اخبار

ساخت نسل جدید ابزار جنگ سایبری در آمریکا

آی تی پورت

 در این طرح امکان شناسایی مهاجم بدون اتصال وی به اینترنت ممکن می شود.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که در حال طراحی ابزار تازه‌ای در جنگ سایبری است که امکان شناسایی مهاجم را بدون اتصال وی به شبکه اینترنت نیز ممکن می‌کند.

به گزارش دویچه وله ، نیم میلیون دلار بودجه برای این پروژه پیش‌بینی شده است.

روزنامه‌ی “واشنگتن پست” به نقل از مقامات پنتاگون از ساخت نسل تازه‌ای از جنگ‌افزارهای جنگ سایبری خبر داد. پنتاگون اعلام کرد که این ابزار تازه، می‌تواند شبکه‌های دشمن را حتا اگر به اینترنت متصل نباشد، شناسایی کند.

پیش از این تیم‌های تحقیقاتی و توسعه‌ی وزارت دفاع ایالات متحده‌ی آمریکا اعلام کرده بودند که هدف آن‌ها توسعه و پیشرفت ابزار جنگ سایبری تا آن جایی است که امکان تعقیب، شناسایی “آفلاین” هکرها و شبکه‌های دشمن نیز میسر باشد.

پنتاگون به دنبال آن بود که از چنین امکانی در زمان حمله‌ی نظامی نیروهای ناتو به لیبی در سال گذشته‌ی میلادی استفاده کند، با این‌حال متخصصان این وزارتخانه اعلام کردند که یک سال دیگر زمان لازم دارند تا برنامه‌ها و ابزارهای لازم برای شناسایی و تعقیب آفلاین دشمنان در حملات سایبری را طراحی کنند.

یک مقام مسئول وزارت دفاع آمریکا که خواسته نامش فاش نشود، در گفت‌وگو با روزنامه‌ی “واشنگتن پست” گفته است: «در زمان حمله‌ی نظامی ناتو به لیبی، پنتاگون آمادگی استفاده از این فن‌آوری را نداشت. هنوز هم آماده نیستیم، با این‌حال در مراحل پایانی ساخت تجهیزات به سر می‌‌بریم و به زودی امکان تعقیب مهاجمان سایبر را حتا وقتی به اینترنت وصل نیستند، خواهیم داشت.»

سیستمی که نهادهای نظامی آمریکا به دنبال طراحی آن هستند، کد مهاجم را از طریق امواج رادیو نیز شناسایی و دنبال خواهد کرد. بودجه‌ی نیم میلیون دلاری در اختیار “آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته وزارت دفاع آمریکا” قرار گرفته است تا خرج این پروژه و طراحی ابزار لازم شود.

پنتاگون می‌خواهد تنها در سال جاری میلادی بودجه‌ای معادل ۴ /۳ میلیون دلار خرج ارتقای توان نظامی خود در جنگ سایبری و طراحی فن‌آوری‌های پیشرفته دفاع از خود در برابر حملات سایبری کند.

با این‌حال کدهایی که بعد از استفاده از این برنامه شناسایی می‌شوند، باید یک‌بار دیگر بررسی شوند تا هدف را با دقت کامل مورد حمله قرار دهند.

ژوئل هاردینگ، مشاور نظامی مستقل که به پنتاگون نیز مشاوره می‌دهد، در گفت‌وگو با “واشنگتن پست” ابراز تردید کرده است که این ابزار تازه، سودمند باشد. او گفته است: « چنین سیستمی در صورتی می‌تواند موفق باشد که برنامه‌ی بسیار دقیقی برای تحلیل کدهای هر سیستم کامپیوتری در اختیار داشته باشد. هر سیستم نرم‌افزارها و سیستم‌های به‌روزرسانی متفاوتی دارد و به نظر نمی‌رسد ما فعلا امکان تحلیل دقیق کدهای هر سیستم را داشته باشیم.»

گفتگو ها

    مطلب خیره کننده بود این پروژه تکمیل بشه چی میشه