اخبار

استفاده هکرها از یخچال ها در حملات سایبری

مجله اینترنتی آی تی پورت

لوازم خانگی متصل به اینترنت در طی یک دوره ۲ هفته ای توسط بات نت های بزرگ (رباتهای شبکه) هک شده اند. شرکت امنیت اینترنتی Proofpoint در کالیفرنیا کشف کرده است که حملات سایبری بر روی بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه  مانند روترشبکه خانگی، تلویزیون­ها و یخچال­های هوشمند انجام می­شود.

دیوید نایت از شرکت Proofpoint  گفت: این حمله بین ۲۳ دسامبر و ۶ ژانویه رخ داده است که  توسط امواج ترکیب شده از طریق ایمیل بر روی دستگاه­ها انجام شده است. این کلاهبرداری شامل بیش از ۷۵۰ هزار ایمیل بر روی حدود ۱۰۰ هزار لوازم خانگی یا برنامه های رباتیکی که می توانند از راه دور بر روی دستگاه های دیجیتال نصب شوند انجام شده است.

آی تی پورت - اخبار

دیوید نایت در ادامه گفت: در حال حاضر بات نت ها بیشترین نگرانی امنیتی ما هستند. بسیاری از دستگاه­ها مصرف کنندگان امنیت بسیار ضعیفی دارند و مصرف کنندگان واقعا هیچ راهی برای شناسایی یا رفع آلودگی آنها ندارند. وی افزود: این شرکت ممکن است بتواند محل های حملات این دستگاه ها را پیدا کند.

یافته های Proofpoint نشان می دهد که فقط کامپیوترهای شخصی نیستند که می توانند به طور ندانسته به خطر بیفتند و برای حملات سایبری بزرگ مورد استفاده قرار بگیرند. بنابراین هر گونه وسیله خانگی هوشمند منزل نیز می تواند مورد حمله قرار گرفته و حفاظت ضعیف از این دستگاه­های هوشمند باعث می­شود که به آسانی آلوده شوند و توسط کامپیوتر، لپ تاپ یا تبلت کنترل شوند.

منبع: edition.cnn.com  news.sky.com

گفتگو ها
    الهام

    همین یکی رو کم داشتیم که به یخچال مون هم رحم نکنند و هکش کنند :دی

    بهاره

    بله درسته …… البته به شرطی که یخچالتون هوشمند باشه و به اینترنت وصل بشه 😀

    با سلام.تشکر از سایت خوب و زیباتون.واقعا عالیه. به امید موفقیت شما.

    با تشکر از مطالب خوبتون

    محمد

    زیاد نگران نیستم چون ما از فیبر استفاده میکنیم!شوخی کردم