اخبار

شارژر موبایل‌ها یکسان می‌شود

itport

با استفاده از یک شارژر جهانی و استاندارد، دیگر نیازی به همراه داشتن شارژ تلفن همراه خود نخواهید داشت.

چند سال قبل، ۱۷ تولید کننده و اپراتور تلفن همراه در کنفرانس جهانی موبایل گردهم آمدند تا استانداردهای مورد نیاز برای تولید یک شارژر جهانی را مورد بررسی قرار دهند. یکی از اهداف تعیین شده در این کنفرانس استفاده از یک شارژر استاندارد برای تمامی گوشی های تلفن همراه در سال ۲۰۱۲ بود.

با وجود فشار اتحادیه اروپا این طرح هنوز به طور کامل عملی نشده و این درحالی است که از تمام تولیدکنندگان تلفن همراه در جهان خواسته شده است تا سال ۲۰۱۴ یک شارژر استاندارد برای تمامی مدل ها تولید کنند.

به گفته «فلاویو کوچیتی» سرپرست پروژه طراحی شارژ جهانی در اتحادیه بین المللی مخابرات وابسته به سازمان ملل،‌ عملی شدن این طرح از اتلاف منابع مالی و تولید حجم زیادی از زباله پیشگیری خواهد کرد.

تلفن های همراه هوشمند تنها ۲۵ تا ۳۰ درصد بازار موبایل اتحادیه اروپا را به خود اختصاص داده اند و این محصول در کشورهای در حال توسعه و جهان سوم چندان مورد استقبال قرار نگرفته است. در تحقیقی که سال گذشته در دانشگاه جنوآ ایتالیا صورت گرفت مشخص شد که ۱۰ مدل شارژر متفاوت توسط هشت تولیدکننده اصلی تلفن همراه به بازار عرضه شده است.

«کوچیتی» تأکید می کند: هدف ما مجازات تولیدکنندگان متخلف نیست، بلکه تلاش می کنیم راه حل عملی و دراز مدت از جمله افزایش مالیات برای تولید اینگونه محصولات وضع کنیم و با این اقدام می توان از تولید سالانه ۱۰۰ هزار تن شارژر بی مصرف جلوگیری کرد.

به گزارش ایسنا شرکت های سامسونگ و سونی موبایل اعلام کرده اند که تمام محصولات تولیدی با شارژر استاندارد میکرو USB عرضه می شوند و نوکیا نیز اعلام کرده که ۷۰ درصد از محصولات نیمه دوم سال ۲۰۱۱ با شارژر استاندارد به فروش رفته اند.

Check out more details at;http://khabarfarsi.com/ext/2180119

گفتگو ها