اخبار

کسب و کارهای کوچک و متوسط استفاده از شبکه‌های اجتماعی را سودمند می‌دانند

شبکه اجتماعی

کسب و کارهای کوچک و متوسط روز به روز علاقه بیشتری به شبکه‌های اجتماعی مختلف نشان می‌دهند و استفاده از این شبکه‌ها را برای بهبود وضعیت کسب و کار خود مفید می‌دانند. شبکه اجتماعی گوگل پلاس نیز با استقبال شگفت انگیز این کسب و کار‌ها مواجه شده است. این‌ها یافته‌های مطالعه‌ای است که توسط شرکت وُکاس (vocus) انجام گرفته است.

شرکت وکاس در مطالعه خود دریافته است که کسب و کارهای کوچک و متوسط استفاده از شبکه‌های اجتماعی را سودمند می‌دانند، اما در این راه با دشواری‌های طاقت فرسایی نیز مواجه هستند. فیس بوک، توئیتر و گوگل پلاس از جمله شبکه‌های اجتماعی است که کسب و کارهای تجاری علاقه زیادی به استفاده از آن‌ها دارند.

شبکه اجتماعی

براساس این گزارش، شرکت وکاس که یک عرضه کننده نرم افزارهای بازاریابی مبتنی بر پردازش ابری (با تمرکز بر شبکه‌های اجتماعی) است، پیمایشی را در میان ۴۰۰ نفر از مدیران و سرپرستان کسب وکارهای مختلف انجام داده است. علیرغم مشکلاتی که کسب و کارهای کوچک و متوسط مورد بررسی در استفاده از شبکه‌های اجتماعی پیش روی خود دارند، ۸۴ درصد از آن‌ها از تصمیم خود برای افزایش استفاده از این شبکه‌ها در آینده خبر داده‌اند. ۸۷ درصد این کسب و کار‌ها نیز گفته‌اند استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای آن‌ها مفید بوده و موجبات انجام معاملات بزرگ را برای آن‌ها فراهم کرده است. فقط ۱۰ درصد از این کسب و کار‌ها گفته‌اند استفاده از این شبکه‌ها سودی به حالشان نداشته است.

۹۱ درصد از پاسخگویان، مهم‌ترین کارکرد شبکه‌های اجتماعی برای کسب و کارهای تجاری را اشتراک گذاری اطلاعات دانسته‌اند و ۴۶ درصد نیز گفته‌اند از طریق این شبکه‌ها می‌توان به ارائه خدمات مشتری پرداخت. این کسب و کارها برای ارزیابی نتیجه فعالیت‌های خود در شبکه‌های اجتماعی از شاخص‌های مختلفی استفاده می‌کنند. ۷۶ درصد از آن‌ها از ترافیک اینترنتی وب سایت برای بررسی اثربخش بودن این فعالیت‌ها استفاده می‌کنند. آن‌ها در واقع تلاش می‌کنند که  بدانند چه تعداد از مخاطبان از طریق شبکه‌های اجتماعی وارد وب سایت‌هایشان شده‌اند.

نتایج این مطالعه همچنین نشان می‌دهد استفاده از شبکه اجتماعی گوگل پلاس در میان کسب و کارهای کوچک و متوسط در حال افزایش است.

نتایج نظرسنجی شرکت وکاس حاکی از این است که کسب و کارهای کوچک و متوسط هر ماه مبالغ قابل توجهی را صرف استفاده از راهکارهای نرم افزاری برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی خود می‌کنند. ۳۲ درصد از این کسب و کار‌ها گفته‌اند ماهیانه ۸۴۵ دلار را صرف این کار می‌کنند، ۲۲ درصد نیز گفته‌اند ماهیانه هزار دلار صرف تهیه چنین نرم افزارهایی می‌کنند.

منبع: eweek.com

گفتگو ها