیریت باطری رو روی لپتاپ قرار داده که باطری رو روی ۶۰درصد نگه میداره و باطری رو از مدار خارج میکنه که اسیبی به باطری نرسد.

    @AbbAs: خب در این حد قیمت خیلی هم خوبه شما دقت کنید که اکثر وب کم های با کیفیت روی لپتاپ های اپل موجود میباشد که قیمتشون واسه ماها … .

    @nafis: خواهش, سعی شد تا جایی میشه به همگی نکات ریز توجه کرد.

    @amir: والا اگه لپتاپ مشکلی ندارد و ضربه نخورده و سالم هست قیمتش خوبه ولی با سوالات متعدد ببینید چرا داره این قیمت میده؟

    باطری این لپتاپ داخلی هست ولی شرکت سازنده نرم افزاری رو همراه لپتاپ ارائه میده که باطری رو روی ۶۰ درصد نگه میداره و باطری رو از مدار خارج میکنه تا عمر باطری طولانی تر بشه

    علیرضا بهشتی

    سلام، خیلی ممنون از اینکه پاسخ سوالات رو میدین

    من میخواستم برای خانومم لپ تاپ بگیرم توی رنج قیمت ۲ میلیون تا ۲۱۰۰ اینطورا

    خودم ۳ تا گزینه مد نظر دارم از برند لنوو

    z510 cori 5

    z5070 cori5

    flex 2 cori5 که البته این مدل لمسیه

    میخواستم از شما سوال کنم که کدوم مورد رو بگیرم بهتره؟ یا اگر تو این رنج قیمت مدل بهتری میشناسید بگید

    کارای سنگین و بازی سنگین با لپ تاپ انجام نمیدن

    من اول میخواستم z5070 بگیرم اما ظاهرا cpu از مدل u هست که با این حساب z510 فکر کنم قویتر باشه بخاطر سری m بودنش

    راجب flex 2 هم یکم شک دارم پون بعضیا میگن تاچ و صفحه و لولاهاش بعد از یه مدت خراب میشه و …

    ممنون میشم راهنمایی کنید

    @علیرضا بهشتی

    خدمت شما عرض کنم که سری ۵۰۷۰ سری جدیدتری هست نسبت به ۵۱۰ شما اگه واسه خانم میخواید بخرید ببینید کدوم شیک تر و سبک تر هست که لپتاپی در شان خانم ها باشه

    z510 سفید انتخاب خوبیه

    در مورد flex2 باید بگم که دیر اومد توی بازار وگرنه یکی از گزینه های خودم بود در مورد خراب شدن لولا هم نگران نباشید جنس خوب به این راحتیا خراب نمیشه

    اما در مورد لمسی بودن ببینید به کارتون میاد یا نه که الکی پول لمسی بودن رو ندید و به جای پول لمسی بودن روی سخت افزار قوی تر تمرکز کنید

    hoseini

    سلام روز بخیر.منم از این لپ تاپ واقعا خوشم اومده، فقط ی سوال دارم.

    وقتی لپ تاپ رو به شارژ بزنیم باطری تا۶۰درصد پر میشه؟ یعنی در صورتی که نرم افزار مدیریت باطری روش نصب نباشه بیشتر از۶۰درصد پر میشه و این به عمر باطری آسیب میرسونه؟؟

    امیرعلی

    این لپ تاپ قیمتش چنده ؟ خیلی خوشم اومده…

    وحید

    دوستان به هیچ عنوان این لب تابو نخرید منم اینجوری مطمن بودم الان هرکاری میکنم نه شارژ میشه و نه روشن میشه.. هیچکس هم بلد نیس مونده تو دستم!!!!من سال ۹۳ خریدم

    پارسا

    با سلام و عرض خسته نباشید من این لب تاب سه سال پیش خریدم از همه نظر عالی من روش اساسینز کرید اورجین نصب کردم خوب جواب میده به آنهای که لپ تاب نسبتا خوب برای بازی میخوان این خوبه اگر ۱۴ اینچ باشه