نقد و بررسی

بزرگان نرم افزار در جهان؛ شرکت سیج

sage

شرکت Sage، شرکتی چندملیتی فعال در زمینهٔ تولید نرم‌افزارهای کسب و کار است، بزرگ‌ترین تولیدکنندهٔ نرم افزار برای کسب و کارهای کوچک است و بعد از دو شرکت اوراکل و SAP سومین تولیدکنندهٔ‌ راهکارهای برنامه‌ریزی منابع سازمانی (ERP) در جهان محسوب می‌شود. با این سیستم‌‌ها اطلاعات مدیریتی داخلی و خارجی از سراسر سازمان جمع‌آوری و یکپارچه می‌شود. این اطلاعات شامل اطلاعات مالی، حسابداری، تولید، فروش، مدیریت ارتباط با مشتری و… است. ERP این روند را با استفاده از مجموعه‌ای از نرم‌افزار‌ها انجام می‌دهد و هدف آن تسهیل جریان یافتن اطلاعات بین تمام فعالیت‌ها در داخل سازمان و مدیریت ارتباط کارامد با سهامداران در خارج از سازمان است. سیستم‌های ERP می‌توانند بر انواع مختلفی از سخت‌افزارهای کامپیو‌تر و تنظیمات شبکه اجرا شوند و معمولا از یک پایگاه ‌داده برای کسب اطلاعات استفاده می‌کنند.

  Sage در تولید نرم‌افزارهای حسابداری و مدیریت برای کسب‌و‌کارهای کوچک و متوسط پیشرو است.

sage

دفتر مرکزی شرکت Sageدر شهر نیوکاستل در شمال شرقی انگلستان واقع است و با ۲۵ شعبه‌ خود در سراسر جهان و ارائه‌ خدمات و محصولاتش در بیش از ۱۶۰ کشور توانسته ۶.۱ میلیون مشتری را جذب خود کند و ۱۳۴۰۰ کارمند را در سراسر جهان به استخدام خود درآورد این شرکت هم‌اکنون در بورس اوراق بهادار لندن جزو ۱۰۰ شرکت تعیین‌کنندهٔ‌ شاخص سهام (FTSE ۱۰۰ Index) است.

هدف این شرکت این است که مشتریان با به‌کارگیری نرم‌افزارهای مناسب، کسب‌و‌کار خود را به طور موثرتری اداره کنند، آن‌ها از این طریق می‌توانند درباره‌ جزئیات فعالیت‌های شرکت خود به اطلاعات وسیع‌تری دست ‌یابند و با اتوماتیک کردن تمام فرآیند‌ها به سودآوری پایدار برسند.

نرم‌افزارهای این شرکت طیف گسترده‌ای از نیازهای کسب‌وکار‌ها را پوشش می‌دهد از جمله حسابداری، مدیریت ارتباط با مشتری، مدیریت منابع انسانی، مدیریت انبار و محصولات تخصصی برای صنایع خاص. از طرفی این شرکت ارائه دهندهٔ مجموعه راهکارهایی برای مدیریت کسب‌و‌کار است که به آن‌ها کمک می‌کند تا فعالیت‌های خود را به آسانی مدیریت کنند. نام تجاری Sage توسط تمام نهادهایی که تحت نظر Sage Group plc فعالیت دارند استفاده می‌شود.

نگاهی به تاریخچه شرکت Sage

شرکت Sage در سال ۱۹۸۱ توسط دیوید گلدمن و با همکاری گراهام وایلی و پل مولر با هدف توسعه‌ نرم‌افزارهای حسابداری و ارزیابی و تخمین برای کسب وکارهای کوچک، در شهر نیوکاسل تاسیس شد.

گراهام وایلی، زمانی که در دانشگاه نیوکاسل دانشجو بود به عنوان کار تابستانی در یک شرکت حسابداری مشغول به کار شد و برایشان نرم‌افزاری طراحی کرد که به آن‌ها در نگهداری اسناد کمک می‌کرد. این نرم افزار در واقع نسخه اولیهٔ نرم‌افزار sage line ۵۰ بود که بعد‌ها توسط شرکت sage وارد بازار شد. پس از آن وایلی توسط دیوید گلدمن استخدام شد تا برای شرکت چاپ و نشر او که Campbell Graphics نام داشت نرم‌افزارهای حسابداری طراحی کند. همین نرم افزار بعد‌ها در تولید نسخه اولیهٔ نرم‌افزار Sage Accounts به کار رفت. گلدمن به قدری تحت تاثیر این نرم‌افزار قرار گرفت که گراهام وایلی و پل مولر را که فردی دانشگاهی بود استخدام کرده و در سال ۱۹۸۱ شرکت نرم‌افزاریSage را تاسیس کردند. آن‌ها در ابتدا به فروش نرم‌افزار خود به شرکت‌های چاپ و نشر اقدام کردند اما بعد، از طریق شبکهٔ خرده‌فروشان بازار خود را گسترش دادند.

