اخبار

ورود پرینترهای سه بعدی به شیرینی پزی ها

مجله اینترنتی آی تی پورت

دو پرینتر سه بعدی مواد غذایی که به تازگی تولید شده است در لاس وگاس رونمایی شد. این پرینترها که با نام Chefjet رونمایی شده­ است توانایی چاپ مواد غذایی شامل شکلات و شیرینی، قند و شکر را دارند.

این پرینترهای ۳ بعدی قابلیت ساخت شکلات و شکرهای  شکل پذیر مخصوص قنادی ها را دارند که در مقایسه با روش سنتی تولید شیرینی بسیار راحت تر است.

مدل کوچک این پرینترها که به عنوان Chefjet شناخته شده است محدود به تولید مواد تک رنگ است. اما مدل Chefjet Pro که بزرگتر و حرفه ای تر است؛ قابلیت ساخت اجسام رنگی با کیفیت بالا را دارد. هر دو مدل قابلیت تولید شکلات یا قند با طعم­های وانیل، نعناع، سیب ترش، گیلاس و هندوانه را دارند.

آی تی پورت - اخبار

با ورود این فناوری به صنعت غذایی باید منتظر خلاقیت­های تولید کنندگان مواد غذایی باشید.

آی تی پورت - اخبار

شما می­توانید فیلم معرفی کوتاه این پرینتر سه بعدی را در زیر مشاهده کنید.

مسئله ای که وجود دارد هزینه آنها است که برای خیلی ها به خصوص برای علاقه مندان به این روش می­تواند گران باشد؛ که این مسئله به احتمال زیاد می­تواند برای فروش آن محدودیت ایجاد کند.

به عنوان مثال، ابتدایی ترین مدل آن در حدود ۵۰۰۰ دلار است. اما کسانی که می خواهند مدل Chefjet Pro را انتخاب کنند حدود ۲ برابر این مبلغ را باید بپردازند.

منبع: bbc.co.uk

گفتگو ها
    رضایان

    ایول عجب پرینتری 😀

    ولی معلوم نیست با این قیمتی که در خارج داره در ایران چه قیمت فضایی داشته باشه.

    ممنون خانم افشارزاده بابت اخبار جذاب تون

      بهاره افشارزاده

      خواهش می کنم دوست عزیز

      از نظر من همچین محصولات گران قیمتی به ایران وارد نمی شود و منتظر می مانند تا مدل چینی این پرینتر با قیمت ارزان تر تولید بشه تا به ایران وارد بشه

    مهدیه

    جالبه

    این ها دیوانه هستند :)) خیلی با حال بود 🙂