گوناگون

فناوری اطلاعات و موارد استفاده آن در مدیریت کسب و کار

مقالات - مجله اینترنتی آی تی پورت

ما این سری در آی تی پورت به برخی از موارد استفاده از فناوری اطلاعات در کسب و کار می پردازیم و امیدواریم نظر شما را جلب کند. بدون در نظر داشتن نوع تشکیلات اقتصادی که عمل می نمایید، فناوری اطلاعات همراه ضروری در مدیریت نمودن کسب و کار شماست. با توجه به نیازتان به کامپیوترهایی برای ذخیره ، انتقال، بازیابی یا ارسال اطلاعات، می توانید با کمک فناوری اطلاعات و برنامه های کاربردی کامپیوتری مدیریت کسب و کار خود را با دقت و کارآئی بیشتری مدیریت نمایید. آی تی پورت پیشنهاد می نماید که اکنون زمان متصل شدن است.

 خیره سازی

شاید تاکنون کامپیوتری را برای ذخیره نمودن داده هایی برای کسب و کار خود مورد استفاده قرار داده باشید. موجودی، خرید و فروش، مطالبات و بدهی های ذخیره شده در اکسل، دفتر باز یا یک برنامه مشابه  این ارقام را دم دستتان نگه می دارد.  نرم افزار حسابداری اطلاعات مربوط به حقوق و دستمزد، سوابق مالیاتی و اطلاعات تخصصی برای کسب و کار شما را ذخیره می نماید. زمانی که با چنین برنامه ای آشنا شدید، دیگر نمی توانید بدون آن عمل کنید. شما می توانید بسیاری از منابع فیزیکی موجود در دفتر خود را با استفاده از فناوری اطلاعات و بوسیله اسکن و ذخیره نمودن، پرونده های پرسنل قدیمی، پرونده های حقوق و دستمزد، پرونده های مالیاتی، و یا پرونده های مشتری را حذف نمایید. شما ممکن است با فناوری اطلاعات نیاز کمتری به فضا داشته باشید.

مقالات - مجله اینترنتی آی تی پورت

 بازاریابی

کسب و کارهای کوچک و بزرگ در سطحی یکسان در میدان بازی اینترنت قرار دارند. شما می توانید با حضور در شبکه وب ، سفارشات را دریافت نموده، کالا بخرید، بیش از حد بفروشید و یا حتی برخی از کسب و کارها را به طور کاملاً برخط(آنلاین) انجام دهید. ابزار بازاریابی که از فناوری اطلاعات استفاده  می نماید «پاسخ سریع» و یا کد«کیو آر QR » است که به شکل یک بارکد است ولی مربع به نظر می رسد. اسکن آدرس، وب سایت شما را تبلیغ می نماید و شامل هر متنی است که شما انتخاب می کنید. شما می توانید از مهارت های مدیریت کسب و کار خود برای هدایت کارکنان و یا پیمانکاران استفاده نمایید تا بازاریابی اینترنتی شما را انجام دهند، و یا شما می توانید یادگیری مجموعه جدیدی از مهارتها را بوسیله فناوری اطلاعات انتخاب نمایید.

 اطلاعات

چه مدیریت کسب و کار را توسط کتاب فراگرفته باشید و چه از طریق تجربه عملی، شما نیاز دارید که تمام زندگی خود را به روز رسانی کنید. اینترنت منبع غنی اطلاعات است که شما را در جریان روندها، تکنیکها، نرم افزارها و منابع انسانی قرار می دهد. شما می توانید به پایگاه داده ها و وب سایت ها بصورت آنلاین متصل شوید تا کارکنان مستعد را بیابید، طرح های بیمه ها را مقایسه نمایید، ، از عهده مسائل کارکنان برآیید، و یا مسابقه ای را زیر نظر بگیرید. با اطلاعات جمع آوری شده از اینترنت مدیریت نمودن کسب و کار، شما را آگاه و پیشگام نگه می دارد.

 ارتباط

ارتباط از طریق ایمیل سریع تر است و نسبت به ارسال نامه پستی هزینه کمتری دارد. شما می توانید برای ارتباط با مشتریان و یا ارباب رجوع با استفاده از ایمیل کسب و کار خود را به قرن بیست و یکم انتقال دهید. فناوری اطلاعات به شما اجازه می دهد پوشه های ایمیل خود را بر اساس مشتری و یا نوع ارتباطات مانند سفارشات یا صورت حسابها سازماندهی نمایید. . شما می توانید زمانی که شرکتتان پروژه ها را تکمیل نمود، با کشیدن و رها کردن پوشه های ایمیل خود را به پوشه های بسته شده بفرستید. پوشه های ارتباطی شما تبدیل به پوشه های بسته شده می شوند، و با نسخه ای کپی یا پشتیبان که توسط برنامه یا سرویسی بصورت خودکار بر روی یک لوح فشرده یا درایو هارد ذخیره می گردد.

اگر تصمیم گرفتید از امروز فناوری اطلاعات را وارد کسب وکار خود کنید این مطالب رو به شما پیشنهاد می کنیم.

افزایش نقش‌ آفرینی IT در سازمان‌ ها  – مدیریت خدمات کسب و کار (BSM)شناخت سلیقه مخاطب‌ و فروش بیشتر با بهره‌ گیری از تکنولوژیمدیریت ارتباط با مشتری (CRM)برنامه‌ ریزی منابع سازمان (ERP)سیستم مدیریت محتوا (CMS)

در مطلب بعدی ما به فنون موجود در مدیریت فناوری کسب و کار خواهیم پرداخت. منتظر باشید.

منبع: smallbusiness.chron.com

گفتگو ها
    لطیفی

    خیلی ممنون از مطلب خوب تون

    موفق باشید

    مطلب خوبی بود مرسی از وب سایت خوبتون.