اخبار

مایکروسافت نسخه Release Preview ویندوز ۸ را عرضه کرد

مجله اینترنتی آی تی پورت

مایکروسافت روز پنج شنبه نسخه پیش نمایش یا Release Preview آخرین سیستم عامل خود را ارائه کرد. برای استفاده از این سیستم عامل می توانید با مراجعه به سایت مایکروسافت برنامه نصب آن را دانلود کرده و اجازه دهید تا به صورت تقریبا خودکار تمام کارهای لازم را برای شما انجام دهد. یا اینکه فایل iso آن را دانلود کرده و جهت نصب بر روی کامپیوترهای مختلف یا برنامه های ماشین مجازی استفاده کنید.

ویندوز 8

مایکروسافت می گوید کسانی که قبلا نسخه های Developer Preview یا Consumer Preview این سیستم عامل را نصب کرده اند، هم اکنون بدون نیاز به نصب دوباره، می توانند کامپیوتر خود را به نسخه Release Preview ارتقاء دهند.

سیستم شما برای اجرای نسخه ریلیز پریویو ویندوز هشت باید حداقل پردازنده یک گیگارتزی یا بیشتر داشته باشد. جهت نسخه ۳۲ بیتی به یک گیگابایت رم و برای نسخه ۶۴ بیتی به ۲ گیگابایت رم نیاز دارید. فضای هارد دیسک لازم برای این نسخه ها به ترتیب ۱۶ و ۲۰ گیگابایت است. گرافیک شما هم باید از دایرکت ایکس ۹ پشتیبانی کرده و درایور WDDM داشته باشد. حداقل رزولوشن صفحه نمایش هم برای کار با این ویندوز ۱۰۲۴ در ۷۶۸ پیکسل است.

در صفحه دانلود نسخه بتای ویندوز ۸ در سایت مایکروسافت، با کلیک بر روی دکمه Download Windows 8 Release Preview یک فایل ۵ مگابایتی بر روی کامپیوتر شما دانلود می شود که پس از اجرای آن، بقیه مراحل دانلود و نصب ویندوز به صورت خودکار انجام می شوند. یا اینکه می توانید فایل iso مورد نظرتان را از لینک های زیر دانلود کنید.

دانلود نسخه ۶۴ بیتی ویندوز هشت Release Preview ‫-‬ حجم ۳‪.‬۳ گیگابایت

دانلود نسخه ۳۲ بیتی ویندوز هشت Release Preview ‫-‬ حجم ۲‪.‬۵ گیگابایت

منبع: windows.microsoft.com

زمان استفاده از Windows 8 Release Preview احساس خواهید کرد که این سیستم‌عامل به نسخه نهایی بسیار نزدیک است. در این نسخه مشکلات اساسی وجود ندارد و حرکت بین بخش‌های مختلف سیستم‌عامل نیز به نرمی انجام می‌شود. سرعت اجرای نرم‌افزارها سریعتر شده و سیستم‌عامل به حالت پایدار خود رسیده است. تعداد عناوین موجود در فروشگاه نرم‌افزار ویندوز نیز افزایش یافته و اخبار مختلف از انتشار محصولات مختلف نیز به گوش می‌رسد. کار کردن با رابط کاربری مترو فوق‌العاده جذاب است و ما به شخصه اصلا تمایلی به بازگشت با دسکتاپ سنتی و استفاده از محیط قدیمی آن نداشتیم. اما بدون شک زمان زیادی طول خواهد کشید تا تنوع نرم‌افزارهای سازگار با مترو به حالت ایده‌آل برسد و همچنین کاربران نیز رابط کاربری جدید را به دسکتاپ سنتی و آشنا ترجیح دهند.

گفتگو ها
    محمد

    ممنون ، بسیار مفید و بروز …

    سلام
    مطلب خوبیه . ممنون

    موفقیت

    حسین جاهدی

    ممنون 🙂