در سال ۱۹۸۴ این شرکت محصولی به نامSage Software را برای استفاده در کامپیوترهای شخصی Amstrad PCW ارائه کرد. در‌‌ همان سال فروش این نرم افزار از ۳۰ نسخه در ماه به بیش از ۳۰۰ نسخه افزایش یافت. این شرکت در سال ۱۹۸۹ برای اولین بار در فهرست شرکت‌های حاضر در بازار بورس لندن قرار گرفت. در سال ۱۹۹۴، پل واکر به مدیر عاملی این شرکت منصوب شد. در ۱۹۹۸ بخش حسابداران حرفه‌ای در شرکتSage راه‌اندازی شد و در سال ۱۹۹۹ جزو فهرست ۱۰۰ شرکت تعیین‌کنندهٔ شاخص سهام لندن قرار گرفت. در‌‌ همان سال دفتر خود در دوبلین ایرلند را افتتاح کرد، استراتژی تجارت الکترونیک خود را ارائه کرد و نیز با خرید شرکت تترا وارد بازار نرم‌افزارهای کسب و کارهای متوسط شد.

سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰

در سال ۲۰۰۰، سهام Sage در مطبوعات اقتصادی بریتانیا به عنوان سهامی با بهترین وضعیت در دهه ۹۰ معرفی شد. در سال ۲۰۰۱ شرکت تجاری Interact Commerce را خرید و این شرکت با حفظ کارکنان و محل فعالیت خود با شرکت Sage ادغام شد، Sage از این طریق به بازار نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری راه یافت. شرکتSage در سال ۲۰۰۲ برنده‌ جایزه‌ سال بهترین کسب‌و‌کار ملی بریتانیا شد

  شرکتSage در سال ۲۰۰۲ برنده‌ جایزه‌ سال بهترین کسب‌و‌کار ملی بریتانیا شد

و در همین سال بود که با پرداخت ۶ میلیون پوند حامی مالی ساخت یک مرکز بزرگ موسیقی در شهر گیتزهد شد که بزرگ‌ترین حمایت تجاری از هنر در تاریخ بریتانیا به شمار می‌رود. در سال ۲۰۰۳ سهام شرکتSage تنها سهام یک شرکت حوزهٔ فناوری بود که در فهرست FTSE ۱۰۰ Index باقی مانده بود. در همین سال بود که گراهام رایلی با داشتن سهامی به ارزش ۱۴۶ میلیون پوند بازنشسته شد. در سال ۲۰۰۲ نام او جزو فهرست ثروتمند‌ترین افراد انگلستان بود که در روزنامه ساندی تایمز منتشر شد.

۲۰۱۰ تا کنون

در ۱۹ آوریل ۲۰۱۰، شرکت Sage اعلام کرد که مدیرعامل آن، پل واکر، پس از ۱۶ سال تصمیم دارد از سمت خود کناره‌گیری کند. در پی این خبر روزنامهٔ فایننشال تایمز اعلام کرد که با این اتفاق، روند خرید و ادغام شرکت‌ها که عنصر اصلی در پیشرفت شرکت Sage طی ۲۰ سال گذشته بوده، کند می‌شود. اما مدیر بخش بریتانیای این شرکت در مصاحبه با روزنامهٔ تایمز اعلام کرد که این روند ادامه خواهد یافت و این چیزی نیست که وابسته به حضور یک شخص باشد.

واکر در دسامبر ۲۰۱۰ با دریافتی ۲۱ میلیون پوندی از سهام و حقوق و مزایایش Sage را ترک کرد و در یکم اکتبر گای برویر که قبلا مدیرعامل شعبه‌های این شرکت در اروپا و آسیا بود جایگزین واکر شد.

محصولات

مجموعه محصولات این شرکت را می‌توان در یکی از این زیرمجموعه‌ها قرار داد: حسابداری، حقوق و دستمزد، مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، پیش‌بینی مالی، پردازش پرداخت، برآورد هزینه‌ها، منابع انسانی، هوشمندی تجاری، مالیات، برنامه‌ریزی منابع انسانی و سایر نرم افزارهای مورد نیاز حسابداران.

خدمات شرکت Sage

تمرکز اصلی Sage بر افزایش موفقیت مشتریان است و «برنامهٔ مراقبت از کسب‌و‌کار» که توسط این شرکت ارائه می‌شود، با کمک به کاهش زمان انجام فعالیت‌ها، صرفه‌جویی در منابع، نیروی انسانی و هزینه‌های عملیاتی، برای شرکت‌‌ها ارزش آفرینی می‌کند. این برنامه در سه سطح طلایی، نقره‌ای و برنز ارائه می‌شود. همهٔ این برنامه‌ها شامل دسترسی خودکار به به‌روزرسانی نرم‌افزارهاست اما برنامه‌ طلایی شامل پشتیبانی تلفنی نامحدود، پشتیبانی آنلاین و مواردی مشابه است. در واقع در این طرح، مشتریان از حمایت تمام‌وقت شرکت برخوردارند و نیز از شبکه‌ای گسترده‌ از شرکای تجاری، مشاوران و مراکز آموزش مجازی بهره می‌برند؛ به صورت رایگان به پایگاه داده شرکت دسترسی دارند و آموزش‌های‌ کاربران را به‌صورت رایگان یا با تخفیف دریافت می‌کنند.

برنامهٔ مراقبت از کسب‌و‌کار‌ها در آینده با گسترش تکنولوژی مشاوره‌ای در Sage ارتقا می‌یابد و به ارائهٔ آموزش‌های شخصی به مشتریان و توصیه‌های مشاوره‌ای به آن‌ها در مواقع لزوم می‌پردازد.

منبع: wikipedia & sage

گفتگو ها
    حسین ذوالفعلی

    با سلام

    مطلب خوبی است. ابتدا فکر کردم که شما فقط زحمت ترجمه آن را کشیدید ولی بعد متوجه شدم که علاوه بر ترجمه، گردآوری و تنظیم هم شده است.

    بررسی تاریخچه حیات و رشد شرکت های بزرگ می تواند کلید یا رمز موفقیت را به شرکت های کوچک نشان بدهد.

    فقط یک سوال دارم اصطلاح “برنامهٔ مراقبت از کسب‌و‌کار” دقیقا معادل چیست؟ برای بررسی بیشتر و ایده گرفتن از موضوع می تواند مفید باشد.

    ممنون.

      حسین جاهدی

      سلام
      ممنون 🙂
      در مورد برنامه مراقبت از کسب و کار ابتدا باید بگم که این از سیستم های کاربردی هوشمندی در کسب و کار هست که در مورد خود سیستم های کاربردی هوشمندی در کسب و کار باید بگم که سیستم هوشمندی در کسب و کار به مدیران کمک می کند تا دانش گسترده‌تری از عوامل مؤثر در عملیات شرکت مانند معیارهای اندازه‌گیری فروش، تولید و عملیات داخلی را در اختیار داشته باشند و همچنین این سیستم می توانند به اتخاذ تصمیم های تجاری بهتر کمک کند.
      سیستم های کاربردی هوشمندی در کسب و کار شامل یک سری از ابزارها هست. برخی از این سیستم های کاربردی به منظور تحلیل عملکردها، پروژه‌ها، یا عملیات داخلی مانند ، مراقبت از فعالیت‌های کسب و کار ، مدیریت عملکرد ، ارزیابی ، برنامه‌ریزی ، مهندسی مجدد فرآیند ها و … است.
      ویژگی های خود برنامهٔ مراقبت از کسب‌ و کار شامل موارد: کاهش زمان انجام فعالیت‌ها، صرفه‌جویی در منابع و نیروی انسانی و هزینه‌های عملیاتی میشه اشاره کرد.
      من همین قدر اطلاعات دارم و درمورد اصطلاح دقیقش نمی دونم.
      درضمن این مطلب ترجمه ش کار من نیست این مطلب رو یکی از بچه های دانشگاه به من داده.
      موفق باشید.